Hmmm tak tohle moc nechapu, Pana G9 prisel se stavovym displejem podle me k nicemu, ted se pridava Fuji - nechapu kdo to tam chce archaismus ze zrcadlovek ... Cely retro style sel do kytek tim odstranenim kompenzace exp. a misto toho nesmyslny displej.
Stabilizace Fuji chybela, to je jedine, cim je tenhle novy model zajimavy ....
No parada, uz ho tady mame. Trosku ale zklamani. Cekal jsem, ze tam daji jinej hledacek, kterej je slabinou GX80, ale dali tam asi ten samej.
U GX80 - Electronic viewfinder, 2764K dots, 0.7x magnification.
Cilovka GX8 se asi moc nenasla (byl robustnejsi, vetsi), asi ani necekam, ze by vysla GX90, protoze tohle je jakysi mix GX9 = GX8 + GX80.
Ale oproti GX80 moc zlepseni nevidim, krome tedy vyssiho rozliseni, ale to neni takovy skok od 16Mpix do 20Mpix, abych si s tim lamal hlavu, i kdyz hodne rezu.
Reakce na foto RIMRa: Předpokládám, že ta FZ1000 nemá něco co má např. GX80, takové ty mody 4K-Foto? Ty jsem právě zkoušel na běhajících dětech (takový test wild-life :-)) a doufal, že budu mít konečně zaostřené foto, když vím, že tracking subject autofocus u mirror-less zatím nefunguje (mimo A9 a asi A7RIII) a bohužel ani toto není takto možné - prostě foťák nebyl schopen v tom videu zaostřit na ten pohyb, když se změnila rovina ostrosti anebo když došlo k rychlejší akci a rovina ostrosti se ani měnit nemusela. Kvůli tomu jsem to právě kupoval a těšil se nato, opakuji, že Panasonic mám i stále rád dál, ale tohle byl market-trik na zákazníky. Nakonec jsem tlačítko pro 4K foto změnil na něco smysluplnějšího. Takž tohle bylo zklamání.
Z tohoto pohledu, když vyšla G9, tak zprvu nadšení a čtu, že to má funkcionalitu 6K Fota, takže nadšení, že je víc rozlišení (a tady chápu, co píšeš (RIMR) o tom rozlišení, ale dělám hodně crop a tam právě potřebuji ty pixelky navíc) - ale pak jsem si uvědomil, že to bude stejně nepoužitelné. Tady Milane, až to budeš mít na testy, prosím udělej pro mě test ostrosti tracking subject (nějaké běhající děti na hřišti) u toho 6K Fota.
Tracking subject u stills podle mě také nebude fungovat v momentě rychlého pohybu u wild-life se změnou roviny zaostření - kupodivu velmi časté focení u mě a předpokládám, že i u těch, co budou fotit wild-life. Z toho plynula moje rozpačitost z toho, že G9 segmentujou do profi třídy a wild-life. To si myslím, že je liché a opět zdůrazňuji, že to, co psal třeba Milan ať si vybere kdo chce co chce, s tím souhlasím, ale s čím jsem nesouhlasil je marketing retorika Panasonicu a to, že to pozicujou někam, kde zatím funguje jenom zrcadlo nebo A9/A7RIII.
Moc rád bych byl, kdybych se pak dozvěděl, že jsem se mýlil a že G9 přinesla opravdu průlom v ostření a už to bude zvládat podobně jako Sony.
Nad čím se zamýšlím je opravdu ten stavový displej. Moc nechápu, kdo to fakt chce a komu to chybí z DSLR. Borec od Panasonicu se vyjádřil, že se ptali profíků a proto to tam dali, ale myslím, že tohle posun moc není. Vše vidím přece na hlavním displeji, proč to duplikovat, ještě nahoru na stavový displej, kterej stejně asi ve tmě nebude vidět, kdežto na zadním displeji jo ...
Kdo z vás potřebuje k focení stavový displej.
Taky si nemyslím, že by profíci migrovali na Panasonic, ty jsou zžití se svými D850 apod. Maximálně zmigrují na Sony A9 nebo A 7RIII, ale určitě nebudou downgradovat velikost čipu na mft. Tomu nevěřím. Panasonic má zůstat v polo-profi a na to cílit, čím dál víc si myslím, že A9 je krok vedle, pokud by byl ale za menší peníze, pak by to bylo OK.
Teď jsem poslouchal borce, který to už testoval a měl rozhovor s borcem od Panasonicu a tvrdí, že autofocus ve stills hlavně tracking subject je oproti GH5 velmi zlepšený a co je zajímavé do budoucna kvůli kvalitě foto, tak tvrdí, že tyto zlepšení dělají jen na úrovni SW ...
Sám jsem zvědavý na testy v reálu, protože to je asi největší bolest autofocus v modu tracking subject u mirror-less, kterej snad jen Sony má dobře udělaný v rámci mirror-less systémů (ale ta cena oproti G9 je 2x větší).