Petr.T
|
22.6.201216:35
Můžete mi poradit, kde se v menu G3 nachází řízení míry odšumu? - ani s pomocí "velkého"manuálu se mi to nepodařilo najít.
Odpovědět0 0
V nastavení Photo Style, to jsou ty standardní, živé a podobná nastavení, tak ta lze editovat (ostrost, kontrast, saturaci a právě onu míru odšumu).
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
12.5.201218:42
Nemáte někdo zkušenost s světelnými objektivy pro focení a natačení videa když je málo světla?Jsou i nějaká nové od výrobce Sigma s f2,8.
Odpovědět0 0
aKarela
|
6.5.20128:54
Zdravím a obracím se s dotazem :
- jaký by byl vhodný objektiv k fotoaparátu Panasonic Lumix G3 pro focení rychlého pohybu (rychle se pohybujících předmětů - modely letadel), pokud možno kompaktnějších rozměrů.
Děkuji předem za případné rady.
Odpovědět0 0
Jarda b.
|
1.5.201218:30
no a jaké G-čko je tedy na záznam videa nejvodnější?je mi jasné že GH2 a nebo počkat na G5 ten už se asi brzy objeví,nebo je to tedy jedno všechny modely G jsou na tom stejně?
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
30.4.201221:12
Děkuji za vysvětlení doted jsem se s tím nesetkal měl jsem několik fotoaparátů Panasonic které točí Hd tam s tím nebyl problém,tak na natáčení je asi vhodnější fz 150 tam je P a ne I .Myslíte že na nástupci bude P?Na GF 5 jsem viděl zase I tak nevím.
Odpovědět0 0
Ono to "i" je tam většinou z marketingových důvodů (původně také proto, že AVCHD progresivní režim nepodporovalo), aby byl důvod kupovat si nejdražší modely. Takže s progresivním režimem bych moc nepočítal. Podobně to je např. u Sony, tam HX9V měla 1080p50, nástupce HX20V podporuje totéž, ale HX10V, který je nyní marketingově mířen níže než HX20V, má jen 1080i50, přestože je to v podstatě totéž co HX9V (stejný objektiv jako HX9V, stejný čip jako HX20V, ale jako jediný má nanejvýš prokládaný režim).
Odpovědět0 0
Petr Gajdošík
|
30.4.201213:46
Ach tak je to... Díky za technické objasnění. Vychází mi z toho tedy toto: buď natáčet ve full HD něco co se nehýbe :-))) a zbytek "jen" v HD jako JPEG ;-)
Odpovědět0 0
Petr Gajdošík
|
30.4.201211:44
Taky jsem na prokládaný záznam myslel, ale zas jsem to tak nezkoumal. Pravda je, že to "rozsypání" je v podobě tenkých vodorovných čárek. Sice to v mžiku zmizí, ale objevuje se. Nicméně ať je to "i" nebo "p", ideálně by to asi dělat nemělo...??? Osobně k tomu přistupuji tak, že nemám kameru (kde by to byla opravdu chyba), ale foťák :-) Nebo je to otázka nějakého nastavení? Sám jsem video na G3 zatím moc nestudoval, z 99% fotím.
Odpovědět0 0
No u prokládaného režimu to bude při rychlých pohybech dělat vždy (ale ano, dá se to softwarově potlačovat/odstraňovat). Zbavit se toho dá, pokud budeš natáčet ve formátu Motion JPEG QuickTime, ale tam jsi omezen maximálně HD rozlišením (1280x720 px). V QuickTime je totiž progresivní 30p záznam (on je tedy ve skutečnosti i v tom AVCHD, fotoaparát natáčí při 30p a rozseká to na 60i - původní specifikace AVCHD kodeku totiž 60p nepodporovala).
Odpovědět0 0
Petr Gajdošík
|
30.4.201211:21
Se svým G3 (rovněž setový objektiv 14-42) jsem zatím moc videa nenatočil, ale včera jsem si to málo snažil projít a nic podobného jsem na záznamech neviděl. Sám jsem si ale před časem všiml, že pokud při natáčení videa udělám prudký švenk do strany, tak se v obraze objeví krátce tu a tam několik "rozsypaných" míst v podobě několika bodů, které by se jakoby nestihly při prudkém pohybu zkomprimovat... Vždy jsem měl nastavené max. rozlišení, kartu ve foťáku mám class 10.
Odpovědět0 0
To, co popisujes ty, je zpusobeno prokladanym zaznamem videa (1080i60 - to "i", kdyby tam bylo "p", tedy 1080p60, bylo by to o necem jinem). Prokladany zaznam videa znamena, ze se zaznamenavaji jen liche radky (sude jsou z predchoziho snimku) a u dalsiho se to zase vymeni... Kazdy nasledujici snimek ma vymenenou jen polovinu pixelu. Proto se to tak sype. U progresivniho zaznamu (tj. 1080p60) je kazdy nasledujici snimek cely novy.
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
28.4.201220:10
Dobrý den mám dotaz ohledně záznamu videa na G3,všiml jsem si jakoby zdvojené kresby objektivu mám setový 14-42mm a stává se to především při záznamu například stromů které se jakoby zdvojují ,stejný dotaz jsem zahlédl i na nějakém zahraničním webu a týkal se pouze setového objektivu čím je to způsobeno nevím možná stabilizace nebo reflexní vrstvy na objektivu.Setkal jste se už s tím také?
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
16.2.201218:35
Dobrý večer,který teleobjektiv je k G3 vhodnější 45-200mm nebo 45-174mm?
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
15.2.201216:11
Prosím mám dotaz ohledně isa na G3 např.v režimu P nebo iA nechodí iso výš jak 800 a to i za malého osvětlení a to mám iso limit na off.Na mém starším kompaktu Lx5 chodil i na iso 1600.Takže za horšího osvětlení volím iso ručně nevím jestli je to správné.Děkuji.
Odpovědět0 0
No prave ten ISO LIMIT musi byt zapnuty a nastaveny na vyssi ISO citlivost. Je to snad hned dalsi polozka pod/nad volbou vypinani toho ISO limitu v tomtez menu.
Odpovědět0 0
Nějak nechápu v textu recenze a v hodnocení přístroje humbuk kolem přepínání EVF/LCD. Jsem majitelem G3 již pár měsíců a přepínání EVF/LCD mi funguje plně automaticky, zatímco autor recenze uvádí, že automatika byla odstraněna: fotím-li přes EVF a otevřu LCD, automaticky se EVF vypne a zapne se LCD (a opačně). Tlačítkem EVF/LCD pak můžu tuto automatiku vypnout/zapnout a vybrat si zapnutí zobrazovače podle své potřeby. Není tedy pravda co se v recenzi píše: že G3 "přišel o velmi důležitou věc, a to automatické přepínání mezi EVF a LCD".
Odpovědět0 0
Tady ale nejde o otevreni displeje. Jde o situaci, kdy je LCD otevreno a priblizite se okem k EVF. A tady se EVF automaticky neprepne a ani nemuze, kdyz tam neni ten snimac, ktery se o to stara.
Odpovědět0 0
OK, po tomto vysvětlení je to jasnější. I když z mého pohledu je to funkce, která mi vůbec nechybí. To je ale věc každého...
Odpovědět0 0
Dokud nezkusite, nevite :-) Mne to take nechybelo, dokud jsem netestoval fotoaparat, ktery to mel. Kdyz to novejsi model (ktery by logicky mel byt lepsi nez ty starsi) nema, je to o to horsi.
Odpovědět0 0
Jarda B.
|
26.1.201219:35
Dobrý den,jsem majitelem G3 přešel jsem z LX5 a nevím kde je makro na G3 a ve vaší recenzi jste se o něm také nezmínil. Všiml jsem si že v recenzi o G2 je makro uvedeno.Jinak G2 jsem měl také v ruce a je mnohem lepší na ovládání jak uvádíte,ale pro mě má G3 cenu v tom že je menší a má mnohem lepší výstup v jpeg.Ve scen.režimu je uvedeno pořizování snímků zblízka -květy, potraviny,předměty.Nahrazuje tato scena makro režim?
Odpovědět0 0
Drtiva vetsina fotoaparatu s vymennymi objektivy zadny makro rezim nema, ono to ani nejde (tohle muze mit leda objektiv). Zapnuti makro rezimu v podstate nic neresi (to je spis jen ikonka navic pro neznale). Makro se u techto fotoaparatu foti tak, ze zazoomujete na max a nic vic neresite.
Odpovědět0 0
Pavel - fotoamatér
|
4.11.201110:29
Chci si koupit fotoaparát který dobře zvládá natáčení videa. Zároveň jej budu často využívat k focení portrétů a s tím souvisí malá hloubka ostrosti. Neplánuji se dostat na profesionální úroveň a focení není mým upřednostňovaným koníčkem.
Výběrem jsem se prokousal k Panasonic Lumix G2 a Sony SLT-A33. U Panasonicu jsou mi sympatické malé rozměry a nízká hmotnost. Předpokládám dokoupení objektivu pro portréty a na Panasonic mi připadají objektivy poměrně drahé. Sony mi zas přijde profesionálnější, i když nevím, zda opravdu nabízí více. Sliboval bych si od něj díky většímu čipu snadnější dosažení malé hloubky ostrosti.
Děkuji za radu
Odpovědět0 0
No, vzhledem k tomu, ze ma Sony vetsi snimaci cip, bude mit pri stejnych objektivech (se stejnymi ohnisky a svetelnosti) mensi hloubku ostrosti. Takze pro portrety bude vhodnejsi spise to Sony (nepotrebujete ani tak svetelne objektivy, abyste dosahl stejne hloubky ostrosti jako u Panasonicu - budou Vam stacit teoreticky levnejsi objektivy), pripadne si budete pri portretech moci dovolit trochu vice clonit pro lepsi kresbu, aniz by ta hlubka ostrosti nejak utrpela. Kazdopadne stejne nepocitejte s tim, ze bezne detailni portrety budete fotit na plnou diru, tam by ta hloubka ostrosti (v nekterych pripadech) mohla byt az prilis mala
Odpovědět0 0
Pavel - fotoamater
|
4.11.201111:18
Děkuji za odpověď. Kromě teoreticky levnějších objektivů byste považoval oba modely z hlediska možností a kvality za srovnatelné? V recenzi sklidily oba slova chvály. Pomineme-li hledisko velikosti, nedal byste jednoznačně některému z nich přecijen přednost?
Odpovědět0 0
Pro Panasonic tam moc portretnich objektivu neni. S trochou stesti by sla Leica 25mm F1,4, ale ta je velmi draha. Nejlepsi volbou pro Micro 4/3 by tak byl asi objektiv Olympus 45mm F1,8. Klasicke zoomovaci objektivy nemaji moc dobre svetelnosti, takze tam je ta vyuzitelnost trochu diskutabilni.
Na Sony je vyber mnohem sirsi, treba 35mm F1,8 (ta je ale z tech sirokouhlejsich), 50mm F1,8 (uz docela dobre pouzitelne ohnisko a za smesnou cenu), 85mm F2,8 by take mohla poslouzit velmi dobre. Tyto objektivy jsem ale netestoval, takze tezko rici, jak moc budou dobre. Pokud chcete fotit portrety se zakladnim setakem, bude na tom lepe Sony diky vetsimu crop faktoru.
Odpovědět0 0
Nedávno som tu čítal v reakcii na nový samsungácky čip (20 MPix APS-C) pobúrené reakcie na zvyšovanie počtu pixelov, vraj 20 MPix je nenormálne veľa (pri APS-C čipe je to niečo nad 5 MPix/cm2). Tu pri menšom micro 4/3 čipe však 16 MPix nikoho neruší, pritom pixelová hustota je citeľne vyššia ako u kritizovaného Samsungu (cez 7 MPix/cm2).
Inak samotný foťák je fajn, malý a skladný, konečne dáva menší čip zmysel. Otázka znie, či za dané peniaze ponúkne adekvátnu protihodnotu, keďže je v leveli základných DSLR, resp. konkurenčný NX11 za jeho cenu môže mať tak tri objektívy.
Odpovědět0 0
Mensi cip ma vyznam hlavne kvoli mensim a svetelnejsim objektivom s dlhsimi ohniskami. Pretoze skladnost a "malost" samotneho tela az tak moc od velkosti cipu nezavisi - vid napr. spustu naozaj malickych kinofilmovych kompaktov z minulosti ktore sa v pohode vosli aj do vrecka na koseli.
S tymi 7 MPix/cm^2 je to pravda, na beznu zrkadlovkovu kvalitu je to uz dost vysoka hustota. Tiez by som bol za to aby na ten 4/3" cip dali (povedzme) iba 8 az 10 MPix, aby sa takto dal dosiahnut lepsi pomer signal/sum a vecsi dynamicky rozsah cipu.
Odpovědět2 0
Jj, kdyz si clovek vezme treba 100-300mm objektiv, je to poradna "krava" na malem telicku. Jenze pokud chci dosahnout prepoctenych 600mm na APS-C snimaci, bude ten objektiv vazit 1,5 kila a ne 520 gramu jako u M4/3. Take je zajimave, jak se jim podarilo udelat pancake 14-42mm. A ostatne NEX ma APS-C cip a jak je telo male. Taze souhlasim, ono se to ukaze zejmena na tech "dlouhych" objektivech.
Odpovědět2 0
Problém je v tom, že tenhle čip od Panasonicu slušně fotí, zatímco ten od Samsungu je dobrý leda jako šumový generátor. Fotky jsem viděl a IMHO je to něco, co nechci ani zadarmo.
Odpovědět0 3
jjjirka
|
7.9.201118:51
...a proto DxOMark Sensor Scores Gtrojky je 56, zatimco NX11 ho ma 63 :-))
Odpovědět2 0
No, nechtěl bych to nějak vulgárně generalizovat, ale pokud se podívám na fotky z nedávné recenze Samsungu 18-55mm F3.5-5.6 OIS - má tento foťák za tuto cenu vůbec nějaké plus?
Odpovědět0 0
Panasonic ma vyhodu ve Full HD videu, lepsich vysledcich na vyssi ISO i vetsich mnozstvich konfigurace. V neposledni rade ma plne polohovatelny displej, vyssi rychlost zpracovani snimku a trochu lepsi hledacek. Na druhou stranu ma Samsung slusne snimky v JPEGu na nizsich citlivostech (nepatla tolik stiny - nicmene to lze u G3 potlacit), kvalitnejsi objektiv, automaticke prepinani EVF/LCD a hlavne mnohem nizsi cenu. Zatimco G3 mam se setakem za 15 tisic, u Samsungu bych dostal za 12 tisic jeste jeden objektiv navic. Ted uz je jen na kupujicim, co je pro nej dulezite (zda za ten vysoky priplatek dostane to, co je pro nej opravdu stezejni).
Odpovědět1 0
původně sem měl g3 za horkého kandidáta i k vůli např této recenzi [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ,je o 30 proc levnější než g3, g2 milan udělil trefu anebo ještě počkat na nové samsungy vzhledem ke kvalitním sklům. a včíl babo raď.
Odpovědět0 0
Ona G3 rozhodne neni spatny fotak, ma ale par veci, ktere mi na ni (osobne) nesedi. Chce to fotit spise do RAWu (ale to u vsech fotaku, ktere ho podporuji, neni spatny napad :-)), osobne bych asi neprekousnul rucni prepinani EVF/LCD, to je podle me velky krok zpet. No a samozrejme ta cena.
Ono G3 je funkcemi dost vysoko a casto byly Micro 4/3 fotaky prirovnavany k low-end zrcadlovkam a nepochopena jejich cena - tyto fotoaparaty totiz funkcne dosahuji spise na zrcadlovky vyssiho low-endu, nicmene dnes doba preci jen pokrocila a i konkurence v CSC kategorii dokaze nabidnout opravdu hodne za podstatne mene penez. S touto cenovou politikou to vidim na cim dal tim vetsi podil Samsungu. G2 dostala trefu jen tesne, a to zejmena za ergonomii a ovladatelnost. To byla proste pohadka ovladat, vsechno slo rychle, prepinani EVF/LCD fungovalo. G3 ma diky mensim rozmerum docela problem s tlacitka vzadu vpravo. Mnohokrat se mi stalo, ze jsem misto vlevo zmacknul nahoru a podobne, ten LCD displej je dost blizko na to, aby tam trochu vadil. Prepinani hledacku to nema a zobrazovani vyfocenych snimku je take dost problematicke. Jak ale rikam, G3 umi byt velmi dobry fotoaparat, je ale nutno se s nim trochu szit a vedet jak na nej. Starsi Panasonicy byly vice "blbuvzdorne".
Odpovědět2 0
Pokud je patlání stínů jen při zapnutém iExposure (tj jen v plně automatickém režimu nebo rychle (od)nastavitelné), tak bych to neviděl jako takový problém.
A cenovou politiku nechápu, buď je na foťácích a objektivech velká marže nebo to musí Samsung dotovat. Cenově totiž vychází skvěle zvlášť ve srovnání s high-end kompakty. Možná mají výhodu v tom, že nekonkurují vlastním výrobkům.
Odpovědět1 0