Xiaomi Redmi 4X LTE: miláček davu

13.3.2018, Milan Šurkala, recenze
Jedním z nejoblíbenějších telefonů na českém trhu, ne-li nejoblíbenějším, je superlevný Xiaomi Redmi 4X LTE. Nabídne slušný hardware, 5,0" HD displej, čtečku otisků prstů a 13MPx fotoaparát se světelností F2,0 a podporou Full HD videa.
Dnes jsme se podívali na jeden z nejoblíbenějších smartphonů dneška, Xiaomi Redmi 4X LTE. Ten nabídne relativně slušnou výbavu a výkon za opravdu velmi málo peněz. Nás nicméně zajímalo to, jak dobře obstojí ve fotografické disciplíně. Nutno říci, že funkce fotoaparátu je určitě použitelná, ale bohužel na tom není tak dobře jako kdysi testovaný model Mi 4C.

Pokud jde o objektiv, pak nelze mít výraznějších námitek. Kreslí velmi ostře, netrpí na chromatickou aberaci ani jiné vady. Také v protisvětle se v podstatě nedočkáte žádných odlesků (občas ve videu). Ostření je průběžné, ale v takovém případě ne vždy spolehlivé a je dobré zaostřit dotykem na displej. To ale chvíli trvá. Stejně jako většina telefonů, ani tento není moc dobrý na makro. Možná trochu překvapením bude zhruba 33mm ohnisková vzdálenost, objektiv je tedy trochu méně širokoúhlý, než je zvykem. Díky světelnosti F2 však umí i trochu máznout pozadí.

Xiaomi Redmi 4X LTE zhodnocení

Počítejte s tím, že Redmi 4X je především automat a nedovoluje fotografovi téměř nic nastavit. Fotograf může volit AF bod a korekci expozice, v manuálním režimu je pak umožněno měnit i vyvážení bílé a ISO citlivost, tím to ale končí. Chybí zde stabilizace, a to nejen při focení, ale i u videa (tam není ani digitální). Video může být maximálně ve Full HD rozlišení při 30 snímcích za sekundu. K dispozici je průběžný AF nebo na vyžádání, oba ale mají svá úskalí. Ten první dost pulzuje (objektiv má velmi výrazný focus breathing, takže jakékoli přeostření je doprovázeno velkou změnou úhlu záběru), ten druhý zas změnu AF bodu spojuje s měřením expozice, takže změna zaostření je obvykle doprovázena velkými jasovými změnami.

Kvalita obrazu je slušná, pokud jsou na snímku výrazné hrany. Méně výrazné detaily (trávu, stromy,...) ale odšumování hodně rozmazává i na základní citlivosti. Při vyšších citlivostech kvalita obrazu logicky rychle klesá a za slabšího světla už moc nepomůže ani dobrá světelnost objektivu. Na noční focení pak nestačí krátká maximální expozice. Dost často jsou na snímcích i přepaly, což řeší HDR režim. Ten hodně zvyšuje saturaci a u některých snímků vytváří nepříjemný halo efekt, pro jasově trochu vyváženější snímky je ale velmi dobrým pomocníkem. Vyvážení bílé někdy působí dost "mobilově", fotografie mívají nafialovělý studený nádech s nižší barevností.

Co lze na smartphonu Xiaomi Redmi 4X rozhodně ocenit, je velká 4100mAh baterie. Spolu s malým HD rozlišením displeje to zajišťuje extrémně vysokou výdrž a pokud byste chtěli telefon používat jako fotoaparát, tak se hravě dostanete přes 1000 fotek.

V celkovém hodnocení dopadl Xiaomi Redmi 4X průměrně. Má sice docela slušný objektiv, ale zpracování obrazu by mohlo být lepší. Za dobrého světla nabídne pěkné snímky, ale mnohdy je z fotografií stále vidět, že je fotil mobil a ne fotoaparát. Více potěší spíše jako smartphone díky své rozumné výbavě a výkonu za opravdu výbornou cenu.

Smartphone je vhodný pro:

1. Běžné focení za dobrého světla
2. Snímání mnoha set fotografií bez nutnosti nabití