SP-350: Malý osmimegový černoušek

24.1.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
V kategorii osmimegapixelových digitálních fotopřístrojů už se urodila celá řada zajímavých modelů, mezi ty povedenější můžeme určitě zařadit novinku společnosti Olympus SP-350, která je velmi solidně funkčně vybavena - od plné kontroly nad expozicí (díky manuálnímu nastavení parametrů expozice) přes reálný histogram, kvalitní videozáznam po 24 přednastavených scén. Fotopřístroj tedy uspokojí nejenom náročnějšího uživatele, ale nemusí se ho bát ani úplný začátečník, který bude chtít postupně vyzkoušet zajímavější režimy, než je ten automatický.
Model SP-350 sice nabízí celou řadu zajímavých funkcí, přesto je ovladatelný snadno jako nějaký automat. Plastové tělo zatraktivňuje černá barva, jistou "profesionalitu" naznačují sáňky pro externí připojení blesku na horní straně. Na bateriovém gripu najdete kolem spouště omotaný prstenec ovládající optický zoom a základní ovládací kolečko, které vás nasměruje na jednotlivé expoziční režimy (auto, P/A/S/M), režim prohlížení, režim My mode, nabídku přednastavených scén nebo do režimu videozáznamu. Tlačítko Power určené pro zapnutí modelu najdete překvapivě schované a malinké na zadní straně v horní části vedle tlačítka pro nastavení režimů blesku a tlačítka zámku měření expozice.

V pravém boku modelu je pod gumovou krytkou zabudován kombinovaný konektor pro USB a A/V a zdířku napájení. Pod ním najdete samostatně umístěný pod pevnou umělohmotnou krytkou schovaný slot pro paměťovou kartu. Zadní straně dominuje 2,5 palcový LCD displej, který má ovšem velmi nízké rozlišení 115 tisíc pixelů, v pravé části pak je umístěno tlačítko nastavení displeje (včetně vypnutí a aktivace histogramu na displeji) a rychlý náhled pořízeného snímku. Kruhový volič se nachází na typickém místě, uprostřed s potvrzováním výběru (OK). Na spodní straně jsme pak už zapomněli pouze na plastový závit pro stativ.

Další ovládání je ukryté v Menu, úvodní obrazovka je v podstatě takový rozcestník, který vás vyšle buď do velkého Menu nebo do kapitol rozlišení, makro, či samospouště. Jak vypadá velké Menu, si můžete prohlédnout na posledním snímku. Je rozděleno do čtyř podkapitol a nastavíte zde například způsob snímání, citlivost nebo nastavení jasu displeje či datum a čas v klasickém Set upu.