Nikon Coolpix S4300: dotyk 6× zoomu
Vypadá to, že běžným standardem se u levných kompaktů brzy stane 6× optický zoom. Dnes jsme se podívali na první takový kompakt, Nikon Coolpix S4300. Najdete tu 16MPx CCD čip, širokoúhlé 26mm ohnisko a dokonce i dotykový LCD displej.
Kapitoly článku:
Dále se můžete podívat na několik lustračních snímků.
Objektivu by se i chtělo kreslit hezky až do rohů, ale odšumování veškerou snahu hatí. Kresba je rozpatlaná.
Chromatická aberace je jen mírná (vidět ji lze např. vpravo nahoře). Ze strany objektivu docela slušná práce, rohy by mohly být trochu ostřejší.
Toto je jedna z těch lepších fotografií, které jsem z Coolpixu S4300 dostal, a to i přes vyšší citlivost ISO 200. Znovu se mi nelíbí třepení linií, tomuto zbytečnému doostřování nerozumím.
Telemakro přístroje je docela dobré, kvůli špatné světelnosti ale nečekejte nějak výrazně rozmazané pozadí. Na nejdelším ohnisku mají snímky nízký kontrast.
Vzhledem ke špatným výsledkům při nízkých citlivostech mě úroveň tohoto snímku při ISO 320 docela mile překvapila. Nejde sice o vyloženě pěkný snímek, ale s ohledem na zvolenou citlivost to fotoaparát ve své kategorii zvládl celkem dobře. V pozadí vidíte chromatickou aberaci na kontrastních hranách.
Nebýt toho agresivního odšumování, mohl být snímek dosti slušný, objektiv totiž na nejširším ohnisku kreslí pěkně.
Pořád ta samá písnička. Slušný výkon objektivu je výrazně přebit velmi špatným výkonem odšumovacích algoritmů. Jejich zásahy jsou neadekvátní a přehnané. Tento snímek jsem cvičně zkusil vytisknout na 10×15cm fotopapír a i na takto malém formátu je tráva viditelně bez detailů.
Co ale objektivu skutečně nejde, je focení na nejdelším ohnisku. To už (patrně i díky vysoké difrakci kvůli velmi špatné světelnosti) ztrácí nejen ostrost, ale i většinu kontrastu. Snímky jsou velmi mdlé a nevýrazné.
Objektiv hodně trpí na odlesky, chromatická aberace je mu zde ale téměř cizí, za což dostává pochvalu. Opět je vidět hodně agresivní odšumování a ze stinné krajiny byste už žádnou kresbu nevytáhli.
Tenhle snímek se fotoaparátu povedl, a to už z toho důvodu, že zde není žádná kresba jako je tráva a podobně. Rozmytí oblohy nebo konstrukce stožáru tak akorát vyhlazuje plochy, které by i měly být hladké.