Zrcadlovka s živým LCD displejem

23.5.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Do své éčkové řady určené již náročnějšímu digitálnímu fotografovi zařadil nedávno Olympus další kousek. Jde o upgrade modelu E-300, označený jako E-330. Některé změny jsou ovšem vskutku radikální, jako ochutnávku musíme zmínit dvojici snímačů, díky nimž můžete poprvé i u zrcadlovky komponovat snímek přes LCD displej.
Vzhledem k velkému počtu funkcí si na práci s touto zrcadlovkou budete muset chvíli zvykat, ovšem nakonec vám bude připadat docela intuitivní. Co se týká celkové konstrukce a způsobu ovládání tak si nová E-330 vzala mnoho inovací z modelu E500, protože E300 je již relativně dlouho na trhu (i když základ zůstal stejný). Popis modelu nemůžeme začít jinak, než u nezvykle, mimo osu objektivu, umístěného zabudovaného blesku, navíc podobně je zabudována hot-shoe patice (pro připojení externího blesku). V praxi nám to nakonec nevadilo, spíš jsme měli jiné problémy s bleskem (viz první část recenze). Jinak na horní části nejdete nejenom páčku zapínání/vypínání fotopřístroje, ale také základní ovládací kolečko (s expozičními režimy) a spoušť. Nepřehlédněte ani tlačítko určené ke korekci expozice. Samotné ovládání urychluje nastavování parametrů pomocí multifunkčního kolečka (nastavíte tak například citlivost nebo jednotlivé režimy teploty bílé).

Do pravého boku výrobce zabudoval slot pro hned dvojici paměťových karet – použít můžete nejenom karty typu CompactFlash ale také xD-Picture Card. Používat můžete dvě karty zároveň, lze navzájem kopírovat soubory z jedné na druhou. Na spodní straně pak už najdete jen prostor pro akumulátor a závit pro stativ.

Nesmíme zapomenout ani na zadní straně nepřehlédnutelný výklopný LCD displej. Po jeho levé straně je umístěna čtveřice tlačítek (podobně jako u E500) určených k přehrání, mazání snímků, vstupu do Menu a nakonec k vyvolání dalších informací na zobrazovači. Dalším centrem ovládání je kruhový ovladač s potvrzováním uprostřed. Jednotlivé směry ovladače využijete pro rychlé nastavení teploty bílé, režimu zaostřování nebo k nastavení citlivosti.