Sony Cyber-shot DSC-T5 - foticí kreditka
Na trhu digitálních fotoaparátů se nám s postupem času vyprofilovalo několik tříd přístrojů, máme zde digitální zrcadlovky, elektronické zrcadlovky, ultrazoomy a kompakty. V poslední době se ale stále častěji střetáváme i s tzv. ultrakompakty, jejichž filozofií je nabídnout co nejvíce pro uživatele atraktivních vlastností v co nejplacatějším profilu jako je tomu kupříkladu právě u Sony Cyber-shot DSC-T5...
Kapitoly článku:
Zkreslení objektivu při nejširším ohnisku
Soudkovité zkreslení objektivu je vidět pouze na rovnoběžné síti a za některých speciálních fotografických situací (geometrické obrazce na oblečení, pravidelné řady, ...), na krajinkách ani při focení rodinných příslušníků u vody si jej rozhodně nevšimnete.
Vinětace
Objektiv vinětací trochu trpí, i bez dodatečného zvyšování kontrastu jsou na výše uvedené síti patrné tmavší rohy.
Ostrost kresby
Pokud mě objektiv opravdu něčím potěšil, pak je to ostrost kresby, která nechává vzadu i některé kolegy z klanu větších kompaktů. Kromě mírných a v praxi takřka nepozorovatelných náznaků rozmazání u stran je kresba velmi dobrá.
Chromatická aberace
Chromatická aberace je spíše mírná, rozhodně jsem viděl horší kusy...
Šumová tabulka
Hranice kde už začíná šum a kde je ještě snímek docela v pořádku, je velmi dobře viditelná prostým okem. Jak sami vidíme, ISO 400 je prakticky nepoužitelné ve všech rozlišeních, já sám bych označil za jakousi pomyslnou osobní hranici použitelnosti linii ISO 64 při 2592 x 1944, 2048 x 1536 při ISO 64 a dále šikmo doprava dolů až k ISO 400 při 640 x 480, ta vaše může být samozřejmě jiná v obou směrech...
Soudkovité zkreslení objektivu je vidět pouze na rovnoběžné síti a za některých speciálních fotografických situací (geometrické obrazce na oblečení, pravidelné řady, ...), na krajinkách ani při focení rodinných příslušníků u vody si jej rozhodně nevšimnete.
Vinětace
Objektiv vinětací trochu trpí, i bez dodatečného zvyšování kontrastu jsou na výše uvedené síti patrné tmavší rohy.
Ostrost kresby
Pokud mě objektiv opravdu něčím potěšil, pak je to ostrost kresby, která nechává vzadu i některé kolegy z klanu větších kompaktů. Kromě mírných a v praxi takřka nepozorovatelných náznaků rozmazání u stran je kresba velmi dobrá.
Chromatická aberace
Chromatická aberace je spíše mírná, rozhodně jsem viděl horší kusy...
Šumová tabulka
Hranice kde už začíná šum a kde je ještě snímek docela v pořádku, je velmi dobře viditelná prostým okem. Jak sami vidíme, ISO 400 je prakticky nepoužitelné ve všech rozlišeních, já sám bych označil za jakousi pomyslnou osobní hranici použitelnosti linii ISO 64 při 2592 x 1944, 2048 x 1536 při ISO 64 a dále šikmo doprava dolů až k ISO 400 při 640 x 480, ta vaše může být samozřejmě jiná v obou směrech...