Malý Samsung Digimax U-CA 3 s duhovým okem

25.3.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Fotografování nemusí být jenom vyčerpávající práce s hledáním nejlepšího světla a úhlu pohledu a u charakteristiky fotopřístroje nemusí být prvním a posledním posuzování světelnosti objektivu nebo rychlosti ukládání snímků. Pochopitelně ani základní parametry jsme u nového Samsungu, nesoucího nezvyklé označení U-CA 3, nezapomněli posoudit, ovšem tento model má především pobavit jak fotografa, tak díky mrkajícímu duhovému oku nakonec i fotografovaného. Navíc novinka disponuje na kapesní model solidním videozáznamem.
Model Digimax U-CA 3 je velice zábavným společníkem, se kterým se při fotografování nudit rozhodně nebudete. Tento třímegapixel je vybaven také velice slušným a skutečně použitelným videozáznamem, solidní je i Makro režim. Bohužel bych nedoporučoval tento fotopřístroj netrpělivým uživatelům, protože náběh po startu je necelých šest sekund (což dnes představuje spíše podprůměr) a také ukládání snímků není právě rychlé (pokud si ovšem stáhnete nejnovější firmware snížíte dobu téměř na polovinu). Výsledné fotografie byly ostré a i v případě snímání v interiéru většinou dostatečně jasné (někdy stačilo doladit jemně korekcí expozice). Pozorovatelné bylo sice soudkovité zkreslení, které se ovšem u kapesních fotopřístrojů vyskytuje velice často. Hitem sezóny bude novinka především pro "mladší ročníky", protože ovládání tohoto Digimaxu je snadné a různá blikající světýlka navozují pocit, že fotografování není nestravitelnou nudou, ale právě naopak. Na druhou stranu možná digitální fotografové odkojení takovými modely jako je U-CA 3 najdou nakonec krásu fotografování právě v hledání správného záběru nebo těch nejvhodnějších světelných podmínek, prostě ve fotografování samotném, bez ohledu na "trsající" postavičku na LCD displeji nebo na mrkající duhové oko.

KladyZápory
"zábavné" fotografování
ovládání