Kyocera SL300R: tenký elegán s rychlým procesorem
Jeden z nejzajímavějších segmentů mezi digitálními fotopřístroji jsou tzv. digitální šperky. Příslušníky této kategorie poznáte na první pohled, jsou designově dokonalé, tvary originální a ladné, rozměry pak malé až miniaturní. A přesto velice často disponují velice kvalitní optikou, standardními snímači nebo dokonce rychlými procesory. Vypadají tedy jako hračky pro zábavu, ve skutečnosti však poskytují především velice kvalitní fotografie a někdy i použitelný videozáznam. Průkopníky mezi těmito fotošperky byly především modely od Canonu patřící do řady IXUS nebo od Minolty nesoucí v názvu písmenko X. Dnes však je i v této kategorii konkurenční "těsno", a tak si představíme podrobně tentokrát krásnou miniaturu od Kyoceru - třímegapixelový model Finecam SL300R.
Kapitoly článku:
- Kyocera SL300R: tenký elegán s rychlým procesorem
- Ovládání a další popis
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Rozlišení a barvy
Na naší sérii fotografií se můžete detailně podívat, jaký je rozdíl například mezi megapixelovým a třímegapixelovým rozlišením. Abyste mohli uvedený rozdíl vidět zcela jednoznačně, tak si klikněte na odpovídající fotografii a přes větší náhled se podívejte na původní (nativní) v počítači neupravovanou fotografii. Tato Kyocera (překvapivě) nasnímala "redakční" krabičku jasně a ostře, navíc z hlediska barvy zcela realisticky.
Blesk
Na této dvojici jsme vyzkoušeli, jak fungoval vestavěný blesk Kyocery SL300R. Snímek s bleskem je ostrý a v tomto případě jsme získali lepší snímek než při snímání bez něj. I barvy "s bleskem" zůstaly téměř identické ve srovnání s fotografií pořízenou bez blesku.
Teplota bílé
Přestože ve většině případů se můžete, co se týká teploty bílé, spolehnout na automatiku, zde jsme vám ukázali sérii snímků, kdy se kalibrace automatice přístroje právě příliš nepovedla. Snímky byly pořízené za pošmourného dne v interiéru při přirozeném denním osvětlení, a tak nás trochu překvapilo, když jsme zjistili, že snímek udělaný v režimu Auto vypadal téměř stejně jako fotografie pořízená v režimu Žárovka. Navíc snímky v režimech Zataženo a Slunečno se také příliš nelišily.
Korekce expozice
Protože tento model nenabízí plnou manuální kontrolu nad expozicí, ale pouze režim s prioritou clony, často k jemnému doladění expozice určitě využijete její korekci. Tyto snímky potvrzují, že Kyocera poskytovala lehce podexponované snímky, proto především při snímání v interiéru se vyplatí přidat o třetinu expozičního stupně směrem do plusu.
Ilustrační foto
Na našich ilustračních fotografiích si můžete prohlédnout, že snímek nafotografovaný s vyšší citlivostí (ISO 400) je ostrý a pouze trochu znehodnocen šumem, a také to, že i když režim Makro nabízí snímání objektů až od 20 centimetrů, tak my jsme tento list nafotografovali z deseti centimetrů, přesto se snímek povedl.
Na naší sérii fotografií se můžete detailně podívat, jaký je rozdíl například mezi megapixelovým a třímegapixelovým rozlišením. Abyste mohli uvedený rozdíl vidět zcela jednoznačně, tak si klikněte na odpovídající fotografii a přes větší náhled se podívejte na původní (nativní) v počítači neupravovanou fotografii. Tato Kyocera (překvapivě) nasnímala "redakční" krabičku jasně a ostře, navíc z hlediska barvy zcela realisticky.
Blesk
Na této dvojici jsme vyzkoušeli, jak fungoval vestavěný blesk Kyocery SL300R. Snímek s bleskem je ostrý a v tomto případě jsme získali lepší snímek než při snímání bez něj. I barvy "s bleskem" zůstaly téměř identické ve srovnání s fotografií pořízenou bez blesku.
Teplota bílé
Přestože ve většině případů se můžete, co se týká teploty bílé, spolehnout na automatiku, zde jsme vám ukázali sérii snímků, kdy se kalibrace automatice přístroje právě příliš nepovedla. Snímky byly pořízené za pošmourného dne v interiéru při přirozeném denním osvětlení, a tak nás trochu překvapilo, když jsme zjistili, že snímek udělaný v režimu Auto vypadal téměř stejně jako fotografie pořízená v režimu Žárovka. Navíc snímky v režimech Zataženo a Slunečno se také příliš nelišily.
Korekce expozice
Protože tento model nenabízí plnou manuální kontrolu nad expozicí, ale pouze režim s prioritou clony, často k jemnému doladění expozice určitě využijete její korekci. Tyto snímky potvrzují, že Kyocera poskytovala lehce podexponované snímky, proto především při snímání v interiéru se vyplatí přidat o třetinu expozičního stupně směrem do plusu.
Ilustrační foto
Na našich ilustračních fotografiích si můžete prohlédnout, že snímek nafotografovaný s vyšší citlivostí (ISO 400) je ostrý a pouze trochu znehodnocen šumem, a také to, že i když režim Makro nabízí snímání objektů až od 20 centimetrů, tak my jsme tento list nafotografovali z deseti centimetrů, přesto se snímek povedl.