Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sigma: aféra kolem reklamy na SD10

5.8.2004, Petr Svoboda, aktualita
Velkou Británii prošlo několik zpráv nejprve odsuzujících a následně očišťujících společnost Sigma a její reklamní praktiky. Co se vlastně stalo: Sigma zveřejnila v řadě časopisů inzerát s barevnou detailní fotografií lidského (ženského) oka spolu s textem „10,2 milionu obrazových bodů vám otevře oči do světa věrných barev a vynikající obrazové kvality… Neustupujte z kvality. Pozorujte rozdíl.“ Asi nic, co by stálo za zvýšenou pozornost – kdyby si ovšem jeden ze čtenářů nestěžoval.



Stěžovatel upozornil reklamní asociaci ASA (Advertising Standards Authority) na skutečnost, že zveřejněný snímek byl retušován a nechal případ prošetřit. Reklama je prý lživá a snaží se potenciálním zákazníkům namluvit, že s novým fotoaparátem budou dělat fotky, kterých se dá dosáhnout jen díky pečlivému retušování.

To už se ovšem ozvala i společnost Sigma, bráníc se tvrzením, že retušérské zásahy zahrnovaly pouze odstranění odrazu fotografa na oční čočce a vymazání drobných skvrn po líčení řas. Úprava snímku ale byla nutná hlavně jako příprava pro technologii ofsetového tisku.

ASA nakonec všechny argumenty tvůrce reklamy uznala – a nejspíš tak vlastně i celou kampaň ještě více podpořila. Nakonec, jinak bychom o ni na Digimanii ani nepsali.