S A500 můžete klidně začít!
Nový digitální fotopřístroj Fujifilm FinePix A500 asi nebude ani hitem jarní sezóny, ani na jeho uvedení nečekali dychtiví fotonadšenci, přesto pro řadu zájemců, kteří i v dnešní době stále ještě nesměle pokukují po digitální fotografii a nemohou se rozhoupat, se může tato novinka stát "ideálním" fotoaparátem. Pětistovka se totiž velmi jednoduše ovládá, má pouze několik základních funkcí a téměř vždy se můžete spolehnout na automatiku. Samozřejmě máme k modelu celou řadu výhrad, ovšem ty musíme vidět ve světle velmi nízké pořizovací ceny.
Kapitoly článku:
- S A500 můžete klidně začít!
- Ovládání a další popis modelu
- Kvalita zobrazení
- Ilustrační fotografie
- Závěr
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv
Novinka FinePix A500 disponuje trojnásobným optickým zoomem, objektiv má však spíše podprůměrnou světelnost, což platí zejména při použití nejdelšího ohniska. Při širokoúhlém snímání je výrazná soudkovitost. Chromatická aberace je nepřehlédnutelná, vinětace je ovšem ještě výraznější.
Chromatická aberace (snímek 3:1)
Makro
Na našem Makro snímku je názorně vidět, jak ostrost kresby směrem od středu k okrajům ostře klesá, pochopitelně nelze přehlédnout ani výraznou soudkovitost při nejkratším ohnisku.
Citlivost
Novinka nás nijak nepřekvapila v našem "šumovém" testu, protože šum se objevil již na snímcích pořízených při hodnotě 200 ISO, čtyřstovku bychom už vůbec nedoporučovali používat, což je ovšem pro malé kapesní automaty bohužel typické. Pokud se spolehnete na automatiku, tak se prakticky šumu vyhnete, protože drtivá většina snímků měla automaticky nastavenou hodnotu 100 ISO (i při různých světelných podmínkách, samozřejmě kromě nočních snímků).
Maximální rozlišení
Snímky se dají ukládat v pěti různých rozlišeních (ve formátu JPEG). Zde si můžete prohlédnout maximální pětimegapixelové rozlišení.
Kalibrace bílé
Automatika modelu nastavuje teplotu bílé překvapivě přesně, takže nemusíte sahat k přednastaveným hodnotám většinou ani v tak komplikovaných světelných podmínkách, jaké vládly v malou bodovou žárovkou osvětlené koupelně.
Novinka FinePix A500 disponuje trojnásobným optickým zoomem, objektiv má však spíše podprůměrnou světelnost, což platí zejména při použití nejdelšího ohniska. Při širokoúhlém snímání je výrazná soudkovitost. Chromatická aberace je nepřehlédnutelná, vinětace je ovšem ještě výraznější.
Chromatická aberace (snímek 3:1)
Makro
Na našem Makro snímku je názorně vidět, jak ostrost kresby směrem od středu k okrajům ostře klesá, pochopitelně nelze přehlédnout ani výraznou soudkovitost při nejkratším ohnisku.
Citlivost
Novinka nás nijak nepřekvapila v našem "šumovém" testu, protože šum se objevil již na snímcích pořízených při hodnotě 200 ISO, čtyřstovku bychom už vůbec nedoporučovali používat, což je ovšem pro malé kapesní automaty bohužel typické. Pokud se spolehnete na automatiku, tak se prakticky šumu vyhnete, protože drtivá většina snímků měla automaticky nastavenou hodnotu 100 ISO (i při různých světelných podmínkách, samozřejmě kromě nočních snímků).
Maximální rozlišení
Snímky se dají ukládat v pěti různých rozlišeních (ve formátu JPEG). Zde si můžete prohlédnout maximální pětimegapixelové rozlišení.
Kalibrace bílé
Automatika modelu nastavuje teplotu bílé překvapivě přesně, takže nemusíte sahat k přednastaveným hodnotám většinou ani v tak komplikovaných světelných podmínkách, jaké vládly v malou bodovou žárovkou osvětlené koupelně.