Komentáře

kikapu
kikapu
Level Level
14. 2. 2017 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Jo, je to velká škoda, ale to rozhodnutí chápu. Chybou byla zbytečně optimisticky nasazená cena, to byla prostě blbost. Sony má slabší přístroje naceněné mnohem výš a kupce si najdou, o pohé dva tisíce levnější Canon G7XmkII je v podstatě vyprodaný a to parametrama Nikonu DL nesahá ani po kotníky. Druhou stránkou jsou věčně brblající internetoví teoretici, nejvíc mně pobavila hláška někde na fóru, že když by ho i nakrásně teď uvedli tak už bude technicky zastaralý. Jestli čtou v Nikonu podobná moudra tak do konce roku končí definitivně. Lidé opravdu hodně kritizují a přitom je nabíledni, že prostě nejsou cílovka - foťák by si koupili pouze za dumpungovou cenu a stejně by ho brzy prodali. každého věc, ale po česku se radovat, že sousedovi chcípla koza a Nikonu (nebo komukoliv jinému) to ze srdce přát je neopatrně odkrytá idiocie.

kikapu
kikapu
Level Level
20. 2. 2017 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Už jsem si taky všiml, že v případě m4/3 vs APS-C se rozdíl marginalizuje ale 1' snímače jsou vnímány jako za propastí. Přitom je to přesně to pravé ořechové na kompakt či ultrazoom.
Jak tady padla i zmínka o Nikonech DL napadlo mně jak by to dopadlo kdyby Nikon třeba nabídl objektivy na systém 1 s parametry plánovaných pro řadu DL.

kikapu
kikapu
Level Level
9. 2. 2017 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Přesně tak, to sklo je naceněné mimořádně přesně - Canon má přece jen mírně nekonzistentní ostření a Nikon postupně zdražuje... Kéž by pánové u Sony dělali takovýchto kroků více, toto sklo chybělo jak praseti drbání, umím si představit uspokojivou sestavu v podobě A7 +28/1,8+85/1,8. Přesně podle pravidla že i se zoomem člověk nejvíce používá krajní ohniska a zbytek je víceméně vata.
Co Jirko, bude návrat ztraceného syna?

kikapu
kikapu
Level Level
14. 2. 2017 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poté, co šel celkem s cenou dolu na cca 24000 jal jsem se ho zevrubněji vyzkoušet. Papírově jasná pecka, možnosti slow motion videa jsou bezkonkurenční, na fotografování taky dobrý, i když v tom videu prostě vyčnívá mnohem více.
Snažil jsem se strašně moc, ale fakt to není jak chytit. Když jsem se při tom nemožném úchopu snažil ještě o vytažení hledáčku, pot už ze mně tekl proudem. No a pohled do něj mé zklamání završil - sice se blbě vytahuje, zato je ještě na hraně použitelnosti, čekal jsem alespoň trošku větší zvětšení. A to je prý ten hledáček v porovnání s mkIII konečně použitelný.

kikapu
kikapu
Level Level
12. 3. 2017 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu Díky výklopnému dotykovému displeji bych se rozhodoval mezi Canonem G7XmkII a Panasonicem LX15. U Canonu mi přijde zajímavější objektiv - rozsah+ průběh světelnosti - LX15 téměř okamžitě padne na f:2,8 a rozsah má malý. Mně kvalita Canoního videa stačí, ale Panasonic je samozřejmě mnohem vyšší level, tohle je jejich parketa.
A zapomněl bych - technologie ostření Panasonicu DFD je v kompaktech bezkonkurenční, jediný možný přemožitel se ani nedočkal zrodu (NIkon DL).

kikapu
kikapu
Level Level
11. 3. 2017 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu G5X má žel starší obrazový procesor s ne moc povedeným ostřením, stejný jako v první verzi G7X. GX80 je samozřejmě jiný level, ale v interiéru to seťák fakt zabije. Já sice taky preferuji hledáček, ale u videa holt není zbytí a mám vyzkoušeno, že výklopný displej se dá i na slunci naklopit tak, abys na něj viděl a na malé děti je to nutnost - umožní ti to záběry z jejich přirozené výšky bez toho, abys musel kvůli tomu lehat třeba v lese do mechu.

kikapu
kikapu
Level Level
11. 3. 2017 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Choakinek: koukej na data příspěvků, na první pohled je ten strom matoucí, no...

kikapu
kikapu
Level Level
11. 3. 2017 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ddt ddt: Světelným kompaktem se snímačem 1" (LX7 má žel proti tomu hodně malý snímač) si oproti DSLR se seťákem polepšíš o 1EV neboli hooodně moooc. Pokud si taky čekal na Nikon DL 24-85 tak koncepčně je mu nejblíže Canon G7XmkII.

kikapu
kikapu
Level Level
11. 3. 2017 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, pokud chceš především a téměř fotit a video bude sporadické tak dotykáč není nutný. Já čekal na Nikon DL, jak to dopadlo víme. S despektem jsem objednal Panáčka LX100, na focení výborný, ostření překvapilo, výstup taky, fakt je tam prostě náskok 1EV oproti zrcadlovce se seťákem ("jenom" 100%) ale žel u videa není reálná možnost operativně měnit ostřící bod a tak jsem ho s těžkým srdcem vrátil, ovládání má celkem návykové, jedinou výhradu bych měl k příliš lehkému chodu prstence na objektivu. Teď čekám na Canon G7XmkII, ale nemít to focení s videem skoro 1:1 tak si Panáka nechám, fakt super stroj. A řekl bych, že výrazně zapracovali na barvách - u G5 jsem byl z nich místy na prášky, u LX100 bez výhrad.
Nějakou revoluci ve snímačích co do obrazového výkonu bych v dohledné době nečekal a tudíž ani nemyslím, že by nějaké nové modely mohli ty stávající výrazně překonat.

kikapu
kikapu
Level Level
11. 3. 2017 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu G5X má žel starší obrazový procesor s ne moc povedeným ostřením, stejný jako v první verzi G7X. GX80 je samozřejmě jiný level, ale v interiéru to seťák fakt zabije. Já sice taky preferuji hledáček, ale u videa holt není zbytí a mám vyzkoušeno, že výklopný displej se dá i na slunci naklopit tak, abys na něj viděl a na malé děti je to nutnost - umožní ti to záběry z jejich přirozené výšky bez toho, abys musel kvůli tomu lehat třeba v lese do mechu.

kikapu
kikapu
Level Level
12. 3. 2017 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu Díky výklopnému dotykovému displeji bych se rozhodoval mezi Canonem G7XmkII a Panasonicem LX15. U Canonu mi přijde zajímavější objektiv - rozsah+ průběh světelnosti - LX15 téměř okamžitě padne na f:2,8 a rozsah má malý. Mně kvalita Canoního videa stačí, ale Panasonic je samozřejmě mnohem vyšší level, tohle je jejich parketa.
A zapomněl bych - technologie ostření Panasonicu DFD je v kompaktech bezkonkurenční, jediný možný přemožitel se ani nedočkal zrodu (NIkon DL).

kikapu
kikapu
Level Level
14. 10. 2016 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu díky

kikapu
kikapu
Level Level
13. 10. 2016 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Smím se zeptat na zdroj tak levného papíru? Já jsem zatím vyzkoušel akorát papír z Lidlu a mile mně to překvapilo -50 listů A4 za 150,-Kč a tisknu taky na obyč. Epsonu L300.

kikapu
kikapu
Level Level
14. 10. 2016 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu díky

kikapu
kikapu
Level Level
21. 9. 2016 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy No, počítám kurz dolaru + 20% přirážku - a Canon G7X mkII se zrovna u nás prodává za lepší cenu, takže tam ta dolarová cena vypadá hůř než naše realita. Add srovnání - já bych teda ty doplňkové funkce oželel, stejně tak 4k video, 100mm eq na dlouhém konci Canonu mi přijde důležitější.

kikapu
kikapu
Level Level
21. 9. 2016 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy No, mně se novinka líbí, ale cena je přemrštěná - to bude za cca 20000 Czk a upřímně- lepší počkat na Nikon DL (dokonce levněji o litr) nebo vzít podstatně levnější Canon G7X mkII s výrazně lepším rozsahem zoomu. Další zradu tuším v průběhu světelnosti - v nejlepším případě to na 28mm eq bude mít f2...
Každopádně to vidím jako vhodné doplnění sortimentu k LX100 ale rozhodně ne jako jeho nástupce.

kikapu
kikapu
Level Level
17. 9. 2016 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kabe Cena půjde dolů a místo K.O. bude časem O.K.

...co mi ovšem hlava nebere je ten seťák (rozsah a světelnost opravdu úžas), srovnejme si proti tomu Fuji 16-50 dodávaný jako seťák - to je jiné kafe. Doufám, že Canon nepůjde s objektivy cestou Sony.

kikapu
kikapu
Level Level
22. 11. 2016 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Na video stačí určitě, ale to je u foťáku celkem blbý, no...

kikapu
kikapu
Level Level
22. 11. 2016 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony fakt umí. Vydávají jedno lahůdkové tělo za druhým a nasadit si na to můžete buď nemožný 18-55, nebo předražený nemožný 16-50, nebo předražené podprůměrné tohlencto, nebo hoooodně předraženého a opticky mizerného Zeisse 16-70/4. Tak teda nevím jak to myslí s těmi zákazníky, jakože polibte nám tentononc ?

kikapu
kikapu
Level Level
23. 8. 2016 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower No, on ten objektiv 16-50 byl mizerný mimo střed snímku i na 16mpix, prodávat ho v setu za víc jak 1Kč je troufalost. Jinak plně chápu neudělení trefy, za ty prachy by muselo jít o foťák bez kompromisů. Sranda je, že Sony vlastně nemá jediný kloudný seťák!

kikapu
kikapu
Level Level
15. 7. 2016 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr RiMr: právě že když porovnáš Panasonic G7 se seťákem tak je proti Canonu G5X v nevýhodě o celé 1EV, zato několikanásobně větší.

kikapu
kikapu
Level Level
13. 7. 2016 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jo, jasně, Panasonic je odpovědnost sama - hlavně se svými objektivy extrémně háklivými na protisvětlo jak u LX100 tak u FZ1000. No ale pro mistry fotící zásadně se sluncem v zádech to samozřejmě žádný problém není. IMHO to vypadá, že nejlepší objektivy na profi kompaktech má Sony.

kikapu
kikapu
Level Level
13. 7. 2016 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu aperture: určitě myslíš Nikon DL24-85. Ano, věřím, že bude lepší - střeva lepší než 1 J5 = špičkový autofokus, objektiv možná lépe zvládnutý (protože s menším rozsahem). Ovšem, hledáček bude nutno dokoupit a hlavně - kde nic tu nic, možná do konce roku, možná ani to ne. Se neboj, mám ho předobjednaný, ale zatím to je pohádková bytost.

kikapu
kikapu
Level Level
12. 7. 2016 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A máš tip na komplexně lepší kompakt v dané ceně? Ultimátní se zdá být Sony RX100mkIV, super rychlý, s hledáčkem, objektiv (i když s malým rozsahem) chválený za dobrou kresbu i v rozích... Ale bratru za 30 klacků a nemá dotykový displej. Panák LX100 taky ne a navíc proti G5X mu fest přečuhuje objektiv i když s vetším snímačem, tak podle dxo výkonová plichta.

kikapu
kikapu
Level Level
13. 7. 2016 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu aperture: určitě myslíš Nikon DL24-85. Ano, věřím, že bude lepší - střeva lepší než 1 J5 = špičkový autofokus, objektiv možná lépe zvládnutý (protože s menším rozsahem). Ovšem, hledáček bude nutno dokoupit a hlavně - kde nic tu nic, možná do konce roku, možná ani to ne. Se neboj, mám ho předobjednaný, ale zatím to je pohádková bytost.

kikapu
kikapu
Level Level
11. 7. 2016 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane,
taky jsem na to potom ještě koukal a máš pravdu, jem mi nejde do hlavy, že si to autor všiml až u Canonu - myslím, že předtím jako pidi stroj používal Samsung EX2F a ten máš v tabulce taky s velmi podobným zkreslením. Já to pro sebe vyhodnotil přece jenom jako nepodstatné, protože nejsem krajinkář, až lépe proklepnu G7XmkII tak třeba zjistím, že pro mé účely stačí a čekat na Nikon DL24-85 nebudu.

kikapu
kikapu
Level Level
11. 7. 2016 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@watchtower add ostrost: kamarádovi jsem cca 2 roky zpět taky poradil koupi G16 - testoval jsem jenom na prodejně, ale bylo to slušný (jsem líný nastavovat na krámu jpeg, fotím do rawu). Po čase mi hrdě poslal nějaké vzorky, fotil do jpegu - byl to děs. Ať jsme ladili jak jsme ladili, jpeg z foťáku byl pořád hodně vzdálený vyvolaným rawům. Nevím, jestli to dělá Canon naschvál, ale přijde mi, že tuto "tradici" věrně drží.

add G5X, G7X a G7XII - posledně jmenovaný má novější procesor, zatím jsem ho zkoušel jenom zběžně na prodejně, ale rozdíl tam je a nepovedlo se mi navodit Milanem popisované selhání s přeostřením na pozadí - a to jsem mu fakt pomáhal - držel motiv jak helvétská víra. Podle mně je to nejpovedenější GX, i když bez hledáčku.

kikapu
kikapu
Level Level
17. 11. 2016 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek osazený samozřejmě :-)

kikapu
kikapu
Level Level
17. 11. 2016 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek P9 má kámoš a fotí to fakt výborně. Druhá věc je mobil jako celek - Z5 a Z5 compact jsou povedené kousky bez zbytečného balastu, nástupci už jsou na tom údajně zase hůře. Huawei je taky vyhlášené přeplácanou nadstavbou. Ideál je lehky sytém, ideálně čistý Android, takže cokoliv co je Google Nexus, jen je ta čistota pořádně zaplacená a bez možnosti rozšířit paměť (Nexus 5X a 6P), ale foťáky vypadají slušně, s velkou mírou detailů -sic se staršími snímači Sony. Technicky zajímavý bude Asus Zenfone 3 Deluxe opsazený novým snímačem Sony se stabilizací.

Reklama
Reklama