Sám nesnáším komentáře typu "kdo to potřebuje...?", ale tady mi to nedá. Předpokládám, že profesionální filmová produkce používá především kamery z přímo filmařského segmentu a nikoliv bezzrcadlovky. Pak je ale otázkou na co taková rozlišení potřebují amatérští filmaři nebo živnostníci filmující školní plesy a svatby?
Jedná se o všeobecnou neopodstatněnou nenažranost po neustálém vylepšování technických parametrech, jako když si Tonda koupil A7R IV a v životě jedinou fotku nevytiskl, natož na velký formát, nebo to má nějaké opodstatnění?
Odpovědět0 0
"Předpokládám, že profesionální filmová produkce používá především kamery z přímo filmařského segmentu a nikoliv bezzrcadlovky."
A to je právě ten špatný předpoklad. Stačí se jen podívat, jak se rozmáhá nabídka cine objektivů pro bezzrcadlovkové systémy. Už dávno to není jen bajonet PL, případně ještě EF. Dneska se s CSC točí kdeco včetně profesionální produkce. Ty týmy mají obvykle mnoho kamer a velmi často jsou mezi nimi právě i bezzrcadlovky. To pochopitelně neznamená, že se to výhradně točí jen na ně. Ostatně třeba Lumix S1H je už oficiálně akceptovaným fotoaparátem Netflixem pro natáčení filmů.
Odpovědět0 0
"přinášela 12MPx snímač s UHD 4K 30p videosekvencemi. To je ale na dnešní dobu málo"
V prvom momente som sa zlakol, ze 12 MPix je na dnesnu dobu malo ...
(co asi naozaj je ale kto chce vyssie rozlisenie, moze predsa pouzit A7R)
Odpovědět0 0
Přesně jsi nastínil reformu, jakou bude muset produkce fotoaparátů podstoupit.
Možná nakonec budeme existenci smartphonů oslavovat. Bez nich by výrobci foťáků sekali jednu mýdlovou krabičku za druhou, z nich by fakticky měli největší příjmy a aby se neřeklo, nezapomněli by ani na profi kategorii, ale to pouze čistě v souladu "aby se neřeklo".
Tahle sranda už je nějakou dobu za námi.
Nyní jsme na rozcestí. Jedna cesta je, že to zabalí, ale místo nich nastoupí jiní výrobci, s jinými vizemi. Druhá cesta je, že začnou velmi pozorně vnímat potřeby fotografů a to VŠECH fotografů.
V takovém případě tam na nějaké výroky typu "to je na dnešní dobu málo" zkrátka není místo. Pokud to někdo poptává, tak se to bude respektovat a přání zákazníka bude beze zbytku naplněno.
Odpovědět0 0
senzor avizovala Sony už v zimě, v Quad Bayer modu by čip údajně generoval 15MPix 4k video s 12bit výstupem. Sony umí integrovat ND filtr, stabilizaci a prvotřídní AF. Neboli hardware tady je a těžko by se dnes mohl výrobce chlubit PRO-FF vlajkovou lodí s důrazem na video bez 4k/60fps a interního výstupu 4:2:2 10bit. Nejasná zůstává otázka kodeku, ProRes RAW (externě přes HDMI?) by potěšil, stejně jako HEVC (doufejme interně) i kvalitní "cinema" picture profil (Venice?). Cenu očekávám podobnou jako R5 kolem 4.000€.
Odpovědět0 0
Tyhle "nesmysly" Sony nedává ani do svých telefonů, tak snad v CSC FF to nebude také. To jsou snad jen produkty určené k prodeji jiným společnostem.
Odpovědět0 0
Tak to jsem teda zvědavý, co to na nás vybafne :-D. Že to nebude mít 12 Mpx už je ovšem celkem jasné.
Odpovědět0 0
Canon chystá foťák s 8K, takže od Sony bych čekal vyšší rozlišení videa než 4K...
Odpovědět0 0
5K (rozlišení 15 megapixelů) by mohl být dobrý kompromis.
Odpovědět0 0
Kompromisy, to su krysy ....
Ja dufam ze rozlisenie zostane pekne na rozumnych 12 MPix. Ved fotakov s vyssim rozlisenim je tu spusta ... (vsetky ostatne :) )
Odpovědět0 0