Dovolil bys si otázku k vaší zmínce o videu. Nerad bych se Vás dotkl, ale k čemu je podle Vás prokládaný záznam, když píšete: "rozhodně lze doporučit progresivní záznam, neboť prokládání je vidět až moc"?
Dále mám za to, že režim HDR by zasloužil alespoň nějaký komentář a srovnání s jinými aparáty a řešením jiných výrobců. 5200 skládá HDR ze 2 snímků, přičemž běžně se používají 3. Nezmiňujete žádné možnosti nastavování tohoto režimu. Sony NEX má například několik typů HDR. Bylo by podle zajímavé tyto možnosti srovnat.
Odpovědět0 0
No, k čemu je prokládaný režim, to by zajímalo i mně :-) Obvykle se používal proto, že AVCHD v první specifikaci jednoduše progresivní záznam při 50/60 fps nepodporovalo (to podporuje až AVCHD 2.0). Také to bývá tím, že snímací čip nezvládá takovou rychlostí progresivní záznam, ale prokládaný ano. Některé fotoaparáty umí uložit prokládaný záznam i bez toho, aniž by to bylo moc poznat, no zde je to viditelné až moc. Prostě u D5200 je prokládaný záznam k ničemu.
Pokud jde o HDR, lze nastavit čtyři "síly" tohoto efektu a stejně jako u Sony, musí se nejprve vypnout RAW. Výsledky jsou velmi slušné, u Sony bych řekl, že lepší.
Odpovědět0 0
Omlouvám se, nešlo mi o to nachytat Vás na malinách, jen jsem nechtěl zbytečně poučovat... Prokládáný záznam, je jednoduše pro televize, (také některé monitory), které ho umí zobrazit. Zobrazuje se 50 snímků za vteřinu, ale jen v takzvaných půlsnímcích (1. půlnímek má liché řádky a 2. sudé). Oko diváka to už zaznamenává jako plynulý pohyb. Na rozdíl od 50p či 60p také oko pozná určité blikání (odtud různé 100 a více Herzové technologie). Naopak u nízkých frekvencí (25 apod.) jsou zase rychlé pohyby "trhané". No a přehráváte-li prokládáný zásnam obyčejným způsobem v počítači, zobrazují se oba půlsnímky zároveň, takže u pohybů vidíte řádkování. V tomto případě nezbývá než vypnout prodklad v přehrávači (např. VLC).
Ještě jsem se chtěl zeptat co myslíte tímto: "progresivní, byť pomalejší"?
Díky
Odpovědět0 0
Progresivní má 30 (resp. 25) snímků za sekundu, prokládané 60 (resp. 50), od toho pomalejší. Ono je to složitá problematika, protože některé fotoaparáty dělají 60i video ze 30p snímků a podobně. Někde se ale dělá z 60p snímků, takže člověk někdy vlastně ani neví, zda se dívá na 60i získané z čipu snímáním rychlostí 30p, 60i nebo 60p... Zde je jen problém v tom, že tady jde prokládání hodně vidět.
Odpovědět0 0
Pane Šurkalo,
Bylo by lepší psát tedy nižší frekvence - rychlost je zde spíše zavádějící termín.
Proklad zas tak složitá problematika není. Je vidět jedině v případě, že video přehráváte chybně tzn. na přístroji který ho neumí správně přehát a nevypnete si ho. To co píšete, že "některé fotoaparáty dělají 60i video ze 30p snímků a podobně" je nesmysl, 60i ze 30p je stále 30p.
Buď je frekvence nižší a rychlé pohyby nejsou plynulé. Nebo je frekvence vyšší a pohyby jsou plynulé a záznam je buď plnohodnotný a nebo prokládáaný tzn. z každého snímku máte jen polovinu řádků.
Odpovědět0 0
Ale v tom je právě problém. Běžný uživatel nebude chtít moc řešit, v čem přesně a jak má přehrávat video, aby to vypadalo hezky. Ne každému se chce hrabat v nastavení nějakých dalších přehráváčů a zapínat tam funkce pro lepší přehrávání prokládaného záznamu. Mnoho z nich to flákne do prvního, co mají nainstalované, při výstupu na televizi se opět někde může stát, že to bude krásné a někde rozsekané...
K tomu 30p a 60i. Mnoho fotoaparátů (např. Panasonicy) skutečně natáčí 30p video, ale ukládají ho jako 60i. Na tom nic nezměníte, je to tak. Samozřejmě otázkou je, jak se to jeví pro lidské oko a jak je ten záznam vlastně ukládán. Může ukládat liché řádky a pak sudé z téhož snímku (a tím 30p rozsekat na 60i), může to kombinovat (liché řádky z jednoho snímku, sudé z druhého, pak dolepí liché z druhého, v dalším snímku přidá sudé ze třetího,...). Jak to zrovna tam funguje v praxi, to si teď nejsem jist. Jisté ale je, že mnoho Panasoniců snímá video ve 30p, ale ukládá je ve formátu 60i.
Odpovědět0 0
Ve výsledku je to jedno, když video nastříháš, tak si to uložíš stejně v progresivním framerate, ne? Moc ty "i" výstupy nechápu, když CRT TV takřka vymizely...
Odpovědět0 0
simi2
|
10.4.20138:42
Tak jedno to není. "Klasický" prokládaný režim byl takový, že každý půlsnímek vzniknul v trochu jiný čas. Na TV to nevadilo, ba to bylo prospěšné , protože CRT měl setrvačnost a oko nic nepostřehlo. LCD žádnou setrvačnost nemá, a proto se musí prokládání odstranit a zobrazit celý snímek. Sloučit dva snímky do jednoho, když vznikly v různou dobu, je trochu problém. Proto je několik způsobů provedení s různou kvalitou výstupu. "100Hz" technologie dopočítavají matematicky snímky mezi těmito půlsnímky, aby obraz byl pěknější. Přehrát prokládané video na LCD je vždy problém a podle toho taky videa vypadají. Takže nastavit přehrávač to ano, ale stejně je degradace videa.
Odpovědět0 0
myslel jsem jedno jestli má foťák výstup 60i nebo 30p, jakože ve střižně si nastavím výstup na 30p
Odpovědět0 0
j.ryba
|
10.4.201320:47
No, aby to nebylo tak jednoduchy, snimat na 50i/60i muze byt lepsi pro snimani rychlejsich pohybu - sport, nebo pri potrebe prudkych svenku ze strany na stranu - vypada jemneji, zatimco 25p/30p na staticke sceny popr. klidnejsi pohyb a pomale plynule svenkovani - dava detailnejsi informace :-).
Odpovědět0 0
já jsem ještě neviděl dobře vypadající rychlý švenk, ne z amatérského přístroje
Odpovědět0 0
j.ryba
|
11.4.201310:53
To neni zadny tajemstvi, ze s amaterskym pristrojem jdou rychle svenky natocit jenom blbe nebo jeste hur :-). ...„Hledáte-li dokonalost v kozelcích, nemám, co bych řekl.“...
Odpovědět0 0
simi2
|
11.4.20138:08
Ta střižna právě musí udělat to, že ze dvou půlsnímku složí ten jeden snímek. Jestli to uděla přehrávač ,anebo střižna je vcelku jedno. Akorát je rozdíl v tom, který soft to umí lépe.
Odpovědět0 0
A pokial sa jedna o poctivy prekladany signal, t.j. jednotlive polsnimky boli zosnimane v roznom case, potom ich poskladanim vznikne prave ten zubaty okraj o vsetkeho co sa vodorovne hybe.
Odpovědět0 0
Pravda, každý půlsnímek vzniká v jiný moment.
A to je právě ten rozdíl jak říká Milan Šurkala mezi 60i(50i-alias PAL) pravých, nebo 60i-paskvil vytvořených z 30p ... tady se půlsnímky akorát složí a není rozdíl ani není ztráta kvality na hranách při pohybu.
A je jedno zda složím jako první liché a druhé sudé řádky nebo naopak..
Všimni si v televizi když někdy v nějaké reportáži technici špatně složí pořadí řádků jak se obraz krutě cuká tam a zpět.. je to vidět dost často.
Rozhodně prokládání ale není jen ke škodě, však získáte 2x větší framerate.. když mám 50i tak mě grafická karta analyzuje vektory, přizpůsobí a díky tomu že půfodní zádnam má 50fps jen s polovičním vertikálním rozlišení (jak by řekl odeesákEda :-)) jenže to není pravda protože ty řádky jsou posunuty a skládáním se získá plné rozlišení a navíc plný framerate 50fps.. to vše za cenu závislosti na chytrosti a výpočetní síle deinterlacing algoritmů.
Takže nějaký primitivní deinterlacing, který se dnes asi nepoužívá, nám ubírá rozlišení na polovinu, ale pouze v místech pohybu (rozdíl mezi sousedními snímky)..
Jinak k té CRT vs. LCD jak píšeš je to ale přece přesně naopak..
Však proč se u crt neudává doba odezvy? Ano crt má teoreticky nulovou odezvu (bliká 50Hz u nás a 60 Hz v améru) a proto bylo nutné 50 či 60 fps, jenže to se na daném kmitočtu nedalo analogově přenést tak se vymyslel proklad.
Odpovědět0 0
to ano, máme jen polovinu řádků.
Ale chybí tam za Bé :-) že ta druhá polovina je o 1 řádek posunutá a za Cé je v 180st. posunutý v čase. Takže opět máme plné rozlišení a to při 2x vyšším FPS.
Jediné kde je skutečně to nižší rozlišení jak píšete je v místech rychlého pohybu, tam se interpoluje, metody jsou natolik zmáknuté, že dává perfektní výsledky. a z 50i máme 50p. Nerad bych se prokládání zastával, ale nelíbí se mě jednoznačný závěr 25p nebo 50i, napište třeba na tvfreak a uvidíte jak váz roznesou. Samozřejmě 50i vede. Tak a ticho nebo tu nalítne ODSakEDA a vysvětlí nám to :-))
Odpovědět0 0
Guliver568
|
6.4.20138:54
Odpovědět0 0
Láďa K.
|
23.3.201318:51
Výborná práce!
pane Šurkala, mám otázku, proč není TREFA??? Předpokládám, že je opět na pořadu dne cena, která je oproti D5100 stále dosti vysoká.
Děkuji L.K.
Odpovědět0 0
Toto na TREFU ještě není. D5200 je rozhodně výborný fotoaparát a dovolím si říci, že ve své kategorii patří k tomu nejlepšímu a určitě jej mohu doporučit, na zisk ocenění má ale pár vad na kráse. Mluvím zejména o ergonomii držení a ovládání, která je na zrcadlovku této kategorie ostudná. Víte, u některých fotoaparátů horší a pomalejší ovládání sice vadí, ale člověk ho kvůli jiným zajímavým vlastnostem překousne (toto je případ např. Fuji X100), zde je to ale prostě tuctová zrcadlovka, které chybí ten zajímavý fotografický náboj, kdy člověka nebaví "se s ní prát".
Odpovědět0 0
Hezky řečeno (ta poslední věta). Přesně tak bych to viděl i já ;-).
Odpovědět0 0
J. Vich
|
24.3.201319:38
No, ja myslim, ze v dane kategorii to mozna na trefu bylo, zejmena proto, ponevadz to minimalen autofocusovym systemem a jeho fungovanim prekracuje ramec tridy. Na druhou stranu, beru i pripadny zaver, ze v dane tride nyni na trhu na Trefu neni nic :). Jakoze je to pro vetsinu ctenaru asi dost podruzny ukazatel tak jako tak.
Odpovědět0 0
bat1
|
27.3.201317:04
Milane, a tou kategorií je myšlené co? Pokud APSC zrcadlovky, pak bych to chápal, v tom případě přijmeme za fakt že cokoli z low-endu nemá šanci na trefu (tedy s výjimkou K-30 která ale parametry atakuje spíš střední třídu). Pokud tou kategorií má být low-end, pak jsou na tom s ovládáním všechny modely v podstatě stejně blbě ;)
Odpovědět0 0
Odpověď je snadná. Milanovi už léta leží Nikon v žaludku třemi vlastnostmi, které se vymykají jeho představám o ovládání. První, v menu se nelze pohybovat rolerem, druhá, nastavení ISO je rozděleno do dvou složek a konečně třetí, stupnice expozimetru má plus vlevo a mínus vpravo.
Milan píše recenze poměrně podrobné a až na podobné lapsy objektivně, takže si člověk může udělat představu nakolik mu foťák může splnit jeho představy. Nakonec je stejně zapotřebí jít do obchodu a foťák si osahat. Kolik já okolo sebe vidím chlapů s D3100 (naposled dneska na běžkách). Chlapů s pořádnýma rukama. V pátek jsem viděl několik mužů fotit se sety D3100, D3200 a D5100 (18-55 nebo 18-105) v Jabloneckém divadle na soutěži Tanec srdcem 2013. Kdyby se řídili Milanovými závěry, že velikost těchto low-end Nikonů téměř vylučuje jejich držení, že mají děsné ovládání, pak by si asi tyhle modely nekupovali, že? Kdyby bylo takovým utrpením používat jejich "malé" hledáčky jak naznačuje Milan, tak by si je asi lidé nekupovali, že? Opak je pravdou. Ergonomie je snad nejsubjektivnější vlastnost, kterou je opravdu nutné vyzkoušet na vlastní kůži.
Co na tom, že majitelům Nikonů tyto vlastnosti nečiní potíže? Co na tom, že se i přes tyto nedostatky Nikon stále dobře prodává? Dokud se Nikon nepřizpůsobí Milanovým představám o tom jak má zrcadlovka vypadat, nemá u něj Nikon šanci. ;) Patří to k místnímu koloritu a tak to je zapotřebí brát. Pozorný čtenář pochopí co brát vážně a kde autor pouze okopává kotníky. Jakkoliv to je nešťastné, v mých očích to Milanovy recenze neshazuje a vždy si je rád přečtu.
Odpovědět2 2
Hezky napsaný, ale já to vidím úplně stejně jako Milan. Pokud bych na Nikonu začínal, tak mi to nepřijde, ale přesně tyto vlastnosti co uvádí Milan mi vadí natolik, ýže si Nikon nekoupím, asi bych si nezvyknul. Fotil jsem s Minoltou, Sony, Pentaxem, Olympusem, Panasonikem a všechny mají ovládání naprosto logický a přehledný, jen Nikon má všechno obráceně včetně bajonetu a pohyb v menu naprosto postrádá logiku. I Menu NEXe od Sony je logičteji poskládané a lépe se v něm pohybuje. Nicméně to je pohled člověka, kterej vyrostl na něčem jiném. Přitom proti Nikonu nemám jinak ani ťuk, jsou to výborné stroje. Dokonce jsem si loni pořídil D5100 a 18-200 VR na dovolené ale po měsíci to šlo pryč, to nebylo focení, to byl boj o fotku s foťákem :-)
Jinak mám pocit, že všichni v tom divadle s D3100 a D5100 jak píše to mají v paži a jedou na zelenej čtvereček, tudíž je jim celé ovládání ukradené, nepotřebují ho, stačí, když ví, kde se zoomuje a kde se mačká spoušť, i blesk jim to vyklopí samo.
Odpovědět2 0
U posledních modelů má Nikon minus vlevo a plus vpravo, takže tento argument proti mně ti už dávno padnul ;-) Také jej u posledních modelů nevytýkám, tak nevím, proč to vytýkáš mně :-) Souhlasím s tím, že ergonomie je subjektivní vlastnost, to je jasné. Vzhledem k tomu, že mám možnost si dostatečně vyzkoušet modely nejrůznějších značek nejrůznějších kategorií, tak prostě jasně vidím, jak je na tom Nikon bídně (pokud potřebuju nastavit více věcí než jen třeba clonu nebo korekci expozice, tak mi to obvykle trvá tak 3krát déle než u jiných zrcadlovek nebo i kompaktů, a to považují za sakra problém - zde to samozřejmě závisí na stylu používání, kdo fotí na automatiku, ten si toho ani nevšimne).
To, že mnoho lidí fotí s D3100 přeci vůbec neznamená, že má dobré ovládání a že jim to nevadí (nebo nevyzkoušeli konkurenci a nemají s čím srovnávat). Dále nechápu "Nikon u něj nemá šanci", vždyť zrcadlovky Nikon patří mezi ty mnou nejdoporučovanější. Malé hledáčky jsem vytýkal i low-endu u Canonu, takže opět nerozumím tomu, proč se do mě navážíš za to, že je vytýkám i Nikonu. To jako vytknout malý hledáček Canonu je OK, ale u Nikonu si to nesmím dovolit? To je podle tebe objektivita?
Odpovědět1 0
marek12
|
24.3.201310:53
Každopádne si myslím, že Trefa by okrem tých všetkých objektívnych dôvodov mala byť automaticky udelená tomu prístroju, ktorý /hoc objektívne diskutabilný/, je vo svojej kategórii najlepší alebo najvýhodnejší. Ak teda v low ende máme iba 1000D a 1100D a D3200 a D3100 a D3000 a SLT37, tak aj keď ani jeden z nich nie je nič extra, tak jeden z nich by predsa len mal dostať nejaké ocenenie /nemusí to byť Trefa - ak nechcete/, ktoré by povedalo niečo ako - "najlepší v kategórii" alebo s ohľadom na cenu "najvýhodnejší v kategórii".
Odpovědět0 0
Pro člověka s tvou inteligencí to bylo dostatečně jasně napsané, aby bylo zřejmé, že to bylo myšleno retrospektivně. Chápu, že na základě bohatých zkušeností vidíš kde by se Nikon mohl zlepšit. Ani já nezastírám, že např. vyčlenění volby AUTO ISO do samostatné volby je poněkud těžko pochopitelným krokem. Ovšem tvrdit, že na Nikonu nemálo voleb vyžaduje 3x více času než u jiných značek nebo že je ovládání bídné, je opět tendenční. Nejsem ale tak sebestředný, abych vydával podobné soudy, protože tím bych jejich uživatele automaticky zařadil do skupiny nejspíš masochistů případně duševně slabších jedinců, protože jak jinak si vysvětlit, že si tyto značky někdo kupuje? Máš snad ty pocit, že si Nikon kupují jen ti, kteří se vyžívají v sebetrýznění oním bídným ovládáním, malými tmavými hledáčky a dalšími nedostatky? V čem lze bezezbytku souhlasit je skutečnost, že leckterý kompakt má "lepší" ovládání než zrcadlovky. Tím se ale dopouštíme srovnávání zcela jiných tříd foťáků. A opět bychom si museli položit otázku, proč si tedy lidé kupují zrcadlovky, když jim kompakty nabízí lepší ovládání? A nebo, proč výrobci DSLR vyrábí přístroje, které nemohou ergonomií ovládání konkurovat oněm tebou zmíněným kompaktům? Oba asi tušíme proč, že? I tento argument je zcela irelevantní. Pokud tedy srovnávat ergonomii, pak přístrojů ze stejné třídy a nikdy jsme netvrdil, že Nikon má tu nejlepší ergonomii jaká se dá v dané třídě koupit.
Pokud jde o mou zmínku o D3100, pak bys měl udělat to co tak často doporučuješ zdejším diskutujícím, tj. přečíst si pečlivě psaný text. Nikde jsem nenapsal, že si lidé kupují D3100 proto, protože má dobré ovládání. Spíš jsem se snažil poukázat na to, že to s tou ergonomií nebude tak bídné, jak nám předkládáš. Prodeje low-endů Nikon a Canon tomu jasně napovídá. Je to low-end s minimem ovládacích prvků, takže je zapotřebí se také tak na něj dívat. Ovládání odpovídá počtu ovládacích prvků a celkovému určení low-endu, ale máme-li být objektivní, pak musíme přiznat, že v rámci daných možností je uspokojivé. Můžeme se bavit o tom, že např. Pentax má ve stejné kategorii víc ovládacích prvků, utěsnění proti prachu a vlhkosti a další výhody, ale oba přece tušíme, že je to jen způsob jak konkurovat NiCanonu. Každý se snaží získat svůj podíl na trhu a každý to dělá po svém a to, že Nikon a Canon na toto nereagují jen ukazuje na to jak sebejistí si jsou svou pozicí na trhu. Každý si tedy může vybrat.
Ale abychom se vrátili k důvodu mého příspěvku. Reagoval jsem svým subjektivním názorem na dotaz Ládi K., který se zamýšlel nad tím proč zrovna D5200 nedostal trefu. Láďa K. vyslovil domněnku, že by mohla být na vině cena. Znovu opakuji, že jsem na jeho dotaz reagoval svým subjektivním názorem. To, že se my dva dlouhodobě rozcházíme v názoru na ergonomii Nikonu není novinka. Ani to, že se v některých bodech nejspíš nikdy neshodneme. To už tak bývá, že dva lidé mají na jednu věc rozdílné názory. Smutné ale je, pokud se věcná debata změní v debatu emocionální. Udržme tedy debatu ve věcné rovině, což je právě to, co by mohlo čtenářům diskusí pod tvými kvalitními recenzemi pomoct v rozhodování proč si některý foťák (ne)pořídit. Přeji dobrou noc. ;)
Odpovědět0 1
> jak jinak si vysvětlit, že si tyto značky někdo kupuje?
Dôvod 1: nič väčšieho zvyčajne v hypermakretoch nepredávajú a tak sa teší najväčšej pozornosti
Dôvod 2: je to Nikon .. a mnohí videli billboardy
Dôvod 3: v snapsorte vedie (napríklad preto lebo tam píšu že N má najviac objektívov)
Z tých čo poznám:
- kamoška si kúpila D5100 lebo po zrkadlovke už dlho túžila a táto bola za nízku cenu
- bývalá kolegyňa si kúpila D3100 "lebo je maličký" (D90 jej manžela bola hebedo)
- kamoš si kúpil D7000, lebo snáď si nebude kupovať lacné veci
(poznámka: používal len automatiku s bleskom alebo M, lebo na iných módoch si nevedel nastaviť Auto-ISO)
- kamoška si kúpila D90 lebo ho chcela už dávno a konečne naň našporila (fotila dovtedy ultrazoomom Panasonic: a dobre)
Teda odpoveď: lebo si to bohatý foto-lamery chcú vyskúšať
(a pre chudobných fotografov je to niečo ako "svätý grál")
Odpovědět3 4
Ganče, vítej zpět v plné formě, opět analýza hodna tvého génia...
Odpovědět3 3
Presne tak, bez neho to tu nebolo ono. ;-)
Odpovědět1 1
J. Vich
|
24.3.201319:30
Odpoved snadna, ale dle meho mimo, nephilime. Obvinovat Milana z toho co pises, je absurdni - vcelku primo je narknut ze zaujatosti proti Nikonu, coz je nesmysl, dolozitelny kazdou z jeho recenzi. To, ze kritizuje veci, ktere u Nikonu byly a nebo jeste jsou neprakticke, umyslne obracene oproti matematicke i uzivatelske logice (uz po mnoho let), je zcela v poradku, a to rikam jako uzivatel, jeho nejlepsi tela byla/jsou D70 a D7000. Nekdo u Nikonu se mel uz davno probrat a trochu vic testovat v praxi, nez neco vypusti. To, ze se neco delalo X let nejak, neni duvod pro to, aby to nebylo nikdy z gruntu zmeneno. U Nikonu to plati X-nasob. Krome Nikonu jsem pouzival jeste Pentaxy a i ve srovnani s nejlevnejsimi jejich modely je D7000 ovladanim neprakticky bast, ktery na X operaci spotrebuje vic casu, navzdory vsem svym super ovladacim prvkum na tele, o absurdnosti razeni menu nemluve. Jiste, zvyknout se da na vse, i na ten Nikoni paskvil v pojeti ovladani, i na casto opravdu nepovedenou ergonomii (nevyrazne gripy napriklad), a zvyknout si na "opravenou" logiku by jiste chvili trvalo, ale Nikon by kvuli tomu verne zakazniky jiste neztratil a mel to udelat uz davno. Navraceni stupnic k matematicke logice je pouze detail. Ja bych za chybu povazoval, kdyby na to v recenzi nebylo poukazovano, a to - opakuku - rikam jako uzivatel Nikonu coby primarni znacky.
Odpovědět1 0
Milanových recenzí si cením a rád je čtu. Patří k tomu nejlepšímu co se dá na netu najít. Přesto si trvám na tom co jsem napsal. Milan dlouhodobě vyžaduje po Nikonu ovládání dle svých představ, což vede přesně k tomu to jste tady předvedli včera - dle Milanova popisu máte jasno v tom, že ergonomie Nikonů by vám nevyhovovala.
Pokud jde o Nikon D7000, nevidím důvod proč by ovládání vyžadovalo neúměrné množství času nebo bylo paskvilem. Co může být jednoduššího na změně clony, času a ISO, než zmáčknout příslušné tlačítko a kolečkem nastavit hodnotu? Co může být jednoduššího na změně měření, ostřícího bodu nebo AF než posunout páčku? Jedině kdyby byl foťák telepat, pak by ovládání bylo jednodušší. Ten jehož duševní schopnosti nestačí na něco takhle jednoduchého by si asi měl koupit plně automatický kompakt.
Odpovědět0 0
Aj na prepnutie medzi automatickym a manualnym ISO staci stlacit tlacidlo a otocit koliesko ???
Odpovědět1 0
A co si takhle přečíst celý strom diskuse? ;)
Odpovědět0 0
Nevím jak u D7000, ale u D7100 ano. Zmáčkneš tlač. ISO a předním kolečkem zapínáš/vypínáš AUTO ISO, zadním nastavuješ hodnotu ISO.
Odpovědět0 0
bat1
|
25.3.201317:55
Kupodivu D7000 to tak nemá, ač se to nabízí a ostatní funkční tlačítka na levé straně využívají oba rolery...
Snad to pořeší nějaká úprava FW, očividně jim to dost lidí napsalo jako podnět pro zlepšení a tak to u D7100 už aplikovali.
Nicméně mám přepínání AutoISO jako první položku uživatelského menu a nijak mě to netrápí.
Odpovědět1 0
Ne, stačí to dát jako první položku v "my menu" nebo jak se to jmenuje a možná to jde i přiřadit nějakému z nastavitelných tlačítek, to už si nepamatuju, ale fakt je, že jediná ergonomická chyba u D7000 je trestuhodný grip (+ a - jdou prohodit)
Canony mají jistě taky vychytávky, ale od střední třídy výš začínají působit poněkud divně titěrná tlačítka, to je snad patrné i z produktových fotek.
Jinak nechápu tu debatu na téma Trefa/NE Trefa - prostě ta ergonomie lowendu je děs a dostat za své prachy bakelit s tmavým tunelem místo hledáčku je dost blbý. Taky bych nejásal z toho úžasného AF modulu, pokud funguje stejně, jako v D7000 tak hurá - ze čtyř kusů, co jsem měl tu čest vyzkoušet, byly tři s nespolehlivým ostřením, D5100 má AF osvědčený s D90, tam problémy nebyly. Sranda, nejzajímavějším Nikonem asi nadále zůstává D90, pokud nepočítám podstatně dražší novnku D7100.
Odpovědět2 0
J. Vich
|
24.3.201323:03
Ted mi to neulozilo delsi odpoved nephilimovi, znovu uz to psat nebudu :)
K tomu co pises - AF na D7000 je vyborny, ale opet priklad Nikoni predprodukcni lajdackosti, nebot skutecne rada z kusu ma tyto problemy - i muj byl v servisu. Dali to doporadku, takze krome toho, ze si to nekdo za dobu co to tam bylo pujocval a nafotil s tim pres 10 000 expozic (testovanim AF to nebylo, technik exponoval radove destiky), spokojenost. Na muj mail na toto tema se uz nikdo neracil regovat, clovek se holt porad uci a priste bude na predavacim protokolu i pocet expozic. Nicmene k MultiCAMu 4800DX vypustenem v D7000vkach- rozdily jsou nepatrne, ale jsou znat i s pouhym setakem. Ale u vsech to lze opravit, fixni uprava kalibrace ve firmwaru. Skoda, ze to u fotaku za 30K clovek musi resit v servisu v nemalem poctu kusu. D5100 mame doma taky a D7000 po oprave je rychlejsi, presnejsi, spolehlivejsi (AF related). Kazda znacka ma sva pro a proti, ale u Nikonu je trstni, ze to jsou veci odstranitelne opravdu pouze zmenou pristupu. Coz je skoda, ze se (temer) nedeje. Howgh.
Odpovědět1 0
Je hnusný, že u toho dělají mrtvýho brouka, zrovna u drahé hračky... horká jehla je teda fakt jejich mínus, viz D600 a bordel na snímači.
Odpovědět0 0
> Ted mi to neulozilo delsi odpoved
Pokiaľ som si všimol neuloží to vtedy keď je v príspevku linka.
No čo už .. nielen v Nikone, ale aj tu na digimanii to flákajú (a už to trvá dosť dlho s tými neodoslanými príspevkami).
Doma mi dokonca nešli zobraziť ani niektoré stránky (na Firefoxe 10.0.2).
Odpovědět0 2
Kikapu1: "... D5100 má AF osvědčený s D90, tam problémy nebyly..." No zrovna já si musel u D5100 ten "osvědčený AF" seřídit doma (návod jak na to zde
http://youtu.be/Pfxz-Z_uEfU ), jinak tam byl spolehlivý BF.
Odpovědět0 0
modul z D7000 nemá klasický back či front focus, ale když blbne, tak pokaždý jinak, klasicky to seřídit nejde, to bys doma nedal
Odpovědět0 0
To je možné, ale i kdyby to bylo z tohoto hlediska u D5200 v pořádku, tak se rozhodně nedá doporučit D5200 kvůli AF, poněvadž oproti D7000 je AF modul u D5200 očesaný o možnost jemné korekce AF v menu přístroje. A jestli jde na seřízení FF/BF vzít doma imbusák, tak jako u D90, D5100, to netuším. :)
Odpovědět0 0
Že jsi to ty, provedl jsem pár měření (údaje u Nikonu jsou lehce odhadnuté podle manuálu a mé paměti, co se zhruba jak nastavuje, fotoaparát už nemám k dispozici). Protože v testu je i několik přístrojů, jejichž recenze se připravuje, zmíním jen druhy fotoaparátů. A nyní snad bude jasné, proč ovládání Nikonů považuji za špatné. Takže, postavil jsem proti sobě dotykový kompakt, profi kompakt, ultrazoom, ultrazoom, CSC fotoaparát, CSC fotoaparát a Nikon D5200. Vybral jsem vcelku běžná nastavení. První číslo je počet zmáčknutí jakéhokoli tlačítka, druhé číslo je počet použitých tlačítek a třetí číslo je počet změn tlačítek (tedy, kolikrát prst přejde z jednoho tlačítka na jiné, třeba i předtím použité).
Změna ISO 100 na ISO Auto (zde jsem k Nikonu přátelský, protože z ISO Auto na ISO 100 to může být ještě složitější).
dotykový kompakt - 3 doteky
kompakt2 - 4/2/2
ultrazoom1 - 4/3/2
ultrazoom2 -2/2/1
CSC1 - 2/2/1
CSC2 - 2/2/1
D5200 - 11/3/7!!! (při použití Moje menu a za předpokladu, že při spuštění menu najede přímo Moje menu 7/3/5)
I při použití Moje menu je D5200 výrazně nejhorší.
Změna vyvážení bílé z automatiky na stín/zataženo:
dotykový kompakt - 3 doteky
kompakt2 - 5/3/3
ultrazoom1 - 4/2/2
ultrazoom2 - 4/2/1
CSC1 - 3/1/0
CSC2 - 3/3/2
D5200 - 11/4/5!!!
Opět je D5200 výrazně nejhorší.
Nastavení samospouště
dotykový kompakt - 2 doteky
kompakt2 - 7/3/2
ultrazoom1 - 3/1/0
ultrazoom2 - 4/1/0
CSC1 - 3-4/2/1 (zde záleží na zvoleném režimu)
CSC2 - 4/2/1
D5200 - 5/3/2
D5200 je druhý nejhorší fotoaparát
Opětovné použití samospouště
dotykový kompakt - 2 doteky
kompakt2 - 0
ultrazoom1 - 0
ultrazoom2 - 4/1/0
CSC1 - 0
CSC2 - 0
D5200 - 5/3/2
U D5200 je to nutno nastavovat pokaždé znova, ale není v tom sama.
Korekce expozice z 0 EV do +2/3 EV
dotykový kompakt - 3 doteky
kompakt2 - 3/2/1
ultrazoom1 - 4/3/2
ultrazoom2 - 3/2/1
CSC1 - 3/2/1
CSC2 - 3/2/1
D5200 - 3/2/1
Zde je D5200 srovnatelná s ostatními
Přenastavení z JPEG ne RAW+JPEG (nebo změna kvality JPEGů u fotoaparátů, které RAW nemají)
dotykový kompakt - 4 doteky
kompakt2 - 8/3/2
ultrazoom1 - 6/3/2
ultrazoom2 - 17/5/7 (1 jednorázově)
CSC1 - 4/4/3
CSC2 - 3/2/1
D5200 - 5/3/3
Zde patří D5200 k lehkému nadprůměru.
Teda já nevím, ale opravdu bych neřekl, že D5200 patří v nastavování k tomu lepšímu. Nebo se ti pořád zdá, že je na tom Nikon dobře? Nevybíral jsem žádné zákeřnosti, ale docela obvyklá nastavení (teď jen nevím, co vše je u Nikonu nutné potvrzovat tlačítkem OK a na co stačí namáčknutí spouště).
Odpovědět2 0
Z vlastní zkušenosti musím souhlasit, přenastavování u D5200 je kolikrát nepříjemně zdlouhavé a komplikované, D7000 je alespoň u klasických věcí jako vyvážení bílé jinde. Docela mě to u 5200 zdržovalo a po chvilce i začalo brnkat na nervy.
Odpovědět0 0
bat1
|
29.3.201313:28
To jsi si dal podle mě dost práce se srovnáním které nemá nějak extra přesvědčivou vypovídací hodnotu, takhle se to dá sice docela pěkně vysčítat, ale jediné objektivní měřítko je stejně změřený čas potřebný pro jednotlivé nastavení do okamžiku kdy jsem schopen znovu exponovat. Tato čísla nic neříkají o dostupnosti ovládacích prvků a kvalitě jejich provedení, rychlosti odezvy foťáku na jejich stlačení, nutnosti použít jednoho prstu (tedy skutečně přehmátnout) nebo možnost ovládání více prsty, možnost mít v průběhu nastavení neustále komponováno atd... Docela v pohodě může být reálný čas nastavení do realizace další fotky rychlejší na foťáku, kde potřebuju 2x tolik stisků x různých tlačítek, jen to bude otravné.
Tím nechci nijak obhajovat ergonomii Ni pětkové řady, grip je (pro mojí ruku) příšerný, přímých ovladačů poskrovnu a některé věci nejsou řešené nejšťastněji, ale podobnými neduhy trpí v low-endu v podstatě všichni výrobci. S na hlavu postaveným osekaným ovládáním v low-endu se asi budeme muset ještě dlouho smířit, výrobci nás budou chtě nechtě tlačit do stření třídy. S absencí pokročilých funkcí se hobbík smíří, ale s ovládáním horším jak na svém kompaktu ne :)
Odpovědět0 0
Kdybych tu D5200 měl v rukách, tak to změřím i s časem. Ale pro Nikon je možná jen dobře, že jsem měřil počty zmáčknutých tlačítek. Např. jeden z těch fotoaparátů umožňuje nastavování pomocí tlačítka a rolleru (tudíž ty tři stisky jsou jedno tlačítko a dvě otočení rolleru), čímž by u ISO a WB Nikona při měření skutečného času rozsekal už totálně, protože Nikon vyžaduje opravdu všechno ručně promačkat. Jen na to vyvážení bílé potřebuješ dva stisky (poněkud měkčího tlačítka vyžadující silnější stisk) k tomu, abys vůbec spustil menu, zatímco u jiných už pomocí rolleru jsi dávno změnil dvě tři nastavení WB a možná už jsi na tom, které potřebuješ. Samozřejmě je mnoho nastavení, ve kterých Nikon rozhodně nebude pomalý ve srovnání s konkurencí, ale zrovna ty hodně často používané, tj. ISO, WB, samospoušť,... jsou tam podprůměrné. Přitom konkurence (Canon DSLR, Sony SLT) to tak komplikované nemají, i když samozřejmě ani tam není ta ergonomie žádná výhra.
Odpovědět0 0
bat1
|
29.3.201314:54
Jojo, ten UZ 2 je podle popisu nějaká Fujina, tam ta převaha bude asi dost výrazná :) Moje S200 rozseká z lowendu z hlediska ergonomie cokoli, a často nejen v lowendu. Na druhou stranu s D7000 zase rozsekám (nebo vyrovnám) v čemkoli Fujinu :)
Směřoval jsem to spíš k tomu, že krom vlastního počtu stisků tlačítek na to má vliv hafo dalších věcí, a po vlastním nastavení rychlost s jakou zarámuju kýženou kompozici - což může výsledky dost překopat, ať už díky využití rolerů, tak díky manuálnímu objektivu atd., ať už ve prospěch toho či onoho foťáku.
Co mi nepřijde tak závažné (a ponechal bych to na individuálním posouzení) je všeobecně kritika vypínání samospouště po každém snímku. Je to otázka pohledu na věc. Podle mě menší škody nadělá nenastavená samospoušť, než nevypnutá. Kvůli nenastavené samospoušti většinou o fotku nepřijdeš, nevypnutá může zhatit nejednu momentku. Sice je to na jednu stranu otravné furt zapínat, ale pokud nastavuju samospoušť, předpokládám že vteřina navíc mě nezabije. Ideální samozřejmě je, pokud se chování dá v menu nastavit dle libosti a aktuální situace.
Jinak u lowendových Ni mi přijde nesmysl vypichovat nemožnost pohybu v menu rolerem, který je na palci stejně jako OK a kursor, zejména pokud jde o nějaké víceúrovňové menu, podle mě než přehmátneš z roleru na kursor, máš to dávno naklikané šipkama... Pokud to ale chybí i u některých funkcí které by mohly fungovat "drž+roler", je to samozřejmě chyba.
Odpovědět0 0
Jenže D7000 není D5200 ;-) A o tom to je. Zatímco u konkurence (např. u Sony) se v podstatě low-end a high-end (oba na konci výrobního spektra) ovládá dost podobně a většina důležitých věcí je vcelku rychle doklikatelných, u Nikonu je rozdíl v ergonomii mezi D5200 a D7000 (a to jsou modely ve výrobním spektru přímo vedle sebe!) doslova propastný, a to si nemyslím, že D7000 je zrovna král ergonomie.
Mě by zajímalo, zda jsi vůbec někdy pracoval s fotoaparátem, který má funkční roller. Pokud jsi ve quick menu, tak v případě nefunkčního rolleru musíš provést tyto úkony: najet šipkami na položku, kterou chceš upravovat, kliknout na tlačítko OK, najede podmenu, šipkami se doklikáš na požadované nastavení. S rollerem: najet na položku, kterou chceš upravit, rollerem navolíš konkrétní nastavení. Nepotřebuješ ani tlačítko OK, ani další podmenu. Uvědom si toto, ve tvém případě se šipkami se na něco doklikáš, musíš se vrátit zpátky na tlačítko OK (abys spustil podmenu) a pak zase na šipku, abys mohl nastavovat - tedy dva pohyby prstem, u rolleru se nevracíš na tlačítko OK, ale jdeš okamžitě na roller, tedy jeden (sice delší) pohyb, ale jen jeden. Zatímco v prvním případě se vracíš na šipky, u rolleru máš už minimálně jednnu pozici projetou. Nemluvě o fotoaparátech, které mají rollery dva nebo jej mají na gripu, kde ten prst už dávno máš a nemusíš už vůbec nikam přehmatávat.
Podle popisu na fóru má nephilim Nikona D300, tak chápu, že mu Nikon přirostl k srdci. Jenže problém je v tom, že D300 má k D5200 a nižším hustokrutě daleko. Ergonomie vyšších modelů Nikonu je opravdu výrazně rozdílná proti low-endovým modelům. Pak se nedivím, že majitelé modelů D7000 a vyšších nemohou pochopit kritiku, ale ty levnější modely jsou na tom opravdu úplně, ale úplně jinak. U D600 jsem si na ergonomii nemohl v podstatě v ničem stěžovat (a světe div se, je to Nikon!!!), ale D600 a D5200, to jsou opravdu hodně jiné přístroje.
Odpovědět0 0
bat1
|
29.3.201319:39
Mám pocit že jsme si úplně neporozuměli, já tady přece pětkovou řadu nijak neobhajuju, takže tenhle příspěvek mi přijde tak nějak mimo téma ;) Měl jsem v ruce D3100 i D5100 a obojí stojí ovládáním proti mým představám za prd, ale že by to nějak extra vybočovalo z řady, to se říct nedá. Od Sony jsem měl v ruce akorát A390 a tam je to taky slušný horor, ale věřím že od té doby trochu pokročili. Skoro jsem pojal podezření, jestli jsi S200EXR o které jsem mluvil v textu nepřečetl jako 5200 :)
Co myslíš funkčním rolerem? Myslíš roler vybavený spínačem při stlačení? S tím pracuju celkem běžně, ale jen jako s prostředním tlačítkem u myši :) Je to věc sice šikovná, ale v miniaturním provedení má většinou dost mizernou životnost - upřímě, ještě jsem neviděl mobil/foťák/... kde by při intenzivnějším používání celkem brzy neodešel do věčných lovišť. Já bych tělo s touhle "vychytávkou" nebral, počítám že si ho nepořizuju na rok. Když už tak v podobě otočného okruží kolem potvrzovacího tlačítka nebo kurzoru, ale ta jsou zase většinou prťavá nebo pitomě umístěná. Myšlenka v mém příspěvku byla ale ta, že jelikož těla Ni potvrzovací roler nemají a lowend ho má umístěný pro palec, přijde mi zbytečné aby nějakým způsobem fungoval v hlavním nebo quick menu, stejně by ho tam nejspíš nikdo nevyužíval. Jinak ten rozdíl mezi prací s kurzorem a nebo funkčním rolerem mi nějak zásadní nepříjde, práce s rolerem je o něco rychlejší a o něco méně přesná, takže nakonec to nejspíš vyjde nastejno.
A ano, rozdíl mezi D300/7x00/600 a lowendem v ergonomii je vskutku propastný, ale to je (pro mě subjektivně) i vůči zbylé konkurenci ve střední třídě :)
Spíš mě mrzelo že jsi nějak nereagoval na část se samospouští. Ono tam k tomu asi není moc co dodat, oba máme trochu jiný úhel pohledu, ale vzhledem k tomu že je to poměrně subjektivní bych to asi v recenzi čtenáři nevnucoval jako vyloženou vadu ;)
Odpovědět0 0
Ne, nepřečetl jsem to špatně :-) Reagoval jsem na větu "Na druhou stranu s D7000 zase rozsekám ?(nebo vyrovnám?) v čemkoli Fujinu :?) " v diskuzi recenze fotoaparátu D5200 (tam jsem dostal do větu tu D5200, ne špatným přečtením S200 :-)). Tedy, že je jasné, že D7000 tu Fuji překoná, ale že D7000 není D5200 a tady je porovnání ovládání úplně o něčem jiném. Jde mi o to, že rozdíl v ovládání mezi D5200 a D7000 je prostě propastný, zatímco třeba mezi EOS 600D/650D a EOS 60D nebo SLT-A57/A65 a SLT-A77 prostě tak obrovský není.
Funkčním rollerem myslím roller, který se dá použít i k jiné věci než nastavení clony a času, tedy přesně to, o čem se tu už dvacet příspěvků bavíme. Tedy roller, který se dá jakkoli použít i v menu. Tobě možná přijde, že využití rolleru v menu je zbytečné a já to chápu (nejspíš, kdo to dlouhodobě nezkusí, nechápe). Znovu upozorňuji, kde je ten problém, proč se tu nemůžeme shodnout. Nevím, kolik máš zkušeností s fotoaparáty jiných značek. V každé recenzi si s fotoaparátem hraju několik týdnů, a protože konkurence (a tím nemyslím jen DSLR Canonu nebo Sony, ale i CSC fotoaparáty a nejeden kompakt) ovládání pomocí rolleru využívá, tak mi osobně to prostě přijde naprosto samozřejmé okamžitě tím palcem vlézt na roller (např. u Samsungu bys bez této možnosti asi zmagořil, protože pomocí tlačítek je to hotové peklo, ještě horší než tady). To už je naprostý reflex, protože to člověk zkušenostmi z recenzí zhruba 200 fotoaparátů považuje za ideální a nejrychlejší řešení. Tady nejde o to, že očekávám u Nikonu ovládání Canonu. Tohle prostě funguje skoro všude a u DSLR bych čekal, že to bude taky. Nikdo tě nenutí roller využívat, ale kdyby to Nikon umožnil, tak za prvé, mnoha lidem pomůže a za druhé, nikomu (ani tobě) neuškodí. Tím se prostě nic nemůže zkazit a jen se může situace vylepšit.
Co se týče samospouště, ano, souhlasím s tím, že je to subjektivní. Pokud už se ale nepamatuje (a nejde to nastavit jako např. u kompaktu... překvapivě zrovna u Nikonu), tak by to aspoň nemuselo jít přes tolik kliků a být to na konci menu. U většiny přístrojů se samospoušť po vypnutí vynuluje, což platí zejména u kompaktů, takže nějaké opomenutí zapnuté spouště tam nehrozí, je však pravda, že u zrcadlovek je toto v poměrně velké míře vyvedeno na nějaký přepínač a tam už toto hrozí.
Odpovědět0 0
bat1
|
30.3.20131:14
Je fakt že tu sedmitisícovku jsem tam montoval dost mimo téma :) Na druhou stranu je nejspíš jasné (vzhledem k jejím možnostem), že rolerů využívám i pro nastavení všech funkcí s přímým přístupem, v režimu prohlížení fotek atd., v hlavním menu by mě to ale nenapadlo ačkoli to umožňuje a díky 2 rolerům je to i celkem slušně použitelné. Práce s kurzorem mi ale v hlavním menu přijde o něco intuitivnější a pokud není třeba někam daleko listovat i pohodlnější, ale to může být jen o zvyku.
Teď mi ale vysvětli jak jsi to myslel s tím jedním rolerem bez nutnosti potvrzovat, to najedeš na nějakou položku a po nějaké časové prodlevě automaticky naskočí její nastavení, případně vyjede nějaké podmenu? To by mě možná trochu krkalo, zejména když se člověk třeba nestrefí nebo z nějakého jiného důvodu potřebuje zpět...
Já to s tou samospouští bral všeobecně, ne zrovna v tomhle konkrétním případě, ale máš pravdu, pokud je ještě v menu někde daleko, je to fakt otrava. Mám zkušenosti s obojím, u kompaktu mi asi přijde výhodnější vypínání, na D7000 si člověk přece jen snáze všimne nesprávně nastaveného okruží.
Odpovědět0 0
Krížový roller je niečo úplne iné ako obyčajný roller:
- keď ho chcem používať ako kurzor tak ho stláčam ako kurzor {čím sa napríklad nastavím na správnu položku}
- keď chcem meniť hodnoty, tak už sa netreba premiestniť na žiadne tlačidlo {lebo som stále na rolleri}, len potočím rollerom
(v prípade tlačidiel sa jedným tlačidlom nastavuješ na menu a niečím iným nastavuješ hodnoty)
- zmeny hodnoty pootočením dokážem spraviť omnoho rýchlejšie ako stláčanie hociakého tlačidla
Suma sumárum, ja som si už na tú pohodlnosť tak navykol, že:
- keď som z PEN-a po dhšej dobe znovu chytil do rúk Sony H20, tak som si pripadal ako v dobe kamennej
- už si asi nekúpim žiaden foťák ktorý nebude mať krížový roller (len kvôli tomu nemám OM-D)
Odpovědět0 1
Nejde mi ani tak o hlavní menu jako o quick menu (to, které dostaneš po dvojitém stisku tlačítka "i"), viz úplně první obrázek v kapitole "Zobrazení displeje". Tam mi prostě přijde zbytečné, když už jsem třeba (viz ukázka) na volbě "L" velikosti rozlišení tlačítkem OK rozklikávat podmenu výběru rozlišení, pak jít na šipky, vybrat nové rozlišení a tlačítkem OK to potvrdit, když úplně stejně tak můžu všechny tyto kroky vynechat a třeba jen jednou jedinkrát pootočit rollerem. Jednoduše řečeno, přejít prstem na roller a jednou jím pootočit mi přijde značně snazší a rychlejší, než stisknout OK, šipku a znovu OK.
Pokud jde o tu potvrzování, teď si právě nejsem jistý, jak to má D5200, ale u mnoha fotoaparátů (neříkám většiny) stačí na nějakou položku najet (řekněme, že si vybereš určité vyvážení bílé) a můžeš se vykašlat na tlačítko OK, prostě namáčkneš zmáčkneš spoušť a vybrané WB se použije. Některé fotoaparáty toto nedělají a pokud každou danou volbu nepotvrdíš, nepoužije se. Případně Canon má u kompaktů řešení poloviční, pokud zmáčkneš spoušť, dané nastavení se použije a není třeba jej tedy potvrzovat, ale dokud nezmáčkneš OK (resp. u nich je to Func.Set), menu nezmizí a pořád otravuje.
Odpovědět0 0
Tak jsem se kvůli kliknutí na dobrou kvalitu přihlásil :-)) Super srovnání!! Jo, je to tak, zrovna nedávno jsem měl v ruce D5100 a v druhé P7000. Zatímco u P7000 je ovládání takřka dokonalý, ale fotky holt odpovídají kompaktu (a nejvíc mě vadí ta totální bezbarvost ve stínech), u té zrcadlovky je to přesně naopak.
Odpovědět0 0
lukasov
|
22.3.201319:06
pokud se nepletu, tak v nastaveni fotoaparatu si muzete aktivovat 'dalkomer'. no a potom v manualnim ostreni v hledacku vam to ukazuje stupnici.
autorovi dekuji za pekny clanek. jen tak dale.
presel jsem z canonu a mohu jenom chvalit tento fotoaparat. mam ho v setu objektiv 18-105 a jsem nadmiru spokojen
Odpovědět0 0
Těch 24 Mpx teda nedává ani jeden v recenzi uvedený objektiv. Obávám se, že tohle už umí jen pevné sklo (a ten F2.0 zoom objektiv od Olympusu za cca 60 tisíc). Čip od Toshiby asi bude fakt lepší, nuže gratuluji Toshibě ;-).
Odpovědět1 0
Tomas Ch
|
21.3.201310:32
Posledni kapitola : "vyhněte se ale prokládanému režimu a zvolte raději prokládaný"
Odpovědět0 0
Pochvala za tradične poctivo odvedenú robotu, v poslednej dobe tu máme recenzované samé zaujímavé foťáky. Zo zoznamu mojich želaní na test na začiatku roka tak zostávajú už len Fuji X-E1 a Pentax K-30. A práve K-30 zrejme má to, čo Milanovi chýbalo pri D5200, totiž ten fíling strednej triedy, daný či už dvomi rollermi, veľkým hľadáčikom i prevedením tela. I v kontexte D5200 ako najbližšieho konkurenta by ma zaujímalo Milanovo hodnotenie K-30ky.
Odpovědět3 0
Taky bych se přimlouval za recenzi K-30, už jen kvůli rozumnému rozlišení :-) A Fuji X-E1 bych ani netestoval a sáhl po nové X100S, která vypadá nadějně a naznačuje, co přinese X-E2 (až bude).
Odpovědět0 0
pro mne by to bohatě stačilo, bodové ostření to má, měření se zdůrazněným středem také, namáčknu, komponuju domáčknu - toť celé.
24Mb no dobře, dá sa, ale aj zbytečných.
to ostatní, no naco ???
Bral bych
Odpovědět0 0
rad by som videl snimky s popularnym 35mm F1.8 AF-S DX. snad to bude niekto na nete recenzovat.
Odpovědět0 0
J. Vich
|
22.3.201319:32
Jasne, Rockwell, to je hodnotny cteni :). Zrovna tohle je typicka snuska demagogie a vytrhavani faktu z kontextu tak, aby se to hodilo tonu, ktery chce clankem navodit. Konkretne tu mluvim napriklad o tech castech, kde pise o tom, proc si ne/koupit jine modely Nikonu nyni taktez dostupne coby nove. KR je smesna persona a cteni jeho clanku je treba brat jako zabavu, ne jako seriozni zdroj informaci. D5200 je, az na vysoke rozliseni, extremne povedeny model, za ty penize stoji, hlavne kvuli autofocusu, ktery byt je hledacek titerny a omezuje to pouziti, ma kvalitu v tehle tride nevidanou napric znackami, ale duvodu, proc uvazovat i o D7000 treba, je rozhodne vic, nez jen ovladaci prvky navic.
Odpovědět2 3
zish... vortex1394 chtěl vidět snímky s pětatřicítky ve spojení s D5200 a tento účel splní Rockwellova recenze dosstatečně.
Odpovědět3 0
Rockwell píše svojským štýlom, ale to ešte neznamená, že sa nevyzná v tom, o čom píše, treba to brať trochu s nadhľadom. Osobne by som si tento foťák nekúpil práve kvôli hľadáčiku a ovládaniu (najmenší hľadáčik, aký som ešte ochotný akceptovať majú napr. súčasné Pentaxy). Pritom to môže byť z hľadiska obrazovej kvality s tou 35/1.8 veľmi podarená kombinácia.
Odpovědět2 0
J. Vich
|
23.3.201314:31
Vasek-d, z tohoto ohledu mas samozrejme pravedu
bedo - nebavim se o stylu, ale o informacich a zaverech, ktere Rockwell casto sdeluje jako overene pravdy, pricemz to jsou ale pravdy pouze jeho subjektivni. Mluvim o zejmena statich k objektivum, kde je zarnym prikladem jeho vynaseni do nebes 18-200vky, a kdy z rady opticky tuctovych skel udelal "legendu" a naopak. Casto jsou to pouze snusky zaslepenych vylevu at uz kritickych, nebo oslavnych. Pokud se budu chtit dozvedet neco k veci od cloveka, ktery zna Nikon a koho ma smysl cist, kouknu treba do textu Thoma Hogana.
Odpovědět1 0
áno, preháňa a zveličuje, ale napriek tomu s ním často súhlasím (aj nesúhlasím ;)). Osobne mi na jeho webe vadia hlavne jeho autoportréty. :) Inak si rád prečítam Rockwella, Hogana aj Šurkalu!
Odpovědět0 0
Hodnocení od Rockwella často připomíná Neffa, který už několik let prakticky každému foťáku, ať už je to profi DSLR nebo kompakt, dává kladné hodnocení. Asi jeět tak před deseti lety psal Neff recenze opravdu objektivně, ale pak se začal na všechno dívat jakoby růžovými brýlemi, takže jakýkoliv klumpr, pokud z něj vyleze nějaká omalovánka ohodnotí jako výborný.
Ken dělá prakticky totéž. Někdy ale mívá postřehy, které se jinde neobjeví, takže si rád přečtu o Rockwella. S čím s ním ale zásadně nesouhlasím, je vynášení starých kinofilmových skel do nebe. To je vyloženě záměrné matení lidí a nebo, a to je ještě horší, jeho velmi nízké požadavky na kvalitu výstupu. Podobně jako u Neffa, pokud z foťáku něco vyleze, dostane to kladné hodnocení.
Odpovědět1 0
to je pravda, Neff je taký český Rockwell, len mi pripadá, že na rozdiel od Rockwella nevie veľmi fotiť (ale o to lepšie vie písať). :) Ale tiež si ho rád prečítam. :)
Odpovědět0 0
J. Vich
|
24.3.201319:36
Zde naopak s nephilimem naprosto souhlasim. Jednou vetou shrnul to, co mi na KR vadi nejvic - zamerne mateni lidi (a dodavam, casto patrne pouze za ucelem udrzeni publicisticke zajimavosti, odlisnosti - nebudu ani domyslet fakt, ze je placeny Adoramou a dalsim megafotoeshopy). Kazdy clovek, ktery ma neco v hlave, rad sdili nazory a publikuje (se), ale u nej v drtive vetsine textu publikovane informace prekracuji akceptovatelnou mez v ohledu objektivnosti obsahu (vzdy alespon zcasti, nekdy uplne - jako u zminovaneho Nikkoru 18-200).
Odpovědět1 0
24-85 přidaný do testu? Že by byla za rohem recenze D600? ;-)
Odpovědět1 0
Že by někdo trefil hřebíček na hlavičku? ;) Je fakt, že 24-84/3.5-5.6 VR je setovým objektivem dodávaným k D600, ale bylo by fajn, pokud by se Milanovi povedlo udělat podobné srovnání jako v této recenzi, tj. otestovat set jak s tímto setovým objektivem, tak s 24-70/2.8. Mnohým lidem by to mohlo napovědět, že často je lepší uvažovat víc nad objektivem než nad tělem. Když čtu mnohdy plamenné debaty v nichž se řeší pouze jaké si koupit tělo, bez ohledu na to jaké objektivy k němu budou k dostání, tak vidím, že by mnozí potřebovali napovědět, že pokud jde o kvalitu výstupu, pak se měli začít zajímat i o "bižutérii" jako jsou objektivy nebo blesky.
Odpovědět2 0
Ten 18-55 těch 24Mpx zjevně nedává, ten 24-85 je min. o třídu jinde. Na seťák vypadá moc dobře.
Odpovědět0 0
Tady jsou ukázkoví fota v plném rozlišení
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5200/sample.htm jinak, celkem milá revoluce by byla, kdyby je už alespoň u tohoto rozlišení napadlo prodávat tělo v setu ne se zoomem, ale právě se záklaďákem, což 35/1,8 AF-S rozhodně je. Nejlevnější zoom schopný jakž takž ukreslit 24mpix je 16-85/3,5-5,6 VR a ten se k tomu lehoučkému tělu hodí asi jako pěst na oko, 18-105 má pouze zajímavý rozsah, opticky není lepší než 18-55 a rychlostně je na tom ještě hůře...
První vlašťovka - tělo v tomto případě s téměř seťákem - je Canon EOS 650D + 40mm STM. Jako možnost volby lepší, než obligátní zoom.
Odpovědět0 0
pane jo, ukázkové, překlep, ach so, pomoooooc
Odpovědět0 0
ukázková fota ;)
Odpovědět2 1
Kamarádovi, který uvažuje o D5200 jsem půjčil svůj 16-85 a nebylo to tak hrozné. Pravda, objektiv a foťák mají srovnatelnou váhu ;), ale estetika této sestavy nebyla zahanbující. Horší to bylo, když jsem mu v rámci ověření si pravidla, že obraz dělá především objektiv na D5200 nasadil svůj 70-200/2.8 VR. Tělo začalo opravdu působit dojmem tlustého víčka objektivu a rozhodně bych nedoporučoval tuto sestavu nosit držením za tělo, ale fotky dělal tenhle Nikon fakt parádní.
Pokud jde o pevná skla, jak s 35/1.8G tak s 50/1.8G si D5200 rozuměl parádně a ostřil a přeostřoval bleskově. Dle očekávání.
Z tohoto pohledu tedy musím opět konstatovat, že výrobci zrcadlovek, bez rozdílu značek, zaspali a zatímco do těl integrovali snímače s vysokým rozlišením, tak pro ně nepřipravili nové zoom objektivy. A úplně nejhorší zoufalství je na takové tělo nasadit starý kinofilmový objektiv. To už se rovnou může fotit přes dno půllitru od piva. Čím dál tím víc se potvrzuje, že výrobci DF moc dobře vědí proč přepracovali staré objektivy pro digitální snímače. A nejde jen o odraz od zadního členu.
Snad se tedy v blízké době dočkáme konstrukčního upgrade setových objektivů tak, aby dokázaly vyhovět požadavkům snímačů s vysokým rozlišením. Osobně bych ale přivítal návrat ke snímačům s rozumným rozlišením, než každý snímek resamplovat na 8 nebo 12MPix, aby se zamaskovaly nedostatky objektivu, případně šum snímače.
Odpovědět2 0
Ale si si to načasoval .. tento príspevok si napísal akurát vtedy keď Canon predstavil zrkadlovky s novým STM seťákom :-)
Odpovědět0 0
Pane Šurkalo, pro mě můžete ta autíčka klidně vynechat - nejlepší jsou ty chlupy s očima.
Odpovědět1 1
Ja naopak pozerám skôr autíčka, ako chlpy. Síce by som bol za trošku väčší model auta s viac farbami a nápismi, ale budiž.
Odpovědět0 0