Zpět na článek

Diskuze: Sony uvedlo mobilní snímače Lytia včetně 1/0,98" verze

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Casper001
Casper001
Level Level
20. 6. 2023 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se nad tím tak zamyslím jak ten vývoj co se týče klasických foťáků zamrznul a v mobilech to letí dopředu jak blázen... co těm výrobcům brání aby udělali nějaké CSC a nebo kompakt s tímhle senzorem a třeba technologií slučování pixelů... k tomu výkonný procesor a super optiku a máme tady foťák snů... jenže to by pak mobily ostrouhaly a to přece nechceme...
Možná jsem stará škola, ale pro mě je pořád ještě nejlepší klasická zrcadlovka a optický hledáček... fotím už dlouho na Nikon D5200 a když si s tím člověk pohraje (ještě teď jak mám pureraw apod.) tak z toho lezou úžasné fotky, ten čip je prostě parádní ;-)
Já prostě to focení přes displej nemusím :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Casper001 Zlucovanie pixelov vo fotakoch bolo uz davno (napr. Fuji EXR snimacie...) a bola to parada, ale neviem preco sa to tam nejak neuchytilo. Asi sa ludom nepacilo ze to ma potom nizsie rozlisenie.

V kazdom pripade, ten dynamicky rozsah s pouzitim roznych citlivosti je paradny a urcite by som ho vo fotaku vyuzil. Akurat na druhej strane by to malo aj zapornu stranku - taka vysoka pixelova hustota by vyrazne znizila maximane pouzitelne ISO, pretoze by to uz ovela skor zacalo chytat zeleno-cervene hrudky, fialove zavoje a podobne neduhy.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
Fotomobil: Motorola
19. 6. 2023 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak v ideálním smartphonu bych viděl (více než)palcový LYT900 jako hlavní snímač, LYT700 jako širokoúhlý snímač a "půlpalcový" LYT600 jako 4x až 5x Tele snímač.
U LYT800 bych počkal na to jak si povede první Exmor T snímač v Sony Xperia 1 V a ten pidi LYT500 si strčte do... mobilů za 3 tisíce...

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2023 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak Já bych to viděl trochu jinak:

Za ideální by se dal považovat LYT700 (ale snížil bych rozlišení na 32 Mpx) a dal bych ho do všech tří modulů a velikost objektivu ovlivnil jeho světelností. Za "tele" modul v tomto případě považuji modul s mírným zoomem, pro portréty apod.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ja by som dal do vsetkych troch modulov LYT900 s tym ze mobil by bol hruby 2 cm kvoli sirke teleobjektivu ktory by mal aspon 100mm.

(a idealne by ten tele bol prepinaci: periskop zozadu alebo neperiskop z boku, ale to sa uz samotneho snimaca nijak netyka)

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Takže by tam byly 4 moduly s LYT900, chápu to dobře?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nie, iba tri vzadu. Selfie modul vpredu nepotrebuje taku kvalitu, vzhladom na cielovu skupinu (ktora selfie najviac pouziva) :)

Aj ked nad tym rozmyslam, tak ja osobne by som vyuzil kvalitnejsi snimac aj na prednom fotoaparate. Napriklad pri foteni makra zo zeme smerom hore. Mobil sa polozi na zem, predny modul pozera na to co chcem fotit a ja zaroven na displeji vidim co fotim.
Napriklad taketo fotky z toho mozu vzniknut: http://tmp.128.sk/snezienka-zospodu-2940906.jpg

Ale zase na druhej strane, taketo situacie nebyvaju caste a asi nestoji za to navysovat cenu mobilu pouzitim najkvalitnejsieho snimaca v prednom fotoaparate...

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ne, nemyslel jsem "selfie" modul, ale už tomu rozumím.

Teleobjektiv by byl "dvoucestný" s možností sklopit zrcátko, že?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A ake moduly si presne myslel ? Lebo si napisal "dal bych ho do všech tří modulů" tak som predpokladal, ze myslis tri moduly vzadu - jeden ultrasiroky, jeden normalny a jeden tele.

Ano, z mobilu by sa de-fakto stala zrkadlovka s pravym sklapacim zrkadielkom :) :D

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, to mě zprvu nenapadlo, tak jsem si myslel, že objektiv na boku bude součástí samostatného fotomodulu s vlastním snímačem, tj. pak by to bylo 3+1=4 snímače ;-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Je to určitě zajímavý koncept :-).

Když už by to bylo takhle, tak k čemu přední fotomodul? Ultrawide moduly mají dnes makro vlastnosti, no tak bych ho umístil vzadu úplně nahoru a jako jediný by se překlápěl dopředu. Šlo by tak fotit makro od země a "skvělou" skupinovou selfie zároveň :-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, to je pravda, niektore mobily maju vzadu az dva tele, jeden kratsi a druhy dlhsi. Tak ten kratsi by mohol byt makro a natvrdo ustit na boku mobilu. Aj take riesenie by som samozrejme prijal :)

Akurat sa uz trosku zacinam obavat o cenu, Sony za tie najvecsie snimace 1/0,98" bude pytat urcite nemalo, a aka by bola potom cena takeho mobilu.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nerad fotim makro na siroke ohniska, lebo ked chce clovek nejaky objekt dostat na celu plochu fotky, tak priblizenie sa k objektu by bolo "uspesne kompenzovane" velkou sirkou zaberu ultrasirokeho objektivu. Ak makro, tak idealne kratsi tele.

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak to by jistě byl nějaký super ultra high-end za 50 000+ Kč :-). Proto jsem se spíš snažil navrhnout model vyšší střední třídy :-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2023 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A není problém "narvat" makro přiblížení do kratšího tele v případě předního fotomodulu?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 6. 2023 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Dopredu by som tele nedaval, lebo ludom nebude stacit dlzka ruk :D

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2023 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dřív jednotlivé třídy nabízely různá fyzická rozlišení.

Dnes je fyzické rozlišení ve všech třídách úplně stejné, ovšem nabídnou různá softwarová rozlišení ;-).

Reklama
Reklama