profile-image

mlsnyamater

mlsný amatér
Registrace 24. 5. 2017
ID 3437816402
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
20. 10. 2025 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji, ale nevidím důvod proč resuscitovat něco, co už je dávno mrtvé. Nebo snad víte o něčem, co film dokáže, ale digitál ne?

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
20. 10. 2025 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Červená tečka = zboží pro snoby. Kdo chce stejnou užitnou hodnotu za zlomek ceny, půjde jinam.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 3. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér O MFT strach nemám, je to nejčastěji používaný formát v kamerách dronů.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
22. 3. 2025 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Ano, proto tu máme, Canon, Nikon, Oly a další. Je otázka, jestli případný zánik Pentaxu bude pro trh nějak podstatnou ztrátou. Mě osobně se to Pentaxí DSLR tělo vzhledově líbí, ale to je asi tak všechno; bez toho ostatního se docela dobře obejdu. Kdysi jsem vlastnil Pentax K-01, včetně několika skel, ale jen krátce, vše jsem prodal a pořídil si Olyho OM-D-E M1 plus dvě skla, se kterým jsem mnohem spokojenější. A protože fotím do RAWu, nezaznamenal jsem mezi fotkami z APS-C Pentaxu a MFT z Olyho vůbec žádný rozdíl, jedině snad to, že u Olyho funguje automatické ostření mnohem lépe, než u Pentaxu, kde se to jažtakž zlepšilo až po upgradu firmwaru v servisu.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 3. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Choakinku, škoda je umřít. Nabídka na trhu CsC je tak bohatá a pestrá, že případný konec jedné ,,zabedněné" značky, bude naprosto bezvýznamný.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
22. 3. 2025 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Ano, proto tu máme, Canon, Nikon, Oly a další. Je otázka, jestli případný zánik Pentaxu bude pro trh nějak podstatnou ztrátou. Mě osobně se to Pentaxí DSLR tělo vzhledově líbí, ale to je asi tak všechno; bez toho ostatního se docela dobře obejdu. Kdysi jsem vlastnil Pentax K-01, včetně několika skel, ale jen krátce, vše jsem prodal a pořídil si Olyho OM-D-E M1 plus dvě skla, se kterým jsem mnohem spokojenější. A protože fotím do RAWu, nezaznamenal jsem mezi fotkami z APS-C Pentaxu a MFT z Olyho vůbec žádný rozdíl, jedině snad to, že u Olyho funguje automatické ostření mnohem lépe, než u Pentaxu, kde se to jažtakž zlepšilo až po upgradu firmwaru v servisu.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 3. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér O MFT strach nemám, je to nejčastěji používaný formát v kamerách dronů.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 3. 2025 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, co jsem předvídal ještě v době, kdy primitivní digitální foťák stál přes dvacet tisíc, se stává realitou, navzdory všem zoufalcům, kteří, protože nemají technické vzdělání, dodnes nepochopili, proč se cvakající zrcátko stalo zbytečností. Teď jsme na prahu další etapy, kdy fotomobily s umělou inteligencí začnou válcovat klasické foťáky.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
8. 2. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Počítá pan Šurkala s nějakou recenzí, nebo otestováním, či porovnáním s OM 1 a OM 3?

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
8. 2. 2025 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Je to novinka, takže časem zlevní, (u nás sice asi ne, ale jinde...) A MFT bude žít v kamerách vesele dál. Každopádně, vzhledem k sortimentu a kvalitě optiky, jakož i rozměrech a váze v porovnání s FF, bych to nezatracoval. Jenže ono je mnohem jednodušší, dát na základě nějakých pověr palec dolů, než vyzkoušet na vlastní kůži, natož zkusit nějaké atypické postupy.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
8. 2. 2025 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ty fotky ukládám v TiFfu, v základu jako A3 se 400 dpi, v 16 bitovém Adobe RGB, čili průměrně 200MB na kus. A trojky tisknu rovnou, větší pak buď přes Poster printer, nebo s použitím plotru. A když se podívám, kolik chce za A trojku libovolné copycentrum a jak vypadají výstupy, tak není nad to, tisknout si to s alternativními inkousty na alternativní papír, (ICM profil si umím pro toto vyrobit, mám na to přístorj i SW), sám. Jedna A3 mne vyjde na 2,30 Kč, A jednička z P. p. na čtyřnásobek, tedy 9,20 Kč. A kdysi jsem přes Poster printer vytiskl plochu 16xA3, čili 108 x167 cm a troufl bych si i na víc.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
7. 2. 2025 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Z ,,prastarého" OM-D-E-M1 vyrobím, při ukládání do RAWu bez problémů naprosto perfektní fotku 60 x 80 cm. Dokonale ostrou a bez jakýchkoli digitálních artefaktů a s perfektními barvami. Je sice možné, že s FF bych vyrobil slušnou fotku 3x2 m, ale nějak necítím potřebu něco tak velkého tvořit. Na většinu výstav, nebo jiných profi aplikací, mi těch 60 x 80 cm bohatě postačí. A MFT má výhodu v tom, že na něj můžu, přes prostý adaptér, dávat FF objektivy a tím vytvářet u snímků jiným způsobem nedosažitelnou atmosféru; např. objektiv Pentacon electric 1,8/50 z Prakticy LLC dává parádně vykreslené portréty. Makro plachého hmyzu? S M Zuiko digtal 40-150/2,8 makro z 1 metru, což bez protestů snesou i vážky, na druhou stranu na střeše domku, vyfocené ze vzdálenosti 5 km jsou při zvětšení na A1 vidět perfektně vykreslené tašky.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
26. 1. 2025 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten Panák sice nemá stavový displej, ale jinak vypadá prakticky stejně. A u Škodů ho mají za necelých 60 litrů. Leicu z něj uděláte snadno. Na 3D tiskárně vyrobíte destičku s nápisem LEICA, kterou nalepíte vteřiňákem na ten nápis PANASONIC a dále si, stejnou technikou, vyrobíte ten červený nesmysl. Nalepíte a Simsalabim, z Panáku je Leica. Snobové budou slintat a na první pohled nikdo nic nepozná. (Ne že by mi to za tu práci stálo, ale ten pocit, že se mi povedlo s někým hezky vyběhnout...)

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
26. 1. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Tu červenou tečku si tam můžeš domalovat sám. Ale to je snad první Leica s ostřením na čip, nebo se pletu?

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 1. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Choakinek:
Ano, nabízí. jenže to není pro BFU, kteří nevědí, co chtějí, (a nedají pokoj, dokud to nedostanou), ale pro profíky, kteří vědí, co nechtějí.
Jen tak mimochodem: uvnitř jsou čtyři repráky se subwoferem, takže to umí přehrávat nahrávky 5.1, dva sloty pro dva HDD, (Mastr +slave, oba 1 TB), vysoce výkonná grafika s 8GB vlastní paměti, a patřičně výkonný procesor, 16G RAM a síťová karta. Váží to přes 7 kg a adaptér má 350W výkon, baterie v podstatě slouží jen ke korektnímu ukončení běhu při výpadku sítě. A pokud chceš být v obraze, podívej se na stránky Goldmaxu. Takže tohle opravdu není hračka pro děti, kterou po pár letech zahodíš, protože nový O. S. musí mít jiné HW.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 1. 2025 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, vy dva, chápu, že takovýto přístup se těm, co si mastí kapsy na vývoji nových zbytečností se takovýto přístup nelíbí, ale já umím se svými penězi hospodařit, takže, ač nepracující důchodce, hospodařím s přebytkovým rozpočtem, (za loňský rok mi zbylo 88.000 na korunovém a 1023 eur na eurovém účtu) a opravdu nevidím jediný rozumný důvod, proč platit za něco, co má navíc mnohdy i menší užitnou hodnotu, jen proto, že je to nové. Možná, že letos investuji do inkoustové fototiskárny na pigmentové inkousty, ale zatím to neřeším a až se rozhodnu, že ano, koupím ji v Polsku. Proč? Protože zaplatím polovinu toho, co bych platil tady a tím, že tu nezaplatím DPH a výpalné nebudu podporovat zlodějskou OSU a vládu, kterou jsem nevolil!

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Mám stále Olympus OM-D-E-M1, k němu dva objektivy, (Makro a tele) a s tím, co mi z něj leze, (na fotkách z makra vidím po zvětšení na A1 detaily, které bych musel hledat na objektu pod hodně silnou lupou a při tom naprosto ostré a dokonale vykreslené), jsem velice spokojen. A Camera Raw to jistí. Fotím do RAWu, s maximem, které foťák umí, každá fotka má průměrně 18 MB, Photoshop z toho udělá 200 MB Tiff, ve kterém edituji (rozměr A3, d. p. i. 400) a ukládám jednak TIFFy, pro další vysoce kvalitní zpracování a jednak, u některých obrázků JPG s rozměrem 9x13 a 300 d. p. i., které posílám na net, když cítím potřebu.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Teoreticky ano, ale když se podívám na stránky firmy, která mi tu pracovní stanici skládala, je výsledek přesně opačný. Kdybych si ten samý stroj, vylepšený o matný displej a podsvícenou klávesnici, chtěl nechat poskládat znovu, s tím, že by na něm opět jely W7 a Ubuntu, tak bych opravdu zaplatil o hodně víc. Jenže ta moje pracovní stanice má profesionální grafiku, umožňující práci a TIFFy až 4 Gb, tisk ve formátu A1 v prvotřídní kvalitě, nebo zpracování zvuku ve studiovém formátu. To, co zlevnilo, jsou hračky pro BFU, za profesionální HW je nutno pořádně přitlačit.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, stačí a bohatě. A za výpalné na Eagle bych platil ročně přes 20.000, nehledě k tomu, že v knihovnách té nové verze chybí spousta, zejména českých součástek, se kterými pořád běžně pracuji. Ve verzi, kterou mám je možno knihovny doplňovat a tudíž si podklady pro konkrétní součástku svépomocí vytvořit. S Audition je to podobné; veze 2 umí část nahrávky vykuchat a nahradit záznamem z druhé stopy, což je velmi výhodné při odstraňování dropoutů na kazetách; verze 5 už to neumí, zřejmě proto, aby se nadaly odstraňovat artefakty s identifikačními daty. Takže NB, poskládaný na zakázku funguje perfektně, W7 nemohou na internet, takže jim nehrozí nevyžádaný update ani virová nákaza a všechny aplikaci dělají přesně to, co potřebuji, tudíž k jakýmkoli změnám není sebemenší důvod.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
14. 1. 2025 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Upgradovat za každou cenu je opravdu vynikající nápad. Pokud nějaký HW a SW perfektně funguje i po více, než deseti letech, proč bych ho měl měnit? Za pracovní stanici jsem, v době, kdy mi ji poskládali u výrobce ,,na míru" jsem vyplázl přes sto litrů, dnes bych za stroj s odpovídajícími parametry zaplatil skoro dvojnásobek a navíc bych byl odsouzen k neustálému dalšímu placení!!! Děkuji, už jsem zvracel!

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
14. 1. 2025 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám koupenou už dlouho, instalační placku Adobe Photoshop 6 CS, jedu s nimi pod W7, které nemají přístup na net, takže nějaké další placení neřeším. To samé s Adobe Audition 2 a dalšími, kdysi jednorázově a na ,,věčné časy" zaplaceným SW, včetně instalačky W7 s integrovaným aktivátorem a Product key. Takže jakékoli pokusy o dojení jdou zcela mimo mne.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
13. 1. 2025 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Když už bych cítil potřebu inovovat, šel bych do OM system 1 mark II. (stačilo by mi tělo plus náhradní baterie, objektivy mám). A doufám, že se zde někdy objeví recenze, na webu fotskoda nadšeně jásají. I když 55.000 Kč není zrovna ,,lidovka" (kolikpak asi stojí u našich sousedů?)

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
5. 12. 2024 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdysi dávno jsem také zkoušel páchat barevné fotografie. Stálo to spoustu času, bylo to nákladné a výsledky nic moc. Takže jsem přešel na Fomachrom a když mám dlouho chvíli, proženu pár diapozitivů skenerem, zedituji v Photoshopu a vytisknu na A3. inkoustem a tiskárnou Epson stylus photo R 2000. Ale Prakticu LLC, kterou jsem tehdy používal, už dávno nemám a k chemické fotografii se vracet nehodlám, necítím totiž potřebu. Není nad to, cvaknout fotku digitální bezzrcadlovkou, ihned si zkontrolovat, zda se povedla, popřípadě snímek pořídit znovu, doma pakk, bez jedovatých chemikálií a temné komory naládovat obsah karty do počítadla, zeditovat a vytisknout. A když potřebuji něco většího, tak přes Poster printer bez problémů 90 x 60 cm v kvalitě, kinofilmem při tomto rozměru nedosažitelné.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
5. 12. 2024 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Dva roky jsem jezdil jako strojvedoucí, (v 70. letech minulého století). Za tu dobu jsem přejel pět lidí, kteří si mysleli, že vlak před nimi zastaví. Jenže rychlík, jedoucí 120 km/h potřebuje k zastavení minimálně 900 m. takže scénář byl vždy stejný: Zahoukání, rychlobrzda, bum a konec šichty. Na vlak nastoupila náhradní lokomotivní četa, my jsme měli povinné 48 hodinové volno, (tenkrát se na vlacích osobní přepravy jezdilo ve dvou), pak pohovor s psychologem a znovu do služby. Jestli jsem měl výčitky svědomí? NE! Nebyl důvod. Ti lidé si svůj osud zasvinili sami; v kolejišti nemá nikdo co pohledávat, dokonce ani zaměstnanci, kteří nejsou ve službě. A jak už jsem napsal dříve: Každý je svého osudu a štěstí strůjcem, život je dar a kdo s ním hazarduje, ten si ho nezaslouží a ať se nediví, když na své hovězí chování doplatí.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
2. 12. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Viděl jsem i horší věci, třeba osobu, (nebylo poznat, zda jde o muže,či ženu), kterou sestřelil rychlík, jedoucí 120 km/h. Funebráci přijeli s dvanáctsettrojkou a za hlasitého remcání, že to mají daleko, nosili ty kusy těla postupně do nákladového prostoru, kde je cpali do pytlů. A cestující z oken vlaku koukali, jak funebrák kluše k autu s kusem nohy přes rameno! Policajti dali fírovi a mechanikovi dýchnout, (oba negativní), pak další auto přivezlo náhradní lokomotivní četu a jelo se dál. Jo, milí zlatí; život je vzácný dar a kdo s ním blbě hazarduje, ten si ho nezaslouží.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
1. 12. 2024 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Každý je svého osudu a štěstí strůjcem. Takže ať se nediví, když vyleze na vagon a zasáhne ho vysoké napětí, (až 25 000V) z troleje, nebo si rozbije kedlubnu o nadjezd, když cestuje na střeše vlaku metra. V r. 1976 jsem viděl, (z dálky), jak opilý postpuberťák, který s kamarády oslavoval závěrečné učňovské zkoušky, vylezl z okna pantografové jednotky, (prý se vsadil, že přeleze po střeše do vedlejšího vagonu), jenže se chytil nosného rámu sběrače, který měl napětí 3 kV DC proti zemi, čili proti té střeše a okennímu rámu. Během dvou vteřin od pasu nahoru kompletně shořel. Na vedlejší, (nesprávnou) kolej přijela náhradní souprava, do cíle jsme dorazili s 30 minutovým zpožděním. Jeho matka, která seděla jinde se pak na nádraží v cíli hlasitě rozčilovala a přestala až poté, co zjistila, že to zpoždění zavinil, už mrtvý, její syn.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
31. 10. 2024 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fotit dnes na kinofilm?!? Proboha, proč???

Reklama
Reklama