Recenze Objektivy Zoom Samsung

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

1

Seznam kapitol

1. Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Součástí setů některých fotoaparátů Samsung NX je i 20-50mm skládací objektiv bez optické stabilizace. V dnešní recenzi se mu podíváme trochu podrobněji na zoubek. Bude mezi setovými objektivy optickým králem?

Reklama

Sférické zkreslení



Zkreslení není žádnou výraznou optickou vadou. Na nejširším ohnisku vykazuje velmi mírné sférické zkreslení (+0,5 %), na nejdelším pak mírné až střední poduškovité (-0,4 %).

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko

Vinětace


Vinětace není vůbec problém. I při plném odclonění se nevyšplhá přes 0,4 EV, což si skoro ani nevšimnete. Na delších ohniskových vzdálenostech nebo po přiclonění vada rychle klesá.

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED

Chromatická aberace


Dále prostudujeme úroveň chromatické aberace objektivu.

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F3,5 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F3,5 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F8 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F8 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F22 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


20mm ohnisko, clona F22 (RAW)



Na nejširším ohnisku se v JPEGu aberace nedočkáte, v RAWu jsou větvičky namodralé, ale tato vada je očividně velmi snadno odstranitelná.

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F4 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F4 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F8 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F8 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F22 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


26mm ohnisko, clona F22 (RAW)



U 26mm ohniska je aberace velmi slabá i v RAWu. V JPEGu ji pak vůbec nenajdete.

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F4,5 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F4,5 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F8 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F8 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F22 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


35mm ohnisko, clona F22 (RAW)



35mm ohnisková vzdálenost má hrany opět lehce do modra, ale nejde o nic vážného. V JPEGu opět ani památky.

Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F5,6 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F5,6 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F11 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F11 (RAW)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F22 (JPEG)


Samsung NX 20-50mm 1:3.5-5.6 II ED


50mm ohnisko, clona F22 (RAW)



Při maximálním zoomu objektiv opět na chromatickou aberací v podstatě netrpí, a to ani v RAWu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama