Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
8.6.2010, Milan Šurkala, recenze
Testem si prošel i velmi zajímavý kompakt Samsung EX1. Přináší velký čip s malým rozlišením, objektiv s rekordní světelností, sáňky na blesk a také plně polohovatelný displej. To vše za velmi nízkou cenu. Je ve skutečnosti také tak dobrý?
chalupník (60) | 8.10.201221:50
Tak jsem ho koupil , vlastně kvůli ceně, světelnosti a výklopnému displeji.
Tohle mohu 100 % potvrdit: ­"ISO 400 už má poněkud výraznější jasový a i lehčí barevný šum. V JPEGu je jasový šum odstraňován možná až příliš, zatímco barevného šumu je zde ponecháno na můj vkus zbytečně moc.­" Takže jak znám Canon, věřím, že S90 má lepší snímky, minimálně lepší odstranění šumu. Suma sumárum EX1= perfektní tělo, slabší obraz.
Odpovědět0  0
Peter123 (15) | 7.8.201214:42
Mohl by nekdo nahrat par fotek krajiny s modrou oblohou s timto fotoaparatem ­(foceno primo do jpeg­)? Nejlepe pokud ma novejsi firmware. Chci pouzivat hlavne jpeg a tak bych rad videl jestli se Samsung uz polepsil v jeho zpracovavani.
Odpovědět0  0
SimiTimi | 2.8.201218:58
Dobrý den. mám následující dilema mezo Samsungy, a to EX1 nebo Nx5 s 18­-55 seťákem. Díky za pomoc
Odpovědět0  0
Benjamin10 | 1.8.201222:36
Vedel by mi niekto povedat, ako sa da aktualizovat firmware? Vlastne som to skusal no neviem ci to bol dobry postup. Postupoval som takto: stiahol som si najnovsiu verziu firmware, odzipoval no a tie 2 subory som skopiroval na pamatovu kartu ­(na tu prvu uroven, ked otvorim v tomto pocitaci ikonu s kartou, tak hned tam­). Kartu som vsunul do fotoaparatu no a potom mi nieco naskocilo, co som nevedel vtedy co mam robit. Len som sa cez to nejako dostal ale neviem ci dobre. Preto by som, ak som spravil chybu, chcel ho ­"reaktualizovat­" ale uz aj so spravnym postupom...
Odpovědět0  0
Libuna33 | 1.8.20128:49
Dobrý den,
EX 1 mám rok a jsem maximálně spokojen. Pouze se mi zdá, že se nějak celý ­"zpomalil­". Konkrétně: když chci tzumovat reaguje někdy až po cca 3­-5 sec. Někdy se mi také zdá že dlouho ostří, nebo neví co má zaostřit. Nevím, zda jsem se zhýčkal a nyní mi přijde vše dlouhé. Porovnával jsem s Panasonic Tz20 a ten mi přišel mnohem pohotovější. Není možný nějaký ­"restart­", nebo přehrání firmware EX1? Což by mohlo vrátit aparát do rychlejšího režimu. Díky L.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 1.8.201216:48
Možností je spousta. Možná odchází objektiv, možná je jen zaplněná karta ­(nebo začíná vykazovat chyby­) a pomalu ukládá. Pak fotoaparát nechce povolit další akci dokud není předchozí snímek uložen. Restart by v menu měl být. Ruku do ohně za to nedám, ale většina fotoaparátů tam něco takového má.
Odpovědět0  0
Atuh | 22.8.201222:49
Tak co s ti fotakom bolo prisla si na to? Ja si ho chcem teraz kupit tak nech viem co ma caka. Dik Vlado
Odpovědět0  0
Libuna33 | 27.8.20128:29
Zatím jsem na nic nepřišel. Fotím, a hold s tím počítám. Po létě ho možná někam dám. Ale nevím jestli do opravny, nebo do frcu. Teď nevím jak bych odhalil odcházející objektiv a kartu jsem formátoval. Pomalejší je furt.Jinak spokojenost, koupím si Ex2.
Odpovědět0  0
MiSta | 23.7.201215:28
Zdravim,
chcem sa opytat na jednu vec. Ak fotim s EX1 a chcem nastavit oblast ostrenia ­(ci uz v menu, alebo cez tlacidlo­), tak nastavit mozem vzdy max. 2 rezimy ­- Vícebodové ostrení a Ostrení na stred ­-. Dalsie dve moznosti ­-Výberové ostreni a Ostreni se sledovaním­- su neaktivne, vobec ich nedokazem zvolit. Vedel by mi niekto poradit, ako sa dopracovat aj k tym dvom volbam?
Odpovědět0  0
dadada | 23.7.201215:53
myslim, ze zalezi na tom, jaky mas nastaveny fotograficky rezim ­(na kolecku nahore­). Urcite by ti to melo jit nastavit na M ­(manualni rezim­), P ­(Program­) a myslim, ze i na A ­(priorita clony­) a T ­(priorita casu­). Nejsem si jisty, jak je to scenickych rezimu ­- ale tam jsou asi na vyber jen moznosti podle zrovna vybraneho scenickeho rezimu. Vice k tomu asi najdes v manualu ­- maji to tam celkem fajn popsane ­(da se stahnout i na netu­).
Odpovědět0  0
MiSta | 23.7.201216:14
No hej, aj mna hned napadlo, ze najskor asi to bude kvoli zvolenemu rezimu. Ale nebolo... Skusal som to vo vsetkych rezimoch no a v manuali, prave v kapitole tykajucej sa oblasti ostrenia, bol tento ­"mod­" pouzitelny skoro pre vsetky rezimy :­-(
Odpovědět0  0
dadada | 23.7.201223:25
Ted jsem to zkousel... u scenickeho rezimu ­(takove to foceni portretu, protisvetlo, makro, atd.­) toto ostreni pouzit nemuzes. Dale ho nemuzes pouzit, kdyz pouzivas nejaky inteligentni filtr ­(rybi oko, miniatura...­) a kdyz pouzijes nejaky fotograficky styl ­- musis mit nastaveny normalni. Kdyz nastavis nejaky jiny ­(skica, zive barvy, negativ apod­), tak ti to taky nepujde.
Odpovědět0  0
MiSta | 24.7.201211:28
Diky moc dadada... mas pravdu, uz mi to ide... presne ako pises.
Odpovědět0  0
Mirossllav | 19.7.201217:16
Zdravim,
kupil som si dnes EX1­-tku. Vlozil som donho moju staru pamatovu kartu ­(SDHC Ultimate X 16GB Class 10­). Avsak pristroj kartu neberie. Karta je vo fotaparate, avsak stale mi nacitava fotky do internej pamate, a ked pripojim ho k PC, tak vo vlastnostiach nikde nevidim ani tu moju kartu. Dakujem za rady.
Odpovědět0  0
tomat07 | 15.7.201223:43
Vzhledem k tomu, ze fotak chci pouzivat pri cestovani, tak mam trochu problem s vydrzi baterie. Muzete mi poradit, kde se da koupit nahradni baterie? A je nutne kupovat ­"originalni­" od samsungu a nebo jsou nejake dobre i od jinych vyrobcu? Předem dik za radu.
Odpovědět0  0
pepe666 | 3.7.201217:06
Tak a po dvoch rokoch tu mame nastupcu Samsung EX2F s absolutne rekordnou svetelnostou ­(preco to ostatne firmy nevedia?­), moznostou pridania ext. hladacika a mikrofonu. Akurat dizajn je ­(pre mna­) horsi ako EX1, ale uvidime nazivo.
Odpovědět0  0
busy (4708) | 3.7.201218:03
To je zaujimave ! Mal by mat este lepsiu zaciatocnu svetelnost F1.4 ­(potesiiii!!!­) a vecsi pocet 12.4 megapixelov ­(sklameee­) na CMOS cipe rovnakej velkosti 1­/1.7­". Ale divne je ze ani oficialna stranka Samsungu o nom este nic nevie a ani na dpreview nic nepisu.
Odpovědět0  0
David Gold | 30.6.201215:19
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, jestli jde někde nastavit v uživatelském menu samospoušť na delší časový úsek. ­(např. na 30 vteřin­). Díky za odpověď
Odpovědět0  0
pavka8 (69) | 30.6.201220:00
Nejde, pouze 2 nebo 10 sekund přímo na kolečku.
Odpovědět0  0
Tom H. (47) | 27.11.201111:37
Pomáhám vybírat fotoaparát bratrovi a ze všech možných požadavků tak nějak vychází nejlépe EX1. Samozřejmě má několik much, ale jedna, docela podstatná věc mě docela vyděsila, a to je fak, že fotky ze zdejší recenze mi příjdou jako v jakémsi šedém závoji a vypadá to dost hrozně. Dovolil jsem si vyrobit srovnání výřezů z fotek p. Šurkaly: Co si o tom myslíte? http:­/­/www.mhd­-ostrava.cz­/S90_EX1.jpg Srovnával jsem s S90, jelikož další případný kandidát, který už má teda ale více těch proti, je S95.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 27.11.201112:41
Samsungy jeste nemaji uplne vyladene JPEGy, nicmene je to mnohem lepsi, nez kdysi. Naopak Canon ma JPEGy asi nejlepsi z kompaktu. Nicmene oba pristroje podporuji RAW, takze by nemel byt problem vytriskat ze Samsungu i lepsi ostrost.
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 27.11.201114:18
No můj názor na základě mnoha recenzí je, že EX1 je ze srovnatelných přístrojů nejhorší, IMO Lumix LX5, Olympus XZ­-1 i Fuji X10 jsou lepší volba.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 27.11.201114:52
Co se tyce JPEGu, tak ano, nicmene ktery ze zminenych fotoaparatu se da sehnat za 7500 Kc vcetne dane? Takze on asi neni nejlepsi, na duhou stranu ma ale minimalne stejne tak dobry, ne­-li i lepsi pomer cena­/vykon.
Odpovědět0  0
Macků František | 8.1.201218:26
Pokud umíte německy můžete si přečíst recenzi, nebo si ji nechat přeložit http:­/­/www.chip.de­/artikel­/Olympus­-XZ­-1­-Digitalkamera­-Test_47707062.html kde je právě kritizována kvalita snímků vzhledem k velikosti čipu a konkurenci že by měla být lepší, také je zde kritizována kvalita displeje, sice ne k rozlišení ale občas silně prý kostičkuje, původně měli za to že jde o chubu přístroje ale po výměně nastala stejná chyba. Kvalitou snímků zůstává za Canony i Samsungem.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 8.1.201219:19
Aky vyznam ma kopat do XZ­-1, ked Tom H. rozmysla ci si kupi Samsung?
Odpovědět0  2
Macků František | 8.1.201219:39
Já do XZ­-1 rozhodně nekopu, jen jsem upozornil na to co bylo zjištěno v jiných zahraničních testech.
Odpovědět0  0
pavelex1 | 19.7.201115:38
Děkuji za reakci. Omlouvám se za svoji „nepozornost“, ale ta viditelná kapacita asi byla od začátku koupi fotoaparátu.
Volnou kapacitu jsem poznal jednoduchým propočtem s daty uvedenými v uživatelské příručce.
Dle tabulky počtu snímku v závislosti od rozlišení ­(pro kartu SD 1 GB­), 4 GB 16 GB je přenásobeno
1 GB 4 GB 16 GB
SF 9M 201 804 3216
RAW+SF 32 128 512

U mě na fotoaparátu Sandisk ULTRA II SHDC 16GB 15MB­/s nebo Extrem 16GB
16 GB
SF 9M ?
RAW+SF 127
Očekával bych okolo 512­-516 snímků pro RAW+SF.
Děkuji a pozdravem Pavel
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 19.7.201115:52
No, zkuste jeste formatovat kartu primo v pristroji ­(a ne v pocitaci­), jinak tam asi bude neco divneho.
Odpovědět0  0
pavelex1 | 19.7.201116:12
Zdravím. Formatování karty v přístroji nepomohlo. Pouze jsem zkusil tam vložit z předchozího fotoaparátu SD kartu 1 GB Kingston. Počet snímků odpovídal kapacitě karty. Rychlost ukládání však byla žalostná. Ještě bych mohl vyzkoušet vložit jinou méně kapacitní kartu ­(např 4 nebo 8 GB, popřípadě kartu od jiného výrobce­), jak mi radí další diskutující. Ale pokud by tudy cesta vedla, tak potom Samsung ex1 není kompatibilní se vším, co se do něj dá zasunout. Nevím, zda­-li má na něco vliv Firmaware a ani nevím jak zjistit jeho verzi v aparátu.
Děkuji a s pozdravem Pavel
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 19.7.201116:28
Odpovědět0  0
pavelex1 | 23.8.201111:52
Zdravím všechny vědomé a nevědomé
Nakonec stačilo upgradovat firmware a vše funguje. Fotoaparát využívá skutečnou kapacitu karty. Ukládání dat při focení *.jpg+ *.srw souborů na Sandisk 16 GB Extrem class 10 se několikanásobně zrychlilo.
Ještě jednou děkuji za diskusi a pomoc všem. Mně se ale ulevilo.
Pavel
viz rada na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Pro použití SDHC karet 8GB a více je nutné aktualizovat firmware fotoaparátu na ver. 005101 viz záložka Downloads­­/Firmware http:­­/­­/www.samsung.com­­/cz­­/support­­/download­­/supportDown.do?type=camera&type_cd=04010000&subtype=Di­git%c3%a­1ln%c3%ad+fotoapar%c3%a1ty&subtype_cd=compact­­-cameras&model_nm=SAMSUNG+EX1&mType=FM&vType=L&prd_i­a_cd=040­10400&disp_nm=EX1

Odpovědět0  0
pavelex1 | 19.7.201113:00
Dobrý den
Prosím o radu. Samsung EX1, loni zakoupený se 16 GB kartou SDHC San Disk Ultra class 4
mi zobrazuje, že je volná kapacita pro určité množství snímků odpovídající asi 1­/4 kapacity 16 GB SDHC karty, která odpovídá asi 4 GB. Při odfocení tohoto množtví snímků hlásí ­"Paměť plná­" a nedovolí pokračovat. Kartu jsem vyměnil za 16 GB kartu SDHC San Disk Extrem class 10 a problém se zobrazovanou a využitou kapacitou SD karty přetrvává. Mohli byste mi poradit v čem je zrada. Zda by stačil jiný firmware nebo mám přístroj reklamovat? Děkuji Pavel
Odpovědět0  0
Zdeněk Bubla | 19.7.201113:33
Při reklamační závadě EX1 mi v AWH bylo řečeno, že čím větší kapacita karty, tím i větší možnost závad. Používám SDHC 8 GB Class 10 ­(233x­) od PRETEC a zatím bez problémů. Zkus to s menší kartou. Zd.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 19.7.201113:35
Nerozumim moc tomu, jak jste poznal, ze volna kapacita je asi jen ctvrtinova. Tak, ze kdysi Vam to fotilo 5000 fotek na kartu a nyni jen 1200? Pokud ano, mate s velkou pravdepodobnosti zapnute snimani do RAWu ­(prip. RAW+JPEG­).
Odpovědět0  0
PetoPee | 12.12.201023:14
Ahoj, baterku som nabil zatial iba raz, nabyla sa pomerne rychlo, nabijal som cez siet. Myslim ze sa da aj cez usb. Subjektivne ­- drzi celkom dobre, samozrejme nie pri ­-20:­-)
Odpovědět0  0
EPetr1111 | 12.12.201022:51
Dobrý den,
uvažuji o koupi tohoto fotoaparátu a chtěl bych se Vás zeptat, zdali mi někdo může podat informace k tomuto.

1­) K fotoaparátu je dodávána baterie SLB­-11A ­- 3,8 V a 1130 mAh . Je možné používat nějakou jinou baterii s vyšší kapacitou?
2­) Je možné baterie dobíjet jinak než ze sítě ­- přes USB,... ?

Fotoaparát sháním kvůli cestování a nerad bych zjistil, že se baterie po půldni vybila...
Odpovědět0  0
Karol Uram | 15.12.201013:59
Bateriek je na vyber plno aj s vyzsou kapacitou, kukni na ebay. Pokial ten fotak chces kvoli cestovaniu nebolo by od veci si pre istotu k tomu dokupit aj autonabijacku.
Odpovědět0  0
PetoPee | 9.12.201023:28
Podla mna manazeri produkuju to co ludia v danej cielovke chcu. Inak tento fotacik som si zadelil aj ja, tak sa celkom tesim ked sa mi podari stretnut s kurierom:­-­). Som total amater, ale fotky s tohoto kompaktu sa mi pacili podstatne viac ako zo SONY HX5 kt je lacnejsi a zase canon 90 sa mi nezdal o 100€ lepsi.. emoie­/cena­/kvalita rozhodli
Odpovědět0  0
slivic | 5.9.201014:59
Samsung EX1 je porovnanany s inymi kompaktami.A co poviete na porovnavku EX1 proti canon g11 ? poradte.diky.
Odpovědět0  0
bu | 8.9.201011:49
U EX1 je výhoda v první řadě cena, to ostatní jsou drobnosti které sice někdy otravují, ale dají se vydržet. G11 je také trochu větší a proto jsem se přiklonil k Samsungu. Problém je také zatím s příslušenstvím. Zatím je jen blesk a nabíječka od Avacomu.
Odpovědět0  0
TaRT | 30.8.201016:57
Pořizoval jsem si Canon A710IS se 7Mpx ­- 1­-­- proč tak velké rozlišení­- stačí 5 mpx. A o tmohle řeknete málo?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 30.8.201017:09
Rozlisoval bych pojem male a dostatecne rozliseni. 10 megapixelu je vice nez dostatecne rozliseni, o tom se nikdo nepre. Dle meho nazoru je 10 megapixelu pro bezne potreby naprosto v poradku a v recenzi se o tom take hovori. Na dnesni pomery je to ale male rozliseni, ktery kompakt na trhu ma mene? Moc jich asi nenajdete. Tak kde vidite problem?
Odpovědět0  0
Busy . | 30.8.201017:14
Nuz, v dnesnej dobe, ked beznym standartom u kompaktov s cipmi 1­/2.33­" je rozlisenie hrozostrasnych 14 Mpix, je hodnota 10 Mpix uzasne a krasne mala.... Jasne ze keby mal napr. 6 az 8 Mpix, bolo by to ooovela lepsie a fotky by boli kvalitnejsie. Lenze tym menejzerom tam hore to proste nevysvetlis :­(­(­(
Odpovědět0  0
JOhanson | 30.8.201016:53
pokud se objeví tyto ultra gkompakty, se super parametry, tak se od nich očekávaá mnoho. Třeba Richoh Gx1 byl první vlšovka. Tenhle sice poráží 90% kompaktů, ale i tak má chyby a mrzí. Chabé makro, špatný výřez mf, pomalost....
Odpovědět0  0
Z. | 20.8.201022:50
Stalo se mi, že jsem nemohl spustit blesk na P, S, A, nebo M, stále vypnutý a nedalo se s tím nic dělat ani vyjmutím baterie, tedy vypnutím na ­"hulváta­". To samé se mi současně stalo i s nastavením ISO. Rozsah byl omezen jen na ISO auto až 200. Protože jsem si nevěděl rady, navštívil jsem cestou do práce AWH servis. Tedy nechci napínat, chyba se dala odstranit resetováním na tovární nastavení. A už je to zase funkční.
Poučení, když tam chcete moc nastavit dle svých požadavků, tak se to začne v softwaeru hádat a přestane to komunikovat. Tak na to bacha, zahlcení požadavky co jsou protichůdné to nesnáší a EX1 stávkuje.
Odpovědět0  0
Vojtěch Dubrovský | 12.8.20107:56
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se dá zvuková poznámka přiřadit automaticky po expozici snímku, nebo se dá přiřadit pouze manuálně. Hledám fotoaparát který tuto funkci podporuje, ale ukázalo se to jako veliký problém. Budu vděčný za všechny rady.
Odpovědět0  0
Josef Toušek | 24.7.20100:47
Prodám Samsung EX1, šedá + SDHC A­-DATA 32GB Class 10 za 8900,­-!!!

Perfektní stav + záruka ­(kompletní balení­) 774200209
Odpovědět0  0
Zd. | 25.7.201017:19
A to jsi jej koupil nebo dostal ?
Odpovědět0  0
Josef Toušek | 26.7.201022:07
Pro firmu Czech Computer.cz zakládám novinky do prodeje, takže se snadno něčím nadchnu a hned to koupím.

Po pár měsících prodávám a kupuji jiné novinky. Fotoaparát jsem zakoupil 26.5.2010.

Fotoaparát je v perfektním stavu s kompletním balením a záručním listem.

V případě zájmu není problém se u mě na Zbraslavi­-Praha5 zastavit a EX1 můžete otestovat.

tousek@czc.cz
Odpovědět0  0
Dagmar5 | 14.10.20102:02
Dobrý den, pokud foťák ještě máte, za kolik ho prodáváte ? díky. K.
Odpovědět0  0
rl | 1.7.201018:51
Chtěl jsem se zeptat jaká je normální vůle objektivu, nebo jak má být normálně vytěsněn? Mám tento foťák pár dní, ale připadá mi, že objektiv má docela vůli, nebo že se dost viklá. Zpracování těla je opravdu velice dobré, tak ten objektiv mě překvapuje. Stačí abych foťákem na dlouhém ohnisku otáčel a ten objektiv štěrchá, ozývá se takové lupání. Je to normální?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 2.7.201022:28
Vicemene je to normalni. Nektere objektivy to delaji bezne ­(zejmena ultrazoomy jsou v tomhle doslova strasne­), nektere mene. Jak moc to delala EX1, to si ted nevzpominam.
Odpovědět0  0
rl | 3.7.20109:27
Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
zemekf (75) | 3.7.201010:29
fotí, je to ostré, aj při nejvyšším ohnisku, vinětuje ?
tak jaké starosti.
Odpovědět0  0
alfony (2) | 25.6.201012:54
Recenze na digimanii ­- Čas snímek­-snímek RAW+JPEG ­- 2,0 sekundy ­(Po druhém snímku prodlevy vylezou k 7 až 13 sekundám, přičemž ukládání trvá dokonce 14 sekund!

Udělal jsem též testík ­- Čas snímek­-snímek RAW+JPEGsw ­- 2,0 sekundy ­(Po druhém snímku prodlevy vylezou k 3 až 5 sekundám. Za 30 sekund jsem udělal 7 snímku + 5 sekund zápis. Celkem vzato 7 snímku za 35 sekund.
Odpovědět0  0
alfony (2) | 25.6.201011:18
Kdyz naformatujete kartu ve fotaku rychlost zapisu se zvysi. Ukladani do RAW trva 4­-6s. Rychlost snimani se nepatrne zvysi na 1,5 sn­/s. ­(15sn za 10s­). Naformatovani ve widlich RAW zapisoval kolem 8s. a rychlost palby byla 1,2sn­/s. Tod moje zkusenost. Otestovano na kartach patriot class 10 16GB.
Odpovědět0  0
pavelex1 | 24.6.20109:36
Ukládání
Viz recenze
"Po stránce výkonu je velmi dobrý, za nedostatek pokládám drobná škobrtnutí v ovládání, kdy musíme leccos přeskakovat ­- a někdy zdlouhavé ukládání: vysokorychlostní karta je tu víc než žádoucí, zvlášť když budeme pracovat v RAW formátu.­"
V obchodě mi doporučili Sandisk ULTRA II SHDC 16GB 15MB­/s. Asi to nebude stačit. U následujícího RAWu se mi to zacyklí při zpracování. Mohli byste mi poradit co se dá dělat, když 20 minut se něco zpracovává a aparát je zablokovaný a nedá se ani vypnout ani zasunout objetiv? Děkuji
Odpovědět0  0
Busy . | 24.6.20109:45
Jedine asi vybrat baterky :­-­)

Ale k veci. Robi to aj s inymi ­(pomalsimi a mensimi­) SDHC kartami ? Ak ano, urcite by som ho reklamoval, pretoze to bude pravdepodobne softwerova chyba ­(ktora moze byt tiez sposobena vadnou flash pametou pre firmware­). Alebo skusil upgrade firmware, ak je novsia verzia a nezrusi to zaruku.
Odpovědět0  0
PavelKKk | 18.8.201015:45
koupil jsem si kartu od Transcend SDHC 8GB class 10 a musim říct max.spokojenost,snimky uklada behem 1­-2 sekund­(raw+jpeg­) pouze pri seriovem snimani se zhruba u 4 rawu vyskytl problem ze fotak sice foti ale uklada pomaleji ale musim rict ze vyfotil vse jen mu pak trvalo asi 20 sekund nez to ulozil ­(asi 12 fotek raw+jpeg­).Nekdy kdyz fotim rychle zasebou tak to taky udela ale ukladani mu trva asi 3 sekundy a je to vzdycky az po treti nebo ctvrte fotce.Ale pokud fotite nejakym normalnim zpusobem asi 1 fotku za sekundu nebo pomaleji tak ani nevim ze bych s tim mel potize.Jinak fotak prekonal moje predstavy a rozhodne nelituji,spis naopak ,siroky objektiv je bomba a vyklopny displey taky.Jinak ISO pouzivam az do 800 a nevidim zadne vaznejsi neduhy,na stativu v noci je to parada a pres den vyfotite v ruce naprosto vsechno.
Odpovědět0  0
Pavel Vanek | 23.6.20100:27
Slyšel jsem, že baterie vydrží jen cca 100 snímků, máte s tím zkušenosti? Díky za reakce
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 23.6.20100:30
Staci si precist recenzi, je to tam napsano. Novy akumulator vydrzi asi 150 snimku, nicmene po dvou trech vybitich jeho kapacita vzroste zhruba na 300 snimku, coz docela jde :­-­) Proste se musi trochu zabehnout.
Odpovědět0  0
Karol Uram | 14.10.201013:46
Tento fotak mam sice kratko, baterku som nabijal zatial 3 krat. Vcera som bol vo Vysokych Tatrach a po plnom nabiti mi nevydrzala ani 150 snimok. Teplota bola okolo 5­-10 stupnov tak neviem ci to bude tym ale je to dost slabe teda.
Odpovědět0  0
Adam121 | 9.6.201012:15
taky váhám mezi LX3 a tímto Samsungem. Na pohled má Samsung větší grip, měl by se tedy lépe držet. Má s tím někdo zkušenost?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 9.6.201012:18
Smasung ma sice lepsi grip, ale zas nema misto vzadu na polozeni palce. Tyto fotoaparaty je stejne lepsi drzet obema rukama, takze problem s drzenim prakticky vymizi.
Odpovědět0  0
Adam121 | 9.6.201013:15
Děkuji za odpověď, opět tedy nerozhodně. Nezbývá mi než položit na váhu HD video na jedné, a výklopný display na druhé straně, případně cenu. Je taky možné, že panasonic půjde s cenou dolů, když se tady objevil srovnatelný a levnější stroj.
Odpovědět0  0
Spyder011 | 9.6.20109:06
Byl jsem téměř rozhodnutý pro pořízení Panasonicu LX3, ale rozhodl jsem se ještě počkat na recenzi tohoto Samsungu ­(děkuji autorovi za pěkné zpracování­). Tak trochu jsem doufal že ten Samsung na tom bude ve skutečnosti hůř oproti papírovým předpokladům, abych se utvrdil ve volbě Lumixe. No bohužel po téhle recenzi budu mít hodně těžké rozhodování ...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 9.6.20109:24
Kazdy z nich ma sve pro a proti. K teto dvojici bych pripojil jeste Canona S90, ktery ma rovnez vynikajici svetelnost zhruba na urovni LX3 ­(v ohniskovem rozsahu modelu LX3 ma S90 temer tutez svetelnost­). Takze zde mame trojku opravdu skvelych pristroju a sam nevim, ktery bych si z nich vybral. At si vyberete kterykoli z nich, vzdy udelate dobre. To je jedna vyhoda. Nevyhoda je v tom, ze Vas porad bude nahlodavat to, jaky by byl ten druhy­/treti. Po strance vystupu v JPEGu je na tom Samsung sice trosku hure nez zminovana konkurence, ale rozdil je dle meho nazoru maly ­(navic Samsung stejne jako Panasonic aktualizuje firmware, takze se to bude zlepsovat­) a snadno jej vyvazi napr. nizsi cena, ktera je u EX1 opravdu velmi dobra. Muzete si treba hodit korunou :­-)
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 9.6.20109:55
Mám podobné dilema, škoda že tento Samsung má nějaká ne úplně banální ale, jinak by to byl asi favorit. Každopádně jak sleduji inovační cykly u Panasoniku, není nepravděpodobné, že koncem července se dočkáme nástupce LX3, ať už se bude jmenovat LX4 či jinak.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 9.6.201011:52
No, LX4 ­(resp. LX5­) se mela podle nekterych informaci puvodne predstavit uz v srpnu minuleho roku, pak v lednu,... Nyni se zda, ze bude predstavena v zari na Photokine.
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 9.6.201012:11
LX3 Announced 21­-Jul­-08
LX2 Announced 19­-Jul­-06
LX1 Announced 20­-Jul­-05

Takže až na pouze roční interval mezi LX1 a LX2 mi interpolací vychází cca 20­-Jul­-2010, doufám, že se trefím.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 9.6.201012:14
Ted jsem se dival jeste na jiny zdroj informaci a tam uvadi pravdepodobny datum uvedeni ten cervenec. Takze mozna mas pravdu :­-­) Sam jsem zvedav.
Odpovědět0  0
Solař | 24.7.201017:14
Vím, že WB2000 není z této kategorie, přesto si dovolím dotaz především na autora recenze, co si myslíte o tomto výběru? Preferuji ­"inteligentní­" kompakt, možnosti manuálního nastavení, fotím hodně v přírodě ­(zde má obava z poměrně malého přiblížení, jen 3x­). U WB 2000 mne neláká HD video, ale např.údajně dokonalá technologie panoramatického snímku, u Canonu zase dle recenzí ­(dpreviiew­) lepší kvalita fotek za běžného světla. Poradíte mi prosím, děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 24.7.201017:31
Ohledne WB2000 budu moci slouzit az po testovani. Manual jsem zatim nestudoval, je mozne, ze takove panorama bude mit velmi male rozliseni ­(nektere pristroje to tak maji­). Ale opravdu nevim. U WB2000 rozhodne nelze kvuli malemu cipu cekat dobrou kvalitu obrazu, nicmene rozsah ohnisek ma z daneho vyberu jasne nejlepsi a pomoci RAWu bude mozne z fotaku preci jen vytriskat snad i docela dobre snimky ­(urcite lepsi nez z podobnych kompaktu s CMOS BSI cipem, ktere vetsinou desne patlaji­).
Odpovědět0  0
solař | 24.7.201021:53
Děkuji za reakci, ale nevím, co z toho vyplývá, pochopil jsem, že výběr se zůžil mezi oba Samsungy? Myslíte, že je lepší jít do EX1 ­/taky se přikláním, jen se bojím, že v krajině s ním ­"daleko­" neuvidím nebo se mýlím, nemám zkušennost Díky S.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 24.7.201022:10
Ono z toho nevyplyva nic :­-­) Osobne bych asi vzal Canona S90 :­-­) Nejlepsi kvalita obrazu i rozumny rozsah ohnisek. Nicmene i ten Samsung EX1 je dobry ­(zejmena diky te svetelnosti i sirsimu ohnisku je do interieru lepsi­). S WB2000 zatim nemam zkusenosti.
Odpovědět0  0
Ganec | 9.6.20107:14
pekne sa nam to rozbieha .. zatial HDR priamo vo fotaku dokaze Fuji, Pentax, Sony, Casio, Ricoh, Benq, uz aj Samsung .. dufajme ze coskoro sa pridaju aj ostatni ­(Panasonic, Nikon, Canon, Olympus)
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 9.6.20109:52
HDR přímo ve foťáku je sice fajn, ale při dynamických scénách může být nemožné to použít, protože se scéna mezi snímky změní, takže bych více ocenil funkci optimalizace dynamického rozsahu z jednoho snímku ­- jako jeden z prvních s tím přišlo HP a říkali tomu tuším ­"digital flash­", Panasonic tomu říká Intelligent Exposure.
Odpovědět0  0
Ganec | 9.6.201010:27
Nevies o com hovoris .. to co spominas uz davno pouziva kazda firma, ci uz to nazyvaju iContrast, DRO, vyrovnavanie tienov, Shadow Adjustment Technology ­(Automatic Gradation­), ...
Funguje na zosvetleni tmavych miest ­(pripadne s podexponovanim­) cim sa zvysuje sum.

HDR vznika len spojenim viacerych zaberov.
Na dynamicke sceny ti zvycajne nie je potrebne...
(inak SONY dokaze aj toto ciastocne spracovat)
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 9.6.201011:58
Vím o čem mluvím, spíš ty rychleji píšeš než přemýšlíš.

HDR je vhodné na scény s vysokým kontrastem, problém je že při proměnlivé scéně nejde použít ­(a to může být jak kvůli pohybu té scény tak kvůli pohybu foťáku­), protože prostě než se udělají dva záběry s různou expozicí tak se scéna změní. Takže chci i to co sem popisoval, je to horší než pravé HDR, ale když HDR nejde použít tak je to lepší než nic, zvlášť pokud aparát slušně zvládá i vyšší ISO než 100. Ale bohužel jsem zmínku o tomto v manuálu Samsungu nenašel, možná jsem jen nehledal správný buzzword, takže když si tak chytrý, tak poraď jak tomu říkají u Samsungu.

To jestli je scéna dynamická tedy proměnlivá přeci vůbec nesouvisí s tím jak je kontrastní, takže napsat, že HDR na dynamické scény obvykle není potřeba mi přijde jako nesmysl.
Odpovědět0  0
gintonik (11) | 9.6.201015:00
HDR si spravím v PC také aké ja chcem a nie také aké sa rozhodne sparaviť fotoaparát.
Odpovědět0  0
Ganec | 9.6.201015:17
Skusal si?
Ja ano .. aspon siestimi roznymi programami .. na vystup s HDR fotakov sa to nechytalo :­-­/
Jeden z nich bol ako­/tak pouzitelny .. ale aj tak to bola prplacka.

HDR nie je o tom aby to vyzeralo netradicne .. skor na to aby to vyzeralo co najblizsie skutocnosti. A tak fotaky s HDR funguju .. viac mi netreba.
Odpovědět0  0
gintonik (11) | 9.6.201016:42
Skúšal som . A ty aj fotografuješ, alebo iba mudruješ?
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 10.6.20108:36
Sony NEX­-5 ti vyfotí 6x snímek, který bys kvůli dlouhému času roztřásl a při krátkém podexponoval, a složí to. Použije krátký čas a vyšší citlivost. Vznikne docela působivý obrázek. To je využití HDR pro účel, kterého bude člověk skládáním v PC docilovat jen velice těžko.

http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/NEX5­/YDSC00206_AMB.HTM
Odpovědět0  0
Busy . | 9.6.201015:24
Optimalizaciu dynamickeho rozsahu, nazvanu digitalny blesk, iContrast, DRO.... vedel robit uz moj stary Olympus C­-2 kupeny v roku 2001.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 9.6.201011:51
Samsung EX1 s timto spojovanim pri dynamickych scenach nema problem. A to i presto, ze mezi jednotlivymi expozicemi je vice nez pulsekundova mezera. Nevim presne, jak to tam funguje, ale vyfoti se jeden snimek a z toho druheho si ­"tak nejak­" vezme jen to, co potrebuje. Sam jsem byl prekvapeny, ze to funguje. Optimalizace dynamickeho rozsahu z jednoho snimku je tak trochu ­"pitomost­", davno se to pouziva snad u vsech vyrobcu a vysledkem je vzdy vyssi sum v prosvetlenych castech. Nekteri vyrobci to vsak dokazou udelat dobre ­(tj. prinos pro vyrovnanejsi expozici je vetsi nez degradace kvality snimku, nekde to bohuzel neplati­).
Odpovědět0  0
ppes1986 | 23.6.201012:44
neviem ci vies ale fujifilm so svojim exr spavy toto vsetko v jednom case jednym zaberom
Odpovědět0  0
Ganec | 23.6.201013:11
jasne ze viem .. ved Fuji som napisal ..

o EXR senzore som tvrdil ze je to super vec uz rok pred vydanim F200exr ­(ked ten senzor este len oznamili­)

Aj Canon vraj ma patent na HDR z jedneho zaberu .. ale pokial som to analyzoval tak je to na podobnom principe ako malo Fuji pred EXR chipom ­(teda v F100fd a S100FS­).

No EX1 je prvy fotak s CCD senzorom ktory to robi skladanim viacerych zaberov.
(co ma oproti Fuji vyhodu vo vacsom rozliseni)
Odpovědět0  0
ppes1986 | 24.6.201010:19
no vyhoda to sice je. ale pokial sa nic nehybe. a to ani fotograf s fotoaparatom a ani objekt. neviem ako rychlo to zvladne tento samsung. jeden zaber je predsa len jeden zaber. vsetko sa to udeje v jednom momente. ziadne nezhody vo fotke
Odpovědět0  0
JonSnih (383) | 8.6.201018:07
Pěkná recenze, asi do něj půjdu. Pane Šurkalo, s jakou verzí firmwaru jste testoval? Samsung totiž nelení a ke stažení je nová verze firmwaru ­(005251 ze 7. 6. 2010­), která řeší:
? Improved low chroma effect
? System stabilization
Třeba časem doladí i další chybky.
http:­/­/www.samsungimaging.com­/learn­/digital­-camera­-camcorder­/productDetailView.do?forward=specifications&prdCtgSeq=7&langPrdSeq=6096
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 8.6.201019:06
Presnou verzi testovaneho pristroje bohuzel neznam, navic fotoaparat je jiz nejakou dobu zpatky u dovozce, takze nejnovejsi verzi jsem ani nemel moznost otestovat. Kazdopadne jde videt, ze Samsung se snazil a stale snazi.
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 8.6.201021:28
No, S. EX1 dělá evidentně horší snímky jak Canon S90 a Panasonic LX3. Z těchto tří je to tedy nejhorší volba.
Odpovědět0  0
Růžovka | 8.6.201022:53
Jako myslíte kde, při makru nebo večer?
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 9.6.201018:14
Viz níže...
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 9.6.20109:29
1. V jakém smyslu horší?
2. Na základě čeho to tvrdíš?
3. Za jakých podmínek?
Odpovědět0  0
Choakinek (4826) | 9.6.201018:13
Máte pravdu, chtělo to upřesnit:
1. Méně detailní fotografie než LX3 a S90.
2. Porovnání fotografií standardní scéna ­- louka s ­"mlýny­" ­(ta velká šedá a červená budova­) zde na Digimanii.
3. V tomto případě tedy za denního světla. Tak asi může to např. v nočním snímku být jinak, ale nepovažuju to moc za pravděpodobné. Je­-li to horší za dne, v noci to bude horší také. To by musel být S90 nebo LX3 nějak vyjímečně v nočních snímcích špatný. Nevím o tom, že by byl.
Pozn.: obrazový výkon při vyšších ISO nyní neporovnávám. Stejně používat kompakt na snímání při ISO 400 a více se nedoporučuje ­- nic moc kvalita snímku.
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 8.6.201012:46
Určitě budou stejné, jako v Canonu G11. Sony dodává CCD spustě značek. Mimochodem, věděli jste, že Sony dělá CCD na Canon Stepperu?
Odpovědět0  0
Ganec | 9.6.20107:10
ako prvy ten snimac pouzil Ricoh v GRD III
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 8.6.20109:21
Tak ještě než to přečtu musím vyjádřit svoje překvapení a pochvalu nad tím jak rychle od uvedení tohoto přístroje se podařilo vydat recenzi.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.