Taky jsem čekal spíše 1"snímač, ale vlastně je to takhle dobře - zrychlení se počítá a hledáček i výklopný displej jsou změnou celkem revoluční. Proč si myslím, že to je tak dobře? Až na prvním místě jde o peníze - startovací cena je luxusní a to půjde během roku dost dolů. Druhá věc - vrabec v hrsti v podobě hodně osvědčeného objektivu. Viděl jsem srovnávací video Sony RX100 vs Fuji X20 na téma množství detailů a vzdor jasnému handicapu (velikost snímače i jeho rozlišení) to byla remíza, počítám, že u RX100mkIII je kresba horší - jakožto daň světelnosti. Každopádně jsem zvědavý na Panasonic LX8, akorát cenovka bude samozřejmě jinde.
on ten nižší kontrast má i své výhody - neprzní v problematických záběrech bokeh a pro snímek je pak snažší použít lokální doostření... Je to jak píše náčelník - doostření snímku není problém (ani v jpegu), ve videu je to v závislosti na softu, tam je asi snažší nastavit vyšší kontrast a ostrost už ve foťáku. Bomba u tohoto skla je chod ostření, nádhera - mám jednu z těch horších verzí bez MC, za 3 kila i s poštou a za ty prachy supr sklo. V podstatě jediný opravdu problém - ovšem ne neřešitelný - je barevný posun, stejně tak táhne třeba i CZJ 135/2,8 MC. Je fakt, že žádný z těchto neduhů jsem nepotkal u nejlepšího manuálu co jsem měl - Takumar 50/1,4 SMC s bajonetem na Pentax - barvy super, ostrost i kontrast prvotřídní, za 2500,- dobrý kauf.
Tak to je pecka - extra video sklo, navíc ve středním rozsahu, skvělá světelnost - už jen aby NEX třeba s ním konečně předvedl i funkční AF-C. Za ty prachy dobrá nabídka, kór jestli to bude tak zpracovaný kousek, jako seťák.
hledáček je jistě supr věc, ale výklopný displej povětšinou stačí i na sluníčku, dá se to, hledáček bude stát pře 6 kolíků, to bych se bez něj obešel :-)
vždyť jsem blbej, v hlavě jsem držel cenu za NX20 :-) jinak add RAW u G5 - celkem mile mně překvapil svým chováním, barvy drží pohromadě i po pořádném vytažení stínů, jen šum je adekvátní m4/3 velikosti. Co mně ale nejde pod nos je totální úlet barev při některých scénách a celkem to trvá vyladit. Možná zkusím fotit natvrdo na sunny day, u Sony mi to tak fungovalo nejlépe
Lukas: rychlost AF v kombinaci NX200+30/2 mně omezoval při focení dětí, je to teda u NX300 výrazně rychlejší? Seťák byk rychlý dost, ale opticky mně nevyhovoval.
1.) E-PL5 je dražší než Samsung NX300 2.) Panasonic G5 šel s cenou dolů a tudíž se vyplatí, ovšem každému velmi doporučujipřed koupí vyzkoušet si práci s jeho fotkami - to, jak ujíždí barvy a jak blbě se s tím pracuje i s RAWy, to je unikát. Já si ho koupil kvůli videu a rychlejšímu AF, ale teda co se fotografování týká, na Samsung se nechytá ani náhodou :-)
vřele doporučuji vzít si do ruky třeba NEX5-r - cenově téměř srovnatelný a tyky bez hledáčku - a zkusit s tím fotit, to by rázem ubylo výkřiků o ergonomii a kvalitě... škoda podělaného jpegu, ale výstup v rawu nemá chybu - mám celkem dost zkušeností jak se slavným 16Mpix Sony snímačem, tak s 20 Mpix Samsungem, bylo by to na dlouhou debatu...NEX6 je samozřejmě sympaťák, ale co skla? Na Samsung se nechytá ani náhodou, všichni jásají, jak je maliký i s hledáčkem, ale pancake zoom ani nelze objektivem nazvat, klasický seťák je sice solidní, ale stejně velký jako Samsung, jediný pancake 16/2,8 je shit, nic jiného není, nově dostupné Sigmy ani nejsou pancaky a lepší z nich - 30mm - je na top o 1EV hůř, než pancake Samsung 30/2. MFT je nejlíp zasklený, ovšem za hnusné prachy, daň za solidní ostření a v případě Panasonicu bezkonkurenční vodeo - jinak by to zdravý člověk nekoupil. Pokud člověk nehoní nejrychlejší AF a chce za své prachy nejvíc, co jde, je Samsung NX nejlepší CSC systém.
...a zřejmě je etalon někde jinde, musí to být foťák pro blondýny - všeobecně vychvalovaný Olympus OM-D se podle mého vyzkoušení ovládáním na Fuji nečape ani z kilometru, nedá se to držet, grip stojí 6000 (fakt nabídka jak stehno z kapra, design zvítězil nad rozumem), tlačítka křížového voliče vymýšleli snad v Severní Korei... Fuji jistě má své mouchy, ale když to vemeš do ruky, tak konkurence ti připadá jak hračky z asijské tržnice. Ale vyprávěj volovi o sobotě, když jde v pátek na porážku...
Milane, byl bys schopen sestavit ve stylu 1.) 2.) 3.) hitparádu CSC (které jsi testoval) podle rychlosti AF? Docela mně v tomto mrzí jak málo informací lze najít o Panasonicu G5, papírově vypadá jak GH2...
Tipuji, že Jirka je stará škola a tudíž exponoval na světla, na jednolité obloze je to holt po rozkliku vidět. Kdyby exponoval podle té oblohy, tak to bude jak dětská prdelka.
Nejde o čísla, jde o to, kde se láme hranice použitelnosti na focení akčních dějů, člověk holt na ty limity v praxi narazí. Takže v absolutním měřítku bychom mohli tvrdit, že nejlepší CSC jsou Fuji, protože mají supr výstup a seťák jako nikdo jiný, ale jsou pomalé i proti NEXu. Zkoušel jsem 5r na focení dětí v pohybu a na to fakt nemá. Zdánlivě supr, protože vysype sérii jak kulomet, perfektně mu funguje detekce gesichtů, tváří se že v pohodě u té série ostří, ale při prohlížení na monitoru není zaostřena správně ani jedna fotka - píšu o focení za bílého dne. Když to nepotřebuješ, nenarazíš na to a tudíž tě to trápit nemusí, ale na rodinné výlety se prostě kvůli té akčnosti Oly i Pana hodí mnohem více.
Dost zběsilá obhajoba, nicméně se skly na NEX JE to bída a případným zájemcům je nutné to zdůrazňovat, že systém netvoří jen tělo. Každopádně seťák se nějak zázračně zlepšil a sehr sympatische je stabilizovaná padina, sice drahá, ale na video asi supr. Sigmama bych se moc neoháněl, už tak pomalé ostření NEXe se ještě zhorší. Měl jsem tu "čest" vyzkoušet 5-r a teda ještě jednu výtku bych měl - menu vymýšlel sadista, očekával jsem soiní přehlednost ála SLT, ale ouvej. Nicméně, největší rozdíl - i pro ty, kdo si vystačí se seťákem (většina kupukících ano) - je rozdíl v rychlosti ostření. Kdo to vyzkouší, na NEX zapomene, ostatně i na Samsung i Fuji. Lidi obyčejně chtějí foťák "na dovolenou a děti" a nedochází jim, že v podstatě chtějí ideální kombinaci krajinářského a sportovního foťáku, tu druhou kategorii NEX nesplňuje, dítka v pohybu zvládají jen Olympusy a Panasonicy, případně Nikon 1.
recenze NEX-6 - bude to v podstatě recenze hledáčku, páč střeva jsou stejná v již recenzovaném NEX 5r
srovnání s E-PL5: Sony má samozřejmě lepší snímač a hledáček k dobru, ale tím to končí - Olympus má neporovnatelně rychlejší ostření a pro 99% populace naprosto zásadní výhodu - s přehledem použitelný jpeg, což je žel vlastně rarita.
cena - vzhledem k součtu vlastností, kdy má snímač s výstupem konečně atakajucím APS-C (sice ne ty NEJ snímače, ale přesto v pohodě), parádním jpegem a supr rychlým AF bych řekl, že cena není přemrštěná, APS-C zrcadlo za stejné prachy nabídne samozřejmě více, tady si holt člověk připlácí za minirozměry. Ovšem v EU si z nás samozřejmě dělají s cenovkama všeobecně prču, v USA se dá set pořídit za 650$ a to pár týdnů zpět myslím na B&H photo měli akční cenu pod 600$. U nás bude akční cena patrně až s příchodem nástupce.
add seťák 18-55 - nekvalitní je zpracování, opticky je velmi dobrý, vadil by mi jenom běžný rozsah - ideální mi přijde kombinace 18-105 jakožto opticky v pohodě a rozsahem výborné sklo a k tomu na portréty buď 50/1,8 AF-S G, nebo přitlačit na pilu a rovnou 85/1,8 AF-S G. Von se pěkný porrét nechá vyfotit na dlouhém konci i s 18-105-kou, ale s padinou to jde líp a je to hlavně sklo s rychlým ostřením a ta světelnost spolu s výbornou ostrostí samozřejmě taky potěší.
od Gance si nech speciálně sestavit ceník, to je slabá stránka jeho pindání okolo m4/3 :-)
vyzkoušej, uvidíš, celkem zřetelně pocítíš i rozdíl ve focení na Japonce vs s foťákem s hledáčkem - a ten seťák bych tolik nezatracoval, určitě ne Nikkor 18-55 VR - buď si jist, že D3200 s ním nedá šanci sebelepšímu profikompaktu ani v nejmenším
jinak ten článek byl značně tendenční už výběrem zrcadla s nejhorším možným výstupem, nicméně mám za to, že otázku ergonomie taky zohledňoval
pořád to v současnosti je tak, že zrcadlovka je nejlevnější cesta ke kvalitní fotografii, no a i ten nejlowendovější lowend se drží líp, než prťavý kompakt, nebo CSC bez hledáčku
Dává i nedává - jedna věc je samozřejmě pravda, totiž že sklo výsledek ovlivní možná víc, než tělo, ale přirovnání k HiFi pokulhává v jedné věci - sladěnost provedení. 16-85 je parádní sklo sehnatelné z bazaru pod 10000 ale konstrukcí a váhou se k lehoučkému lowend tělu hodí asi jako pěst na oko. Nejlepší upgrade v tomto případě bude minisklíčko 38/1,8 AF-S. Jinak on ten seťák nekreslí špatně, možná taky záleží na kusu, co jsem měl možnost vyzkoušet, tak na 16 mpix byl velmi dobrý.