Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
9.4.2008, Roman Pihan, článek
V minulých dílech jsme začali popisovat praktické výhody RAW formátu oproti JPEG. Hovořili jsme o Bayerově interpolaci, o vyvážení bílé a také o bitové hloubce. Nyní budeme v popisech rozdílů pokračovat a to veledůležitými úpravami jasu a kontrastu a přidáme i praktické ukázky.
novy.uzivatel | 16.9.200819:53
Díky za pěkný seriál,
začínám s RAWem pracovat, a je to pro mne moc poučné čtení.
Mám jednu otázku k histogramu který ilustruje ­"černý bod­" ­- tam jsou na ose ­"x­" hodnoty 0­-255, přitom jedno z hlavních ­"dobrodiní­" RAWu je větší než 8bitové rozlišení. Mám tomu rozumět tak, že na histogramu je jakoby výsledné rozlišení ­- které se dostane do výsledného JPEGu, ale software si někde v pozadí drží svá přesnější data? Přijde mi to trochu nefér ­(nemám rád černé skříňky­) i když na druhé straně si uvědomuji problém, že asi může být problém zobrazit např. ve Windows přesnější než 24bitové barvy ­(8bit x 3 ­- RGB­).
Nebo se pletu?
Odpovědět0  0
Roman Pihan | 23.9.200822:07
No nevím,zda to myslíte dobře. Histogram jak u JPEG tak u RAW ukazuje stejné koncové body, ale u RAW je hustější ­(4096 hodnot jasu, kdežto u JPEG jen 256 hodnot jasu­). Nic se v pozadí nedrží. RAW na JPEG se prostě převede tak, že se vezme každá 4 hodnota ­(zjednodušeně­).
Odpovědět0  0
ropman | 4.5.201017:14
nebo každá 16tá ? 4096­/256=16
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.