Minolta DiMAGE G400: stylový miniaturní rychlík

14.1.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Hmatatelným výsledkem spojení dvou fotogigantů Konicy a Minolty se stal na sklonku loňského roku model označený G400. Jde o stylový a designově velmi povedený fotopřístroj připomínající spíše modely od Konicy. Čtyřstovka je ovšem při samotném fotografování velice svižná a navíc disponuje velice praktickým zdvojením paměťového prostoru pomocí dvou slotů, jak pro obvyklé Secure Digital karty, tak pro "soňácké" Memory Sticky. Takže s G400 si opravdu nemusíte lámat hlavu s tím, kam své fotky uložíte. Vzhledem k tomu, že novinka patří už do čtyřmegapixelové kategorie, takže snímky v maximálním rozlišení mají často objem přes 1 MB, tak možnost ukládat na obě karty prakticky zároveň jistě oceníte.
Rozlišení

Model nabízí fotografování ve třech různých rozlišeních, navíc v tom nejvyšším si můžete vybrat ještě vysokou nebo standardní kompresi. Na naší sérii fotografií se můžete podrobně podívat, jak ubývá postupně detailů od čtyřmegapixelového k megapixelovému rozlišení. Abyste mohli uvedený rozdíl vidět zcela jednoznačně, tak si klikněte na odpovídající fotografii a přes větší náhled se podívejte na původní (nativní) v počítači neupravovanou fotografii. Snímky také ukazují, že v interiéru měla G400 sklon poskytovat podexponované snímky, takže lepších výsledků jsme dosáhli pokud jsme posunuli korekci expozice o jeden kladný stupeň.

2272x1704
2272x1704
1600x1200
640x480

Přiblížení - optické a digitální

I kompaktní miniaturní fotopřístroje dnes již nabízejí kvalitní objektivy, které zvládají až trojnásobné optické přiblížení, což vám bude ve většině situací stačit. Pokud přeci jenom budete potřebovat daný objekt ještě o něco více přiblížit a nebude lepší popojít kousek blíže, tak je poslední záchranou zoom digitální. Ovšem jak si můžete prohlédnout na posledním čtvrtém snímku, tak digitální přiblížení je už většinou na úkor kvality samotné fotografie, protože se jedná prakticky o výřez, a tak je někdy lepší spolehnout se v krajním případě na vlastní nohy.

Širokoúhlý snímek

2x optický zoom
3x optický zoom
3x optický a 2x digitální zoom

Rozsah expozice +- 2EV je v praxi zcela dostačující, což dokazuje pětice těchto fotografií. Navíc je na ní dobře viditelný sklon modelu, snímat lehce podexponované snímky, protože i fotografie posunutá do plusu o jeden stupeň je ještě docela "koukatelná", na rozdíl od snímku nafoceného v minus 1. Pokud vám v některých případech nebude stačit tento způsob doladění expozice, můžete využít manuálního nastavení času a clony nebo nastavit vyšší citlivost snímače.

Plus 1
Plus 2
Minus 1
Minus 2

Testovací snímky jsme pořizovali v interiéru při zářivkovém osvětlení a automatika modelu správně zachytila danou situaci. Snímek pořízený v automatickém režimu se nejvíce blížil fotografii udělané v režimu Zářivka. Poněkud nezvykle vyšel snímek v režimu Žárovka, který bývá většinou zabarven více do modra až fialova.

Citlivost snímače

Přestože model disponoval funkcí redukce šumu, tak některé snímky pořízené při maximální citlivosti (400 ISO) již měly zhoršenou kvalitu díky přítomnosti šumu. Také na našem testovacím snímku (400 ISO), především v původní velikosti, je dobře vidět velice zašuměná oblast nad oknem. Ovšem ještě u hodnoty 200 ISO byl šum téměř neznatelný.

200 ISO
400 ISO
Barevné filtry