Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od TuTonda
Sony bude zase mít brzy 24­-70­/2,0 zatímco Canon má ­"jen­" 28­-70­/2,0 ...každý má něco :­-­)
Odpovědět0  0
odpovídá to jiným recenzím od lidí kteří mají plné objektivní srovnání s konkurencí ­- Canon se vydal cestou předávání kontroly nad fotoaparátem do rukou inteligentní automatiky a AI, která jak se ukazuje není ještě tak inteligentní a tak daleko před konkurencí jak se mohlo z průvodních propagačních materiálů zdát, spíše naopak ... Myslím, že každou chvíli očekávaná a1 II sfoukne R1 ve všem jako svíčku a nemyslím si to zdaleka jen já https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=N3zoIqSITJc .
Odpovědět0  0
Ty F1,2 objektivy jsou především marketingový tahák, což je naprosto legitimní, doba to vyžaduje a když výrobci slibovali větší možnosti ­- pokud jde o světelnost ­- u CSC naproti DSLR, tak ať se snaží. Kvůli větší vinětaci a velkému počtu členů nutných pro lepší kompenzaci optických vad mají F1,2 podobný T­-stop jako F1,4, takže v zisku světla a tedy vlivu na expoziční trojúhelník tam určitě zásadní rozdíl nebude.

Pokud jde o hloubku ostrosti, tak tam testy ukazují rozdíl ačkoliv většinou nepatrný ­(když nevidíte fotky vysloveně vedle sebe, nepoznáte jestli byly pořízeny s clonou 1,2 nebo 1,4. Je to rozdíl asi 0,4 EV protože vzestup řady 1 ­- 1,4 ­- 2 ­- 2,8 ­- 4 ... není lineární a mezi 1 a 1,2 je tak větší rozdíl, než mezi 1,2 a 1,4­) a vstupuje tam do hry ještě mnoho jiných faktorů především fyzikálně optických, které ovlivňuje optická konstrukce a mají vliv na vzhled rozostřeného pozadí, což může ­(ale nemusí­) rozdíl také trochu smazávat. Další věcí je, že se ta čísla zaokrouhlují, takže ty deklarované F1,2 jsou třeba ve skutečnosti F1,24 atp ... Je to jako se všim v životě ­- je to prostě složité :­-­) Třeba u legendárního Zeiss 55­/1,8 je to zase naopak, podle patentu jde o objektiv cca 57­/1,69 a při stejné vzdálenosti zaostření generuje srovnatelnou hloubku ostrosti jako 50­/1,4 ­(které mají reálně třeba F1,43­). V testech proto tenhle Zeiss běžné 50­/1,8 viditelně překonává. Papír a praxe prostě není totéž :­-­)

O Tamronu 28­-180­/2,8 jsem ještě neslyšel, ale to by tedy bylo terno, ačkoliv to bude asi dobrá bazuka :­-D ­(připoměňme také znovu, že největším akcionářem Tamronu je s více než 15% akcií Sony)
Odpovědět1  0
už je v předprodeji a cena je těch 53.990,­- na Megapixel, takže jinde bude i pod 50 tis. Jak už je u Sony zvykem, jeho nové objektivy se automaticky stávají nejlepšími ve své kategorii napříč značkami a u tohoto nového 85­/1,4 se zdá, že tomu nebude jinak. Koukáte tedy pravděpodobně na dosavadně nejlepší 85­/1,4 ever a kdo nechce žádné kompromisy a budget pro něj není problém ­(což jsou třeba světové agentury­) tak pro ty je to jasná volba :­-­)

teď ještě očekávám tu 85­/1,2 GM o které se mluví ­(i když už na základě nějakých neověřených informací ze Sony někdo spekuloval o 85­/1,0, ale tomu moc nevěřím­). Docela ale rozumím tomu, proč Sony tentokrát ten postup otočilo. V případě 50mm totiž 50­/1,4 ve stínu předcházející 50­/1,2 úplně zapadla, což byla škoda, protože to je podle všeho také asi nejlepší 50­/1,4 na trhu.

Ze Sigmy nám po uvedení FE 28­-45­/1,8 unikly i první fotky objektivu 28­-105­/2,8 pro Sony a od Sony se ještě očekává 24­-70­/2,0 a tělo a1 II. ...No máme se na co těšit, tenhle systém jede bomby :­-)
Odpovědět1  0
Tak to jste asi žádné moderní tělo Sony v ruce nedržel :­-)
Odpovědět1  0
Sony už několik let dokazuje, že je technologickým lídrem. Canon s příchodem R bajonetu vyrazil dobře vpřed, ale teď se opravdu zdá, že mu dochází dech a to se každým dnem očekává Sony a1 II, která pravděpodobně sfoukne ještě ani neprodávanou R1 jako svíčku ve všech ohledech.

Tohle už tu jednou bylo v době DSLR. Canon měl jednu velice slabou dekádu, Objevili se na internetu slowmotion videa zvedání zrcátek a průběh závěrky Canonu vedle Nikonu. Zrcátko Canonu na nich v krajních polohách poskakovalo a prodleva mezi jeho zdvihnutím a průběhem závěrky byla násobně delší, než u Nikonu. Když Canon zavíral druhou lamelu, měl viditelně technologicky pokrokovější Nikon již odfoceno se zrcátkem dole připravený na další snímek. Pohled do OVF při maximálním sériuvém snímání tak u Canonu dával mezi jednotlivými blackouty značně rozmazaný obraz ­(následek toho poskakování zrcátka mezi těsně po sobě následujícími expozicemi­). Bylo z toho docela haló. I snímače Canon tehdy nestály za nic a ani v jiných ohledech vůbec nijak nevynikal. Jeho uživatelé ­(především ti profesionální­) tehdy stále všude opakovali něco ve smyslu: ­"my ale nechceme ten pokrok, fps, rozlišení, DR a další ­"moderní­" fičurky, my chceme hlavně ověřenou profesionální techniku na kterou je spolehnutí­" ­(jako kdyby na Nikon v té době spolehnutí nebylo :­-D ­)

...no myslím, že budou muset tuhle mantru znovu oprášit, Ve stínu rádoby pokrokových funkcí, kterými Canon poslední těla vybavil ­(zvětšení rozlišení dopočítáním detailů pomocí AI, ale jen do JPEG ­- namísto pixel shift, priorita tváří ­- co měla už 12 let stará APS­-C těla Sony a nikdo to nikdy nepoužíval, ostření podle pohledu oka ­- co jako zběsilé přeostřuje, když si chcete rozhlédnutím v EVF zkontrolovat okraje kompozice, ... atd.­), které by uvítala spíše cílová skupina telefonů a profesionálové co je testovali jen nechápavě zdvihají obočí, ... tak tahle mantra o solidní technice co nepotřebuje nesmyslné moderní fičurky dnes trochu ztrácí glanc :­-­)

Těžko odhadovat, jestli je tohle ono ­"usnutí na vavřínech­", nebo náraz na technologické stropy vývoje a výroby. Podle mě jak to tak bývá ­- kombinace obojího. Jediné v čem má Canon jasný náskok je stále se rozšiřující nabídka teleobjektivů, to je ale vybavení okrajové skupiny, které zase tak velké prodeje neudělá...
Odpovědět1  0
ne že by tahle ­"ocenění­" měla nějakou skutečnou objektivní hodnotu, ale shrňme si to: Sony 6, Nikon 5, Canon 2 ... Quo vadis, Canon?
Odpovědět1  0
zisky fotodivize Nikon tvoří cca polovinu firmy. Tak to už se blíží tomu, kde byla před asi 10 lety, než začala upadat.
Odpovědět0  0
já se spíše těším na to co přijde, protože podle šeptaček má do roka vyjít tělo a1 II a objektivy 24­-70­/2 GM, 85­/1,4 II GM a 85­/1,2 GM ­(tady některé zdroje uvádějí, že vyjde jeden, nebo druhý, jiné uvádějí že vyjdou oba stejně jak tomu je u 50­/1,4 GM a 50­/1,2 GM ...­)

Sony jede :­-)
Odpovědět1  0
v případě Canonu třeba ­- ten na Canon R objektivy povolil a následně to odvolal. Samyang ­(a možná i další­) museli kvůli tomu přestat vyrábět několik AF objektivů. Canon to potom zase povolil ­(pro APS­-C­), takže pod větu ­"takze by tam problemy z minulosti uz nemali nastat­" bych se vážně nepodepsal :­-)
Odpovědět0  0
Rozhodně nefungují bez omezení. Nikon má komunikační protokoly vysloveně šifrované. Na DSLR to byla na Nikonu ­(i Canonu­) největší tragédie. Tam sabotoval funkčnost objektivů i zpětně, takže přestávaly správně fungovat po aktualizacích FW i objektivy, které předtím roky běhaly v pohodě. U Nikonu i Canonu nikdy nevíte co bude a to je myslím mnohem horší, než jistota ­"jen­" 15 fps, ale záruka funkčnosti navždy.
Odpovědět1  0
nechtěl jsem oponovat, jen uvést na pravou míru :­-­) ...já také fotím se Sony ­(asi již 17 let ­- dříve ještě s A bajonetem­) a neměnil bych. Systém, kterému se dříve uživatelé mainstreamu ­(Canonu a Nikonu­) nepokrytě vysmívali je dnes ten asi nejprogresivnější a po všech šlape. Je to zasloužená a vydřená pozice. NEX mi prošlo rukama několik a byly to na svoji dobu a s ohledem na kompaktnost výborné stroje. I dnes si vedle FF stále držím i APS­-C. Jsou situace, kdy má pro mě více výhod...
Odpovědět0  0
BTW nezapomínejme na Sony hybridy SLT, technologie v DSLR světě v něčem doslova revoluční, která ale také zapadla... Rozhodně to byl ale počátek přerodu Sony na CSC :­-)
Odpovědět0  0
první z moderních CSC bylo myslím MFT od Panasonicu, Sony začlo dělat první FF CSC, ...i to už tu ale tak trochu bylo ­(pokud počítáme malou hloubku komory­) v podobě digitalizovaného systému Leica M, ale to byl původně kinofilmový fotoaparát a dálkoměr na okraji spektra prodeje. Ten kdo ale rozhodně dokázal obrátit směr vývoje technologií ve fotosvětě a donutil C a N přijít s R a Z a ukončit EF a F bylo právě Sony a jeho útok s FF CSC na profesionální segment, což nikdo nepředpokládal. C a N se k CSC stavěli dříve jako k technologii čistě amatérské ­(proto také jejich CSC byly jen APS­-C v případě Canonu a dokonce jen 1­" v případě Nikonu­), které neměli konkurovat vlastním DSLR, všichni víme jak to s nimi dopadlo. Nikon 1 skončil velice rychle, Canon M nedávno ­(i když byl ukončen uměle ­"politicky­" v době kdy ještě vydělával­). Neměli ale perspektivu do budoucna...

S Nikon 1­" jsem fotil a byla to fakt bída...
Odpovědět0  0
"To co dělají nedává naprosto žádný smysl­" ...a to je právě ono, nějak se tu předpokládá, že to nemá důvod a Google to dělá jen pro zábavu aby trápil zákazníky. Ono to ale nějaký důvod mít bude, jen se o něm neví. Chápal bych, kdyby ten telefon 5G neuměl, ale když už ho umí, tak by zákaz takové funkce byl zcela iracionální, takže ještě jednou ­- Google k tomu zcela jistě má nějaký pádný důvod a provinil se jen tím, že se o něj nepodělil se svými zákazníky a nechává tím prostor spekulacím a bezduchému dehonestování svého jména.

Osobně bych si tipnul, že půjde o něco s bezpečností, protože Google má kromě technologií telefonů jako největší vyhledávač a majitel mnoha platforem také dokonalý přehled o tom co se kde na internetu děje, určitě mnohem větší, než ostatní výrobci telefonů...
Odpovědět0  0
můžete to posunout ještě dál ­- zůstat sedět doma a generovat fotky pomocí UI a následného postprocesu, dnes už to možné je a lze tak vytvořit cokoliv což se o fotoaparátu rozhodně říci nedá, takže jasná výhoda pro vás...
Odpovědět1  0
u portrétního objektivu rychlost AF není tak důležitá a pro někoho může být nepodstatná i nějaká extrémní ostrost pixel na pixel, pokud nedělá velké zvětšeniny. To co je ale zásadní u portrétního objektivy ­- jakým 85­/1,4 především je ­- je přechod od rozostřených míst a především charakter bokehu, což je přesně to za co současní uživatelé 85 GM tenhle ojektiv stále chválí. Oni ti teoretici a honiči maximální ostrosti od rohu k rohu většinou končí u objektivů, které někteří označují za technicky dokonalé, ale ­"sterilní­" boz osobitosti ­- tak byla právě často označovaná první řada ART ještě na DSLR. Jejich uživatelé se připravují o něco co objevili a zamilovali si uživatelé starých manuálních objektivů, jako třeba Zeiss atp, které jsou prostě nenapodobitelné a fotky z nich označí většina lidí subjektivně za umělecky krásné.

https:­/­/youtu.be­/A4gjRJkguQc?si=yUwPnW4C19FCzHJG&t=960 a něco podobného Vám řeknou všichni majitelé tohohle objektivu. Ta rychlost AF závisí především na použitém těle.
Odpovědět0  0
ambice mít může, několik lidí dělajících do optiky už se při spatření optických návrhů Sony vyjádřilo, že tam jsou zjevně dnes zaměstnané největší kapacity oboru a technologie které mají k dispozici jim zjevně umožňují být dost progresivní. Sony si je prostě přetáhlo ­/ přeplatilo. Není ani tajemstvím, že do Sony uteklo hodně lidí z Nikonu, když to s ním šlo před lety z kopce, zavíral fabriky, restrukturalizoval a propouštěl.

Nevím jaké testy sledujete, já mluvil s hodně lidma co měli současně 24­-70 GM i ART první generace a všichni shodně uváděli, že jsou to optickým výkonem totožná skla. BTW Tu ARTku mám mimochodem také, za tu cenu je bezkonkurenční...
Odpovědět0  0
Zatím tomu tak bude, otázkou je jakou to má pro Canon perspektivu, když DSLR v prodejích strmě klesají a on sám už EF bajonet také ukončil...

Rozvinu to ještě o další myšlenku ­- tím kdo vlastně zásadně změnil směr vývoje fototechniky a donutil Canon a Nikon ukončit jejich dekády dominující DSLR systémy je právě Sony :­-)
Odpovědět1  0
osobně je mi jedno, jestli bude první Sony nebo Canon, ale přeji si, aby si oba vždy maximálně konkurovali. Pro zákazníky je to to nejlepší co může být. Výrobce se pak snaží nezanedbávat vývoj a ovlivňuje to i cenotvorbu...
Odpovědět1  0
asi nezbývá než souhlasit. hodně uživatelů kteří nemají na vlajkovky kouká především na cenu...

na Sony je stále ve hře i první generace 24­-70­/2,8 GM za cca 45 tis, či nový Sony 25­-50­/2,8 za 30 tis, jinak je zde vedle Samyangu 24­-70­/2,8 za 22 tis. ještě také Sigma 28­-70­/2,8 za 24 tis a Sigma 70­-200­/2,8 za 43 tis...
Odpovědět1  0
Canon je stále první, ale důležité je sledovat trend. Ten je podle posledních zpráv takový, že Canon v prodejích stagnuje, zatímco Sony se vede dobře. Dá se tedy očekávat, že ten náskok Canonu se bude i nadále zmenšovat. Pravděpodobně již přešla první vlna opouštějící ukončený EF bajonet při které někdo odešel ale většina přešla na R bajonet, což dělalo prodeje. Teď to již začíná stagnovat a nadále budou nákupy jen od uživatelů, kteří již R těla a objektivy mají a budou je chtít časem upgradovat, což už nebude tolik. Sony v téhle situaci už dávno je stabilizované a i přesto má prodeje slušné, proč?

Všichni totiž stále řeší koláče prodejů, ale mnohem důležitější, když chcete predikovat budoucí vývoj je aktuální uživatelská základna a ta se zdá, že je již u Sony větší. Osobně to mohu potvrdit z pozorování techniky objevující se na akcích, reálně tam prostě každý druhý kluk má Sony, čtvrtinu má Canon R a zbývající se dělí o jiné značky ­(včetně DSLR Canonu a Nikonu­).
Odpovědět2  0
zatím žádný velký ohlas, jen super AF, jinak spíše zklamání https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=e0o65RyzVFU&t
Odpovědět0  0
v roce 2021 v Canonu:
"už máte hotovou naši vlajkovou loď R1? Po 3 letech už je nejvyšší čas!­"
"Ano, ale Sony právě představilo nějakou a1, která se zdá být lepší­"
"sakra, to by byl trapas, být hned druzí, vydejte to pod názvem R3­"
"a co ta R1? Všichni na ní čekají­"
"šiřte dál báje a legendy, aby uživatelé neutekli ke konkurenci a přepracujeme to­"

o další 3 roky později v roce 2024 v Canonu:
"už máte hotovou R1 s 50 Mpix a 120 fps?­"
"bohužel ne, stále se nám to nedaří, zatím dokončujeme R3 mark 2­"
"Potřebujeme prodeje, klesáme, navíc ta zatracená olympiáda... vydejte jí pod názvem R1­"


:­-D
Odpovědět1  0
je to problém levných objektivů, aby mohly být levné, musí se jich produkovat velké množství a scrap výstup prodražuje, takže mají nízko nastavené limity výstupních kontrol. Není to problém jen u Sony a především u lepších FE objektivů už to nepozoruji, možná ještě taková stará 28­/2 nebo 50­/1,8 za 5 tis nová, které vznikly spolu s první a7, ale u 85­/1,8 už to neuvidíte, stejně tak 35­/1,8 nebo Zeiss 55­/1,8 kterých mi prošlo rukama také několik, tam už jsou všechny perfektní.
Odpovědět0  0
Vy stále nechápete, že cílová skupina těl jako a1, nebo a9 III si Tamrony opravdu nekupuje. BTW ty Sigmy na L mount ­- kde nijak limitované nejsou a je to jejich domovský bajonet ­- běhají úplně stejně jako na Sony pokud jde o AF, dokonce mi jeden kluk říkal, že na Sony s fázovým ostřením běhají v hodně situacích rychleji než na Panasech s kontrastním ostřením, které se do nedávné doby vyráběly výhradně.

Podle mě jste dokonalým adeptem na uživatele Canon, jděte tam, tam nebudete muset tyhle ­"problémy­" řešit :­-D
Odpovědět0  0
jo Sony 16­/2,8 je slabota i na 16 Mpix na které byl určen, ale pozor ­- jak jsem se opakovaně přesvědčil ­(protože těhle levných objektivů na NEX mi prošlo rukama hrozně moc­) tak je tam značná variabilita, záleží na jaký kus natrefíte. Dodnes tu jeden 16­/2,8 mám, který je vybraný asi ze 7 kusů a je celkem solidní i když dávno fotím s FF a jen mi tu leží. Právě proto že vím jak je ­"vzácný­" se mi nechce prodávat :­-D Nejhorší kus z těch co mi prošly rukama byl naopak naprosto příšerný. Nebyl plně ostrý ani uprostřed, možná tak na F5,6 a rohy nebyly ostré ani na F11 kdy už ale zase začínala nastupovat difrakce. To stejné platí o 20­/2,8 který je obecně lepší, ale má také značnou kusovou variabilitu, pak 50­/1,8 ... 18­-55 ... 55­-210 ...usuzuji, že to bude problém všech těchto starých NEX objektivů, jen jsem to tenkrát nezkoumal u všech...

Což mě mimochodem přivádí na myšlenku, že ten nový 16­-50 II může být klidně opticky lepší než ten starý i když má totožný optický návrh, vždy se dá totiž přitlačit na kvalitu výroby čoček či zpřísnit výstupní kontrolu tak, aby se ven nedostávaly ty horší kusy. Takový objektiv se pak v průměru dost zlepší. Mám takovou zkušenost z minulosti třeba se Samyang 12­/2 ­- stará manuální verze byla OK, za 5 tisíc nový objektiv ­(z Anglie­), to mu člověk prominul i to koma a chromatické vady v rozích na F2,0 ...pak jsem pořídil i AF verzi. Očekával jsem stejný obraz, když mají objektivy stejný optický návrh, ale ne, rohy jsou mnohem lepší a vede si lépe i v protisvětle, což bude asi práce lepších MC. Prostě totéž na papíře nemusí být vždycky totéž v realitě...
Odpovědět0  0
konečně jste si to ozdrojoval sám a přestal opakovat ten předchozí nesmysl o omezování AF, děkuji :­-)
Odpovědět0  0
Sigma má omezený AF objektivu leda tak svojí technologickou úrovní. Kvalita ­(přesnost a částečně i rychlost­) AF se z 80% odvijí od výkonu AF těla ­(sám mám zkušenost ­- když jsem kdysi pomluvil několik objektivů, že pomalu ostří a ­"prodýchávají­" a pak jsem upgradoval na novější tělo, nestačil jsem koukat, jak tyobjektivy začly ostřit rychle a přesně...­). Sony rozhodně nijak AF druhovýrobních objektivů nelimituje. Jediné čím je limituje je počet fps ­(FPS !!!­). Pokud jde o AF, Tak nové Sony GM mají dnes běžně 4 lineární motory, to pokud vím třeba Sigma nemá a to ani ve verzích pro L­-mount kde jde o originální objektivy bez jakéhokoliv limitování. Sony GM tak má potenciálně vyšší výkon AF, je technologicky pokročilejší, žádné ­"limity­" v AF nehrají roli.

Pokud jde o Sony 85­/1,4 GM, tak to co píšete je obecně přijato teoretiky, které čtou recenze. Když si pohovoříte s lidmi, kterí ty objektivy používají pro svoji práci ­(včetně třeba Jana Tichého­), tak ti Vám řeknou, že je to úplně v pohodě objektiv, který na nových tělech s dobrým AF odvádí stále dobrou práci a chtěli by spíše 85­/1,2
Odpovědět0  0
není to tak uplně pravda, Sony má odemčený protokol, což ale neznamená, že nemůže po druhovýrobcích vyžadovat nějaké limity, aby jim poskytl licenci na objektiv pro svůj patentovaný bajonet, přecijen je to konkurence, kterou si dobrovolně pouští na své hřiště ­(v téhle bezprecedentní otevřenosti je ale Sony jendoznačně nejvíce pokrokové oproti konkurenci, která druhovýrobu zakazuje úplně, nebo doslova sabotuje a to i retroaktivním znefunkčňováním dříve ­"povolených­" objektivů a příslušenství.

Sony naproti tomu třeba spolupracovalo se Samyangem na jeho prvních AF objektivech, má největší podíl v Tamronu, který pro E mount chrlí jeden objektiv za druhým, atd... snaha Sony budovat skutečně otevřený systém je nepřehlédnutelná a masivní zájem druhovýrobců o tenhle bajonet to zrcedlí­) především ale nejde o rychlost ostření jak píšete, ale jen fps. a ani tam to neplatí plošně, některé Sigmy umějí 30 fps v AF­-Sa je i pravdou, že 95% druhovýrobních objektivů dělaných na cenu by takové hodnoty jako 120 fps stejně nedokázali výpočetně podporovat. Popravdě ale cílovka takových těl jako je a1 nebo a9 III by nějaký Tamron nechtěla, ani kdyby uměl 30 fps, jestli si koupím tělo za 200 tis a pak na něj nasadím low budget 28­-75 za 20, tak jsem asi rozpočtově trochu selhal v plánování...
Odpovědět0  0
nejde asi úplně porovnávat mezi různě velkými snímači, ten MFT Panas je ekvivalentem 16­-80­/4,7­-7,5 na APS­-C.Když ten seťák na APS­-C přicloníte z 3,5­-5,6 na tyhle hodnoty, dostanete krom shodné hloubky ostrosti a potenciálně stejného šumu především také lepší obraz, pokud jde o ostrost a množství chromatických vad...
Odpovědět0  0
18­-55 je dávno ukončený, s ohledem na kompaktnost byl celkem ucházející tehdy na tělech s 16 Mpixely, ale vůbec nebyl vhodný na video, náhradou měl být právě ten 16­-50. Je ale zjevné, že seťáky obecně nejsou středobodem výrobního plánu Sony. To je celé. A protože Sony myslím v posledních 10 letech ukazuje, že dobře naslouchá zákazníkům a jde naproti poptávce ­(řekl bych i lépe než C a N­), tak z toho můžeme vyvodit, že seťáky dnes už stejně nikdo nechce. Cílová skupina takových low budget objektivů prostě raději hrábne po nějaké Sigmě, nebo Tamronu, nepotřebuje mít originální sklo, to platí naopak na druhé straně spektra u nejdražších GM, kde profící s a1, a7R V, a9 III ...atd ...naopak originální objektivy vyžadují.
Odpovědět1  0
na video ­(Full HD 2 Mpixel ­- které pro normální lidi bohatě stačí, nebo 4K ­- cca 8 Mpixel­) i ten starší objektiv opticky v pohodě stačil. Jen na focení do 24 Mpixel byl celkem na prd, to už moc nevykresloval a pro opravdu ostrý obraz se musel clonit tak na F8, ale už podle toho, že má PZ je jasné, že Sony jej vždy cílilo na video.

Osobně souhlasím se Sony, seťák je prostě seťák a nikdo, kdo to s focením myslí trochu vážně s nima nefotí ­(u žádné značky­). Ten Sony stojí nový 5 tis a v setu vyjde tak na 2 tisíce ­- kdo to na APS­-C má? ... Na Sony existuje nepřeberné množství lepších a světelných základních zoomů včetně levných druhovýrob ­(v čele se Sigmou a Tamronem, kde je Sony největším akcionářem­), proč se se seťákem ­- který má být především levný ­- cpát do téhle konkurence a kanibalizovat i svá lepší skla? Myslím, že v Sony dobře vědí co dělají.
Odpovědět1  0
To vážně zavání diletantstvím, nebo záměrem donutit uživatele upgradovat na nová těla ­(ne že by tahle tendence nebyla u Canonu i Nikonu už mnohokrát cítit­). Ať je to jak chce, je to neobhajitelné. Canon pokračuje v odhánění svých potenciálních zákazníků.
Odpovědět0  0
"Sigma vždy na MFT kašlala. Udělala tři F2.8 pevné MFT objektivy a tím to vlastně skončilo. Ty další tři F1.4 měly sice MFT bajonet a byly fajn, ale byly primárně pro APS​­-C, takže pro MFT byly příliš masivní­"

...ty tři objektivy ­(Sigma 19, 30 a 60 s F2,8­) byly ale také APS­-C objektivy :­-­)

Pokud pověsti nelžou, tak OM po odkoupení fotodivize Oylmpusu navázalo spolupráci se Sigmou, která nyní vyrábí originální objektivy OM. Pravděpodobně jí tedy samo OM zakázalo vyrábět pro MFT objektivy pod brendem Sigma. Že to tak je dokazují patenty Sigmy na optické konstrukce, které se následně objevili jako originální objektivy ­(třeba 20­/1,4­), nebo teleobjektivy ­- jako přepracovaný DSLR FF objektiv Sigma 100­-400, nebo přeznačený CSC FF objektiv Sigma 150­-600...
Odpovědět0  0
na cílové skupině RX1 v poslední době trochu kanibalizuje a7C ­(R­) takže Sony není úplně ve stejné situaci...
Odpovědět0  0
Canon možná trochu dostihly jeho hvězdné manýry, jako předním Nikon.

-dlouhé a zatvrzelé ignorování trendu FF CSC a protlačování jen DSLR. Následý druhý extrém v podobě jejich úplného ukončení navzdory těsně předcházejícímu slibu, že bude dále vyvíjen.

-ukončení M bajonetu ­- který neměl do budoucna perspektivu vedle APS­-C na R mount, ale zatím se prodával a hodně uživatelů, kteří do tohoto systému dali své úspory to právem vnímá jako podraz o to spíše, že i zde Canon sliboval pokračování ve vývoji.

-uzavření R bajonetu pro druhovýrobce objektivů za které dostal Canon celosvětově hroznou bídu. Teď ­- zcela jistě po analýze nastalého trendu ­- hází zpátečku a R bajonet otevírá alespoň pro APS­-C, ale to je za prvé trochu málo a za druhé tyhle věci mají značnou setrvačnost, takže než druhovýrobci dostanou objektivy na trh a než na to uživatelé zareagují, uteče minimálně další rok, pak se teprve ukáže, jestli to APS­-C bude stačit, nebo jestli bude muset Canon odvracet ztrátu ­"jedničky na trhu­" tím, že uvolní i FF ...

Fatální absence APS­-C objektivů i mnoha FF ­(třeba 24mm nebo 35mm má po 6 letech stále jen v F1,8 !!!­)

Odpovědět1  0
Sony a tohle dávno ­(a nikdy víc­) neřešit...
Odpovědět0  0
Puppy8 napsal: ­"U nás může mít úspěch hlavně kvůli předraženému GM­" ...tak takhle jednoduše bych to neviděl, většina lidí fotících s technikou z téhle cennové skupiny přemýšlí komplexněji, než prvoplánově: ­"tohle je levnější, tak to beru­" ...Ano Sigma je levnější, ale Sony GM je navzdory nejlepšímu optickému výkonu se svojí cenou 55 tis také bezkonkurenčně nejlevnější ORIGINÁLNÍ 50­/1,2 na trhu, takže předraženým bych jej určitě nenazýval ­(pro srovnání Canon 65 tis, Nikon 63 tis­). Navíc ve srovnání se Sigmou ­(které již na internetu jsou­) má GM bezkonkurenčně­(!!!­) lepší AF i opticky je nepatrně lepší a má plnou podporu a záruku kompatibility originálního objektivu vždy a za všech okolností o podpoře 30 fps namísto ­"jen­" 15 u Sigmy nemluvě, takže kdo už bude chtít vrazit takové peníze do tohohle objektivu, bude ­"jen­" 15 tisíc navíc zaručeně zvažovat jako velice dobrou investici. Jednoduše řečeno: dobře investovat 55 tisíc je lepší, než špatně investovat 38 tisíc a cílová skupina objektivů z téhle cenové jsou především lidé fotící s a1, a7R V, a9 III ... atd. a ti peníze moc neřeší, chtějí bezkonkurenční maximální výkon. Pro většinu běžných fotografů je i ta Sigma drahá a těch pár mezi tím, kteří si Sigmu koupí, ale GM už by si nekoupili, ti prodeje GM určitě nijak neohrozí. Nemluvě o zbytkové hodnotě. Když si pořídíte GM a tu Sigmu a za pár let je budete prodávat, tak za to GM zase dostanete minimálně těch 15 tis navíc, takže ty peníze nejsou utracené, ale jen uložené a také to GM prodáte zaručeně rychleji, je po nich hlad :­-­)

...a to nejsem nijak zaujatý, sám jsem spokojený uživatel objektivů Sigma a jsou to výborná skla, Krom APS­-C 16­/1,4 a 30­/1,4, které vlastně ani nemají konkurenci mám na FF i Sigmu 24­-70­/2,8 ART a je to senzační sklo, jenže tam je ten rozdíl v ceně skutečně markantní ­(kupoval jsem ze slovenska s 2 letou zárukou za 25 tis, zatímco Sony 24­-70 GM stojí i v první doprodávané generaci stále více než dvojnásobek a to už je rozdíl.­)

Ohledně srovnání Sigma 50­/1,4 a Samyang 50­/1,4, tak když zase pominu profeionální utěsněné zpracování a lepší AF u Sigmy ­(který se z nějakého důvodu stále přehlíží, ale vážně nic nedokáže zkazit focení víc, než za horšího světla pomalý, nepřesný a neustále komíhající ­(proostřující­) AF a ve výsledku každá třetí fotka špatně zaostřená ­- osobní zkušenost s nějakým FE Viltroxem, takže já tohle rozhodně neberu na lehkou váhu­), tak tam u obou těhle řad Sigma vs. Samyang ­(35, 50, 85­) platí mezi uživateli dávno známé ­- Sigma má lepší ostrost od rohu k rohu, ale má větší distorzi. Samyangy mají naopak distorzi lépe potlačenou, ale za cenu špatných rohů ­(chromatické vady­), takže jsou dobré jen pro lidi co fotí na střed ­(portréty­), kde tu lepší distorzi ale také nezúročíte, takže Samyang to hraje zase především na minimální cenu a dobrý poměr cena­/výkon. Kdyby Samyangy podávaly plošně prémiové výkony, Samyang by si za ně řekl také prémiovou cenu, o tom nepochybujte :­-­) ... O tom, že Samyang už má pro většinu lidí příliš kompromisů a nikdo se do něj zase tak nehrne svědčí množství objektivů na bazarech a jejich ceny ­(i u novinek jako 35­-150­/2­-2,8 nebo základního zoomu 24­-70­/2,8­). Jdou koupit opravdu za hubičku. Jsou to objektivy z nejnižší cenové a tam jsou v pořádku, je dobře, že tu jsou, že je zastoupená i tahle kategorie, některým lidem ­(amatérům­) stačí a otevírají jim za málo peněz možnosti na které by jinak nedosáhly. Třeba řada F1,8 od Samyangu ­(24, 35, 45, 75­) je s cenou kolem 10 tis­/kus u nového a 5 až 6 tis u bazarovek také úplně v pohodě. Řekl bych, že tam to Samyang ­"drtí­" víc než na těch F1,4 či zoomech :­-)
Odpovědět0  0