Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Rimmerak (3)
16­-megovýmu snímači by nepomohl ani DIGIC 8. Kde nejsou detaily, ale šum, tak procesor může tak akorát šum vymydlit. Možná se chtějí více přiblížit přezdívce ­"mýdlová krabička­" i co se týká kvality fotek ­- detaily pečlivě vymydlit.
Zrovna dnes mě pobavila v t­-mobile ve výstavce Nokia telefon s 14megovým foťákem. Alespoň lidem brzy dojde místo na kartě a nebudou fotit každou kravinu 10x, ale budou vybírat jen věci, co za vyfocení stojí ­- sice né v takové míře jako když se fotilo na 24­/36 snímkový kinofilm, ale snad to pomůže redukovat balast.
Navíc mi připadá, že 14 a 16 megové snímače v rozměru 1­/2,3­" vyrábí jedna fabrika a postupně je kupuje Samsung, Nikon, Panasonic, Olympus a teď i Canon.
Jestli si některý z výrobců vytáhle hlavu z pr*ele a vydá kompakt s konstantní světelností 1:2,8, 5x zoomem a 8megovým čipem a rozumnou cenou, okamžitě se kvalita takovýho foťáku rozkřikne po celém světě.
Odpovědět1  0
Rimmerak (260) | 3.1.201112:07|...
Jako motorkář, palec nahoru ! :­-­) Kdepak to je?
Odpovědět0  0
Mezi námi, i na Pentaxu funguje oklepávání perfektně...
Odpovědět0  0
Ahoj, až budeš mít nějaký fotky, hoď sem na ně odkaz :­-­) Měl jsem S100FS a zajímalo by mě jak doba pokročila :­-­) ­(byl jsem s ním spokojeny)
Odpovědět0  0
Spíš to myslel tak, že je čip docela starý ­(2 roky­) a neprošel modernizací? Nejde jen o megapixely, ale spíš nějakou technologii snižující šum atd. Každý výrobce inovuje.
Odpovědět0  0
Určitě je jedním z důvodů vyšší ceny odolnost, velikost, výdrž, možnosti nastavení a ovládání, ale přeci jen kvalita fotek není co bych si v téhle cenové kategorii představoval i s přihlédnutím na ostatní kladné vlastnosti.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 20.12.201014:05|podzim na vsi
:­-­) Parádní !
Odpovědět0  0
Na aukru zrovna jedna S100Fs je, tak podívej. Aukce končí v pondělí a zatím je tam cena 1000kč.
Odpovědět0  0
Mě se tedy ty fotky tvé přítelkyně líbí. Nevidím nic rozpatlanýho. Ale na rajčeti nevím jestli jdou nějak otevřít fotky v původním rozměru v 1:1. Podle náhledů nevidím problém?

Docela by mě zajímala recenze S200EXR. Nikde jí ale nemůžu najít :(
Odpovědět0  0
FZ100 znamená, že použitelná citlivost je 100? Vracíme se do doby, kdy měli foťáky jen citlivost 50­-400 ­(100­-400­) a ISO 400 bylo stejně k ničemu.
Kdyby udělali ten CMOS s 8 megapixely, dělal by lepší fotky jak tohle a ještě by spotřebovával procesor míň energie na odšumování. Ty Rawy jsou opravdu hrozný.

Ale recenze je jedna báseň, zdatně soupeříte a konkurujete zahraničním webům. V Čr nemáte konkurenci.
Odpovědět2  0
Doufám, že podobným stylem nebudou stavět Čínani naše dálnice :­-D Čím víc pruhů, tím vííííc dálnice :­-D
Odpovědět0  0
Snad se brzy dočkáme a tohle šílenství narazí na fyzikální limity velikosti pixelu vzhledem k vlnové délce světla atd...
Odpovědět0  0
Dokud jsem neviděl cenu, typoval jsem foťák na mýdlovou krabičku tak kolem 3000kč. Za tohle dát 9000kč? Vžďyť je to od objektivu, přes čip, ovládání, display i zpracování obrazu tragédie.
Ten projektor je zajímavý nápad, ale kvalitu si lehce dovedu představit, když klasický projektor má výkon ve stovkách watt a ty slabší kousky mají málo kontrastní a tmavý obraz s mizernou barvou, co potom dělá tohle...?
Odpovědět0  0
Tak to potom ano :­-­) Ale je to smutné, že tak věhlasná a dá se říct v DSLR sféře nejlepší značka dělá tak mizerné kompakty.
Odpovědět0  0
Až na to že není srovnaný horizont, tak se mi fotka líbí. Připomněla mi mou krásnou srpnovou dovolenou s přítelkyní na ostrově Murter, z kterého jsem tuhle nádheru viděl. Bohužel jsem k vodě netahal zrcadlo, takže mám fotky jen z kompaktu :(
Odpovědět0  0
Podle sample fotek je to spíš krok vzad. Lepší fotky dělá Canon IS590 například. Alespoň podle zběžného pohledu. A to je foťák z roku 2008 s 8 mega na 1­/2,5 čipu.
Odpovědět0  0
Když jsem si tohle dočítal, tam mě přeběhl mráz po celým těle.
Odpovědět0  0
Bohužel si to myslím taky. Pokud nebudeme brát v potaz kvalitu výstupu, dá se vyrobit i 100x zoom. Těm co si to koupí nebude vadit ani 3x2mm velký čip s 20 megapixely a kvalitou výstupu 2 megovýho telefonu.
Odpovědět0  0
Opravdu tragédie :­( Objektiv hrozně aberuje a všude, detaily ani na ISO 80 nejsou nepoškozeny šumem. Chápu, že jde o demonstraci ­"síly­" konstrukčního oddělení Canonu pro BFU, že umí 35x zoom udělat, ale to je vše. Kdyby to stálo 5000kč, dá se o tom uvažovat jako o dalekohledu, ale jako foťák za skoro 11 tisíc vážně ne.
Koho znám, co měl ultrazoom ­(včetně mě­) přešel na zrcadlovku hlavně kvůli detailům a nižšímu šumu. Klidně jsem oželil live­-view, větší zoom...a jsem velice spokojený. I BFU může se zrcadlem za 11000kč fotit na automat a bude mít lepší fotky. Stejně přijde na to, že ohnisko nad 300mm nepotřebuje, protože bude mít všechny fotky buď rozmazaný, zašumnělý nebo jako v mlze. Takže 3 roky starý S5 IS nepřekonán.
Odpovědět0  0
Budu si muset nějaký foťák s dotykáčem půjčit. Jsem na dotykové ovládání alergický i co se týče mobilů, tabletů, netbooků atd, kde mi to prostě nikdy nesedlo.
Odpovědět0  0
Chtělo by to anketu o tom, kdo je ochoten používat dotykový display. Mě osobně by to vadilo. Jsem ochoten používat tuto vymoženost u GPS navigace, ale tam to taky končí.
Na foťáku jde podle mě spíš o zpomalení ovládání než o nějakou výhodu. Možná je levnější dotykáč než kvalitní tlačítka...
Odpovědět0  0
Ohnisko a světelnost je v pořádku. Ale třeba to video 720p to sice je, ale ty detaily tam prostě nejsou. Není 720p jako 720p.
Neříkám, že to je špatný foťák vzhledem k ceně...
Odpovědět0  0
Souhlasím, Nikon je v kompaktech tragédie, v DSLR je zase na špici. Ale třeba levné kompakty od Olympusu a Panasonicu jsou taky pěkný odpad.
Samsung na tom není tak špatně jak by se mohlo zdát.
Odpovědět0  0
Já měl před pár lety BenQ DC X600 a byl výborný. Kovové šasi, 6 megapixelů a dělal skvělé fotky. Kdyby mi neprasklnul display, mám ho do teď. Byla to ale licence, né vlasní tvorba benQu. Tuším že to byl předělaný Pentax.
Odpovědět0  0
Za dvě tisícovky docela dobrý cvakátko na dokumentování toho, kde člověk byl. Ale na HDR fotce je vidět ,že by foťáku klidně stačilo rozlišení 3 mega. Zdá se mi že je ta 3 megová fotka dokonce detailnější než ty 12 megový patlanice.
V porovnání například se stařičkým 4 megovým Olympus Camedia C4000 je kvalita příšerná. Jasně, ten C4000 stál v době svého uvedení 22000kč, ale doba za tech pár let pokročila a hnát se za megapixely když je výsledkem taková ojejomalba i na ISO200?
Odpovědět1  0
Rimmerak (260) | 25.10.20108:55|Kostelík
Krásné, nedotčené. Ale pro pečivo bych ráno chodit nechtěl :­-­) ­(já vím, je to kostelík)
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 25.10.20108:54|Kouzlo Noci
Moc pěkné
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 19.10.201022:24|Liptov
Moc pěkná fotka. Mohu potvrdit, že pentax má skvělý seťáky. Můj 18­-55 na K­-m si jen chválím.
Odpovědět0  0
Přesně. Mám teď bazarový Pentax k­-m a proti třeba tomu 1000D je to nebe a dudy. O objektivu ani nemluvím, původně jsem myslel, že ten v Alze je atrapa.
Odpovědět0  0
Nevím jak 550D ale minulý týden jsem si ošahal v Alze 1000D a přišlo mi to jako dětská hračka. Dílenské provedení, materiály, vůle, vrzání. Hrůza.
Odpovědět0  0
Není problém potom nahrávku z foťáku které má bitrate 5500kb­/s překomprimovat. Alespoň si s tím člověk v PC pohraje a smaže zbytečný balast, na který se buď už nikdy nepodívá, nebo tím bude akorát obtěžovat případné diváky.
Odpovědět0  0
Opět vynikající recenze od pana Šurkaly. Vaše recenze zrají jako víno. Každá další je lepší a lepší.
A k foťáku ­- že jsou seťáky od Canonu kvalitou horší než seťáky Nikonu, Pentaxu jsem čítal často, ale ta aberace je hrozná až příliš. To že to Canon dohání dodávaným softwarem je spíš ostuda.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 7.10.201014:53|ETU
[QUOTE=didik46­]Ten horizot je v pořádku jinak by byl šikmo komín.­[­/QUOTE­]

Jenže on šikmo je :­-­) Ale jen trošičku.
Odpovědět0  0
S tímto souhlasím. Je pravda, že je tenhle G2 menší a stabilizace je přínosem... Ale ta cena je prostě dost vysoká vzhledem k cenám nižších verzí zrcadlovek.
Odpovědět0  0
Děkuji za recenzi, skvěle jsem si o svačině početl :­-­) Mno trošku sem i pracovní přestávku přetáhl, protože se recenze četla sama. Jen mě na konci zarazila cena, jasně je to 4­/3rd ale myslím že by se za takovou cenu dala koupit zrcadlovka s použitelnějším seťákem ­(Canon EOS 1000D + Tamron 18­-250­) stojí 19000.
Odpovědět0  0
"pravidelné podrobné recenze fotoaparátů od Milana Šurkaly­" jsou podle mě tím hlavním, proč tento server jede tak nahoru. Vždy se těším že si přečtu další recenzi jakéhokoliv foťáku, od compaktu po zrcadlovku. Pan Šurkala si zaslouží pochvalu.
Odpovědět5  0
Taky jsem levák a do hldáčku koukám levým okem. Pravým nejsem schopen správě komponovat.
Odpovědět0  0
Takhle si ho koupí třeba i nějakej prachatej looser, co mu značka Hasselblad nic neříká, ale když to bude červený s logem ferrari a bude to patřičně drahý, tak jde do toho z luxusu.
Odpovědět0  0
Ty bílé flíčky na noční fotce bude asi nějaká chybka. Zkoušel jsem několik fotek v noci včetně focení oblohy a na žádné fotce se tohle neobjevilo. Ani při 30s ani při ­"Bulb­" ­(cca 1,5 minuty­), citlivost samozřejmně ISO100. Celkově mi ta noční fotka přijde dost neostrá oproti tomu, co jsem zkoušel já.
PS docela by mě zajímalo, proč je clona f11 jen u plného manuálu. Nezdá se mi, že by při téhle cloně foťák dělal horší, méně ostré fotky, než při f8.
Odpovědět0  0
Pokud se musí dělat s AA takové psí kusy, jako je vybití ještě mimo foťák, tak nevidím pro člověka který fotí často taky moc přínos. Stejně jako má v kapse náhradní AA, může tam mít za stejnou cenu i Li­-Ion akumulátor.
Ale nehádám se, taky si myslím, že je to každého věc, každý na to bude mít svůj názor.
Odpovědět0  0
To je vše pravda. Bohužel je to na mou vrozenou lenost komplikace navíc :­-­) Druhý foťák mám s akumulátorem ­(7,2V@900mAh­) Fujifilm S100FS a druhý akumulátor stál 190kč a má kapacitu 1100mAh. Nabije se za 1,5 hodiny, vydrží plně nabitý klidně měsíc v brašně a druhý ve foťáku nafotí s klidem 400 fotek.
Vždycky jsem byl zastáncem tužkovek, ale doba pokročila. Už není nutné mít z akumulátorů strach. Stejně jedinná věc, kterou lidé obhajují tužkovky je to, že si je můžete kopit kdekoliv na světě. Ale bohužel už nikdo nemluví o stáří a kvalitě tužkovek koupených na safari v Africe atd... To už je opravdu jednodušší a jistější mít z domova nabité 4 akumulátory po 200kč kus.
Odpovědět0  0
Zdravím, možná se tato informace bude někomu hodit, vzhledem k ceně totoho foťáku v inzerátech, aukru atd. Mám ho už dva roky jako druhý fotoaparát ­(na kolo, motorku, k vodě...­) a jsem s ním velice spokojený. Po vyzkoušení několika novějších kompaktů mohu říci, že dělá super fotky. Dnešní 14M foťáky mají méně detailů než tento 8M. Objektiv se světelností F2,6 na 35mm ohnisku se dnes nevidí ani u EVF za 10000kč. Plně manuální režim a priorita času se po seznámení s foťákem využije opravdu častěji, než se může zdát. Cvakání na AUTO člověka přestane bavit, když zjistí že to jde dělat kreativněji.
V recenzi se chválí výdrž na baterie, s tím bohužel nemůžu souhlasit, mám nabíjecí Panasonic 2600mAh, předtím jsem měl Sanyo 1800mAh a ani na jedny plně nabité jsem nenafotil víc jak 200 fotek. Možná kdyby to bylo v jeden den... ale jakmile foťák týden leží na stole, baterie ztrácí hodně na kapacitě. Tím nemůžu vinit Canon, ale akumulátor je prostě lepší volba. Nabíjí se x­-krát kratší dobu, náhradní je pomalu levnější než 2 kvalitní tužkovky ­(záleží na fotoaparátu­) a ukazuje přesný stav. Bohužel tento A590 stav baterie neukazuje ­(je to pochopitelné, baterii nezná, neví jakou má kapacitu­). Už se mi hodněkrát stalo, že jsem nově koupené baterie nabil, týden nechal ležet foťák na stole, potom si ho vzal na výlet, udělal jsem 50 fotek a začal blikat ukazatel vybité baterky ­- pak následuje kolem 15 fotek a konec.
Jinak hodnotím fotoaparát velice kladně.
Odpovědět0  0
Jj, taky jsem si všimnul. Kamarádka fotila s radostí s 12megovým foťákem v 640x480 a vůbec jí to nebylo divný. Prostě když ho koupila a zapnula, bylo to tam takhle nastavený...
A je takových víc. Aby se jim vešlo na kartu co nejvíc fotek ­(kdo by se s tím stahoval do PC, vždyť jde o to fotit, né si fotky pak ještě prohlížet­) tak si nastaví 1­-3 mega a nasekají na gigovku 1000 fotek.
Odpovědět0  0
pěkná recenze. Chválím provedení. Už moc ale nechválím foťák, těch 14 mega je opravdu zbytečnost a doufám, že si to výrobci nejen uvědomí ­(oni to asi vědí, ale lidi to chtějí kupovat­) ale že to i přestanou dělat, vrátí se na pro kompakt ideálních 8­-10 mega a dokáží to lidem vysvětlit. Nejen, že se na kartu vejde míň fotek, ale i práce s nima v PC je pak zbytečně pomalá a kdo bude třídit nebo ořezávat na nějakém netbooku, tak se z toho zvencne.
Odpovědět0  0
Video s 1000FPS jsem měl možnost v jedné zdejší recenzi vidět, tuším že to byl nějaký ultrazoom Casio. Rozlišení bylo tak tragický, že ani nebylo vidět, co na videu je. Takže tato funkce je naprosto k ničemu.
Full HD je sice pojem, bohužel kvalita jednoho Full HD a druhého z jiného foťáku je někdy tak rozdílná, že by stačilo rozlišení poloviční, které CCD zvládne.
Nejsem odpůrcem CMOS čipů, ale s rozlišením by se měli klidnit a uvítal bych spíš pokles. Na kompakt a jeho mizernou optiku je 6­-8 megapixelů až až. Navíc lidi s kompaktem vyfotí spoustu balastu, který nepromažou a pak skladují 6MB fotky... Kdo tiskne z 14 megovýho kompaktu plakáty? Nebo takhle, kolik lidí s kompaktem tiskne fotku alespoň na A3. Jak říkám, mám 8megový Canon A590 a dělá lepší fotky jak 99% dnešních kompaktů ve stejné, nebo i vyšší cenové hladině. O Fuji S100fs ani nemluvě, to co teď předvádějí s Ultrazoomy je tragédie. Naco zoom větší jak cca 14­-18x ­(FZ­-28­) když stejně nejde udržet, a když ho udržíte, je už na takovou dálku tolik prachu a páry ve vzduchu, že je fotka bez kontrastu.
Odpovědět0  0
Docela by mě zajímalo, proč dal Fuji do HS10ky CMOS čip, když si několik let vyvíjí svůj SuperCCD, který je podle mě na docela dobré úrovni. Žeby byl CMOS od Sony o tolik levnější, než vlastní výroba?
Odpovědět0  0
Tím pádem výslednou kvalitu fotografie dělá spíš procesor, který fotku zpracovává ­- tedy hlavně jeho SW. Tedy jestli fotku rozšmudlá po Olympusovsku, Panasonickovsku....
Odpovědět0  0
Proč všichni výrobci začali používat 14MPxi snímače? Vypadá to skoro tak, jako když je vyrábí jedna dvě fabriky a všichni si je kupují a cpou do svých kompaktů. Mám Canon IS590 s 8 megama a dělá lepší fotky jak tyhle 14ctky :­-(
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 1.9.201012:11|Benice
Ahoj, s tímhle fotoaparátem šlo udělat fotku měsíce mnohem lépe. Nechci jen kritizovat, takže poradím. Nastav si manuální režim, dej ISO 100, čas kolem 1­/200­-1­/400s a nastav maximální přiblížení. Klidně foť z ruky, nebo jen s oporou, stativ není potřeba. Uděláš fotku na které bude vidět každý kráter.
Odpovědět0  0
Projektor je docela zajímavá vychytávka, pokud bude mít solidní obraz. Ukázat rodině nebo kamarádům pár ­"cvaků­" z dovolený nebo tak. Lepší než se tísnit u monitoru, nebo obklopovat menší televizi. Ale zbytek fotáku... Za 9000kč bych si přestavoval trošku jiné parametry objektivu a čipu. Světelnost příšerná, 14MPxi na 1­/2,33 čipu je samo o sobě problém, k tomu ještě ta světelnost... Nechci být pesimista, ale bude to buď šumák, nebo to tak odšumí, že to bude jak olejomalba.
Odpovědět0  0
Zdravím, mám předsádku Raynox DSC250 a mohu potvrdit, že to je super věc. Za 15 stovek včetně dopravy je to věc, která udělá z ultrazoomu skvělou hračku na takové to domácí makro. Například tuhle vosičku jsem z ruky cvaknul s touhle předsádkou. https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=4525
Odpovědět0  0
Tak to je paráda ! Moc se mi to líbí.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 6.7.20109:15|Vosička
Je ale neuvěřitelné, jaká je to neposedná potvůrka :­-­) Znát je to hlavně proto, že hloubka ostrosti je tak 1mm a udržet to z ruky když pořád utíká a do toho kytičkou cloumá vítr :­-D Ale je to zábava, radost z alespoň jedný lepší fotky.
Odpovědět0  0
Krásná Mučenka, už se těším, až mi taky na zahrádce rozkvete. Vyzkouším alespoň makro předsádku ;)
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 14.3.201022:23|Korálky
Krásné ! :­-)
Odpovědět0  0
[QUOTE=Rimmerak­]Promiňte dvojí poslání stejné fotografie. Bohužel nemůžu přijít na to, jak tu vě větším rozlišení smazat :­(­[­/QUOTE­]

EDIT: Smazání se povedlo. Tak už je tu jen ta zmenšená.
Odpovědět0  0
Promiňte dvojí poslání stejné fotografie. Bohužel nemůžu přijít na to, jak tu vě větším rozlišení smazat :(
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 9.3.201023:17|Ron a mamka
Jé, a mě se tak ta fotka líbila :­( Už kvůli tomu větrem vanoucímu sněhu po zmrzlé sněhové pokrývce, vytvářející jakoby vlny na hladině moře. Stožáry mě vůbec nenapadli :­( Ale děkuji, kritika je pro mě důležitá, abych se zlepšoval. Mám foťák krátce a cením si každé rady.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Speed­]moc pekny, jak si to udelal :­-D snazil jsem se taky fotit mesic a je z toho vzdycky skvrna­[­/QUOTE­]

Ahoj, hodil jsem foťák na starý stativ ještě po dědovi, dal maximální ohnisko, tj. 400mm, ISO 100, a zkoušel jsem časy od 4 sekud pořád kratší a kratší až se to povedlo :­-­) Překvapilo mě, že stačil čas ve zlomcích sekundy. Kdyby nevál vítr, možná se to povedlo vyfotit ještě ostřeji.
Odpovědět0  0