Kdo zažil v Americe garážový výprodej, dovede si tenhle deal roku snadno představit. To se nepoužívané věci snesou s půdy a vystaví na příjezdové cestě ke garáži a kdo jede (tam se nechodí...) kolem, zastaví se. Byl se podívat, jestli tam nekápne na nějaký klasický foťák, tenhle vypadal zajímavě a usmlouval dobrou cenu. Doma se podíval, co to vlastně je. Nic jiného v tom není.
První, co se začne poroučet je ekokůže na okrajích chlopně. Pokud by se měl batoh zasílat výrobci k opravě, veškerá ekologie se vytrácí do kopru. Nehledě na to, že z pohledu technologie výroby batohu je jakákoliv oprava docela složitý proces. Skoro bych si vsadil, že je to taková fintička na sluníčka a že těm pár lidičkám, kteří budou batoh reklamovat pošlou zbrusu nový. Letecky a pak náklaďákem, co hulí jak šestka od Prahy.
Když jsem v dubnu 2018 přičinil v podobné souvislosti komentář (Zmizí střední třída a zůstanou mobily a profi mašiny. Sortiment použitelných výrobků se zcvrkne a bude draho.), dostal jsem třikrát minus. Nezdá se mi, že by ty minusy měly na vývoj situace na trhu nějaký vliv.
Když jsem letos v dubnu přičinil v podobné souvislosti komentář (Zmizí střední třída a zůstanou mobily a profi mašiny. Sortiment použitelných výrobků se zcvrkne a bude draho.), dostal jsem třikrát minus. Nezdá se mi, že by ty minusy měly na vývoj situace na trhu nějaký vliv.
Dost mě překvapilo, že si firma net SE vybrala právě značku Meyer (Görlitz). Jejich staré objektivy byly "legendární" mizerným kontrastem, slabší ostrostí kresby a únikem mazadel ze šneku mezi skla. Domiplan, Primoplan a Telemegor nikdy nepřivoněly ani k ponožkám objektivů jako byl Flektogon, Pancolar či Sonnar z Jeny. Ale kdo to dneska pamatuje...
A je to tady. Zenit není Sony, přestože jeden místní diskutér psal: "O tom, že nový Zenit bude Sony, není zjevně pochyb". Není to ani Zenit, ale přebrandovaná Leica s upraveným deklem a přilepenými hranami na odlitku těla vpředu, vyráběná v Německu. Série je omezená na 500 kusů, přesně tolik stačí vlastencům z řad ruské oligarchie k uspokojení jejich potřeb. Rusové zjevně nejen že dopředu moc nemluvili, ale ani nic zvláštního nepředvedli. Cena skutečně odpovídá lepšímu mobilu, avšak takovému, jaký používá Vladimír Vladimírovič (Vertu Constellation). Nenaplnily se předpovědi mlsného amatéra a nedivíme se, co z Rusů vylezlo. Nemají ani lidi, ani technologie. A objektiv? Zvenku vypadá impozantně a já se těším na první testy.
Mimo jiné pro ty, kteří "spekulují" na pokles ceny X-T2 a nezabývají se videem. Už teď je X-T2 u MP za 28 obrázků Franty Palackého. Obecně (skoro) platí, že následující model v řadě není o tolik vyspělejší, o kolik je dražší. Jo, a abych nezpomněl, v hledáčku je vidět ta fotka... :-)))
Překvapuje mě, že můj (zřejmě hloupý, avšak osvědčený) způsob práce přiměl hned několik špičkových fotografů, aby místo práce (a vydělávání peněz) marnili svůj čas s nějakým hlupáčkem (mnou). Zřejmě byl zásah přesný...
Každému, co jeho jest. Mě vyhovují bezzrcátka a přesně vím proč. V hledáčku totiž vidím velmi přesný výsledek ještě před stisknutím spouště a to jak co do zaostření, tak i co do expozice. Podotýkám, že v hledáčku, ne na nějakém displeji, na kterém není venku pořádně nic vidět a ještě si na něj musím brát brýle. Po stisknutí spouště vidím na přesně definovanou dobu výsledek a hned vím, jestli je to v kufru, nebo zda je třeba záběr opakovat. Šetří to čas, kterého není při povaze mé práce nikdy dost. A jestli si pořídím Nikona? No asi ne, ale rozhodně si ho někde vyzkouším a udělám si na něj vlastní názor, reflektující moje potřeby. A třeba mezitím bude stát méně...
Byly doby (70. léta minulého století), kdy většina výrobců mimo východní blok nabízela slušnou kvalitu. Byla to doba Nikonů F, Nikkormatů, Spotmaticů, OM Olympusů, Canonů, ale fotit se slušně nechalo i s levnějšími značkami. Pak se začalo zlevňovat a přišla spousta ošizených fotoaparátů a cena těch použitelných pro vážnou práci lezla do výšin. Obávám se, že se ten trend bude opakovat. Zmizí střední třída a zůstanou mobily a profi mašiny. Sortiment použitelných výrobků se zcvrkne a bude draho.
Vzhledem k ceně nemám šanci cokoliv nového ze Zhořelce vyzkoušet. Velmi dobře si však pamatují všechny ty Domiplany, Orestegory a Primoplany z DeDeRonské éry. Byla to hrůza hrůz, vyhozené peníze. Kontrast na draka, všechno jako přes fusekli. Vcelku mi uniká současná adaptomanie, neboť podle mých zkušeností starší kinofilmové objektivy (v mém případě plnotučné Nikkory, žádná E řada) prostě nejsou lepší něž např. setový 18-55 od Fuji. Mám zato, že je to dané absencí korekčních čipů ve starých objektivech. Jeden čas jsem uvažoval o Nikonu Df, když mám ta stará skla. Pak jsem si jej na chvíli vypůjčil, nasadil na něj svůj zamilovaný 105/2,5 a to bylo překvapení. Snad nějakou náladovku, ale na práci to nebylo.