SP-700: Automat s obrovským displejem

17.1.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Není to tak dávno, kdy nás na malých kapesních digitálních fotopřístrojích ohromovaly dvoupalcové LCD displeje, přitom díky novince společnosti Olympus, modelu SP-700 se můžete již nyní těšit z obrovské třípalcové (úhlopříčka 7,6 centimetru) LCD obrazovky. Pohled na ní i zaměřování kompozice přes ní, je vskutku úchvatný, přesto je možné, že některým uživatelům bude chybět optický hledáček. Jinak tato automatická placatka představuje kombinaci šestimegapixelového snímače a pro tyto kapesní šperky typického trojnásobného optického zoomu.
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv

Přestože je model Olympus SP-700 velmi povedeným digitálním fotošperkem, museli jsme se zblízka podívat i na kvalitu optické soustavy. Při širokoúhlém snímání jsme nemohli přehlédnout soudkovitost, na opačném ohnisku byla poduškovitost překvapivě pouze minimální. Bohužel jak vinětací, tak chromatickou aberací byly získané snímky "postiženy", ovšem snadno viditelné jsou tyto vady zobrazení až při velkém zvětšení a vzhledem k tomu, že nepředpokládáme, že by si majitelé SP-700 tiskli snímky ve velikosti A4, tak nebudeme brát tato zjištění za zásadní nedostatek. Kresba byla spíše měkkčí, kvalitně vykreslena byla ovšem i v rozích fotografií.
Širokoúhlé ohnisko
Teleobjektiv

Aberace

Vinětace

Citlivost

Míra šumu na snímcích byla vzhledem k tomu, že SP-700 patří ke kapesním automatům, na snesitelné úrovni. Pochopitelně maximální hodnotu 400 ISO používejte spíše výjimečně nebo v situacích, kdy vám už nebude dostačovat rozsah expozičních časů (především nejdelší čas), ovšem dvoustovka je ještě velmi dobře použitelná, což se u mnoho kompaktů na trhu říci vskutku nedá. Publikované výřezy jsme pořídili z šestimegapixelových snímků (maximální rozlišení), takže pokud použijete nižší rozlišení a vytisknete si snímky například ve velikosti 10 x 15 centimetrů, tak si problému se šumem prakticky ani nevšimnete.

Výřezy z 6 Mpix snímků

Blesk (cca 1,5 metru)
Portrét Noční snímek