Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou
Dnes sáhneme do velmi drahých vod a podíváme se na 42MPx fotoaparát Sony A7R II. Tento full frame CSC fotoaparát nabídne neuvěřitelné rozlišení, mechanickou stabilizaci, podporu 4K videosekvencí a mnoho dalšího. Jak to vše půjde dohromady?
Kapitoly článku:
Noční scéna
U nočního focení si díky výbornému výkonu čipu můžete dovolit i focení z ruky, pokud nebudete ale moc clonit a naopak využijete světelného objektivu. Ostření je spolehlivé, díky možnosti využít elektronické závěrky na první lamele ani nehrozí roztřesení.
Množství detailů je opravdu neskutečné, s přicloněním můžete čekat i výraznější hvězdičky 35mm F2,8 objektivu. V RAWu uvidíte ještě více detailů, dost si můžete dovolit i vytáhnout ze stínů. Když to přeženete, tak samozřejmě vyleze i šum. Podíváme se teď na výřezy snímků jak v JPEGu, RAWu, tak i při multiexpozici.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 (multiexpozice)
ISO 100 je pochopitelně naprosto čisté bez šumu, plné detailů.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 200 (multiexpozice)
ISO 200 je rovněž krásně čisté, zde nelze očekávat nějaký problém.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 (multiexpozice)
Při citlivosti ISO 400 se také nevyskytují problémy, ani v RAWu se nesetkáte s nějak patrným šumem.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 (multiexpozice)
ISO 800 přináší jen velmi mírný šum, kvalita snímků je stále velmi vysoká. Multiexpozice je bez šumu.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 (multiexpozice)
S citlivostí ISO 1600 šum lehce roste, detaily jsou nadále velmi dobré.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 (multiexpozice)
ISO 3200 začíná přinášet barevný šum. Ve JPEGu už lehce mizí méně výrazné detaily. Multiexpozice je nadále dost čistá, tráva má ale menší množství kresby.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
Citlivost ISO 6400 už přeci jen šumí. Je to vidět v RAWu, ale i JPEGu, který ztrácí saturaci barev. Multiexpozice je trochu čistší, ale přeci jen je tu nižší kontrast.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 12800 (multiexpozice)
S dalším navýšením citlivosti na ISO 12800 opět stoupá barevný šum v RAWu. JPEGy jsou už dost bez barev a ani multiexpozice není nějak kvalitní.
ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 25600 (multiexpozice)
ISO 25600 je plné barevného šumu, v JPEGu rozhodně nečekejte kvalitní výsledky. Přeci jen je to už dost vysoká citlivost.
ISO 51200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 51200 (multiexpozice)
Už jsme skoro u nejvyšší citlivosti. ISO 51200 šumí opravdu hodně a JPEGy jsou hodně rozmyté.
ISO 102400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 102400 (multiexpozice)
Nejvyšší citlivost ISO 102400 chytá v RAWu výrazně modrý nádech, v JPEGu jsou snímky spíše lehce do fialova. Multiexpozice nepřinesla nějakou vyšší kvalitu.
Standardní scéna
Nevynecháme ani dva tradiční snímky.
Míra detailů je výborná, dokonce i v rozích je hodně slušná. Testovaný objektiv měl akorát poněkud slabší levý střed. K dispozici je snímek v RAW formátu.
Celoplošně vidíte obrovské množství detailů. I přes širší úhel záběru, než u této scény běžně používám, se fotoaparátu povedlo vykreslit čáry na spodní části šedé stěny mlýnů (nahoře už je patrný moaré efekt). Dopomohlo mu k tomu především velmi vysoké rozlišení senzoru. I zde si můžete stáhnout snímek v RAW formátu.