Sony T7: Placatý žravý rychlík

29.9.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Před několika dny jsme vám na Digimanii přinesli recenzi malého placatého krasavce Cyber-shotu DSC-T5 a tentokrát si představíme další krásnou miniaturu společnosti Sony - Cyber-shot DSC-T7. Zcela odlišný design, především je T7-čka ještě tenčí než byla pětka, ovšem na úkor místa pro závit na spodní straně (stativ ovšem lze připojit přes kolébku). Jinak se dočkáte prakticky stejného pětimegapixelového Super HAD CCD snímače a identické optické soustavy. Ocelové stříbrné tělo novinky působí vskutku atraktivně a velký 2,5 palcový displej dá zcela zapomenout na absenci optického hledáčku.
Novinka T7 se ovládá snadno, což vzhledem k počtu funkcí není asi žádné překvapení, na druhou stranu se při fotografování model relativně špatně drží, což souvisí s tím, že přístroj je až neuvěřitelně tenký. Kdo má delší prsty, bude mít problém poskládat je na model tak, aby mu jejich konečky neclonily v záběru, což se nám několikrát také stalo. Také je někdy těžké udržet při expozici model v klidu, takže je jenom škoda, že není sedmička vybavena nějakou stabilizací obrazu.

Pojďme se už ale podívat na model podrobně. Na horní úzkou stranu se povedlo umístit výrobci nejenom spoušť, ale také ovládání optického zoomu. Jestli teď přemýšlíte, jak to, že zde není i tlačítko zapínání, tak vám můžeme prozradit, že model zapnete/vypnete posuvnou krytkou na přední straně modelu, která v klidu chrání objektiv. Zadní straně dominuje velký 2,5 palcový barevný displej, vlevo od něj je umístěn křížový ovladač s potvrzováním uprostřed (jednotlivá ramena jsou určena pro nastavení blesku, makra, samospouště a rychlého náhledu na poslední pořízený snímek), tlačítko pro vyvolání Menu na displeji a v horní části je ještě přepínač mezi režimy snímání, přehrávání snímků a videozáznamem. Pod displejem je tlačítko, pomocí něhož můžete rychle změnit rozlišení snímků, což je velmi praktické (můžete s ním také v režimu prohlížení mazat snímky). Druhé tlačítko v této dolní části je určené pro vyvolání dalších informací na displej a také k zobrazení histogramu. Do spodní strany se zasouvá paměťová karta. Najdete zde i malý plastový závit, který se používá k připevnění do kolébky, ke které můžete připojit USB kabel nebo také na ní připevníte stativ. Malý akumulátor li-ion Sony NP-FE1 se zasouvá do levého boku modelu. Propojit fotopřístroj s počítačem můžete i přímo - pomocí adaptéru rozhraní, který zasunete do zdířky opět v levém boku.

Zbývající funkce se ovládají přes Menu, které je graficky zpracované podobně jako u většiny modelů od Sony: po aktivaci Menu příslušným tlačítkem se na displeji zobrazí v dolní části obrazovky lišta. Pokud si zaškrtnete Program místo Auto, tak se vám zobrazí celá dostupná nabídka: nastavíte zde tedy citlivost, teplotu bílé, korekci expozice, rozlišení snímků, ale také expoziční bracketing nebo sekvenční snímání. K dispozici je i kontrast, saturace nebo ostrost. V poslední položce můžete vstoupit do Set upu, kde například vypnete až příliš zasunutou redukci červených očí nebo zaktivujete přisvětlovací lampu či digitální zoom. V režimu prohlížení lze snímky otáčet, zmenšovat anebo třeba poslat na tisk.