Zpět na článek

Diskuze: Srovnání 2 objektivů: profesionální Sigma vs. setový Canon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

libich1978
libich1978
Level Level
27. 6. 2021 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kvalita obrazu neznačkových objektivů za stejnou cenu bývá poměrně dobrá, i konstrukce nebo provedení, ale občas bývají problémy s měřením, přesností ostření a spoluprácí s tělem, někdy ostří trochu za nebo před, to se se značkovými objektivy téměř nestává, třeba u Nikonu jsou Nikkory ostřejší, přenášejí lépe kontrast, Sigmy a Tamrony zase potěší za danou cenu bytelnějšími těly, lepší světelností a kresbou v rozích, ovšem ne ve všem překonají značkové setové objektivy.

Jan Čerbák
Jan Čerbák
Level Level
25. 3. 2008 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hádat se s Vámi nebudu. Na to jsem příliš starý. Udělejte si sám pro sebe několk snímků v protisvětle. Stačí použít jen jeden objektiv, použít ohnisko spíše z širšího konce (50 mm a nižší po přepočtu na kinofilm) a pořídit jeden snímek při otevřené cloně a druhý při zaclonění o 2 EV, kde podává většina fotoaparátů nejlepší výkon. Antireflexní vrstvy tím neotestujete, ale uvidíte, že rozdíly v přenosu kontrastu a kresebnosti.

Jan Čerbák
Jan Čerbák
Level Level
1. 9. 2007 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuju;-)

Jan Čerbák
Jan Čerbák
Level Level
20. 2. 2007 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážení čtenáři, brzy již bude k recenzi doplněna kapitola se snímky k porovnání. Doufám, že Vám pomohou objektivně posoudit obě skla.

Já seťák nezavrhuji (ani neobhajuji), ale přechodu na Sigmu nelituji a jsem rád, že jsem se pro tento upgrade rozhodl.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 2. 2007 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

řeči, řeči, a ani jedna jediná fotka, na které by šlo kresbu obou objektivů skutečně porovnat, žádná možnost posoudit kresbu na různých ohniscích a clonách proti sobě... Celé to na mě působí dojmem, jako by se autor rozhodl obhájit canoní seťák a při skutečném porovnání mu rychle došel dech - a tak vypotil tohle...

Zájemcům o skutečné testy doporučuji http://www.photozone.de/8Reviews/index.html

Jan Čerbák
Jan Čerbák
Level Level
19. 2. 2007 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Máte pravdu, že takovéto fotogfafie v recenzi chybí. Je to způsobeno tí, že se setovým objektivem jsem fotil cca rok, poté jsem jej prodal a koupil si Sigmu. Než jsem se seťáku zbavil, udělal jsem ještě test kresebnosti, který je tak jediným exaktním srovnáním obou objektivů. Proto jsem v testu použil takové snímky, které co nejlépe demonstrují optické vlastnosti objektivu. Pokud si bude více čtenářů ztěžovat na absenci přímo srovnatelných fotografií, pokusil bych se nějaký Canon seťák sehnat a fotografie doplnit.

Re: rozhodl obhájit canoní seťák ... nerozhodl a ani jej nijak nehájil. Musím však přiznat, že nevychází ze srovnání se Sigmou úplně tragicky. Pokud však nebereme v úvahu ergonomii, dílenské zpracování, světelnost a chování v protisvětle. Jinak seťák opravdu není k zahození.

Re: Photozone ... děkuji, že moji první recenzi srovnáváte asi s největším německým serverem testujícím objektivy:) Já jsem se na rozdíl od Photozone zaměřil na představení objektivu čtenářům, kteří více než tabulky s hodnotami potřebují poradit, přečíst si argumenty proč je ten který objektiv lepší než druhý a podívat se na fotografie, které to dokládají.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
20. 2. 2007 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Čerbák S tím, že seťák v porovnání s tou Sigmou nevychází úplně tragicky, máte pravdu. Člověku vyvstane na jazyku takové rčení... z bláta do louže... Promiňte...

Reklama
Reklama