Zpět na článek

Diskuze: Olympus SP-570UZ: uspěje první 20× ultrazoom v testu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

vasin
vasin
Level Level
8. 9. 2008 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No hlavně já fakt zjistil, že pro mne to je veliký a nevyužitelný

vasin
vasin
Level Level
8. 9. 2008 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by měl někdo zájem pak prodám Olympus SP-570UZ (koupen v červenci) za 8000,- (při rychlém jednání sleva) + přidám 2Gb kartu, sadu baterií a sadu pro používání filtrů. Foťák zakoupen na PixManii a dle ujištění Olympus CZ je na něj kasická záruka jako v celé EU. Vracím se ke klasickému malému kompaktu, tohle je na mne příliš složité. Praha, Hradec, Pardubice

vasin
vasin
Level Level
26. 9. 2008 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vasin 6.000,-

m.golem
m.golem
Level Level
5. 8. 2008 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Malá videoukázka.

http://sweb.cz/m.golem/Předsádka%20k%20Oly.%20SP%20570/Předsádka.3gp

vasin
vasin
Level Level
6. 8. 2008 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@m.golem To vypadá opravdu dobře, jak velký je koncový závit? Daly by se na to nasroubovat držáky od kokinu?

m.golem
m.golem
Level Level
6. 8. 2008 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vasin To nevím, ale má to průměr 49mm na polarizák, stoupáni závitu M 0,75, délka závitu 2mm. Myslím, že je to standartní závit na filtry.

m.golem
m.golem
Level Level
5. 8. 2008 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to děláno přesně na míru, tak aby to nespadlo a zároveň nešlo moc násilím. Pouze se to točivým pohybem nasune. A lehce jsem to máznul olejem. Vyšlo by to na 300 kč + poštovné (to nevím kolik dělá). Při vyrobě alespoň 10ks by to mohlo být míň. Kdyby bylo víc zájemců ... Nemám zájem s tím kšeftovat, jen nabízím pomoc určitým řešením problému.

Bydlím u Ostravy, nevím od kud jsi, jestli by byla možnost si to okouknout. Vím že se těžko takhle něco kupuje.

m.golem
m.golem
Level Level
3. 8. 2008 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak a je to. Je pravda, že momentálně v obchodech ani na netu nic není a tak jsem si předsádku nechal vyrobit. Je z duralu a samozřejmě se musí před vypnutím sundat. Netvrdím, že je to ideální řešení, ale mým potřebám to vyhovuje. V případě zájmu bych mohl nechat vyrobit víc kusů a poslat na dobírku.

Zde jsou nějaké fotky.

http://sweb.cz/m.golem/

vasin
vasin
Level Level
23. 7. 2008 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já si myslím, že jinou volbu než NiMh nemám, mám SP-570UZ.

vasin
vasin
Level Level
23. 7. 2008 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, nevíte zda tato společnost www.fotoredukce.com existuje někde fyzicky? Jako myslím nemáte na ně někdo adresu, telefonní číslo, email, nebo prostě něco? Bohužel stránky nefungují a podle ohlasů veřejnosti to byla naprosto špičková možnost jak sehnat (nechat si vyrobit) nestandardní redukci.

prosím ...Obivane jsi moje jediná naděje :o) jak by řekla Leia

vasin
vasin
Level Level
23. 7. 2008 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsou to tyto baterie?
http://www.alza.cz/nabijeci-baterie-varta-platinum-56766-d79884.htm

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 7. 2008 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vasin Ano, jsou to tyto baterie. Já je kupoval pouze v balení po dvou kusech, jinak se jedná o totožný produkt.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 7. 2008 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, manuální ostření je opravdu nevyužitelné. Už tak má LCD displej malou plochu a zobrazení zvětšené části je tak malé, že tam nemáte šanci cokoli poznat. Navíc kroky (úpavy vzdálenosti zaostření) jsou natolik jemné, že přeostřit z jedné vzdálenosti a na druhou je záležitost na neskutečně dlouhou dobu. Oly SP-570UZ prostě není fotoaparát pro ty, kteří spěchají. Nebo alespoň nemají čas si dlouze hrát.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 7. 2008 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, našel jsem je až v desátém obchodě (a to doslova, počítal jsem je). K dostání jsou v havířovském Okay (to elektro u Kauflandu u nemocnice). Jsou ale trochu dražší, za dva kusy chtějí 249Kč.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 7. 2008 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně řeším tento problém u kompaktů tak, že filtr prostě přidržím rukou před objektivem. Doma máme 52mm filtr pro Panasonic FZ7, který je dost velký, takže toto řešení se dá v nouzi použít i pro jiné fotoaparáty. Jen je to dost nepohodlné a prostě to není ono.

vasin
vasin
Level Level
23. 7. 2008 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak jsme hledal až sem něco našel, není to jako uplně userfriendly jako věci na 550 od nextphoto ale je to rouhodně lepší než drátem do oka.
http://cgi.ebay.com.sg/Filter-Set-UV-CPL-Adapter-for-Olympus-SP-570-560-550-UZ_W0QQitemZ380047867738QQihZ025QQcategoryZ29994QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Již sem objednal

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 6. 2008 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak zrcadlovka bude určitě lepší co se týče kvality fotografií. Nicméně, aby zrcadlovka měla alespoň přibližně takový rozsah zoom jako SP-570UZ (přiznejme si, že to je jeho hlavní přednost), pak bude za objektivy zapatíte takovou sumu, že cenově vyjde mnohem výhodněji SP-570UZ. Nejspíš bych oželel ta nejdelší ohniska a koupil asi tento double zoom kit (http://www.megapixel.cz/olympus-e-420-double-zoom-kit#utm_medium=cpc&utm_source=adwords). Rozsah ohnisek 28-300mm by mohl stačit. No ale je to ve dvou objektivech. Mít v jednom objektivu 10× zoom je tak na dalších 17 tisíc korun k tělu a stále to není ani zdaleko 20× násobný rozsah. Záleží na tom, co požadujete, nedá se říct, že jedna volba je lepší než druhá bez uvedení vašich priorit.

hetla
hetla
Level Level
27. 6. 2008 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rád bych věděl,jestli jde zpět do Olympusu nahrát fotky přes PC? Petr

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 6. 2008 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těžko říci. Nikon má sice mírně menší rozsah zoomu, ale nabídne podporu SDHC karet a dle mého názoru bude i rychlejší. Olympus je však trochu více pokročilý fotoaparát, umožňuje fotit do RAWu a podobně. Bohužel Nikon P80 jsem zatím v ruce nedržel, takže tyto závěry čerpám jen z obecné zkušenosti s novými Nikony. Chtěl bych jej ale sehnat na recenzi, doufám, že se podaří.

hetla
hetla
Level Level
24. 6. 2008 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mnohokrát díky. Petr

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 6. 2008 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hetla Pánové, situace ohledně manuálu. Sám jsem to ted nezkoušel, ale podívejte se na http://www.olympus.cz/consumer/208_manuals.cfm?prodID=N3118092. Je tam jen polský a francouzský manuál, ale rovněž hned na čtvrtém řádku napsáno, že český manuál je k dispozici ke stažení pokud se zaregistrujete v programu Můj Olympus :-) Mohli ho však nabídnout i bez registrace.

hetla
hetla
Level Level
17. 6. 2008 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 ano,jenže jsem koupil SP-570 přes internet na Pixmanii,jelikož přístroj byl podstatně levnější /jsem s ním spokojen/.Poslán je z Francie,kde asi mají základnu a píší tam,že manual v CZ nemají.Když zadám číslo přístroje na registraci,není to nic platné,jelkož foťák není koupen v ČR.Jinak mám návod n CZ na SP-560,je to dost podobné. Petr

hetla
hetla
Level Level
14. 6. 2008 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak jak prosím,domluvíme se?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
13. 6. 2008 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dojem, že český návod pro SP570 UZ v PDF snad ani není. Těžko říct, zda byl na přiloženém CD, myslím že nikoli. Na stránkách Olympusu také není, nově tam přidali pouze polskou verzi.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 6. 2008 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také jsem byl zastáncem Li-Ion akumulátorů. Od těch totiž víte, co můžete čekat (když se vám podaří fotoaparát tak dvakrát třikrát plně vybít, víte už docela přesně, kolik zbývající "šťávy" jednotlivé ukazatele znamenají. Dnes mohu říct, že ani AA baterie nepovažuji za špatnou volbu. Jenže je tu jedno velké ALE. Musíte mít solidní nabíječku a špičkové baterie. Takže žádné GP a podobné. Mohu-li doporučit, pak Varta nabízí baterie PowerAccu 2700mAh s napětím 1,2V (v tomto fotoaparátu byly dokonce 1,25V verze). Velmi špatně se shánějí, já je sehnal až v desátém obchodě (doslova, počítal jsem je) za 500Kč čtyři. To je sice o více než o polovinu vyšší cena než třeba u GP baterií, ale mají skutečně neuvěřitelnou výdrž.
Chcete-li na bateriích šetřit, pak je Li-Ion akumulátor výhodou a AA baterie pohromou. Pokud vám však nevadí si připlatit za skutečně kvalitní AA baterie a aspoň trochu dobrou nabíječku, pak i AA baterie jsou více než dobrou možností jak zajistit napájení fotoaparátu.

Bofh
Bofh
Level Level
29. 4. 2008 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud si někdo koupí DSLR aby s ní fotil výhradně na LCD, tak mi to přijde jako neuvážená investice. Protože pak je DSLR degradovaná na velkej, drahej, a docela pomalej kompakt s malým zoomem, kterej má teda slušnej obrazovej výstup. Neřikám, že Live View se v některejch situacích nemůže hodit (makro, focení nad hlavou,...), ale já teda mám pořád za to, že zrcadlo si člověk kupuje právě kvůli optickému hledáčku, pohotovosti a rychlosti.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 4. 2008 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se použije nějaký rozumný algoritmus zmenšení, pak budou fotografie v nižším rozlišení trochu hezčí. Snížením rozlišení se sice nezídkají detaily, ale fotografie bude působit trochu ostřejším dojmem, trochu se zahladí i šum. Samozřejmě, pokud chcete mít 5MPx fotky z 10MPx fotoaparátu, pak bude asi lepší fotit to přímo na 5MPx. Schválně to vyzkouším s 10MPx foťákem co mám teď na recenzi.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
18. 4. 2008 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony R1.

Ivosek
Ivosek
Level Level
14. 4. 2008 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hehe zrcadlovka ma pouze lepsi kvalitu obrazu vuci ultrazoomum :) takova malickost :) tech veci je trosku vic (rychlost, vydrz baterky, moznost BG, atd).
Ale jak pises, kazdemu vyhovuje neco jineho a lidem kterym vyhovuje spise zrcadlovka je mensima. Vetsina lidi, vytahne, vyfoti, schova a jde dal ... njn sto lidi, ....

Reklama
Reklama