Zpět na článek

Diskuze: Sony představilo vysoce světelný zoomovací objektiv FE 28-70mm F2 G Master

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Doom
Doom
Level Level
Objektiv: Sigma
Fotoaparát: Sony
Fotomobil: Xiaomi
25. 11. 2024 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestlipak Sigma zareaguje a zvedne hozenou rukavici? :) Tenhle GMaster je sice epesní, ale nám nemajetným amatérům je cenově velmi vzdálený :)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
25. 11. 2024 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Doom Pokud chcete levnější verzi, bude vážit tak dvojnásobek. Stále ji chcete?

Je to moc pěkný objektiv, patrně vznikl hlavně jako odezva na stejný objektiv od Canonu. Nicméně na koncerty ve větších prostorech preferuji Tamron 35-150mm F2.0-2.8, doplněný druhým foťákem se Sigmou 14-24mm F2.8. Dá se koupit za 45 tisíc v Německu nebo u nás ve "slevě", případně v tom jednom nepředraženém eshopu, co nehraje předražovací hru s ostatními.

Ohledně nemajetných amatérů. Jestliže máte pro takový specifický objektiv využití jen několikrát ročně, je daleko výhodnější si jej půjčit z půjčovny. Výhodou je, že tak vždy dostanete přístup k nejnovějším modelům.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 11. 2024 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Zajímavé je, že se to Sony podařilo udělat o zhruba půl kila lehčí s jedním členem navíc, než jak to má Canon.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
25. 11. 2024 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jsou dobří :-)

tutonda
tutonda
Level Level
25. 11. 2024 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Někde jsem četl, že technologie Sony XA (extreme aspherical) umožňující dělat dokonalejší povrch asférických čoček dovoluje dělat čočky nejen přesnější, ale i tenčí, což otevírá konstruktérům nové možnosti. Na některých nákresech optického návrhu vidíte, že mnoho čoček Sony objektivů jsou opravdu jen tenké "šlupky". Méně "masa" má za následek také příznivější T-Stop těchto objektivů.

Sigma na Sony 28-70/2 určitě reagovat nebude, protože nedávno uvedla 28-45/1,8 kterému by 28-70/2 fatálně konkuroval.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
25. 11. 2024 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 To je spíše o pozici na trhu. Sigma by takový objektiv asi dokázala vyrobit, ale pak by byl i za velmi podobnou cenu.

tutonda
tutonda
Level Level
26. 11. 2024 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 myslím, že by ho dokázala vyrobit i podobně velký jako je ten Sony a klasicky za 2/3 ceny. Možná se pletu (a vlastně bych se rád pletl), ale jsem si skoro jistý, že to právě kvůli 28-45 neudělá, ten by totiž mohla rovnou přestat vyrábět. Možná někdy v budoucnu, až se jí 28-45 zaplatí, morálně zastará a prodeje klesnou. Jestli by Sigma mohla zvednout nějakou hozenou rukavici, tak možná na tom diskutovaném rozsahu 24-70/2 který by byl třeba ještě nepatrně větší, než Canon 28-70/2 a stál by stejně nebo i nepatrně více než Sony. Sigma by takový objektiv jistě vyrobit dovedla, cílovka by tu byla a takový objektiv by už kvůli výrazně odlišnému rozsahu na obou stranách, velikosti a především ceně tolik nekanibalizoval zákazníky jejího 28-45, který jak se mimochodem zdá nerozvířil hladinu fotografického světa tak, jak Sigma možná očekávala. Jasně je to jediný FF F1,8 zoom na světě, ale ten rozsah je značně svazující. Už jsem několik lidí jen ze svého okolí (co na to opravdu mají a jen o tom nekecají) slyšel říci, že kdyby to bylo alespoň 28-50, tak si pro něj jdou a klidně by i připlatili, ale takhle ne...

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 11. 2024 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Mezi 45mm a 50mm opravdu není velký rozdíl, zvláště když používáte foťák s 45+ MP snímačem, který umožňuje více ořezávat bez ztráty kvality.

Otázka je jiná, k čemu je dnes vlastně dobrý F1.8 nebo F2 zoom, když máme plno klasických F2.8? Kvůli špatným světelným podmínkám to moc není, protože slušný foťák (Sony A9 III) ostří vždy i na F2.8. Kvůli vysokému ISO taky ne, protože stejně použijete AI denoising, který ten rozdíl mezi F2 a F2.8 srovná. Většina nových přístrojů je stejně ISO invariant a má ve skutečnosti jen nějaké dva kroky někde kolem ISO 640.

Osobně na koncerty používám raději F1.4/F1.8 pevné objektivy, když je to menší prostor kde stačí třeba dvojice 20mm a 85mm. Proč? Protože tou hloubkou ostrosti to pak líp vypadá, když je pozadí více rozmázlé. Nakonec ale i tohle jednou půjde dobře nasimulovat v post procesu, takže potřeba takto světelných zoomů bude opravdu jen pro extrémní případy.

tutonda
tutonda
Level Level
26. 11. 2024 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 45 a 50 není zásadní rozdíl, ale někde si tu hranici určit musíte, jinak bych mohl říci: tak by to mohlo být i 28-40, protože to už také není takový rozdíl... 50 se těm klukům asi zdá jako minimum, protože na takový úhel záběru jsou zvyklí a když na těchto ohniscích fotíte denně, tak rozdíl poznáte (já sám fotil dlouhé roky na APS-C se Sigmou 30/1,4 (tedy ekvivalentem 45mm) a když jsem pak začal paralelně používat FF, tak mi 50mm přišlo citelně delší, vždy jsem musel ještě o ten krok dál, než jsem byl zvyklí... Mě osobně by třeba ta sigma začla dráždit až tak s rozsahem 28-55 protože 55/1,8 patří také mezi oblíbená ohniska z mého portfolia.

inak souhlasím, že moderním tělům je to jedno, dokonce i když je mezi F2 a F2,8 celé 1EV (tedy skrze F2 projde dvojnásobek světla), jeden krok ISO výš na kompenzaci nevidím v 95% případů jako zásadní problém, ale jde asi spíše i o hloubku ostrosti a možnosti práce s ní...

Pokud jde o mě, tak mě by ve všech případech chybělo těch 24mm na začátku, takže zatím zůstávám na Sigmě 24-70/2,8 stejně mám zoomy jen na okrajové použití, 99% fotek dělám na pevná skla (i starší adaptovaná), splňují má očekávání a i mě to více baví, zjistil jsem (jako amatér), že možnost měnit záběr (zoom) odvádí moji pozornost na částečný úkor věnování se komponování, světlu atp. Takže dobré tak na "reportážní" focení kde neusiluji o nějakou "uměleckou" přidanou hodnotu. Všechny fotky, které považuji za své nejlepší vznikly tak, že jsem podle záměru zvolil na začátku ohnisko, to nasadil a odfotil s ním celou sérii. Ale to je můj subjektivní problém, jiní na to určitě netrpí :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 11. 2024 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Zrovna tady by začátek na 24mm přidal tak půl kila.

To je podobný problém jako ti, kterým nestačí 24mm a 35mm GM objektivy a stále chtějí i 28mm. Tohle by šlo vyřešit aktualizací firmware pro 24mm, že by to trochu seřízl :-)

tutonda
tutonda
Level Level
26. 11. 2024 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 problém je, že ořezem dojde ke změně ekvivalentní světelnosti, takže by šlo třeba o 28/1,6

Reklama
Reklama