Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Instantní fotoaparáty Fujifilm Instax zažívají velký boom

26.8.2015, Milan Šurkala, aktualita
Přestože filmová fotografie obecně hodně klesla a dnes se udržuje spíše jen už mezi nadšenci, instantní fotografie naopak zažívá velký boom a nejedná se jen o Asii. Společnost Fujifilm předpokládá další navýšení prodejů své řady Instax.
Digitální fotografie už před lety vytlačila fotografii filmovou, která zůstala spíše jen nadšencům. S příchodem smartphonů pak došlo k dalšímu přesunu a postupně klesají prodeje digitálních kompaktů a dokonce i zrcadlovek. Jediné, co stoupá nebo alespoň stagnuje, jsou CSC fotoaparáty a pak překvapivě jedna ze starších technologií, která je znovu na vzestupu. Jedná se o instantní fotoaparáty a zejména o Fujifilm Instax.


Fujifilm Instax Mini 50s


Jak je vidět na grafu od společnosti Fujifilm, trh rostl do roku 2002. Poté ale významně vzrostl digitální trh (nemyslím si, že až tak výrazný vliv měly tehdejší mobilní telefony s fotoaparátem) a prodeje šly dramaticky dolů. Roky 2004-2006 znamenaly takřka smrt pro tuto kategorii. Postupně se ale prodeje znovu navyšovaly a ve fiskálním roce 2014 to mělo činit už 3,87 milionu kusů (v grafu chybí desetinná čárka/tečka). Pro rok 2016 se předpokládá dokonce nárůst na zhruba 5 milionů.


Graf prodejů fotoaparátů Fujifilm Instax


Móda těchto fotoaparátů je velká především v Asii, rozmáhá se ale i v dalších oblastech a zemích včetně Evropy. Hlavními zákazníky, tedy spíše zákaznicemi, jsou mladé dívky a slečny. Ty se už narodily do digitální doby a mít fotoaparát, který rovnou vytvoří i fyzickou fotografii, se považuje za hodně "cool" věc. I proto mnoho z fotoaparátů této třídy má různě zakulacený design s barvami jako je bílá nebo růžová.

Zdroj: fujifilmholdings.com