Lumix LZ2: stabilizovaná miniatura

11.4.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Kdysi jsem v jedné prodejně zaslechl velice odbornou poznámku na adresu digitálů: 'Ty začnu kupovat až nebudou mít žádné zpoždění spouště a budou vybavené stabilizací obrazu'. Vzhledem k tomu, že uvedená hláška byla pronesena téměř před dvěma lety, tak jsem se tehdy ani onomu zklamanému zákazníkovi příliš nedivil. Jako odpověď přichází nyní například Lumix LZ2, stabilizovaný malý drobeček, ukrývající ve svém tělíčku objektiv poskytující dokonce až 6-násobný optický zoom.
Model Lumix LZ2 představuje velmi přitažlivou kombinaci pětimegapixelového rozlišení fotografií s šestinásobným optickým zoomem, která je navíc vyšperkována u takto malých kompaktů dosud nevídanou stabilizací obrazu. Novinka je určena pro fotograficky nenáročné uživatele, kteří si budou muset spolehnout na expoziční automatiku. Přesto jim pomůže trefit ve většině případů správnou expozici devět přednastavených scén. Navíc nás velmi potěšilo, že je model vybaven histogramem. Naopak nás zklamala kvalita videozáznamu, protože maximální rozlišení 320 x 240 bodů nezachrání ani vysoká rychlost záznamu (30 snímků za sekundu). Co se týká kvality fotografií, tak jsme pozorovali mírnou soudkovitost při širokoúhlém snímání a nemohli jsme přehlédnout ani lehkou vinětaci, jinak hladina šumu na snímcích do hodnoty citlivosti 200 ISO byla nízká. Řadu uživatelů jistě zaujme kromě povedeného designu, také velký dvoupalcový barevný LCD displej, který má ovšem relativně nízké rozlišení. Navíc se budete muset při fotografování obejít bez optického hledáčku. Rychlostně patří LZ2-ka k průměru: první snímek po zapnutí modelu pořídíte za 2,5 sekundy, zpoždění spouště je potom minimální při namáčknutí (do 0,2 sekundy) a mezi jednotlivými expozicemi trvá prodleva přibližně sekundu. Pokud fotografujete s bleskem, tak je prodleva pochopitelně delší - blesk se nabíjí necelých pět sekund.

KladyZápory
design
stabilizace obrazu