Nejde autofocus, ne (přes to bych se ale přenesl pochopitelně)? Ale jinak si myslím, že asi nebudou kreslit špatně. Znáš nějakou stránku s ukázkovými fotkami z nových digitálů se starými skly? Jsem dosud žádný pořádný příklad neviděl.
Odpovědět0 0
Týjo a dole vidím za 2,5 tis., tak to je super! Co už je horší, že na Pana F1,7 to nemá ani omylem, ale ten stojí 8 litrů.
Odpovědět0 0
Cože, četl sem o nich tak před týdnem a už sou v prodeji? Výborně. Panasonicu mám docela za zlé, když teď říká, že 42,5/f1,2 bude asi tak za rok a cenu znát snad ani nechcu. Pana 20/f1.7 je cenově ještě relativně v pohodě, podívej se na některé objektivy olympusu. Zvláštní je, že pro mě nejzajímavější Oly 45/f1.8 je z nejlevnějších.
Odpovědět0 0
Nene, tohle jsou ceny ještě těch starších verzí, které byly představené před rokem (a které se liší nejspíš jen minimálně - cena bude pravděpodobně hodně podobná).
Odpovědět0 0
Cena evidentne nebude výrazne vyššia, to si Sigma nedovolí a v porovnaní s vlastnými sklami Olympusu/Panasonicu/Sony to určite bude výhodná kúpa. Na druhej strane aj bude musieť byť, keďže pevné sklá so svetelnosťou zoomu nevyzerajú príliš lákavo (mať základný zoom typu 16-50/2,8, asi nemám príliš motiváciu kupovať 30mm/2,8). Taká 30ka môže ešte slúžiť ako záklaďák (viac na NEXe, menej na M43), ale tá 60ka je klasický portreťák a tam je svetelnosť f2,8 ostuda.
Odpovědět0 0
Docela by mě zajímalo jaká clona a ohnsiko se na portréty opravdu používá ... fotky z APSC zrcadlovky s objektivem 50/1,4 jsem měl možnost vidět a kvalita díky hloubce ostrosti a měkké kresbě nic moc (v plném rozlišení) ale webové zmenšeniny vypadají díky rozmazanému pozadí pěkně. To druhé přisuzuju objektivu, ale stejně ... kde je hranice za kterou menší clonové číslo už neznamená více?
Odpovědět0 0
Irving
|
5.2.201321:17
Kresba na clonovem cisle moc nezavisi, ta zavisi na kvalite optiky, i kdyz plati, ze cim mensi clona, tim tezsi je vyrobit opravdu ostry objektiv. Jinak mensi clonove cislo vzdy znamena mensi hloubku ostrosti, ale jako laik bych rekl, ze tak pod f1,4-1,8 uz je to spis vhodne na fotky cele postavy, kterou to pak dokaze pekne vypichnout od pozadi. V portretech obliceje, kde je ostre jedno oko a nic jineho moc smyslu nevidim (i kdyz nekdo jiny na to muze mit jiny nazor a zalezi i na umeleckem zameru). Vubec bych rekl, ze se mala HO dost precenuje.
Odpovědět0 0
To hodně záleží na kvalitě objektivu jako takového, žádnou hranici nelze pevně stanovit. Ono v podstatě všechny zrcadlovkové 50ky (ať už F1,2, F1,4 nebo F1,8), které jsem měl v ruce od Canonu, Nikonu nebo Sigmy měly solidní kresbu až někde od F2,8, jen některé z nich docela pěkně kreslily i trošku níže (F2,5, možná F2,2), pod F2 ale ani jeden.
Naproti tomu zejména u CSC fotoaparátů se dá najít spousta objektivů, které kreslí výborně už od plné díry (Samsung 30mm F2, Panasonic 20mm F1,7, Olympus 45mm F1,8, Samsung 85mm F1,4, ...) U těchto objektivů není s focením při plně otevřené cloně žádný problém a při jemném přiclonění (o 1/3 EV) se člověk většinou dostane už na v podstatě plnou ostrost.
Odpovědět0 0
Súhlasím s tým, že bežne svetelné pevné sklá potrebujú pricloniť, aby boli ostré. Moja 50ka s f1,8 s každou 1/3EV je ostrejšia, pričom ideálne je pricloniť o celé EV na f2,5. Ale také skúsenosti mám so všetkými objektívmi a nedá sa povedať, že ak je objektív menej svetelný, netreba pre lepšiu ostrosť cloniť a ostré sú už na plnú dieru (napr. aj 55-300/4-5,8 je na f4 mäkší a treba pricloniť. Som 100% presvedčený, že objektív s f1,8 bude po priclonení na f2,8 značne ostrejší, ako objektív s f2,8 plne odclonený.
Na druhej strane je aj otázka, na čo chcem ten ultrasvetelný objektív použiť: v 90% prípadov sklo typu pevná 60ka (ako je hore predstavená Sigma) použijem na portréty a tam chcem fotiť na plnú dieru, chcem toho človeka (či už tvár, torzo alebo celú postavu) odpichnúť od pozadia a naopak mi nevadí mierne mäkšia kresba (aspoň nevyskočí každý nedostatok pleti). Preto si myslím, že portrétny objektív s f2,8 moc zmyslu nemá.
Odpovědět0 0