podepisuju...
U nás je starým dobrým zvykem do všeho kecat u piva a všechno umět lépe. Ale kdyby měl dotyčný sám ukázat, jak to umí on, asi by pohořel, v nejlepším případě zjistil, že to není taková sranda, jak si myslel. Vím o čem mluvím, dělám v novinách.
U nás je starým dobrým zvykem do všeho kecat u piva a všechno umět lépe. Ale kdyby měl dotyčný sám ukázat, jak to umí on, asi by pohořel, v nejlepším případě zjistil, že to není taková sranda, jak si myslel. Vím o čem mluvím, dělám v novinách.
Odpovědět0 0
a ty se nauč csky, voe... :-))
Odpovědět0 0
Busy: ten filtr se aplikovat nemusí, stačí ho jen otevřít, navíc foťák si pamatuje cestu, takže po vyfocení další fotky stačí 3x ťuknout na OK a jsi tam. Ve většině situací se stačí spolehnout na jasový. On se dá přepal v nějaké barvě předvídat, takže když je podezření, že by vzhledem k obsahu scény k tomu mohlo dojít, je dobré to mít kde zkontrolovat. Pro živý histogram by to potřebovalo live view, a to už jsem jinde ;-).
Larry: pro kontrolu expozice, přepalů a podpalů hned po pořízení snímku je histogram ve foťáku neocenitelný, aspoň pro mě. Případný pozdější rozdíl v PC není tak důležitý, hlavně, že je dobře vyfoceno.
Larry: pro kontrolu expozice, přepalů a podpalů hned po pořízení snímku je histogram ve foťáku neocenitelný, aspoň pro mě. Případný pozdější rozdíl v PC není tak důležitý, hlavně, že je dobře vyfoceno.
Odpovědět0 0
Možná jsem objevil Ameriku, ale chtěl bych se podělit o jeden trik. Mám Nikon D40x, pro mě je to naprosto super foťák, ale myslím, že tohle funguje i u D40. Vyfocenou fotku vždy kontroluji na jasovém histogramu. Na něm se ale nedá objevit přepal v některém konkrétním barevném kanálu. Dá se ale úspěšně použít funkce z menu Filter effects / Color balance, tam se totiž objeví histogramy pro jednotlivé kanály. Sice o tom píšou i v manuálu, ale ne v této souvislosti, takže třeba tenhle postřeh někomu přijde vhod. ;-)
Odpovědět0 0
Tak 200 fotek bych na tom taky netisknul :-)). Až přejde prvotní nadšení, tak počítám, že budu dávat na papír jen pár kusů měsíčně. Mimochodem, i když jsem koupil starší model (Canon CP520 + 108 papírů za 1500), tak jsem zatím vyhazoval jen 2 fotky a chyba nebyla v tiskárně ;-).
Odpovědět0 0
Plně souhlasím s Hirogenem. O těchto tiskárnách širší veřejnost prostě neví. Já jsem na informaci, že něco takového existuje, narazil úplně náhodou na webu a ještě ten den si ji objednal. Předvedl jsem ji známým a všichni na to koukali jak na zjevení... a nechali si vytisknout svoje fotky bez ohledu na cenu. Pokud by se těmto tiskárnám udělala větší reklama, určitě by se zvedla prodejnost a tím pádem by i ceny šly dolů. Pro mě je to jednoznačná volba. Do fotolabu už půjdu jen s nějakou echt fotkou, kterou budu chtít na velký formát.
Odpovědět0 0
Tak jestli to někomu pomůže, mám tu Canonku 520 už doma. Poslal jsem přímo z foťáku do ní první fotku a okamžitě mi spadla brada a visí mi do teď. Je to prostě špica. Malé, šikovné, praktické, vynikající. Co víc dodat...
Odpovědět0 0
Ale já samozřejmě inkoustovku (HP) + spec. papíry na tisk fotek vlastním. Mám v plánu používat ji na tisk větších formátů, nebo sem tam za tímto účelem využít fotolab. Tuhle krabičku od Canonu chci používat jako pohotový nástroj, když si někdo řekne o fotku (maminky, babičky, kamarádi, atd.).
Odpovědět0 0
OK, díky. Jdu do 520, ta cena sady i s papíry je neodolatelná. ;-)
Odpovědět0 0
Mám ještě jeden dotaz. To vyšší rozlišení je na fotkách poznat? A u té ES řady také vyjíždí papír střídavě ven a dovnitř, nebo se vše odehraje uvnitř tiskárny? U té 520 mám totiž trochu obavy z nachytávání prachu na fotku a jeho následném zažehlení... Rozdíl v ceně je cca 2500 Kč, tak jestli to stojí za to. Předem díky za radu.
Odpovědět0 0
Díky za rychlou odpověď.
Odpovědět0 0
Chápu to dobře, že pokud se mohu obejít bez těch fičůrek navíc, bude mi stačit i levnější model? Kvalita tisku bude stejná? Našel jsem Canon SELPHY CP520 v sadě se 108 papíry za cenu 1590 Kč, což mi přijde jako dobrej kup...
Odpovědět0 0