Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix G97 přináší USB-C i lepší displej

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 12. 2024 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, ani nový, 25 Mpx snímač nedali :-(.

Skoro jako by řekli, MFT už děláme jenom pro srandu, jděte do FF:

1) Lumix GH6 (cca 2 roky starý model): 29 990 Kč (pouze tělo)
2) Lumix S5D (cca 4 roky starý model): 29 999 Kč (vč. objektivu 18-40 mm)

Tak co si vyberete za takřka stejnou cenu? MFT bez objektivu anebo FF s objektivem? :-)

kuban
kuban
Level Level
23. 12. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek MFT mi taky připadá, že pomaličku hyne
25Mpix snímač má horší DR než 20Mpix, dokud nebude lepší verze 25Mpix, tak budiž

snad udělají ještě novou GX ... prostě něco menšího

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 12. 2024 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban Právě že ten (skoro) nový 25 Mpix snímač má velmi dobrý DR. Je to tady popsané v recenzi, myslím, že u GH6.

Ale když ho nedali do nového Géčka za necelých 20 tisíc Kč, tak je to k ničemu, protože pak už tam jsou jen stejně drahé anebo dokonce dražší MFT, než FF a to je problém. MFT musí zůstat levnější, než FF, jinak významně ztrácí význam. Jistě ne pro každého, proto píšu významně, nikoliv zcela.

Po vydání Lumixe S9 se domnívám, že už žádný nový kompaktní MFT od Panasonicu nevznikne :-(.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 12. 2024 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban "dokonce dražší MFT, než FF a to je problém."

Ne, není to problém. Jde o celkovou funkčnost, ne o jeden parametr (kvalita obrazu). Pro někoho jde o stěžejní parametr, pro někoho nikoli. Osobně, kdybych si měl vybrat mezi S9 a dražším GH7, tak beru spíše GH7. Důvodů je hned několik. 4K120 video (S9 má max. 4K60, a to ještě s ořezem), FHD až při 300p, fázový AF, menší velikost sestavy (ekvivalent 24-120mm je na GH7 menší než na S9),...

V rámci kategorie jsou vždy základní a vrcholné produkty. Je to stejné jako s auty. Můžeme argumentovat, že Octavia jako větší auto je vždy lepší než menší Fabia, která nesmí stát stejně, ne-li více, no ale když se srovná Fabia RS (což je GH7) a Octavia 1.0 TSI (což je S9), tak se najde spoustu důvodů, proč může mít Fabia RS smysl i za větší cenu než větší a levnější Octavia.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2024 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban Jasně, ale typ těla je něco jako parametr číslo JEDNA! Sotva mohu srovnávat S9 s "DSLR type" tělem nějakého MFT CSC. Ale pokud má FF i MFT CSC stejné "DSLR type" tělo, nastává problém. Chápu, že high-end MFT má navíc některé "finesy", než běžný FF, nicméně FF je prostě FF, přístroj v řadě parametrů mnohem lepší, než MFT, no a pokud je FF za stejnou či podobnou cenu, nastává pro MFT opravdu velký problém.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 12. 2024 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban "Ale pokud má FF i MFT CSC stejné ​"DSLR type​" tělo, nastává problém."

To je opět jen jeden z parametrů. Žádný problém nenastává. Stejně jako jsem třeba byl ochotný dát 30 tisíc za RX100 VII s maličkým 1" čipem raději, než za funkčně ošizený FF. Chci-li něco do kapsy s hmotností do cca 300 gramů s větším zoomem, tak prostě neexistuje žádný FF (a dokonce ani MFT), který by mi to nabídl. Prostě neexistuje. Je to o prioritách, ne nějakém jednom vybraném parametru číslo jedna, který globálně funguje pro všechny. Nefunguje. Sám jsem toho příkladem. A každý, kdo si kdykoli v minulosti koupil jakýkoli model RX100, poněvadž vždy šel za tu cenu koupit nějaký APS-C fotoaparát. Přesto si ti lidi koupili tu krabičku s 1" čipem. Jednoduše proto, že nějaké vlastnosti té 1" krabičky pro ně byly důležitější než velikost snímače.

"nicméně FF je prostě FF, přístroj v řadě parametrů mnohem lepší, než MFT, no a pokud je FF za stejnou či podobnou cenu, nastává pro MFT opravdu velký problém."

A v mnoha parametrech je horší. Takže je to pořád o tom, co je pro koho důležité. Např. pro mně jsou důležitější ty finesy GH7, než velikost snímače (i když i ta má spoustu výhod). Takže ne, nemá problém. Já osobně bych si mezi GH7 a S9 vybral spíše GH7, ačkoli je dražší. Jednak pro ty finesy, jednak pro menší objektivy. Ale poněvadž pro mě nejsou důležité některé ty superprofivideo věci GH7, spíše bych volil G9 II, a to už jsme na stejné ceně s S9. MFT nemá problém. Pokud za tu cenu nabídne něco navíc (a to nabídne), tak kde je problém?

Znova, je to jako s tou Fabií RS a Octavií 1.0 TSI. To RS je sice o třídu (ne-li o dvě) menší auto, ale nabízí některé věci navíc, které ten větší základní model nemá. A lidé, pro které je to důležité, to pak kvůli těmto vlastnostem kupují.

radekkmm02
radekkmm02
Level Level
29. 12. 2024 00:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban Pakliže někdo kupuje foťák pro video, pak má problém sám se sebou, ne s foťákem, foťák to za něj nevyřeší. Foťák je hlavně o kompozici (fotografií), na to je ergonomicky stavěn, grip, hledáček, nastavování parametrů, objektiv na MF, prostě fotografování.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
13. 1. 2025 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Když už bych cítil potřebu inovovat, šel bych do OM system 1 mark II. (stačilo by mi tělo plus náhradní baterie, objektivy mám). A doufám, že se zde někdy objeví recenze, na webu fotskoda nadšeně jásají. I když 55.000 Kč není zrovna ,,lidovka" (kolikpak asi stojí u našich sousedů?)

Reklama
Reklama