Kyocera Finecam L3V: 2,5" LCD displej!
V naší dnešní podrobné recenzi se podíváme na zajímavý model japonské společnosti Kyocera, který překvapil při svém uvedení na trh především svým extrémně velikým LCD zobrazovačem na zadní straně, o kterém se dosud mohlo digitálním fotopřístrojům jen zdát. Ovšem třímegapixelový model Finecam L3V již nemusí se svou 2,5 palcovou obrazovkou závidět ani videokamerám, kde je takový displej běžným standardem. Jak se skrz takový displej kouká a jestli na velikosti skutečně záleží, se dočtete v dalších částech našeho článku.
Kapitoly článku:
- Kyocera Finecam L3V: 2,5" LCD displej!
- Design a ovládání
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Kvalita snímků a barevné podání
Na našich testovacích fotografiích si můžete prohlédnout, především po kliknutí na původní nezmenšené a v počítači neupravované snímky, rozdíly mezi třímegapixelovým a nižším rozlišením. Fotopřístroj nabízí také dva stupně komprese, ovšem rozdíly v kvalitě jsou pouze nepatrné, jelikož kompresní poměry nejsou dramaticky rozdílné. Na našem "barevném" obrázku vidíte, že Kyocera si dobře poradila se zobrazením jednotlivých barev i s přechody mezi nimi.
Dynamické snímky
Tento snímek z magistrály pořízený těsně nad Václavským náměstím v Praze dokumentuje, že automatika Kyocery zvládla zachytit i v podvečer (při ne zcela ideálních světelných podmínkách) automobily projíždějící více než 50-ti kilometrovou rychlostí.
Korekce expozice
Na našich testovacích snímcích týkajících se korekce expozice je dobře vidět, že L3V měla tendenci poskytovat fotografie mírně podexponované. Záběry byly pořízené v podvečer při rozsvíceném světle na kuchyňské lince. Mírný posun nastavení expozice o třetinu do plusu tedy v řadě situací výsledné fotografii vůbec neuškodí.
Teplota bílé
Fotografie byly nasnímané v interiéru odpoledne při zatažené obloze. Snímek pořízený automatikou je prakticky totožný s fotografií pořízenou v režimu kalibrace teploty bílé nazvaném Zataženo. Takže používat několik přednastavených hodnot teploty bílé budete muset pouze ve výjimečných případech. Jinak je vidět, že při použití přednastavených hodnot typu Žárovka nebo Zářivka dochází k velkému rozdílu v interpretaci barev a snímky mají pochopitelně nepřirozené barvy.
Noční snímek
Při našem snímání noční Prahy jsme odhalili, že při použití maximální citlivosti 320 ISO, je už snímek výrazně znehodnocen šumem, naopak jak je vidět, slušně si s noční scenérií poradila automatika přístroje. Docela solidní výsledky získáte, když místo vyšší citlivosti použijete delší expoziční časy. V našem případě jsme použili čtyřsekundovou prodlouženou závěrku, kterou používejte spíše při použití stativu.
Kvalita objektivu
Pro posouzení kvality objektivu jsme opět nasnímali naše testovací obrazce při maximálním i při minimálním přiblížení. Při použití širokoúhlého snímání byla patrná výrazná soudkovitost, naopak jak vidíte na druhém snímku poduškovitost při teleobjektivu byla zcela minimální.
Na našich testovacích fotografiích si můžete prohlédnout, především po kliknutí na původní nezmenšené a v počítači neupravované snímky, rozdíly mezi třímegapixelovým a nižším rozlišením. Fotopřístroj nabízí také dva stupně komprese, ovšem rozdíly v kvalitě jsou pouze nepatrné, jelikož kompresní poměry nejsou dramaticky rozdílné. Na našem "barevném" obrázku vidíte, že Kyocera si dobře poradila se zobrazením jednotlivých barev i s přechody mezi nimi.
Dynamické snímky
Tento snímek z magistrály pořízený těsně nad Václavským náměstím v Praze dokumentuje, že automatika Kyocery zvládla zachytit i v podvečer (při ne zcela ideálních světelných podmínkách) automobily projíždějící více než 50-ti kilometrovou rychlostí.
Korekce expozice
Na našich testovacích snímcích týkajících se korekce expozice je dobře vidět, že L3V měla tendenci poskytovat fotografie mírně podexponované. Záběry byly pořízené v podvečer při rozsvíceném světle na kuchyňské lince. Mírný posun nastavení expozice o třetinu do plusu tedy v řadě situací výsledné fotografii vůbec neuškodí.
Teplota bílé
Fotografie byly nasnímané v interiéru odpoledne při zatažené obloze. Snímek pořízený automatikou je prakticky totožný s fotografií pořízenou v režimu kalibrace teploty bílé nazvaném Zataženo. Takže používat několik přednastavených hodnot teploty bílé budete muset pouze ve výjimečných případech. Jinak je vidět, že při použití přednastavených hodnot typu Žárovka nebo Zářivka dochází k velkému rozdílu v interpretaci barev a snímky mají pochopitelně nepřirozené barvy.
Noční snímek
Při našem snímání noční Prahy jsme odhalili, že při použití maximální citlivosti 320 ISO, je už snímek výrazně znehodnocen šumem, naopak jak je vidět, slušně si s noční scenérií poradila automatika přístroje. Docela solidní výsledky získáte, když místo vyšší citlivosti použijete delší expoziční časy. V našem případě jsme použili čtyřsekundovou prodlouženou závěrku, kterou používejte spíše při použití stativu.
Kvalita objektivu
Pro posouzení kvality objektivu jsme opět nasnímali naše testovací obrazce při maximálním i při minimálním přiblížení. Při použití širokoúhlého snímání byla patrná výrazná soudkovitost, naopak jak vidíte na druhém snímku poduškovitost při teleobjektivu byla zcela minimální.