Poradí mi někdo jak u Sony cybershot rx 10 vypnout automatické clonění při natáčení videa? Děkuji
Odpovědět0 0
They give the camera a pseudo larger sensor by focusing all the light from a large lens onto a smaller sensor, and that means the image is brighter and you get a much wider field of view. The light gain on the Pocket Camera with the special speedbooster is about 1 and 2/3rds stops and gives it an amazing field of view improvement from around 3x crop to 1.75x crop. This is amazing.
http://philipbloom.net/2014/06/30/gh4/
Odpovědět0 0
Orezom UHD 4k na FHD 1080 video sa dostaneme na neuveriteľných EQ 2368mm (94x zoom), čo je v priemere približne 2-násobok súčasných ultrazoomov!!!
http://youtu.be/ZzyC7fWLULQ
To iste dosiahneme, ked pouzijeme digitalny (tj 4x) zoom a potom video downsamplujeme na 1080.
Odpovědět0 0
Ktory z tych 2 sposobov robi lepsie vysledky ale este neviem, zatial som to neskusal.
Odpovědět0 0
Dobrý deň pán Šurkala. V prvom rade veľká vďaka za Vaše recenzie. K tomuto fotoaparátu by som, ale rád niečo doplnil. Nebolo by správne ho porovnávať myslím kvalitou obrazu, cenou, skladnosťou a podobne AJ s triedou profikompakty, keďže jeho maximálny rozsah je 200 mm? Nie sú týmto znevýhodňované všetky ultrazoomy s povedzme nad 400 mm ohniskom? Je jasné, že ak niekto urobí "ultrazoom" s rozsahom napr.24-70 mm a veľkým čipom a dobrou svetelnosťou tak asi bude mať najlepošie obrazové výsledky vo "svojej" kategórii ... Proste si myslím, že kto naozaj nepotrebuje dlhé ohniská mal by si radšej pozrieť triedu profikompaktov, kde sú porovnateľné rozsahy ohnísk a lepšia cena, skladnejšie prístroje a minimálne rovnaká obrazová kvalita. Každopádne veľká vďaka za Vaše recenzie.
marian
Odpovědět0 0
24-70 mm rozhodně není ultrazoom. Podle obecného mínění se za ultrazoom považuje zoom 7x a více, možná se to časem posune na 10x a více.
Odpovědět0 0
Mám otázku. Videl som minule jeden graf, kde sa porovnávala tzv. equivalent aperture. Rôzne veľkosti senzorov pri rôznych objektívoch. Napríklad panasonic LX7, ktorý má super svetelný objektív začínajúci na f1,4 je ekvivalentne voči 35mm na f7,2. APSC zrkadlovka Canon so seťákom f3,5 je ekv. f5,6. Čo to znamená? Napríklad Stylus I je ekv. niekde na f13 a panasonic FZ200 dokonca na f15,8.
Odpovědět0 0
Je to dobre pro predstavu o hloubce ostrosti (rozmazani pozadi), kterou jde s tim fotakem dosahnout. Tzn. treba Stylus 1 ma na tech svych konecnych 300 mm prepocitanych stejnou hloubku ostrosti jako full frame fotak s objektivem 300mm pri clone f13.
Odpovědět0 0
To je vážně dobré vědět, obvzlášť pro lovce bokehů, hodnota clony v tomto dost klame, na druhou stranu se to týká jen HO, dobrá světelnost se hodí na dosažení krátkých časů, na ty naštěstí velikost čipu nemá vliv.
Odpovědět0 0
S tym by sa dalo ciastocne nesuhlasit. Na portali eoshd par mesiacov nazad robili porovnavaci test (tusim to bola GH4) a zistili ze svetelny objektiv z FF zrkadlovky cez adapter bol omnoho svetelnejsi nez m43 objektiv s rovnakym clonovym cislom ;)
Odpovědět0 0
Ale to je skôr o odžubávaní výrobcu. Sveteľnosť objektívu je predsa pomerové číslo a je jasne daná. Nemôže sa zmeniť rozmerom čipu za tým objektívom.
Odpovědět0 0
Tak ono je tam více parametrů. Udávaná světelnost je vždy jen přibližná. Když se podíváš na specifikace většiny F3,5-5,6 objektivů (patenty), tak zjistíš, že některý je třeba F3,4-5,5, jiný zase F3,8-5,9... Skutečná světelnost (T) v tom také hraje roli, sklo totiž nepropouští 100% světla. Proto většina F1,8 objektivů určených na video jsou ve skutečnosti T2,1, F1,4 jsou T1,5, F2,8 jsou plus minus T3,1... Takže tu zaokrouhlení světelnosti na nějaké standardní číslo, tam zase menší propustnost skla, tu trochu větší vinětace... a šup, hned můžeš mít třeba 2/3EV rozdíl při stejné fyzické (teoretické) světelnosti.
Odpovědět0 0
Diky Milane za dalsi vybornou recenzi a predevsim na produkt, na ktery bylo spousta lidi hodne zvedavych. Taky doufam, ze se dockame recenze FZ1000, pripadne nejakeho srovnani. Diky i Rimrovi za nazory na FZ1000 ve srovnani s RX10, krome tech ciste subjektivnich se asi shodnem na vsem. Zbytek je o osobnich preferencich a o tom nema smysl se moc bavit. Jinak pekne videa, ktere ukazali silne i slabe stranky 4K na FZ1000. Perfektni detail a ostrost, na to porad nemam ani po osobnich zkusenostech slov. Na druhou stranu trochu zlobici AF, horsi plynulost videa diky 25fps coz neni mnoho a ikdyz nemam moznost srovnavat s jinyma zarizenima, stabilizace taky neni uplne nejlepsi. U tvych videi jsem si taky vsiml silnou vinetaci a nejake problikavani. Obcas je to i rukama ;) ale vim jak je tezke to video v ruce udrzet, hlavne kdyz hodne fouka. Jak jsi to RIMR tocil ty, hledackem nebo displejem? Ja nesnasim mit neco ma krku, proto pouzivam jen poutko na ruku. V pripade toceni videa bych ale mimo stativ asi volil popruh na krk a toceni pomoci displeje, je plne vyklopny tak proc to nevyuzit. Jeste bych se zeptal jaky soft pouzivas prave na tu konverzi 4K->FHD pripadne dalsi zakladni upravy jako dodatecna stabilizace a zakladni upravy expozice a barev.
Odpovědět0 0
jinak s tema kartama je to pekna traparna! UHS3 stoji "majland" a dle recenzi na FZ1000 mne nevim proc prislo, ze fotak ani 4K bez tech karet neumozni a ejhle stacilo zkusit kartu za par stovek co jsem kupoval k NEXovi, konkretne transcend 600x 32GB na doporuceni tady v recenzich SD karet a toci to paradne. Jenom jednou se mi stalo, ze jsem tam mel uz vic fotek a nejake ty videa ulozene a odmitlo to kvuli nizke zapisovaci rychlosti 4K video dokoncit. Po nafotrmatovani se mi to uz pak nestalo ani kdyz jsem tam mel tak 200 fotek i v RAWu...
Odpovědět0 0
"Na druhou stranu trochu zlobici AF, horsi plynulost videa diky 25fps coz neni mnoho a ikdyz nemam moznost srovnavat s jinyma zarizenima, stabilizace taky neni uplne nejlepsi. "
Dalsim problemom je, ze pre 1080@50p dali len 28Mb/s. Nech mi nikto nehovori, ze by to nestihalo aspon 50Mb/s, ked na GH4 dali az 200Mb/s a 4K stiha aj na FZ1000 rychlost 100Mb/s
Odpovědět0 0
Pozn. Inak sranda je, ze cela diskusia o RX10 toci okolo FZ1000 :D :D :D
P.S: Ten novy Canon SX60-HS vyzera tiez slusne, aj ked ma mensi snimac, na snimanie zveri cez den to bude este lepsie nez FZ1000, ktory ma na to trocha kratky zoom
Odpovědět0 0
No, jsem zvědav také na to, s čím přijde Canon. Objevil se (a už také zmizel) nějaký teaser na fotoaparát s velkým senzorem i zoomem, tak uvidíme, co z toho (ne)bude.
Odpovědět0 0
Sorry este raz za offtopic, ale este jedna poznamka: Ja planujem vyskusat na zver kombinaciu Nikon 1 + nejaky 300mm objektiv cez adapter - videl som videa a ma to neskutocne rychle ostrenie aj na najdlhsich ohniskach (FZ1000 je vo videu omnoho pomalsi nez moj byvaly Pan G6).
Odpovědět0 0
Mne to zase tak moc nerajcuje ;) ani SX50HS nema spatne fotky, ale kdyz to srovnam s vystupem FZ1000 na 400mm, tak nic moc...Videl jsem srovnani SX50 (50x zoom) a FZ1000 interpolovany na stejne zvetseni a uprimne, ikdyz tam byl nejaky rozdil videt, tak nebyl az tak velky jak by se ze srovnani nejdelsich ohn.vzdal. nebo zoomu (50x vs. 16x)mohlo zdat...navic diky spatne svetelnosti a malemu snimaci je pouziti dost omezene jak pises na "den", spis na hezky den. F6.5 je hodne spatna hodnota ikdyz se jedna o ohnisko 1365mm! Taky bude zalezet na stabilizaci! Na NEXovi s APS-C jsem mel 55-210mm (f4.5-6.3) takze mam predstavu co ti zacne na clone f6.5 vychazet za casy pro foceni zvere. Nemluve o tom, ze budes pravdepodobne nucen jeste priclonit, ikdyz na f6.5 uz bude na 1/2.3" snimaci takova difrakce, ze radeji asi nee :) vetsi snimac by byl rozhodne plus. Nez SX60 tak radeji FZ200...
Odpovědět0 0
Jako zoom je to pekny a urcite by z nej byl i supr dalekohled :) je treba si ale uvedomit kolik toho jeste za pekneho pocasi uvidis a nafotis...na foru je zajimava diskuze o atmosferickych vlivech na fotografii ;)
Odpovědět0 0
tak som pozeral porovnanie SX50 vs FZ1000 na full zoom a ten interpolovany Pan ma naozaj podobny resp dokonca lepsi obraz - id od 3:50
https://www.youtube.com/watch?v=ks6DXtM2PEs
som zvedavy, ako by to dopadlo na Nikon 1 s nasadenym lacnym 70-300mm
Odpovědět0 0
Ja si myslim, ze i tak je to pri tom propastnem hrozdilu ohn.vzdalenosti pro panasonic vyborny vysledek! Vcera jsem doupravil fotky z londynske zoo a z vetsiny fotek jsem nadsen! Prave z tech na 400mm/f4. A ty co nevysli jdou proste na vrub fotografovi :D jsem trochu skrt pokud jde o ISO ikdyz bych nemusel...pak uz neni problem stabilizace ale pohybove rozmazani. Kolikrat mi bylo i tech 400mm dlouhych i ve volierach a vetsich expozicich. Proto beru radeji 400mm univerzal nez 1300mm omezujici pristroj. Verim ale ze se nadsenci pro ultramega zoom najdou ikdyz jsem si tim vysledkem porad nejsem moc jisty...
Odpovědět0 0
no na tej sx50is dokonca aj sx60is moze byt nieco pravdy, potvrdzuju to aj chvaly jednotlivych uzivatelov.. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] aj ked zrejme asi kvalitou snimok za horsieho svetla ci inych stazenych podmienkach na panak fz1000 ci rx10 sa nebudu chytat ale ajtak je to pre mna pomerne velke prekvapenie nakolko sx50/60 maju mrnavy 1/2.3" cip
Odpovědět0 0
Podivej, kazdy z tech fotaku ma sve urceni a "lidi" chvali spoustu veci, ikdyz "jini" to zase muzou brat jinak. Taky zalezi na co jsou ti "lidi"zvykli. Kdo mel nejaky UZ mydlovou krabicku do kapsy s pidi objektivem a 30x zoomem, verim ze SX50/60 muze nabidnout vic, ale tim to podle mne konci. Mam doma SX510 s ne zrovna nejlepsim objektivem a kdyz udelas za dobreho svetla foto pri tom 30x zoome taky to na televizi/monitoru bude vypadat dobre, protoze ma cip 12Mpx a FHD TV jen cca 2Mpx. Opravdu bych si chtel tu SX60 vyzkouset treba na foceni ptaku nebo jine zvere protoze pri takove clone f6.5 bez moznosti jit bezpecne na vyssi ISO ti ani ten RAW podle mne tak nepomuze, nemluve o AF. Stabilizace by snad mohla byt dobra...
Odpovědět0 0
To video je prohnané PP, není to žádné "surové" video. To můžu v případě zájmu někam pověsit k sobě na google drive, kdyby měl někdo zájem. Vinětace je dodaná (subjektivní záležitost, mě se to v tomto případě líbilo), problikávání je (nechtěně) způsobené z půlky RAW fitrem při PP a z půlky se to, slovy prezidenta, zkur**lo při youtube konverzi u googlu. Ta stabilizace - vzhledem k tomu, že se jedná o stabilizaci skel a vzhledem k těm délkám/dálkám, je její výkon velmi slušný! TO ž es eto občas rozklepe víc, je mojí "zásluhou", jednak jsem toho měl za celý den dost, druhal je to všechno z ruky a třeťak - tam nevíš kdy se co objeví. Třeba ta V-22 - to jsem poprosil řidiče busu aby nám zastavil, abych měl s V-22 aspoň něco, kus doběhnutí u letadlu, odemknutí letadla, vytažení foťáku, nastavení foťáku, zklidnění dechu a rovnou z ruky bez opory nejdelší ohnisko na druhou stranu dráhy. Není to zdaleka ideální, ale stejně jako u focení, zastávám i u videa názor, že lepší je technicky nedokonalý snímek který jsem udělal, než technicky dokonalý snímek, který jsem neudělal... :)
S těmi 25 fps - copak o to, to by bylo úplně v pořádku, kdyby se ovšem dala udržet 1/50 v prioritě času bez ND filtru. Což se bez šílené clony ve slunečném dnu nedá. Tady jedna z výhod RX10 - vestavěný ND filtr.
Jinak vše hledáčkem (až na nějaké nečekané od pasu), oko opřené o očnici je vítaný další bod "stabilizace".
Video z 4K do fHD nekonvertuju, je to ve 4K i uploadované (a nabízené ke shlédnutí). Mimochodem, pokud to váš počítač dá, i v případě, že máte "jen" 1080p monitor, si zkuste na youtube vybrat vyšší rozlišení videa (QFHD atd). Tato rozlišení mají vyšší datový tok a při zobrazení na fHD monitoru se přehrávaný výsledek jeví lepší.
Dodatečnou stabilizaci nepoužívám, má to většinou rozpačité výsledky. Soft: Adobe PremierePro s využitím RAW korekcí přes image sekvenci. Někdy Color Finesse nebo nástroje od Magic Bullet.
Pověsím někam něco bez úprav, jak to vylezlo z FZ1000.
Odpovědět0 0
jo diky, jde mi spis o zmenseni velikosti videa. Kdyz vidim, kolik mi zabere 4K a kolik konverze na FHD, ktera je nesrovnatelne detailnejsi nez normalni FHD, tak je to pak pri skladovani o uplne necem jinem. ;)
Odpovědět0 0
Z volně šiřitelných softů můžu doporučit Handbrake. Má výbornou kvalitu recodingu.
Odpovědět0 0
Jo dik snad az bude cas vyzkousim, mam za sebou par hodin s Powerdirectorem a mam smisene pocity...ikdyz ten vysledek zase tak spatny neni.
Odpovědět0 0
Ten Handbrake je jen převodník (ptal ses na převod). Umí například stáhnout DVD/BlueRay do MKV s více audio stopami, ss titulky včetně externích, atd. Jinak je výborný TMPGEncXPress (teď už jako Video Mastering Works), ten už něco stojí - tam už je i jednoduchý střih a má to spoustu užitečných funkcí, hlavně má ale velmi kvalitní výstup, je postaven na profesionálních základech (kodecích) a je to znát, oproti těm různým free "One button" převodníkům.
Odpovědět0 0
A jo, tak zkusim ten druhy :) opravdu mi jde jen o tu konverzi 4K->FHD + nejake dodatecne poskladani klipu do jednoho, pridat jednoduche prechody a zvuk.stopu at to neni takove suche...nic profi. Stabilizaci mozna ozelim...Ja prave koukal na ruzne zebricky video editoru a nejlip vychazel Powerdirector, ten Premier a Sony Vega...no uvidime, ty videa pro mne nejsou tak dulezite jako fotky a s nima si umim poradit vetsinou slusne ;)
Odpovědět0 0
Tak dufam ze si precitame recenziu aj na FZ1000 od Milana. Aj ked uz aj tu v komentaroch pod clankom je dost informacii ;)
Odpovědět0 0
...to jo. Ale on má přece jen určitý nenadšený odstup :)
Taky jsem na to zvědavý.
Odpovědět0 0
Týýýjo, Sony RX10 na Digimanii 8-).
Odpovědět1 0
mozem kychat stavovy lcd, panak ma navyse 4K videa, bez konkurencie, aj co sa tyka ceny je na tom lepsie.. ako ultrazoom roka o chlp vyhrava FZ1000 nad rx10 prave koli tomu 4K videu a aj cene.. ked rx10 dostal plnych 5 hviezd,panakovi pridat este pol hviezdy minimalne, cize 5a pol :-) superfrefa!
Odpovědět2 0
odkedy mam FZ1000, uz by som za RX10 v ziadnom pripade nemenil
Odpovědět4 0
Měl jsi možost přímého porovnání? Celkem by mě to zajímalo, protože papírově je Panasonic lepší, jen jsem někde četl, že prý interní mikrofon při videu celkem hlasitě snímá zvuky fotoaparátu až to ruší... Jak to je?
Odpovědět0 0
V naprostém tichu to vrčení slyšet je. Já jsem používal Videomic Rhode, ten to nebral. ALe interní jo. Ale bavíme se o úplném tichu.
Měl jsem oba a víc se mi líbil FZ1000. Ale o prsa korejské sprinterky :)
K těm paměťovým kartám - na FZ1000 jsem běžně natážel na staré dobré a rychlé SD karty Class10. Sice mě v Megapixelu masírovali a cpali mi karty za tisíce, ale nedal jsem se :) Když ta karta zvládá zapisovat 20MB za sekundu, tak musí zvládat i těch 8,5MB v FZ1000 (100Mb ve 4K). A taky že jo.
A těch 50Mb je něco přes 4MB za sekundu. A to už umí opravdu skoro každá... Takže tady SOny palec dolů (za trvání na drahých a zdaleka pro 50Mb video nevyužitých kartách). A všechna podobná videa jsem opravdu točil na Class10 karty:
https://www.youtube.com/watch?v=-kh75f7TGGA
https://www.youtube.com/watch?v=uu2R9nU7QA4
https://www.youtube.com/watch?v=t_Wun9rJEn0
Nejvíc mě v Megapixelu pobavil prodavač, který vůbec netušil jaký je rozdíl mezi "megabity a megabajty".
Jak jim pak má člověk věřit v něčem jiném... Jo a těžce mi tlačili RX10 místo FZ1000 a to i pomocí, řekněme, nepravd... :)
Zpracováním, aspoň mě osobně, přijde lepší RX, ale FZ1000 se mi líp drží. Taky ta odolnost proti pár kapkám u RX10 opravdu funguje. U FZ1000 opravdu nefunguje :) Stačilo pár kapek na objektiv a FZ1000 jako by stále zoomoval kroužkem. RX10 byl netečný.
Rychlost AF u fotek se mi FZ 1000 jeví na úplně jiné úrovni než RX10 a to i (a především) v horším osvětlení). AF u videa je furt u obou takový jako... no, budiž... Ale oba jsou se svým AF u videa oproti a6000 úplní "lůzři" :)
RX 10 má velké plus - ND filtr. FZ1000 má zase pořádně výklopný displej.
U FZ1000 jsou výborné věci jako časosběr s možností spáchat video přímo ve foťáku, típání 8MPx obrázků z videa přímo ve foťáku, elektronická závěrka je boží, bo se nehuntuje mechanická - při vypnutém displeji mi naprosto neslyšný FZ1000 na jednu baterku nabouchal 2200 fotek během tří hodin - viz tu:
https://www.youtube.com/watch?v=oQqQgFwVYc0
Ideální by byl mix obou foťáků, ale to je tak vždycky. Ale chci říct, s oběma foťáky jsem několik týdnů intenzivně fotil i točil a netroufnu si říct který je lepší, protože to co pro jednoho může být výhoda, je pro druhého nepodstatná věc.
Odpovědět5 0
to RimR: a GH3 si predal, alebo FZ1000 ho nedokaze nahradit?
Odpovědět0 0
GH3 jsem nahradil GH4. Musím říct, že AF při focení mi snad přijde rychlejší u FZ1000 než na GH3/GH4 s 14-140mm (která není vůbec špatná). Kvalita videa je samozřejmě u GH4 vyšší, ale... optika u FZ1000, to prostě na GH4 abych se tomu přiblížil, tak bych musel sebou tahat kufr za kolik... 100 litrů?
Jako rodinný foťák do baťůžku nebo jen na krk (s tím, že tam mám na tom krku všechno) i pro velmi náročného uživatele je podle mého názoru lepší FZ1000 nebo RX10. Ale GH4/GH3 si asi koupí někdo, kdo už předem ví, že mu na některé věci FZ1000 stačit nebude.
Ale opět - nic nového.
V budoucnu pravděpodobně oddělím video od focení a kruh se uzavře :) Na video něco jako Panasonic HC-X1000 (ale ne za EU cenu) a na focení furt pokukuju po řadě Sony a7. A na to "mezi" ponechám m43. Žena má GM1 a já asi zakotvím u mého nejoblíbenějšího foťáku z m43 z hlediska přenositelnosti a ergonomie - GX7.
A dcera po počátečním filmovém nadšení se starým Zenitem bude pokračovat s Pentaxem K-50. Ta FZ1000 i RX10 překvapivě odmítla..
Odpovědět0 0
Diky moc za odpoved. Ja pouzivam FZ1000 hlavne na kamerovanie prirody (detaily) za denneho svetla a A6000 na kamerovanie ludi zblizka - hlavne v slabom svetle - s 50mm f1.8 (svetelnost a bokeh).
Len skoda, ze do A6000 nedali 4k, v kazdom pripade tie rumors ohladom A7000 vyzeraju skvele a pokial to bude vediet nahravat na internu kartu 4k, upgradujem A6000.
Odpovědět0 0
Este dodam, ze zatial najrychlejsi AF co som kedy mal na A6000 je s PZ 18-105mm f4 - ked nastavim rychlost ostrenia a sledovania objektu na najvyssie hodnoty, tak to bleskovo preostruje aj v slabom svetle bez lovenia.
Odpovědět0 0
samozrejme vo videu
Odpovědět0 0
Je to tak. Točím RC modely letadel a tam je to pro jinak slušné kamery a foťáky často "konečná", obvzláště když je čistá obloha. U té a6000 bych čekal aspoň nový FW s 50Mbit videem jako má nižší ale novější a5100, ale tady markeťáci avidentně zase škrtí víly a sypou písek do soukolí...
Odpovědět0 0
Mě by se na video co dělám (kde hodně zoomuju - holt éro jede v jeden moment 5 metrů od tebe a za chvilku je 300 metrů vysoko) objektiv Sony 18-200mm f/3,5-6,3 PZ OSS SEL, jenže ta cena je taková jaká je...
Odpovědět0 0
50 Mb je 6,25 MB. Označit to jako "něco přes 4MB" je sice správné, ale víš jak... 5MB/s karta je taky přes 4MB/s, ale nevá to. Jinak, Sony netrvá na rychlých kartách, ale trvá na velkých kartách (SDXC), něchtěl jsi tam napsat palec dolů pro Panasonic?
Odpovědět0 0
Ne, chtěl jsem napsat co jsem napsal. Do Panasonicu můžu strčit "cokoliv" co má reálnou rychlost která dostačuje pro zápis a co mám doma, do Sony musím koupit SDXC i když mám doma dostatečně rychlou neSDXC kartu.
Odpovědět0 0
No právě proto nerozumím, proč píšeš jen o rychlosti, když ta se standardem SDXC nemá mnoho společného. RX10 sežere pro XAVC S video i pomalejší kartu než 50Mbps, pokud to bude SDXC (48 GB+).
Odpovědět0 0
Nemal, ale FZ1000 som kupoval pre tie funkcie, ktore prave RX10 nema. Uplne vo vsetkom suhlasim s RiMrom, pekne krasne vystihol kazdy aspekt. Svoje skusenosti s FZ1000 pisem na svojom blogu ikt.sk
P.S. ANO, to ostrenie vo videu sa nechyta ani zdaleka na A6000!!!!!!!!!
Odpovědět0 0
Díky kluci...
Add Sony A6000 - no, to je hezký, foťák víc než lákavý, ale co objektivy? Třeba mi něco uniklo, ale pořád mi ta nabídka skel přijde pomatená :-(
Odpovědět0 0
A který ti tam chybí?
Odpovědět0 0
Třeba solidní kompaktní pětatřicítka se slušnou kresbou, cenou a ne ten předražený tubus od Zeissu, ale to je vůbec problém zbastleného návrhu E-mountu.
Odpovědět0 0
No a ta standardní 35mm/f1,8 za cca 11-12 litrů nestačí čím? Kvalitou? Cenou? Velikostí?
Odpovědět0 0
To je slušný sklo, ale to je padina (v 35mm EQ)...
Odpovědět0 0
Sigma 30mm f/2,8 DN Art ?
Odpovědět0 0
chybí mi jakýkoliv nativní Sony SOLIDNÍ pancake (ostření se Sigmou prý nic moc), na placaté tělo bych čekal kompaktní objektivy, kdyby se alespoň obtěžovali o redesign pevňáků pro A bajonet 35, 50 a 85mm za stejnou cenu... kompaktní mají opticky mizernou 16-ku a pancake seťák 16-50 opět úděsné kresby mimo střed. stabilizovaná 50-ka a 35-ka je jistě pěkný nápad, ale jako nadstavba k normální verzi - takhle rostou neúměrně rozměry a cena. Jako ideální CSC sklo vidím pořád Samsung 30/2 - až na tristní "rychlost" ostření. Malinký, levný, opticky supr.
Odpovědět0 0
Ten 16mm je hrozny, ale ted maji novejsi placku 20mm f/2,8.
Odpovědět0 0
Koukal jsem na recenzi na ephotozine a budiž, na plnou díru těsně dobrý, na F5,6 excelent, kompromis, žádný zázrak, ale dobrý. Ale za 9000? To někdo upadl na hlavu, to by to sklo muselo být jinačí.
Odpovědět0 0
Da se koupit i za 8000 (CZC). Souhlasim, porad je to dost.
Odpovědět0 0