profile-image

jirisefrna

jiri.sefrna
Registrace 29. 3. 2009
ID 3008734025
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Články

olympus-e-30-mezi-nami-profiky

Olympus E-30: mezi námi profíky?

Fotoaparát jsme testovali s objektivem Zuiko Digital 14-54 mm 1: 2,8 - 3,5 II, s kterým se standardně dodává v setu. Zajímalo nás, kam se zařadí. Zda bude tíhnout spíše k profesionální vlajkové lodi Olympusu (E-3), nebo k řadě zrcadlovek E-500 až E-520.

19. 5. 2009 00:00
14

Komentáře

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
22. 2. 2019 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je přece jedno, čím člověk fotí, ne? Primárně jde o fotku a vždy je lepší nějaká, než žádná. Pokud nemám jinou možnost, než mobil, tak proč ne? Pokud fotí slušně a navíc i do RAWu, tak za mě kvalita dostatečná, mám k S7 originál předsádky, hlavně širokoúhlá je opticky super, s tím už se dá hodně. A jak Milan píše, překvapivý je i DR, lepší, než na prvních DSLR, takže co? Vyhodíme staré fotky, protože nejsou vyfocené dost kvalitní technikou? Pokud fiotka splní alespoň základní atributy, tedy dostatečnou ostrost, správné barvy a expozici, tak nevidím problém, vždy jde hlavně o obsah fotky, takže pokud je obsahově a kompozičně v pořádku a zaujme, těžko bude někdo řešit čím byla focená. Vídám kolem sebe mraky fotek a čím byly focené není rozhodně to, co by jim pomohlo, nebo na nich bylo znát. A řekněme si to na rovinu, tu dokonalou technickou kvalitu vyžadujeme hlavně my sami pro vlastní uspokojení, nikdo jiný to až tak moc neocení :)

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
26. 12. 2017 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na Ebay už se nabízí za 15900,-kč, což by šlo. Uvidíme jaký bude opticky.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
10. 10. 2017 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Stává se jím AF 35mm F2.8 FE" Milane, oprav si to na F1,4

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
8. 10. 2017 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Používám Zoner od úplných začátků a každý rok jsem si koupil upgrade, jako stálý zákazník s velkou slevou, ale i tak většinou 799,-Kč s rodinnou licencí, tak když vezmu předplatné, tak je to o 500,-kč na rok víc a stejně další rok už budu platit licenci za novější verzi a za rok zase další verzi. Původně jsem v Zoneru dělal jen archivaci, zmenšení, přejmenování a pod. Čím novější verze, tím víc toho umí a s tím, jak výborně fungují vrstvy a retušovací štětec ve verzi X a v novějších to bude doufám ještě lepší, tak už de facto PS nepotřebuju, tedy kromě CR, ale to můžu rovnou dělat v LR a PS vynechat. Zoner umí RAW, ale jen to jen funkce navíc, klasické RAW konvertory to zvládají lépe a rychleji, takže RAW u Zoneru je pořád jen nouzovka, i když rok od roku lepší a lepší. Na ostatní úpravy již zkonvertovaných JPG je Zoner super, je rychlej, přehlednej a skvěle použitelnej, podporuje stejné pluginy jako PS, ale mě se se Zonerem dělá lépe. Jsem za něj už mnoho let rád a rád u něj zůstanu i nadále.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
22. 9. 2017 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LG už několik modelů zpět nabízí možnost fotit do RAWu, měl jsem G4, teď mám V10, V20 přeskočím a půjdu do V30, do min. 5 tisíc není kompakt, ze kterého by lezly lepší fotky, to ani náhodou a i ISO 800 je velmi slušné. Kdo jste s tím nefotil, tak to dle svých nepodložených mdlých úsudků nezatracujte. Asi nejsem dost velký profík, ale podle mě je to sakra použitelné.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
23. 4. 2017 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už není ani recese, to si dělají legraci, když k tomu připočtu cenu za vyvolání a odečtu 90% fotek z důvodu nepoužitelnosti, tak jeden negativ za bratru 200,-kč není zrovna šlágr :) Uniká mi naprosto smysl a marně hledám alespoň jeden jediný důvod, proč něco takového koupit.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
22. 2. 2017 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

opravdový konkurent pro CARL ZEISS Sonnar T* 135/1,8 pro bajonet A, který jsem měl moc rád a na který se bohužel Canon 135/2 L USM nechytal, ani barvy, ani mikrokontrast neměl na Zeisse šanci, tak uvidíme

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
16. 2. 2017 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že se Canon fláká :-) Na lowend to vypadá velmi slušně.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
6. 2. 2017 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

po vyvolání RAWů musím říct, že tak ostrý objektiv na m4/3 jsem ještě neviděl, ano hlavně levý kraj ztrácí kresbu víc, než pravý, ale to stejně tak všechny ostatní objektivy m4/3 jsou v krajích slabší, včetně F2,8 verzí Lumix i Zuiko a ten čip je opravdu dobrej, jen ty barvy jsou místy prostě Sony :) Zajímavé je, že velké čipy od Sony tím netrpí, naopak, mají barvy luxusní a přesné. Pokud takto začali, rád se nechám překvapit pokračováním, třeba přijde i hledáček.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
27. 1. 2017 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, že nabídka super vybavených a zajímavých těl je slušná, ale dobrých objektivů málo, velmi málo, stejně tak příslušenství. Prostě nedotažený a špatně použitelný systém, podobně jako Sony. Výborný těla, ale objektivy buď o ničem, nebo za takovou raketu, že člověk nechápe a přitom kvalita tý ceně neodpovídá. Škoda.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
20. 1. 2017 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a hlavně i za velmi dostupné peníze a díky WR je použitelný mmnohem více i bez stativu, na středoformát je málokdy světlo, aby šlo fotit bez něj, tak to bych konečně vzal FUJI na milost :-) Zatím o ničem, ale tohle se jim povedlo. jsem zvědavej na první samply.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
26. 9. 2016 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za prvé si nemyslím, že objektivy s označením PRO jsou určeny díky tomu jen pro profíky, ale že to je jen označení nejvyšší řady, kde kromě záruky excelentní optiky máte i větší mechanickou odolnost a odolnost proti vodě, což je fajn. Tohle nový sklo není nijak dramaticky drahý, většina z vás touží po walkaround objektivu prvotřídní kvality a když ho někdo nabídne, tak mu přijde drahý? Tomu nerozumím, když bude levný, nebude kvalitní a výše popisovaná tužba po tom samém jen ne PRO, tak o kolik bude levnější, když ztratí voděodolnost, o pár tisíc? To asi nic neřeší, ne? Měl jsem na M1 obě PRO skla 12-40 i 40-150/2,8 a byly luxusní za ty peníze. Přesto je většina uživatelů m4/3 nekoupí a nepoužívá. Ne Olympus, ale vy sami ten systém pasujete do hobby sféry svým přístupem, to si uvědomte, než tady budete Olympusu a Panasonicu spílat. Navíc nevidím jediný důvod, proč by nemohl být m4/3 systém zajímavý i pro profíka, umí toho už dnes opravdu hodně, třeba na takovou reportáž a pod. je ideální.

Ale zpět k tomu objektivu, před lety Canon uvedl na trh walkaround 35-350/3,5-5,6 L USM za bratru 80 tisíc a prodalo se jich tolik, že uvedli i novější a dodnes vyráběnou verzi 28-300/3,5-5,6 IS L USM a ta se i dnes prodává za 69 tisíc a nikdo se nad tím nepozastavuje. Má ho každá redakce a tak ho používá spousta profíků, prostě velmi kvalitní ultrazoom sklo nemůže stát 500€ a rozhodně pro mnoho profesionálů může být nenahraditelné.

Když čtu zdejší diskuze a vaše nadávkx, jak to a to stojí za prd a tohle ten foťák neumí a pod. , tak vlastně nic není dost dobrý, máte nároky větší, než všichni profíci dohromady, v tomto ohledu je něco blbě.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
3. 5. 2016 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufejme ale, že bude pro Samsung typicky nízká

SAMYANG, ať šťouralové nemají žně :-)

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
2. 5. 2016 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi uniká, proč každý přepočítává kromě úhlu záběru díky cropu i světelnost? Ta přece zůstává a pro spoustu lidí je při skvělé světelnosti velká HO ideální, ne vždy člověk potřebuje malou HO. Při používání jsem v interiéru často ocenil, že např. Panasonic 20/1,7 má HO jako 40/3,5 a do HO se mi toho vleze podstatně více, pro reportáž výhoda. Občas člověk potřebuje více ostrých hlav, než jednu v davu :-) Ano, práce s HO je na FF super, ale ne vždy ji potřebuju při focení na plnou díru.
Jinak se mi taky líbí, jak většina lidí prostě nedokáže pochopit to, že když je objektiv výborný a kvalitní, tak nemůže být levný jen proto, že je malý. Sigma ART na FF taky stojí každá kolem 25 tisíc a nikdo to neřeší. 50/1,4 od Canonu, nebo Nikonu taky stojí 10 tisíc a nikomu to nepřijde divný. To je příklad podobné světelnosti a hlavně podobné optické kvality, nebudu to srovnávat s plasťáky typu 50/1,8. Největší výhody m4/3 systému u světelných skel je, že jsou všechny extrémně dobrá i na plnou díru a ostří naprosto přesně bez problémů s back a front focus.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
12. 2. 2016 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

radarový odražeč byl na obou balonech jasně viditelný, to stačí, aby ho viděly radary letadel i řídících středisek, navíc let musí být ohlášený včetně místa startu, to většinou stačí a asi stačilo i zde.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
17. 1. 2016 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, pokud by Oly použil technologie a vychytávky spolu s luxusní ergonomií a kvalitním zpracováním těla ve FF a dal do toho FF čip stejné kvality co má v m4/3, tak by to byla pecka. K tom,u známá kvalita ZUIKO objektivů a byl by systém jako víno. Malý čip mi nevyhovuje, ale smekám před Olympusem, kam až ten zatracovaný systém a 4/3 čip dotáhnul. Ve FF verzi by dle mého v klidu sejmul i Sony s řadou A7. Jenže to je opravdu velmi nákladné a nevím, zda po nedávných problémech a propadech svých akcií na to sežene kapitál. bylo by fajn, kdyby Canon dostal rozum a šel do toho s ním :-)

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
13. 1. 2016 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skla od Zeisse na A bajonet neměla chybu, měl jsem v té době skoro všechny (24-70, 16-35, 84/1,4, 135/1,8), nebo alespoň vyzkoušel ty novější a i ty ceny byly cca stejný jako na C a N a byly lepší. Na E bajonet je to děs, nejen, že stojí ještě víc, ale stojí za houby, Milane, sklo za skoro 30 tisíc dává horší výsledek než Canon 40/2,8 za 1/4 ceny, je menší, lehčí a ostrý i na F2,8 až do rohů. Ano, mám stejný názor jako Milan, tělo s výhradami výborný, ale není na to co nasadit a co co je stojí balík a nic moc. Tahle celková zmatenost systému a cenová politika byl důvod mého odchodu os Minolta/Sony systému a když to tak sleduju, tak není čeho litovat

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
8. 11. 2015 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za posledních 5 let marně vzpomínám na jedinou řadu DSLR od Nikonu, která by neměla problémy. Chrlí nové modely dříve, než jsou hotové a dodělávají to za chodu, o marketingu ani nemluvím Chudák zákazník, koupí si novinku za balík a po roce je z ní muzejní kus s prodejní cenou o 1/3 nižší a bazar o polovinu. Tomu říkám investice a přitom nový model nenabídne nic, co by stálo za výměnu. To samé bývalo u Sony, dnes už to nesleduju, občas sem Milan hodí novinku a když vidím cenovku, tak koukám, že se nic nezměnilo. Hnus
Ne , že by byl Canon ideální, ale dražší modely vydrží na trhu kolem 3-5 let a svou cenu si drží, nemluvím o tom, jestli je která značka v čem lepší, mám co mi vyhovuje a dlouho měnit nebudu, novější model nemá moc co nabídnout ohledně fotek a video mě naprosto nezajímá, dokonce nezajímá ani 90 % lidí v mém okolí, většina se podívá raději na 100 fotek s příběhem, než na pár minut videa. To šílenství kolem videa v DSLR fakt nechápu. Ono je to podobné jako s fotkama, všichni se honí za super TK, ostrost jako břitva a pod a fotky přitom obsahově o ničem, videa jsou na tom stejně, každej by nejraději 4K super slow motion, ale koukat se na to nedá. Jsem už sice trochu OT, ale když se vrátím k článku, tak si za to výrobci můžou sami, neví, co by všechno vyráběli, aby zákazníka nalákali ke koupi a zvýšli prodeje a pak se diví, že nové hračky kradou prodeje starším.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
30. 10. 2015 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda, že tam nebylo i porovnání ceny. Nechce se mi to hledat, ale ten rozdíl 3x tam bude určitě. Já se děsím, kdy o CF karty přijdu, nic spolehlivějšího jsem neviděl a SD karet už jsem vyházel krabici. Ale pokrok nezastavíš

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
5. 2. 2015 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v Megapixelu za 30990
http://www.megapixel.cz/olympus-e-m5-mark-ii-telo?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2015-02-05

Ale jen o 5 tisíc stojí víc M1 a ta je úplně o něčem jiném. Chlapi, přestaňte ten m4/3 systém brát jako něco podřadného, kompromisního a pod. Teď jsem 3 týdny fotil s E-M1 + 12-40/2,8 a 40-150/2,8 PRO a nepotřebovat vysloveně FF snímač, tak to beru jako hlavní systém. Kdo z vás si to s pořádnými skly vyzkoušel, že to hodnotíte? Koukáte na papírové parametry a "malý" snímač, ale s 90% APS-C DSLR si to vytře zadek, jak v šumu, tak v ostrosti a podání detailů a dokonce i dynamickém rozsahu. Je to plně srovnatelný s výstupem zde tolik oslavovaného Nikonu D7000 a můžete mi tvrdit 100x, že ne, osobně dlouhodobě vyzkoušeno obojí a oproti D7000 to ostří rychleji a mnohem přesněji a M1 má navíc Dual Fast AF, takže s původními SWD Zuiky ostří ne na kontrast, ale na 51 fázových ostřících bodů a dokonale přesně a rychle a taková skla jako 12-60/2,8-4, 50-200/2,8-3,5, 14-35/2 a 35-100/2 nemají chybu a jsou za skutečně parádní ceny. Ohledně HO je to dvousečně, proti FF čipu je tam v hloubce ostrosti rozdíl 2 clon, tak kde je malá HO na obtíž je to obrovská výhoda a tam, kde potřebuju co nejmenší je to zase problém, záleží, co člověk převážně fotí. Celý je to vodě, prachu a mrazuvzdorný, dokonale mechanicky zpracovaný a luxusně se s tím pracuje. Ten systém nemá chybu a rozhodně stojí za pozornost, objektivů je na to mraky a vynikajících a postupně ať chcete, nebo ne, tak pohlcuje trh a s velkými DSLR tady budeme za chvíli jak dinosauři.
Jinak Fando, zkus si M1 s gripem, nedrží se o nic hůř, než tvá milovaný E3, ale je to úplně jiná galaxie a E3 stávala nová víc.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
29. 1. 2015 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi jako reportážní sklo dobrý, ale např. pro mě objektiv, na který nejdou dát filtry, je k ničemu. Bez CPL se prostě neobejdu, fotit vodu, hlavně moře, bez polarizáku prostě nejde, takže pokud bude za cca stejnoui cenu jako novej Canon EF 16-35/4 IS L USM, tak tu jednu clonu a 1mm klidně oželím, protože ten Tamron lepší nebude ani náhodou, ale je to o prioritách. Taky je na trhu celkem hodně povedená Sigma 12-24 HSM ve druhé verzi, ta je ještě o dost širší, ale bez stabilizace a také bez možnosti filtrů. Výběr je tedy bohatý, tak uvidíme, jak se prosadí.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
2. 3. 2015 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milan:
Na čem jiném chcete měřit dynamiku senzoru, když ne na nejnižší citlivosti, kde je DR nejvyšší?

Milane a jsi si jistej, že 70D nemá nativní ISO 200? To, že D+ vypne ISO 100 a použije ISO 200 by tomu napovídalo, dodnes má dost foťáku ISO 200 jako základ.

Jinak 70D mám jako další tělo na výlety a nebo místo TC 1,4x a spokojenost, DR mě nikdy moc neomezoval, je pravda, že Nikon je na tom lépe, ale má mnoho jiných vad, které mi vadí víc, než menší DR, ten navíc nezáleží jen na senzoru, ale i na objektivu, který může hodně pomoct, ale i ublížit. S kvalitním sklem to je na pohodu a pokud dobře exponuju, tak nemám co tahat ze stínů, resp. 1 EV jde v pohodě a víc je blbost.

Hirogen:

To už mi o té Sigmě říkalo víc lidí. Já ji měl také na 5DIII a chodila suprově na každou vzdálenost a nic ostřejšího na plnou díru jsem neviděl, jen mi proti Canonu přišla barevně o dost studenější, tak šla dál.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
11. 12. 2014 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Samozřejmě nechybí ani Wi-Fi, která funguje velmi dobře zejména co se týče dálkového ovládání z fotoaparátu.
"

Nemělo tam, Milane, být smartphonu? :-)

Jinak věřím, že je to slušný foťák, ale trochu mi uniká smysl, tedy kromě videa, proč bych si ho měl koupit, když je větší a těžší, než třeba OLY OMD M10, který je obrazově, kvalitou AF, šumem, DR a mnoho dalšími věcmi úplně jinde, navíc objektiv žádnej šlágr, což se při tom rozsahu dá čekat. Asi ideální pro lidi, co měli DSLR s ultrazoom objektivem s mizernou kvalitou a světelností a nic jinýho na to nenasadili, tam to pochopím, za cca stejnou cenu mají ideální All in One přístroj a parádním videem. Tohle a RX10 pro mé potřeby ztrácí smysl, do kapsy to nedám a m4/3 umí za podobné peníze a při podobné velikosti mnohem víc a hlavně nasadím, co potřebuju, mluvím tady o focení, video mě absolutně nezajímá. Kupce si ale najde a nebude jich málo a o to jde

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
10. 12. 2014 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdo z těch, co hlasovali pro Fuji ho má? Nevím, jak X30, ale X20 je sračka nejvyššího kalibru a výstup z něj je průšvih, JPG nepoužitelně vyžehlenej a z RAW moc nedostanete. Bylo to obrovský zklamání, protože jinak ergonomicky a zpracováním byl super a hledáček skvěle vyřešenej. Po 5 dnech jsem ho vrátil, to se fakt nedalo, nechal jsem si RX 100, ta má výstup o dvě třídy lepší ve všech směrech, jak kresbou, tak DR a o barvách z FUJI ani nemluvím, to je vopruz. Osobně FUJI mánii nechápu, ale budiž, každý ať má, co se mu líbí. Už jsem to tu někde psal, já nakonec skončil po prodeji RX100 u OLY Stylus 1 a tam zůstanu, ve všech parametrech je vynikající a navíc naplňuje skvěle i označení "kompakt"

Reklama
Reklama