Expozice Panasonicu představovala pro nás lákadlo hlavně díky naději, že se blíže poznáme s dalším výsledkem spolupráce Panasonicu s legendární německou Leicou, pětimegovým strojem LC1. Podívali jsme se i na nový D-Snap.
Panasonic DMC-LC1
je remake klasické reportážní Leicy na kinofilm. Leica se také podílela na optice novinky a sama vydala přístroj Leica Digilux 2, který se od LC1 odlišuje pouze v detailech. Abychom byli úplně přesní, rozdíl je pouze ve značce, barvě těla a ceně. Už z domova jsme věděli, že autorem těla přístroje je prof. Achim Heine, slavný produktový designér z Německa. Pokud máte slabost pro krásné věci, pětimegová LC jednička vás nenechá lhostejnými. Krása ovšem není na prvním místě - to patří vždy optice.
	U LC1 najdeme leicovský objektiv DC VARIO-SUMMICRON, složený z 13ti optických členů v deseti skupinách, s trojnásobným zoomem 28 - 90mm a fantastickou světelností F2.0 - 2.4. Kroužkem na objektivu se nejen manuálně ostří, stejným způsobem se také nastavuje clona. Mladším čtenářům připomínáme, že tak nějak podobně se to dělalo posledních 100 let na přístrojích na kinofilm. Zde jde o citaci klasické Leicy, ovšem návrat k osvědčenému způsobu ovládání má i další smysl:
Před několika lety proběhl v jiné oblasti elektroniky, efektech k elektrickým hudebním nástrojům, zajímavý posun. Zatímco se výrobci předháněli v počtu funkcí integrovaných do komplikovaných digitálních multiefektů, uživatelé se čím dál více obraceli k segmentu klasicky jednoduchých krabiček, které měly k nastavování maximálně pár potenciometrů.
Nakonec se výrobci pod heslem "What you see is what you get" zaměřili na vývoj efektových procesorů s jednoduchým ovládáním, kdy pro každou funkci je na těle přístroje viditelný spínač. Některé pokročilé efekty se dokonce díky tomu úplně obejdou bez stavového displeje. Samozřejmě však je pro milovníky mnohaúrovňových menu a nekonečného nastavování stále velký výběr přístrojů. Možná čeká podobný vývoj i digitální fotoaparáty - vždyť o nepohotovosti ovládání mnohých z nich by se daly zpívat písně.
	Jak vidíte z obrázku 2,5palcového LCD displeje, menu je panasoniková klasika, na niž jsme zvyklí třeba z FZ10 nebo DMC-FX5. Přístroj je dobře vyvážený a pohodlně se drží. Pokud jste byli zvyklí fotit na kinofilm, vezmete LC1 do ruky a jste doma. Dá se předpokládat excelentní obrazový výstup. S českým zastoupením Panasonicu již jednáme o recenzní zápujčce tohoto přístroje.
Panasonic také předvedl vylepšený
D-Snap SV-AV50,
kapesní multifunkční zařízení sdružující fotoaparát, kameru, přehrávač MP3 a dlaších formátů a diktafon. V nové podobě má dvoupalcový LCD displej otočný o 180 stupňů, 2,5 násobný zoom a fotí na 2Mpix snímač.
	Video kóduje do nadějného formátu MPEG4 rychlostí 30fps. Zajímavá hračka, jejíhož předchůdce právě recenzujeme, jistě není ve své řadě poslední. Dočkáme se na příštím CeBITu verze s pořádným zoomem a použitelným rozlišením?