Lumix LZ2: stabilizovaná miniatura

11.4.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Kdysi jsem v jedné prodejně zaslechl velice odbornou poznámku na adresu digitálů: 'Ty začnu kupovat až nebudou mít žádné zpoždění spouště a budou vybavené stabilizací obrazu'. Vzhledem k tomu, že uvedená hláška byla pronesena téměř před dvěma lety, tak jsem se tehdy ani onomu zklamanému zákazníkovi příliš nedivil. Jako odpověď přichází nyní například Lumix LZ2, stabilizovaný malý drobeček, ukrývající ve svém tělíčku objektiv poskytující dokonce až 6-násobný optický zoom.
Nový Lumix LZ2 se ovládá snadno, jak se na malý kompakt sluší a patří, přesto jsme si všimli na začátku recenze už jednou nakousnutého problému: na zadní straně umístěný čtyřpolohový ovladač (s potvrzováním pomocí pravého tlačítka) je příliš zapuštěný do těla modelu, a tak se nepříliš dobře ovládá. Jde o všem pouze o pověstnou pihu na tváři. Zajímavé ikonky najdete na základním otočném kolečku, tím nemyslím jenom jejich grafické vyvedení, ale především režimy jako ekonomický (kdy se model dříve vypne při nepoužívání, také se sníží jas LCD displeje) nebo pod malým červeným srdíčkem najdete režim určený pro začátečníky s velmi ořezaným Menu (kde nastavíte hlavně velikost fotografií). Pochopitelně se přes toto kolečko dostanete i na režimy snímání a přehrávání snímků, Makro režim a dva režimy přednastavených scén. Na horní straně modelu objevíte ještě velkou spoušť, kterou obepíná prstenec jehož otáčením posouváte optický zoom, malý přepínač zapnutí/vypnutí modelu a výborně umístěné z praktického hlediska tlačítko aktivace stabilizace obrazu. Na zadní straně jsou kromě dvoupalcového LCD displeje a již zmíněného čtyřpolohového ovladače také trojice tlačítek: horním ovládáte displej, dalším spodním aktivujete Menu na zobrazovači a posledním pak mažete snímky nebo se dostanete do sekvenčního režimu. V levém boku je USB konektor a zdířka napájení, v pravém boku je potom umístěn slot pro paměťovou kartu. Na spodní straně je potom prostor pro dvojicí baterií a zcela mimo těžiště modelu se nacházející závit pro stativ.

Menu je sice grafiky strohé, na druhou stranu velmi přehledné. Jak si můžete ověřit na našich ilustračních fotografiích, tak v Menu si nastavíte například teplotu bílé (konkrétně si vyberete nějakou z přednastavených hodnot nebo manuál), citlivost nebo lze v něm vybrat velikost snímku a jeho kvalitu. K dispozici je pochopitelně i klasický Set up, ve kterém nastavíte například jas LCD displeje, typ baterií nebo třeba jazyk či čas.