Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

George DeLorean
George DeLorean
Level Level
dnes 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jsem zvědav na xperii 10VIII.....

Jaros 00071
Jaros 00071
Level Level
dnes 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SONY XPERIA je moje srdcovka❤️ nepoužívám už roky jiné mobily. SONY ERICSSON a teď XPERIA. Jsem zvědavý i na novou 10. Japonská kvalita je sice o něco dražší než Čína..

kuban
kuban
Level Level
včera 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

překoná hmotnost 350g? nepřekvapilo by

tutonda
tutonda
Level Level
včera 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony již dlouho nebojuje o levný segment a soustředí sejen na profi s velkou přidanou hodnotou. Narozdíl od C a N nechalo bajonet otevřený všem a levný segment tak suplují druhovýrobci. Daní za to je, že Sony již nevyvíjí a neuvádí žádné nové originální "seťáky" a nechává v prodeji jen ty z minulosti (případně jejich II. gen bez změny optické soustavy), které jsou navíc díky nekonkurenceschopnosti a malým prodejům neúměrně drahé. Sony je za to kritizované, ale ti co to dělají by si měli uvědomit, že to je právě proto, že amatéři - kteří jsou cílovou skupinou těchto levných objektivů a kteří mají také nejmenší problém s použitím neoriginálních objektivů - ti mají díky této politice Sony drtivě největší výběr dostupných objektivů ze všech CSC systémů. Řada objektivů Sony FE 35/1,8 ...Sony Zeiss 55/1,8 a Sony FE 85/1,8 je ale stále velice oblíbená i mezi profesionály a nabízí stále vynikající poměr ceny a výkonu, zvláště, když si počkáte na akci a cashback (sám tuto sestavu vedle F1,4 GM a Zeiss používám kvůli velikosti a váze, když chodím pěšky). V jedné recenzi na 35/1,8 a 85/1,8 zaznělo, že jsou to nedoceněné objektivy a že těm co fotí do 24 či 33 Mpix (zvláště pak na starších tělech II. III. a IV. gen. s pomalejším AF) nabízí tyto objektivy 80% výkonu GM za 20% ceny. S čímž plně souhlasím. Výhoda GM se ukáže naplno až na nových tělech s vysokém rozlišení a výkonným AF a rozdíl v CoC na F1,8 vs F1,4 opravdu neni zase tak dramatický...

levné Samyang F1,8 objektivy mají hrozné barvy (prý táhne do teplých barev, ale reálně táhne spíše silně do žlutohnědé), vinětaci, kontrast, protisvětlo, AF a technické zpracování (často jsou decentrované) zde nemohou soupeřit (vlastní dlouhodobá paralelní zkušenost se Samy 24, 35, 45, 75). Samyang odpovídal ceně, ale s nástupem číňanů už neobhájí ani to, proto teď hodně zlevnil a vyprodává a i když přímé srovnání se Sony není možné (jiná ohniska) je v růměru skoro ve všem pod základní řadou Sony FE na kterou dotahuje tak maximálně středovou ostrostí.

Ale teď do toho vstupuje čínskou vládou dotovaný vývozní artikl Viltrox, který poslední cca dva roky trochu míchá karty. Ponechme teď stranou horší spolehlivost (hodně reklamací) a zaměřme se na poměr ceny a výkonu. Už 50/2 AIR mělo velkou odezvu. I já jsem si jej (spolu s 14/4 AIR, který ve všem sešlapal tehdy 3x dražší Samyang 14/2,8 i na F4) pořídil, abych viděl ten zázrak a musím říci, že za 5 tis to je super volba a seťák Sony FE 50/1,8 to může zabalit. Viltrox je ostrý jako břitva a pokud nefotíte proti světlu, tak má krásný kontrast (se sluncem v záběru je to naopak dost bída) a ani plasticita není úplně marná. Navzdory plánu (vyzkoušet a prodat) jsem si jej nechal spolu se starou a7 jako takové lehké "vintage" kombo na občasné hraní a prasení.

Hodně recenzí ale začlo Viltrox 50/2 srovnávat se Sony Zeiss 55/1,8 a vyzdvihovalo jej za ostrost. Focení ale neni jen o ostrosti v rozích při 400% zvětšení a tohle srovnání je proto hloupost. Každý ten objektiv je úplně o něčem jiném a Zeiss 55 je ne náhodou již dlouho legendou a také jí asi zůstane. Charakter / čistota, saturace barev (T star MC), bokeh, plasticita, ...tam všude Zeiss nekompromisně vítězí a fotky z něj vždy označí za lepší 9 z 10 lidí, kterým je ukážete. I transmise je důkazem geniality Zeiss návrhu (Zeiss F1,8 má T1,8 ! ...zatímco Viltrox 50/2 má kvůli hodně členům T2,3 a T1,8 a T2,3 už je docela rozdíl). Masy lidí, kteří nesrovnávají objektivy jen v laboratoři, ale skutečně s nimi fotí se proto postavilo proti těmto srovnáním a branili Zeiss. Navíc je to stále 50 vs 55 a 1,8 vs 2,0, takže přímé srovnání je trochu komplikované.

A výsledek? Viltrox zaútočil přímo a uvádí tyhle 35/1,8 a 55/1,8 (navíc v řadě EVO - která by měla být díky tichým motorům vhodná i pro video. Hlučnost AF je totiž jedna z věcí, která byla Viltroxu vyčítána). Jestli to bude stačit a Viltrox sesadí Sony ze segmentu těchto F1,8 objektivů uvidíme. Cena Viltroxu už zde neni tak nízká a v podstatě se rovná ceně Sony 35/1,8 v akci. ...a Zeiss 55? Osobně si myslím, že ten je už takovou legendou, že ho nic neohrozí. Fotografové s tímhle objektivem udělali tolik krásných snímků, že jej milují a nedají ho pryč i když přijde něco stejně dobrého.

Jan Brandis
Jan Brandis
Level Level
včera 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slušná prašivina za 11000,-.
500 lumenů? Tak to musíte mít závěsy zatažený i v noci 😂🤣😂

febrik
febrik
Level Level
Fotoaparát: OM System
7. 5. 2026 23:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsem si jistý, že únik potvrdil podporu paměťových karet, první články uváděly, že tahle informace na Amazonu chyběla.

Choakinek
Choakinek
Level Level
7. 5. 2026 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když zákazníkům celé roky nevadí trhající se video v denním světle, tak je to asi jedno. Výrobci prostě každý rok něco vytáhnou podle nějakého plánu, aby se nový telefon uvedl s nějakou "unikátní" vlastností.
Pokud se ta clona bude zatahovat hodně a při videu, tak by zrovna tato vlastnost měla trhající video v denním světle vyřešit. Já bych to tedy u mobilů řešil variabilním ND filtrem v objektivu, nikoliv mechanickou clonou.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
Digimanie Digimanie
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Sony
7. 5. 2026 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Záleží na tom, kolik těch stupňů tam bude (nedivil bych se, kdyby to byl jen menší kulatý průzor, tedy dvoupolohová clona). Pak to stejně viditelněji pomůže jen v části situací (ze plně slunného dne to bude sekané pořád, tam to třeba z 1/8000 sekundy srazíš na 1/2000 sekundy, což je od 1/125-180 sekundy pro 60fps stále docela daleko).

Osobně bych tam raději viděl menší průzor nebo irisovou clonu, aby to mělo dvě využití, jak prodloužení času, tak větší HO (i když někdy se hodí jen jedno, ale ne druhé a naopak).

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
7. 5. 2026 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenže vás s tím pak nepustí do letadla. To je jeden z důvodů, proč mají telefony stále jen konzervativní 5000 baterie.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
Digimanie Digimanie
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Sony
7. 5. 2026 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Proč by takový telefon nemohl do letadla? Do letadla si můžete vzít zařízení s až 100Wh baterií.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 5. 2026 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tejto suvislosti ma napadlo ze LG kedysi ponukalo televizor s rolovacou obrazovkou: LG Signature OLED65RX9. Uvadzacia cena bola okolo 70 tisic eur a ako sa objavil v ponuke, tak z nej hned zmizol. Bud ho za taku cenu nikto nechcel, alebo sa rolovaci koncept displeja, aspon pri telkach, proste neosvedcil.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
6. 5. 2026 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A hlavně, už žádný šrot od Samsungu 😀

MaRpRy
MaRpRy
Level Level
dnes 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Nesejčkuj ty zakomplexovaný ignorante :)

pn
pn
Level Level
5. 5. 2026 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvele,uz jsem to mel na s10+, je to ostuda

Václav Jiří karvanek
Václav Jiří karvanek
Level Level
5. 5. 2026 03:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hustý nečekal jsem to

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 5. 2026 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujimavy pocin tych optickych 400 mm na mobile :) Ocenujem hlavne deklarovany ucinok stabilizacie (6.5 a 4.5 EV) pretoze to znamena, ze mobil o telekonvertore vie a prisposobi tomu cinnost stabilizacie.

Nie som si ale isty praktickou strankou veci. Mam v ruke (vecsinou iba) mobil, a zrazu chcem nieco vyfotit na 400 mm. Musim z vrecka vytiahnut telekonvertor a prislusenstvo na jeho upevnenie na mobil (a mozno este nieco nastavit v mobile, ak to mobil nespozna automaticky). A zaber mi zatial ujde. Z tohto pohladu mi predsa len praktickejsie pride okrem mobilu nosit aj nejaky maly ultrazoom, napr. taky Lumix TZ200, ktory konci na 360 mm co je temer ako tych 400 mm.

Chapem ze z fotaku nemozem fotku hned poslat. Ale to ani nepotrebujem. Pokial chcem aby fotka aj nejak vyzerala, aj tak ju najprv spracujem (doma) na pocitaci a poslem az potom. A ak potrebujem hned poslat nejaku cisto dokumentacnu fotku bez naroku na kvalitu, tak nevadi ked si ju digitalne nazoomujem z toho 85 mm ohniska.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
4. 5. 2026 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď jestli vás s takovou baterií pustí v Evropě do letadla.

Burik
Burik
Level Level
3. 5. 2026 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už míří do světa? Mám ji z oficiální české distribuce už 13 dní doma.

Miroslav Mates
Miroslav Mates
Level Level
4. 5. 2026 07:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Burik Přesně tak. To jsem nepochopil, kdo takhle zaspí.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
30. 4. 2026 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opačný přístup oproti Zoneru? Zoner do svého fotografického kombajnu taky přidal střižnu videa...

Martin Jeřábek
Martin Jeřábek
Level Level
30. 4. 2026 02:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uděláme to tak jak to doopravdy má být ano?:

Xiaomi 17T
▫️ 6.59" 1.5K 120Hz Flat Screen
▫️ Dimensity 8500 Ultra
▫️ 50MP Light Fusion 800 (1/1.55") + 12MP UW + 50MP (5x) Periscope Telephoto + Leica
▫️ 32MP Front
▫️ 6500mAh + 67W

Xiaomi 17T Pro
▫️ 6.83" 1.5K 144Hz Flat Screen
▫️ Dimensity 9500
▫️ 50MP Light Fusion 950 (1/1.31") + 12MP UW + 50MP (5x) Periscope Telephoto + Leica
▫️ 32MP Front
▫️ 7000mAh + 100W
▫️ 50W Wireless Charging

crashpc
crashpc
Level Level
29. 4. 2026 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jste to proboha vyplodili?!

kuban
kuban
Level Level
28. 4. 2026 00:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

74,4mm šířka .... nezájem .... k tomu boban na zádech .... tuctovka jako ostatní
ještě že mám další xperii 5 V v zásobě

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2026 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban Ano, to je dnes velmi praktické, mít dva stejné kusy např. telefonů, protože člověk už se musí reálně obávat, jaká hrůza vyleze z továren za několik let a takhle to člověk nemusí řešit třeba 10 let.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
27. 4. 2026 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud se nezbaví těch šílených 5G modemů od Samsungu, co se podílí na celkové spotřebě i 75 procenty, tak se to nezlepší. V 11 už snad má být MediaTek.

tutonda
tutonda
Level Level
26. 4. 2026 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u objektivu 35/1,2 ART II máte obrázek první gen.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
Digimanie Digimanie
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Sony
26. 4. 2026 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tutonda No, vypadá to, že asi ano. Jak se zdá, TIPA tam má u ocenění špatnou fotografii.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2026 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Toto vše pochopitelně není zadarmo..." A safra!😄

Za ty peníze si to pochopitelně mohou nechat. MFT Panasonic G80 se setovým 12-60mm (24-120 mm po přepočtu) stál ve výprodeji kolem 20 tisíc, základní telezoom 100-300mm (200-600mm po přepočtu) stojí nyní kolem 16 tisíc. To je celkem cca 36 tisíc. Dostanete navíc hledáček, proměnlivé ohnisko, významně větší snímač, delší ohnisko o 200mm a stabilizaci, která určitě bude fungovat lépe, protože telezoom má optickou stabilizaci a podporuje duální stabilizaci (spolupráce se stabilizací snímače ve foťáku).

Případně si můžete koupit nějaký "full-frame" foťák a určitě se v několika konfiguracích s teleobjektivem do těch 57 tisíc vejdete anebo to bude max. nepatrně přes. A "full-frame" už je úplně jiná dimenze, než tento mobil s "pidičipy"!

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
25. 4. 2026 21:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To je sice hezké, ale tahle vypadají fotky, co z toho lezou automaticky. Jistě, z RAWu budou po ruční editaci asi lepší. Ale kolik času to bude stát? https://www.instagram.com/p/DUIuy6XjGNe/

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2026 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Díky, že jste to sem opět dal. Nyní jsem už konečně přišel na to, jak to na tom dementním Instagramu přepnout na velké okno. Na mém monitoru to má cca 1,5 Mpx (možná jinde to bude větší, na menším monitoru určitě menší). Je to určitě solidní, nebál bych se říci i velmi solidní, ale nemyslím si, že z MFT výše uvedené konfigurace bude padat horší JPEG. Naopak některé fotky mi alespoň částečně přišly už docela žehlené, to u MFT nehrozí. Eventuálně by se dal nasadit vyšší level, třeba něco takového:
https://www.dpreview.com/products/panasonic/lenses/panasonic_100-400_4p0-6p3_asph
A to už by měl MFT navrch.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2026 11:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A kde ty fotky nakonec skončí? Na Facebooku nebo Instagramu 😀 Ano, MFT bude možná o trochu lepší. Jenže to, že vyfotím fotku, která na mobil vypadá velmi slušně a ihned ji mohu publikovat má zkrátka svou cenu.

Takže opět skončíme u toho, že smysl má nakonec jen high-end mobil nebo full frame s časem věnovaným na editaci.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 4. 2026 22:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ano, to je v zásadě pravda. Bavíme-li se třeba o Instagramu a tedy o fotkách s rozlišením cca 1,5 Mpx na PC, na mobilu reálně ještě méně, tak ano, lze říci, že tento telefon od Viva zvládá telefoto do určité úrovně velmi dobře. Nejspíš ne 1200mm, ale s malou předsádkou do 400mm určitě a s velkou do 800mm také v pohodě. A samozřejmě ve dne, nejlépe za sluníčka 😉.
Čili MFT nabídne jistě více možností, ale kdo ty možnosti navíc nevyužije, tak nakonec rozhoduje už jenom ta cena. Až tyto telefony budou i výrazně levnější, tak už alespoň u části uživatelů v kontextu třeba Instagramu nahradí třeba nějaké MFT zcela.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
27. 4. 2026 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Bylo by dobré mít ty fotografie v původní kvalitě. Věřím, že jsou totiž lepší, než po té strašné kompresi na Facebooku a Instagramu. To vidím pokaždé, když tam dávám fotografie z koncertů, co to s tím udělá. Jenže jinde to nikoho nezajímá.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2026 02:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nicméně Samsung sám paměti vyrábí, takže případnou drobnou ztrátu mobilní divize dožene jinde, strádat rozhodně nebude! Vím to, protože mám v PC jeho SSD disk.😉

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
26. 4. 2026 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A podíval ses, co je napsáno na paměťovém čipu - čipech? SSD vyrábí stovky firem, paměťové čipy do nich jen několik.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2026 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Samsung právě patří mezi velké producenty paměťových čipů. Svá SSD osazuje vlastními čipy a ostatní čipy prodává jiným společnostem.

Reklama
Reklama