ttt
|
7.7.200820:50
Tak aspon vime, co bude v Nikonu D3x...
Odpovědět0 0
A ješt ten poměr stran nějak nesedí. To se blíží (i když to není) 4:3...
Odpovědět0 0
No, mě nesedí několik věcí:
1 - nepochopil jsem, kde je těch 35mm. Možní to špatně chápu.
2 - pokud má čip rozměr 41x31,9, domnívám se, že úhlopříčka není 43,3. Nevím, mě to vychází přes 59mm
3 - pokud je to opravdu na 35-ti milimetrech, nechápu, proč se kolem toho dělá takový humbuk. Canon již používá, to znamená vyvinul již dávno 22MPx 35mm C-MOS čip.
Tak jak to tedy je?
Odpovědět0 0
Čip má rozměr 41×31,9mm, ale to se jedná o celý čip, ne jen snímací část (tedy i o to okolo). Samotná snímací část má klasický rozměr u 35mm kinofilmu, tedy 36×24mm (což je 1296+576=1872, odmocnina z toho 43,3 mm). Přiznávám, že to z textu není přesně patrné, zkusím to poopravit tak, aby nevznikaly takové mystifikace.
Odpovědět0 0
OK, děkji za vysvětlení. PS - Nikon sice full size CMOS čip používá, ale nejsou jeho. Kupují je (nakonec se tím netají), tuším právě od Sony. Takže se Sony připojuje vlastně jen ke Canonu.
Odpovědět0 0
Matus
|
2.2.200822:10
Mam pocit ze nazov clanku je zavadzajuci. Je roziel medzi ohlasenim vyvinu a vyvinutim.
Sony announces development of 35mm CMOS sensor...
Odpovědět0 0
Busy
|
2.2.200814:04
Je to trosku nespravodlive, ze take pekne cipy sa davaju len do zrkadloviek. Ja osobne zrkadlovku ako taku nechcem, ale nejaky vecsi cip v kompakte by som vital vsetkymi desiatimi. Nemusel by byt hadam ani full-frame, kludne by stacil aj APS-C. Som presvedceny, ze do nejakeho kompaktu o velkosti napr. E330 by sa pohodlne vosiel aj s nejakou slusnou optikou.
Odpovědět0 0
Takový je kompakt Sony R1, avšak kvalitou obrazu příliš nepřesvědčil. Jistě zajímavý by měl být kompakt Sigma DP1, který vyjde během několika měsíců.
Odpovědět0 0
Petr Jehlík
|
2.2.200815:12
obávám se, že právě DP1(135eq 28mm f/4, iso max 800(původně 1600), závěrka 1/2000(původně 4000) až 15s(původně 30s+Bulb)) nepřesvědčí, zatímco R1(24-120/2,8-4,8 T*, iso max 3200, 1/2000-30s+B max180s) byla naopak super pokud jde jen a pouze o obrazovou kvalitu.. viz Phil Askey a další ctihodní recenzenti
*původně = při prvním představení 26.září 2006 (!!)
Odpovědět0 0
bee
|
8.2.200815:39
v tej sigme je faveon a to je velka vyhoda oproti CCD/CMOS
Odpovědět0 0
Kamil Beran
|
5.2.200816:39
:-D dotaz mne velmi pobavil. V kompaktech takový senzor bude asi těžko, jeho správná funkce by mohla být zajištěna totiž pouze v případě, že by se k takovému kompaktu za objektiv s optickou geometrií optimalizovanou pro klasickou velikost snímače (tzn. zpravidla velikosti zrcadlovkového skla) zařadilo i zrcadlo s rychlým návratem. A lup ho, z kompaktu se nám narodila zrcadlovka ! Zkrátka teprve odpovídající optická konstrukce umožňuje zařazení "pořádného" světlocitlivého políčka do konstrukce fotoaparátu - nebuďte zklamán, z principu tomu bohužel nikdy nebude naopak.
Odpovědět0 0
Busy
|
5.2.200820:37
Takze Sony R1 je vynimka potvrdzujuca pravidlo, ze ? :-) Ale vazne. Nemyslim si, ze by zrkadlo v zrkadlovkach bolo kvoli hlavnemu cipu nutne. Zrkadlo sluzi iba na presmerovanie svetla do optickeho hladacika (a popripade na senzory ostrenia a expozicie). Podla mna, zrkadlo realnemu foteniu skor zavadzia, pretoze posledna sosovka v objektive musi byt od cipu v urcitej vzdialenosti, potrebnej pre cinnost zrkadla, co inak zbytocne komplikuje objektiv, hlavne pri malych ohniskovych vzialenostiach (mensich ako je priestor pre zrkadlo). Preto som presvedceny, ze ak by sme zrkadlo v konstrukcnom navrhu vynechali, dal by sa objektiv spravit lepsi, lacnejsi a pri kratkych ohniskach mozno aj kratsi, pri zachovani tych istych optickych vlastnosti. Co sa tyka samotneho snimacieho cipu, mohol by to byt bezny kompaktovy cip, akurat trosku vecsi, s vecsimi pixelmi, aby mal mensi sum pri vyssich ISO.
Odpovědět0 0
Kamil Beran
|
6.2.20080:21
Funkce zrcadla tak jak jste ji popsal se týká zejména kinofilmových zrcadlovek, u kterých není možné se na obraz dívat skrze kinofilmové políčko. Kinofilmové kompakty z této diskuze pro pořádek vynecháme, u těch kompozici nesledujeme skrze objektiv tak jak činíme u kinofilmových zrcadlovek + digitálních kompaktů a zrcadlovek . U digitálních fotoaparátů však sledování obrazu skrze světlocitlivé políčko možné je, neboť elektronika učiní čip "transparentní". Čím to tedy je, že se dodnes zachovalo zrcadlo i u digitálních přístrojů ? V žádném připadě se nejednalo o marketingovou obranu výrobců digitálních zrcadlovek vůči jejich zákazníkům profesionálům vlastnících drahý arzenál objektivů určených pro kinofilmové políčko. To že se i dnes intenzivně vyvyjí nejen APS-C ale i fullframeové objektivy optimalizované pro digitální senzor má přeci nějaké kvalitativní opodstatnění … Devastující účinky trvalého osvícení na kinofilm a snížení jakosti kresby digitálního snímače při dlouhodobé náhledové expozici z objektivu jsou u obou SLR technologií společným jmenovatelem a jedním z mnoha důvodů pro použití zrcadla k rovnoměrnému a přesnému dávkování expozice ! Je třeba si navíc uvědomit, že požadavky na rozlišení snímků pro studiovou fotografii rostou. Rozlišení zde však není problém pouze senzoru, nýbrž i objektivů, které je potřeba čas od času v laboratorních podmínkách seřídit. Tím, že se standardní velikost optické soustavy sníží, se pouze zkomplikují nároky na už tak složitou (a dle mých zkušeností, neboť sám vlastním teleobjektiv Canon EF 100-400 L IS USM) i často odfláknutou údržbu optických zařízení, která pracují právě ruku v ruce se senzory typově shodnými se zde diskutovaným Sony CMOS 25Mpx. V mém předchozím příspěvku mi tedy ve shrnutí unikl podstatný argument : a sice pokud usilujete o to aby snímek „opravdu nešuměl“ a zachoval si veškeré vyjadřovací prvky fotografie (ostrost, přenos kontrastů, kresba barev a polotónů), s tělem fotoaparátu v ruce neexistuje lepšího způsobu jak vytvořit odpovídající kvalitní expozici nežli zrcadlem ! U senzorů typu CMOS to platí dvojnásob. Pokud budete usilovat o stabilní kvalitu (šum + barevná kresba) snímků pořízených v delší sekvenci za sebou pak to platí čtyřnásob. A jestliže se navíc technologii bez zrcadla pokusíte v podobě senzoru s rozlišením nad 14 Mpx vměstnat na mnohonásobně menší snímací pole nežli je fullframe, tak potěšpánbůh. Nb. rozlišovací schopnosti výměnných objektivů jsem se již dotkl – rozlišení 25Mpix fullframe senzoru stěží dosahuje MTF charakteristika pevného zrcadlovkového objektivu vyšší třídy, natož maličká zoomovací optika daleko náchylnější k výrobním nepřesnostem. Nesnažím se Vás nijak konfrontovat, ale dle mého názoru i zkušeností existují problémy, které je u kompaktů třeba řešit dříve (nebo spíš je neřešit vůbec) nežli do nich prostě integrovat 25megapixelový CMOS čip jehož vlastnosti tak vyznějí nahlucho.
Odpovědět0 0
Souhlasím s uživatelem Busy a příliš nesouhlasím s p. Beranem. Zrcadlo u DSLR spíše obtěžuje a všichni ho tam chceme hlavně kvůli skvělému obrazu v hledáčku, kterému se žádný EVF ani LCD nevyrovná. Při expozici s digikompaktem je čip trvale vystaven světlu, tudíž se rychleji opotřebovává a zahřívá. V praxi to znamená, že 3 roky starý kompakt vezmeme do servisu, kde extrapolují (omlouvám se, pokud jsem nepoužil korektní termín) vadné pixely, čip se trochu seřídí a jede se dál. Životnost sice není neomezená, ale s klasická DSLR taky po 100 tis. fotkách skončí (resp. se stává nespolehlivou).
O navyšování rozlišení čipů v kompaktech se zde můžeme bavit do aleluja. Mě osobně se to navyšování Mpix nezamlouvá, ale laboratorní testy mluví jinak. Se stejným objektivem (stejně špatným) podává čip s vyšším rozlišením lepší výsledky v testech rozlišení. Můžeme se o to přít, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co se s tím dá dělat ;-)
Odpovědět0 0