Podle společnosti Photo Marketing Association (PMA), která dlouhodobě sleduje vývoj v prodeji fotopřístrojů, bylo v loňském roce prodáno 57 miliónů fotoaparátů na kinofilm oproti padesáti miliónům digitálů. Na evropském, americkém a japonském trhu však digitální fotografie vítězí na celé čáře.
Padesát miliónů prodaných digitálních fotoaparátů jen potvrzuje to, co už dávno víme - lidé chtějí fotografovat digitálně. Nejrychlejší nárůst digitální fotografie a zároveň nejhlubší propad klasické si prodělalo podle očekávání Japonsko, země pokroku za každou cenu. Evropa letos v prodeji digitálů předehnala obě Ameriky dohromady. Maximálního počtu prodaných kinofilmových přístrojů bylo dosaženo v roce 2000, opět s vyjímkou Japonska, kde propad klasiky počal už o rok dříve.
Digitální fotoaparáty směřují stran prodejnosti k modelům s vyšším rozlišením, ukazuje se, že “honba za megapixely”, kterou provozují výrobci fotoaparátů, má silnou odezvu mezi spotřebiteli. Ti upřednostňují rozlišení CCD nebo CMOS čipu před optikou a dalšími parametry. Za prvních devět měsíců roku 2003 bylo 28% digitálních fotoaparátů prodaných ve Spojených Státech vybaveno čtyřmegovým nebo větším rozlišením,. V jihovýchodní Asii to bylo 27% prodaných přístrojů.
Celosvětově
Na grafu výše vidíme srovnání prodeje analogových a digitálních fotoaparátů od roku 1999. Tento graf zahrnuje souhrn všech světových trhů. Na ose ypsilon je vynesen počet prodaných přístrojů v miliónech kusů. Za poslední tři měsíce roku 2003 ještě nejsou známa přesná data, takže počet prodaných kusů reálně může být jiný, ne však převratně. Strmý vzestup digitální technologie provází mírný pokles prodeje "klasiky".
Amerika
Společnost PMA poskytla údaje pro Severní a Jižní Ameriku dohromady, lze se domnívat, že prodej v samotných Spojených Státech vyznívá ještě více ve prospěch digitálů. Přesvědčivé vítězství digi přinesl až loňský rok.
Evropa
Na evropském grafu si všiměte, že po poněkud nesmělém nástupu následoval raketový nárůst prodeje digitálů, tak prudký, že se evropský trh stal v loňském roce největším odbytištěm těchto přístrojů vůbec.
Japonsko
V Japonsku zvítězily digitály již v roce 2001. I zde je znát, že digitální fotoaparát přitahuje i ty, kteří nemají předchozí zkušenost s fotografováním na kinofilm. Lze očekávat další prudků růst. Nový digitální fotoaparát si loni koupil každý čtrnáctý Japonec.
Prodané digitální a klasické fotoaparáty v období let 1999 - 2003, v miliónech prodaných kusů
Digitální fotoaparáty
| Rok | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 |
| Celkem | 5,5 | 11 | 18,5 | 30,5 | 50 |
| Amerika | 2 | 4,3 | 6,5 | 11,5 | 17 |
| Evropa | 1,1 | 2,3 | 4,6 | 9,0 | 18 |
| Japonsko | 1,8 | 3,6 | 5,9 | 6,7 | 9 |
| Ostatní | 0,6 | 0,8 | 1,5 | 3,3 | 6 |
Klasické fotoaparáty
| Rok | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 |
| Celkem | 67 | 71 | 66 | 63 | 57 |
| Amerika | 16,8 | 20,6 | 19 | 19 | 16 |
| Evropa | 20,1 | 20,6 | 20 | 19 | 17 |
| Japonsko | 6 | 5,7 | 4 | 3,5 | 2 |
| Ostatní | 24,1 | 24,1 | 23 | 21,5 | 22 |