Sony T7: Placatý žravý rychlík
Před několika dny jsme vám na Digimanii přinesli recenzi malého placatého krasavce Cyber-shotu DSC-T5 a tentokrát si představíme další krásnou miniaturu společnosti Sony - Cyber-shot DSC-T7. Zcela odlišný design, především je T7-čka ještě tenčí než byla pětka, ovšem na úkor místa pro závit na spodní straně (stativ ovšem lze připojit přes kolébku). Jinak se dočkáte prakticky stejného pětimegapixelového Super HAD CCD snímače a identické optické soustavy. Ocelové stříbrné tělo novinky působí vskutku atraktivně a velký 2,5 palcový displej dá zcela zapomenout na absenci optického hledáčku.
Kapitoly článku:
- Sony T7: Placatý žravý rychlík
- Ovládání a další popis
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv
Novinka je vybavena objektivem Carl Zeiss Vario-Tessar, jenž poskytuje trojnásobný optický zoom. Dopřiblížit si určitý objekt můžete ještě pomocí digitálního zoomu (až 6x), ovšem za cenu jisté ztráty kvality snímku (horší kresba, zrnitost). V případě naprosté nutnosti můžete snížit rozlišení snímku na 640 x 480 bodů a potom můžete ještě 6x zoomovat, ovšem jedná se o pouhý výřez, takže kvalita snímku je již velmi nízká. Docela výrazná je soudkovitost, kterou jsme pozorovali při širokoúhlém snímání, při fotografování s teleobjektivem byla naopak poduškovitost velmi mírná. Vinětace byla téměř neznatelná, chromatická aberace je vidět až při velkém zvětšení (viz dolní snímek).
Aberace
Citlivost
Kromě zmíněné soudkovitosti byl druhým zásadním problémem tohoto modelu šum vyskytující se výrazněji již od hodnoty citlivosti 200 ISO. Ovšem vzhledem ke kategorii malých automatických kompaktů novinka nijak výrazně nevybočovala z průměru a pokud nebudete tisknout zvětšeniny ve formátu A4 (což jinak pochopitelně pětimegapixelové rozlišení bez obav z nižší kvality umožňuje) a používat maximální čtyřstovku (kdy už je hladina šumu nepřehlédnutelná), tak se tomuto problému částečně vyhnete. Pokud se přeci jenom rozhodnete použít maximální citlivost, tak raději snižte rozlišení snímku.
Rozlišení
Snímky se ukládají ve dvou kompresních poměrech (Fine a Standard) ve formátu JPEG, použít lze pět různých rozlišení: 2592 x 1944, 2595 x 1728 (3:2), 2048 x 1536, 1280 x 960 a 640 x 480 bodů. Kresba byla spíše "měkkčí", takže přímo volala po dostření v editoru a jasné plochy model mírně přepaloval. Celkově měla automatika přístroje sklon produkovat spíše přeexponované fotografie.
Ilustrační fotografie
Novinka je vybavena objektivem Carl Zeiss Vario-Tessar, jenž poskytuje trojnásobný optický zoom. Dopřiblížit si určitý objekt můžete ještě pomocí digitálního zoomu (až 6x), ovšem za cenu jisté ztráty kvality snímku (horší kresba, zrnitost). V případě naprosté nutnosti můžete snížit rozlišení snímku na 640 x 480 bodů a potom můžete ještě 6x zoomovat, ovšem jedná se o pouhý výřez, takže kvalita snímku je již velmi nízká. Docela výrazná je soudkovitost, kterou jsme pozorovali při širokoúhlém snímání, při fotografování s teleobjektivem byla naopak poduškovitost velmi mírná. Vinětace byla téměř neznatelná, chromatická aberace je vidět až při velkém zvětšení (viz dolní snímek).
Aberace
Citlivost
Kromě zmíněné soudkovitosti byl druhým zásadním problémem tohoto modelu šum vyskytující se výrazněji již od hodnoty citlivosti 200 ISO. Ovšem vzhledem ke kategorii malých automatických kompaktů novinka nijak výrazně nevybočovala z průměru a pokud nebudete tisknout zvětšeniny ve formátu A4 (což jinak pochopitelně pětimegapixelové rozlišení bez obav z nižší kvality umožňuje) a používat maximální čtyřstovku (kdy už je hladina šumu nepřehlédnutelná), tak se tomuto problému částečně vyhnete. Pokud se přeci jenom rozhodnete použít maximální citlivost, tak raději snižte rozlišení snímku.
Rozlišení
Snímky se ukládají ve dvou kompresních poměrech (Fine a Standard) ve formátu JPEG, použít lze pět různých rozlišení: 2592 x 1944, 2595 x 1728 (3:2), 2048 x 1536, 1280 x 960 a 640 x 480 bodů. Kresba byla spíše "měkkčí", takže přímo volala po dostření v editoru a jasné plochy model mírně přepaloval. Celkově měla automatika přístroje sklon produkovat spíše přeexponované fotografie.
Ilustrační fotografie