Malý Samsung Digimax U-CA 3 s duhovým okem

25.3.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Fotografování nemusí být jenom vyčerpávající práce s hledáním nejlepšího světla a úhlu pohledu a u charakteristiky fotopřístroje nemusí být prvním a posledním posuzování světelnosti objektivu nebo rychlosti ukládání snímků. Pochopitelně ani základní parametry jsme u nového Samsungu, nesoucího nezvyklé označení U-CA 3, nezapomněli posoudit, ovšem tento model má především pobavit jak fotografa, tak díky mrkajícímu duhovému oku nakonec i fotografovaného. Navíc novinka disponuje na kapesní model solidním videozáznamem.
Rozlišení a kvalita

Model Digimax U-CA 3 nabízí hned pět různých rozlišení, ve kterých můžete nasnímat své fotografie, včetně širokoúhlé velikosti 2048 x 1360 bodů. Kromě toho je možné si při ukládání snímků vybrat některý ze tří kompresních poměrů. Na prvních pěti testovacích snímcích je dobře pozorovatelný mírný modrý "nádech", přestože jsme snímky pořizovali brzy po poledni (nebyl ovšem ideální slunečný den).

2048 x 1360
1024 x 768

Superfine
Fine
Normal

S kalibrací teploty bílé si poradil automatický režim modelu velmi dobře, pouze snímky pořízené v režimech Slunečno a Zataženo nebyly výrazně odlišné, jak bývá zvykem. Naopak snímek pořízený v režimu Žárovka měl typické fialové zabarvení.

Model U-CA 3 nabízí v Nočním režimu manuální nastavení času i clony, ovšem na naší testovací pětici si můžete prohlédnout, že spolehlivě fungovala i korekce expozice. Na fotografii pořízené v automatickém režimu je dobře vidět, že tento Samsung poskytoval v interiéru mírně podexponované snímky. Díky podlouhlé levé hraně skříně je také snadno pozorovatelné soudkovité zkreslení, což je ovšem u objektivů malých kapesních modelů zcela běžné.
Plus 1
Plus 2
Minus 1
Minus 2

Barva, kresba a citlivost

Kromě toho, že je model Digimax U-CA 3 skutečně multimediálním přístrojem, nabízí i při samotném fotografování řadu příležitostí, jak popustit uzdu vaší kreativitě. Využít můžete hned tři barevné filtry, pokud by to ovšem vašim uměleckým záměrům nestačilo, pak nepřehlédněte efekt RGB, pomocí kterého můžete dokonce měnit poměr jednotlivých RGB složek. Další ilustrační snímek potom ukazuje, jak podrobně je schopen tento model prokreslit jednotlivé nepatrné detaily, zde "šlápoty" na sněhu. Poslední snímek naopak dokumentuje, že nejvyšší stupeň citlivosti (ISO 400) používejte spíše výjimečně, protože snímek je již dosti zašuměný.

Sunset
B&W

Sepia