Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

11.1.2016, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Dnes sáhneme do velmi drahých vod a podíváme se na 42MPx fotoaparát Sony A7R II. Tento full frame CSC fotoaparát nabídne neuvěřitelné rozlišení, mechanickou stabilizaci, podporu 4K videosekvencí a mnoho dalšího. Jak to vše půjde dohromady?

Noční scéna


U nočního focení si díky výbornému výkonu čipu můžete dovolit i focení z ruky, pokud nebudete ale moc clonit a naopak využijete světelného objektivu. Ostření je spolehlivé, díky možnosti využít elektronické závěrky na první lamele ani nehrozí roztřesení.


Sony A7R II noční scéna

expoziční čas 30 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení



Množství detailů je opravdu neskutečné, s přicloněním můžete čekat i výraznější hvězdičky 35mm F2,8 objektivu. V RAWu uvidíte ještě více detailů, dost si můžete dovolit i vytáhnout ze stínů. Když to přeženete, tak samozřejmě vyleze i šum. Podíváme se teď na výřezy snímků jak v JPEGu, RAWu, tak i při multiexpozici.


Sony A7R II noční scéna ISO 100

ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 100 multiexpozice

ISO 100 (multiexpozice)



ISO 100 je pochopitelně naprosto čisté bez šumu, plné detailů.


Sony A7R II noční scéna ISO 200

ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 200 multiexpozice

ISO 200 (multiexpozice)



ISO 200 je rovněž krásně čisté, zde nelze očekávat nějaký problém.


Sony A7R II noční scéna ISO 400

ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 400 multiexpozice

ISO 400 (multiexpozice)



Při citlivosti ISO 400 se také nevyskytují problémy, ani v RAWu se nesetkáte s nějak patrným šumem.


Sony A7R II noční scéna ISO 800

ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 800 multiexpozice

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 přináší jen velmi mírný šum, kvalita snímků je stále velmi vysoká. Multiexpozice je bez šumu.


Sony A7R II noční scéna ISO 1600

ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 1600 multiexpozice

ISO 1600 (multiexpozice)



S citlivostí ISO 1600 šum lehce roste, detaily jsou nadále velmi dobré.


Sony A7R II noční scéna ISO 3200

ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 3200 multiexpozice

ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 3200 začíná přinášet barevný šum. Ve JPEGu už lehce mizí méně výrazné detaily. Multiexpozice je nadále dost čistá, tráva má ale menší množství kresby.


Sony A7R II noční scéna ISO 6400

ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 6400 multiexpozice

ISO 6400 (multiexpozice)



Citlivost ISO 6400 už přeci jen šumí. Je to vidět v RAWu, ale i JPEGu, který ztrácí saturaci barev. Multiexpozice je trochu čistší, ale přeci jen je tu nižší kontrast.


Sony A7R II noční scéna ISO 12800

ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 12800 multiexpozice

ISO 12800 (multiexpozice)



S dalším navýšením citlivosti na ISO 12800 opět stoupá barevný šum v RAWu. JPEGy jsou už dost bez barev a ani multiexpozice není nějak kvalitní.


Sony A7R II noční scéna ISO 25600

ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 25600 multiexpozice

ISO 25600 (multiexpozice)



ISO 25600 je plné barevného šumu, v JPEGu rozhodně nečekejte kvalitní výsledky. Přeci jen je to už dost vysoká citlivost.


Sony A7R II noční scéna ISO 51200

ISO 51200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 51200 multiexpozice

ISO 51200 (multiexpozice)



Už jsme skoro u nejvyšší citlivosti. ISO 51200 šumí opravdu hodně a JPEGy jsou hodně rozmyté.


Sony A7R II noční scéna ISO 102400

ISO 102400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony A7R II noční scéna ISO 102400 multiexpozice

ISO 102400 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 102400 chytá v RAWu výrazně modrý nádech, v JPEGu jsou snímky spíše lehce do fialova. Multiexpozice nepřinesla nějakou vyšší kvalitu.


Standardní scéna


Nevynecháme ani dva tradiční snímky.


Sony A7R II standardní scéna krajina

expoziční čas 1/40 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Míra detailů je výborná, dokonce i v rozích je hodně slušná. Testovaný objektiv měl akorát poněkud slabší levý střed. K dispozici je snímek v RAW formátu.


Sony A7R II standardní scéna mlýny Šenov

expoziční čas 1/25 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Celoplošně vidíte obrovské množství detailů. I přes širší úhel záběru, než u této scény běžně používám, se fotoaparátu povedlo vykreslit čáry na spodní části šedé stěny mlýnů (nahoře už je patrný moaré efekt). Dopomohlo mu k tomu především velmi vysoké rozlišení senzoru. I zde si můžete stáhnout snímek v RAW formátu.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.