Stabilizovaný osmimegapixelový kapesní krasavec

7.10.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Společnost Konica Minolta si od své malé kapesní novinky DiMAGE X1 hodně slibuje a není divu. Tento drobeček totiž nejenom že luxusně vypadá, ale také nabízí stabilizaci obrazu (známou technologii Anti-Shake) a ve svém vskutku tenoučkém těle má zabudovaný osmimegapixelový snímač a periskopický objektiv poskytující až trojnásobný optický zoom. Ovšem i na tomto krasavci jsme našli několik pih na kráse.
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv

Nevysouvající se objektiv při optickém přibližování je trojnásobným zoomem, bohužel jsme pozorovali při širokoúhlém snímání relativně výraznou soudkovitost a naopak na nejdelším ohnisku i mírnou poduškovitost. Snímky byly mírně přeexponované, což snadno doladíte korekcí expozice, ovšem všimli jsme si, že na snímcích byly silněji přepálené jasy - celkově je kresba mírně přeostřená. Chromatická aberace a vinětace byla jen nepatrně pozorovatelná až při velkém zvětšení. Velmi spolehlivě fungovala stabilizace obrazu, která má dva režimy - pracuje opět na bázi jemných posuvů snímače.

Širokoúhlé ohnisko
Teleobjektiv

Aberace
Anti-Shake
Bez stabilizace obrazu
Soudkovitost
Poduškovitost

Možná největší slabinou u tohoto krásného modelu je to, že maximální citlivost použitého osmimegapixelového snímače je pouze 200 ISO. Navíc při této hodnotě jsou již snímky relativně dost zašuměné, například snímky s podobnou hladinou šumu produkují jiné kapesní kompakty až při hodnotě 400 ISO. Pokud si chcete vytisknout fotografii například ve formátu A4 (k čemuž jinak osm milionů buněk v čipu pochopitelně přímo vybízí), tak si manuálně nastavte citlivost například na 100 ISO.

ISO 50

Rozlišení

Vybranou scénu můžete s modelem DiMAGE X1 nasnímat v pěti různých rozlišeních a ve třech kompresních poměrech (Fine, Standard a Economy) zapsat ve formátu JPEG na paměťové karty Secure Digital nebo MMC (v balení najdete přiloženou 32 MB SD kartu).

3264 x 2448
2560 x 1920

Blesk - cca 1 m