Kompakt se šesti miliony "ve stoje"

10.5.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Dnes vás nepřekvapí u elektronických zrcadlovek osmimegapixelové rozlišení, ovšem v honbě za vyspělejším snímačem nezůstávají pozadu ani menší kompaktní fotopřístroje. Dokladem toho je model F610 od společnosti Fujifilm, který se objevil začátkem roku na našem trhu. Ten je totiž vybaven CCD snímačem, který obsahuje šest milionů obrazových buněk a díky interpolaci s ním pořídíte i dvanáctimegapixelovou fotografii. Titulkem jsme potom nenápadně naznačili, že model patří k těm nemnohým, s kterými se fotografuje na výšku.
Pokud jste příznivci malých kompaktů, ovšem chcete mít při fotografování plnou kontrolu nad expozicí a disponovat kvalitním obrazovým výkonem ve vysokém rozlišení, a navíc vám nevadí modely "na výšku", pak novinku FinePix F610 určitě nepřehlédněte. Z hlediska designu není skutečně modelu co vytknout (snad jenom to, že by ovládací tlačítka mohla být trochu robustnější). Jinak patří model mezi svižné fotopřístroje, protože fotografovat můžete začít po necelých dvou sekundách po zapnutí a ukládání i dvanáctimegapixelových snímků trvalo pouze několik sekund. Zpoždění spouště zaznamenáte pouze při snímání bez namáčknutí (přibližně půl sekundy). Velice kvalitní je LCD zobrazovač na zadní straně, který je navíc rozdělen velmi prakticky do dvou částí, ovšem horší už je zachytit přesně snímanou scénu pomocí optického hledáčku. Co se týká obrazové kvality, tak model poskytuje ostré a jasné snímky, které naprosto věrně zachycují i jemné odstíny barev. Méně jsme byli spokojeni s přítomností šumu při hodnotách citlivosti 400 a především 800 ISO. Bohužel poslední zmíněná hodnota je dostupná pouze do třímegapixelového rozlišení. Naopak velice nás potěšila kvalita videozáznamu. Řada uživatelů také jistě ocení naprosto bezproblémový přenos dat do jejich počítače a pohodlné nabíjení akumulátoru pomocí dodávané kolébky.

KladyZápory
kresba snímků
design modelu