om-digital-rychle-ztraci-trzni-podil-v-japonsku-ziskava-sony-a-fujifilm
Aktualita Fotoaparáty Olympus

OM Digital rychle ztrácí tržní podíl v Japonsku, získává Sony a Fujifilm

Milan Šurkala

Milan Šurkala

5

BCN Ranking prezentovalo výsledky tržních podílů na trhu s fotoaparáty v Japonsku. Pro OM Digital (bývalý Olympus) to nevypadá moc dobře. Za necelý rok spadl tržní podíl na polovinu. Hodně se naopak daří Sony a Fujifilmu.

Reklama

Japonsko je sice velmi odlišný trh od našeho (např. vyšší oblibou low-endu), přesto je zajímavé se podívat, co se tam děje. Dle posledních výsledků v BCN Ranking (který ale nemonitoruje celý japonský trh) to vypadá, že společnost OM Digital bude muset hodně rychle něco udělat, aby uživatele přesvědčila o své životaschopnosti. Zatímco ještě v loňském červenci měla okolo 27 % tržního podílu a byla velmi těsně dvojkou, za únor už je na čtvrté pozici s 12 %. To je opravdu výrazný propad.

OM Digital rychle ztrácí tržní podíl v Japonsku, získává Sony a Fujifilm

Naopak se daří Sony, na které sice nedávno hodně dotíral Canon, ale Sony se podařilo útok odrazit a nyní má přes 33 %. Druhý Canon naopak v posledních dvou měsících mírně klesá a dostává se na zhruba 22 %. Na třetí místo se dokázal dostat Fujifilm. Ten ještě v listopadu 2020 jen mírně přesahoval 10% hranici, nyní už je třetí s více než 20 %. Bohužel nevíme, kde je zde Nikon. Zveřejněné statistiky ukazují i oblíbenost jednotlivých modelů:

  1. Sony A6400 (15,3 %)
  2. Canon EOS Kiss M / EOS M50 (8,6 %)
  3. Fujifilm X-A5 (7,0 %)
  4. Canon EOS Kiss M2 / EOS M50 Mark II (5,0 %)
  5. Sony A7C (4,5 %)
  6. Fujifilm X-S10 (4,0 %)
  7. Sony A6100 (3,6 %)
  8. Olympus PEN E-PL10 (3,6 %)
  9. Fujifilm X-A7 (3,0 %)
  10. Sony A7 III (2,8 %)

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama