Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
11.3.2010, Milan Šurkala, recenze
Dnes se podíváme na programy pro úpravu fotografií a obrázků. Konkrétně na Photoshop CS4, Photoshop Elements 8, GIMP a Zoner Photo Studio 12. Zkusíme, jak se ovládají, načrtneme si jejich možnosti a silné i slabé stránky. Který program toho nabídne nejvíce?
Milannnn | 11.3.201221:09
Nechcem velmi rypat do diskusie, len chcem pripomenut aj darktable. Viem ze nie je velmi rozsirene, ale na bezne aj nebezne upravy je vyborne. Bohuzial, je len pre linux.
Odpovědět0  0
Zuzmila | 2.5.201118:33
Ze začátku jsem z toho také byla zaskočená. Ale když jsem ušetřila na koupi Gimpu, pořídila jsem si druhý monitor a nemohu si vynachválit :­-­) Na jedné straně upravovaná fotografie na straně druhé okna. Občas by se hodily i tři :­-)
Odpovědět0  0
ijirda | 14.11.201023:15
Zravim.Schánim soft.na fotky formátu DVF!
Pokud mi někdo prosím můžete pomoci budu rád.
Jinak se omlouvám,že můj dotaz asi nesouvisí s daným tématmm
Odpovědět0  0
zemekf (75) | 11.3.201018:19
moc roků sem si vystačil na RAW s firemním Olympus­-master, JPG sem dělal ve PhotoFiltre, je zadara.
Sice Gimp mám v kompu, ale mepoužívám jej.
S novým noťasem sem si koupil Zoner11 a TIFF aj JPG dělám v něm. Ale RAW­/ORW­/ upravuju a převádím do TIFF furt ve firemním programu.
Zoner sem začal používat kvůli fotobance.cz jen proto, že tam musím přidávat klíčová slova.
Nepatřím mezi ty co si chcou vysedět mozoly na zadnici.
Odpovědět0  0
pepa.sk | 11.3.201015:15
Dobrý den, zajímalo by mě, jaký program nebo programy na úpravu fotek se Vám nejvíce zamlouvá. Nemám na mysli jen, co zde uvádíte a ne Photoshop CS...Je drahý a neprofesionál všechny funkce nevyužije. Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 11.3.201015:29
To je těžko říci. Ač jsem zvyklý na produkty Adobe, hodně se mi zamlouvá Zoner, minimálně pro úpravu JPEG snímků mi přijde být příjemným programem s dostatkem možností.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 12.3.20106:42
Souhlasím ­- Zoner toho umí proti Photoshopu zlomek, ale pro běžné úpravy fotek je tam vše potřebné včetně dočasné vrstvy a masky. Prakticky všechno, co jeho editor umí, se dělá jednoduše a přímočaře. Fajn program pro toho, kdo chce radši fotit než trávit čas u PC úpravami fotek. No a organizační funkce programu taky nejsou k zahození.
Je ale vysloveně nutné mít edici Professional ­- ty levnější jsou pořád jen vylepšené prohlížeče, za ty je škoda peněz. No a pak je dobré mít něco externího na odšumování, třeba ve formě pluginu.
Odpovědět0  0
pepa.sk | 12.3.201012:10
Pavel Matějka ­- něco externího na odšumování, třeba ve formě pluginu Mohl by jste to upřesnit popř. s čím máte zkušenosti.

Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 12.3.201013:19
Nejlepší výsledky mi dával Neat Image ­- prostuduje si vzorek šumu na zadaném kousku fotky a podle něj odšumí zbytek. Připadalo mi to docela sofistikované, jen malý úbytek ostrosti, nemá sklon k tvorbě barevných skvrn. Funguje i jako plugin do ZPS nebo Photoshopu, do ZPS ovšem nejde použít jako šestnáctibitový. Stačí si vyzkoušet pro určité typy fotek, kde brát vzorky ­- obvykle je nejlepší hladká plocha v polostínu, ale hodí se i zastíněná část obličeje a pod.

Hrál jsem si i s Noise Ninja, ten ale víc rozpatlává a neumí se tolik přispůsobit šumovému vzorku z konkrétního čipu a zesílení.

Odšum v ZPS­/RAW je bohužel, alespoň podle výsledku, jen prosté rozmazání ­(nebo se tak chová­).
Odpovědět0  0
Zdenek7 | 19.3.201011:07
Už léta používám Corel Paint Sho Pro a jsem s ním spokojený
Odpovědět0  0
Cykloturista | 11.3.201012:06
Existuje aj verzia GIMSHOP ktorá u6 má rozloženie a ovládanie podobné ako ADOBE PHOTOSHOP.
Odpovědět0  0
petr.zikmund (3) | 12.3.201012:39
Bohužel není česky a vždy o něco zaostává za Gimpem :­( Taky je v něm dost chyb... Snad už brzy vyjde ten slibovaný nový Gimp :)
Odpovědět0  0
bob222 | 11.3.20107:35
K tým oknám s ovládčmi, u starších verzií Gimpu bola možnosť prispôsobiť užívateľské rozhranie, aby to vypadalo ako vo windows.
Inak Zoner mám rád ­(používal som staršie verzie­), ale keď porovnám cenu profesional verzie s adobe elements, tak zoner má bohužiaľ smolu...
Odpovědět0  0
J.Galuška | 11.3.20107:34
K chaoticky otevíraným oknům v GIMPu bych rád uvedl, že polohu oken je možno nastavit v ukládání oken tak, že se vždy otevřou tak, jak si je uživatel nastaví. Takzvaným chaosem se dá nazvat prakticky každý editor, který neznáme. Je to jen otázka zvyku. Jestli je GImp spíše programem k malování si nejsem jistý, protože totéž se dá říci prakticky o každém programu ve kterém je malba nebo kresba možná. Tím samozřejmě nechci vytahovat na špici Gimp nebo potlačovat jiné programy. Znám několik fotografů, které Gimp úspěšně živí.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 11.3.201011:07
Tady nejde ani tak o umístění jako o to, že tato postranní okna překrývají snímek ­(hlavní pracovní plochu­). Samozřejmě je možné si to různě přizpůsobovat, osobně bych ale preferoval jedno pořádné okno a v něm zakotvené panely dle přání, které mi nebudou zasahovat do fotky. Co se týče toho malování, bylo tím myšleno to, že Gimp na mě působil jako velmi pokročilý kreslící program s několika funkcemi pro úpravu fotografií navíc než program na úpravu fotografií, který dokáže i malovat. To je ale slovíčkaření a na hodnocení programu to pochopitelně nemá žádný vliv. A byl to jen můj pocit :­-­) Rozhraní Gimpu mě jednoduše příliš neoslovilo, nicméně přiznávám, že je to velmi dobrý program.
Odpovědět0  0
Hirogen (779) | 11.3.201013:27
Máte pravdu v ovládání Gimpu. Ale stálo by za vysvětlení, proč tomu tak je.
Gimp je původně programován do prostředí Linuxu, kde je správa desktopu odlišná od Windows. Na Linuxu toto ovládání sedí lépe. Na Windows je prostě pouze přeportován.
Jestli je to dobře, nebo špatně, nebudu soudit, jen jsem to chtěl vysvětlit.
Odpovědět0  0
petr.zikmund (3) | 11.3.201019:07
Nová verze Gimp pro windows už má být ­"jednooknová"
Odpovědět0  0
stalak (1021) | 12.3.201012:20
Tak jestli toto bude pravda, Gimp znovu ­"opráším­".
Odpovědět0  0
petr.zikmund (3) | 12.3.201012:36
Také na něj čekám jak na smilování. To ­"trojokno­" mě nevyhovuje pod Windowsem ani Linuxem. Jinak jsem s GIPMem opravdu spokojený, nechápu lidi co zmenšují fotky a musí na to mít Photoshop protože je in ­(samozřejmě si ho nekoupí)
Odpovědět0  0
busy (4708) | 2.5.201119:54
Suhlasim. Tiez obcas pouzijem Gimp ale prijde mi taky hrozne malo intuitivny, mnoho veci som v nom musel dlho hladat. Ako protiklad k nemu by som uviedol taky Microsoft photo editor ­(je sucastou MS Office 2000­), ktory je velmi jednoduchy a tak intuitivny, ze som sa s nim kompletne naucil robit aj bez helpu za 10 minut :­) Ale zase jeho moznosti su obmedzene, neexistuje verzia pod linux a ... nevie otvorit obrazky vecsie ako 10 Mpix :­(
Odpovědět0  0
Zuzmila | 2.5.201118:35
Ze začátku jsem z toho také byla zaskočená. Ale když jsem ušetřila na koupi Gimpu, pořídila jsem si druhý monitor a nemohu si vynachválit :?­-?­) Na jedné straně upravovaná fotografie na straně druhé okna. Občas by se hodily i tři :?­-)
Odpovědět0  0
zemekf (75) | 11.3.201012:31
A JE ZADARMO !!!!
Odpovědět0  0
dedekjirka (1) | 11.3.20107:31
ZONER sam vyzve k instalci pluginu a jede to.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 11.3.20106:51
ZPS umí otevírat­/konvertovat RAWy všeho možného, buď obezličkou přes Adobe DNG Converter, nebo doinstalováním WIC kodeků příslušného výrobce. Vše je popsáno v helpu. Bohužel se nehodí pro vážnější práci ­- jediné, co získáte funkčností RAW v ZPS, je dynamický rozsah. Zapomeňte na korekci chromatické vady posunem barevných kanálů nebo slušný odšum ­- ten dává výsledky vysloveně ubohé. Kupodivu docela přijatelně funguje záchrana přepalů, i když tam není jako samostatná funkce, je skrytá v nastavení jasů.

Takže RAW v ZPS je zatím něco, čemu se vývojáři v Zoneru budou muset ještě intenzivně věnovat.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 13.2.20128:10
A když už sem dnes vede odkaz z hlavní stránky, doplním ­- ve verzi ZPS 14 Pro je RAW modul plně použitelný a dává vynikající výsledky, i odšum je teď na velmi dobré úrovni. ZPS začal být opravdu dobrým univerzálním programem. Navíc umí využít akcelerační funkce grafické karty, ať už Nvidia CUDA nebo univerzální OpenCL ­(tedy i AMD Radeon­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.