Panasonic Lumix FZ300: opět na špici
Nástupce Lumixu FZ200 na sebe nechal čekat tři roky. Stále je to ale vynikající fotoaparát, a proto se dnes podíváme, o kolik je jeho nástupce FZ300 lepší. Přináší např. vodě odolnost, 4K videosekvence a zůstala konstantní F2,8 světelnost.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Podíváme se také na noční focení. Máte k dispozici expozici až 60 sekund, což by vám mělo stačit i v hodně velké tmě. K dispozici je i bulb režim. Ostření je bezproblémové, takže v noci bude FZ300 dělat radost.
Kolem světel se vytváří hvězdy, což u této kategorie fotoaparátů není příliš obvyklé. Míra detailů je slušná u těch výraznějších, nicméně hladší a méně výrazné plochy se hodně rozmývají. RAW vypadá podstatně lépe, tam je vidět i docela pěkná kresba trávy. Možnosti úpravy RAWu jsou hodně bohaté, dynamický rozsah je solidní. Samozřejmě při výraznějších úpravách vyleze opravdu hodně šumu, ale přesto tam v pozadí nějaká kresba je a dá se s tím hrát. Dále se mrkneme na výsledky při různých citlivostech.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 je pěkné, RAW má jen minimální šum, také JPEG je docela příjemný, byť v méně výrazných plochách je dost rozmytý.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 200 přináší do RAWu jasový šum, výsledek je ale ještě poměrně dobrý. JPEGy se místy trochu třepí, stromy se rozmývají. Nicméně na 1/2,3" senzor to je stále docela dobré.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 přidalo barevný šum v RAWu, detaily jsou ale nadále dobře vidět (např. na světle modré Fabii vidíte kliky dveří i sloupky oken). JPEG ztrácí kontrast a saturaci barev.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 dále navyšuje barevný šum v RAWu. Výsledkem barevného odšumování je výraznější ztráta barev v JPEGu.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 1600 je barevného šumu opravdu hodně. JPEGy jsou naopak téměř bez barev.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 je už naprosto nad síly senzoru. V RAWu jsou ještě jakž takž vidět hodně dobře nasvícené detaily, ale jinak je to jen barevný šum. JPEGy jsou naopak v podstatě jen rozmyté šedohnědé plochy.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
Nejvyšší citlivost se v podstatě nedá používat. RAW je jen barevný šum, JPEG je rozpatlaný. Nějaký nádech kresby je vidět při multiexpozici, která nemá moc šumu, netřepí se, je ale neostrá a nekontrastní.
Standardní scéna
Dávám zde i tradiční dva snímky, které doplňují každou recenzi.
Pokud je slušné světlo, jsou velmi pěkné i detaily, a to celoplošně. Dokonce ani odšumování nedělá problém. RAW kupodivu vypadá méně ostře.
O kresbě na šedé stěně mlýnů si tentokrát můžete nechat zdát, na to objektiv ve spolupráci s malým 12MPx čipem nestačí. Kresba je ale jinak dobrá, výjimkou je pravý spodní roh. K dispozici je opět RAW snímek.